Ако откача Ванос-а на М50 какво може да стане?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Ако откача Ванос-а на М50 какво може да стане?
Мисълта ми е, ако дръпна кабела на соленоида, който задейства Ванос системата, дали ще мога да карам така?
Компютъра сигурно ще се наблъска яко с грешки, ама трябва да работи моторчето... май...

Компютъра сигурно ще се наблъска яко с грешки, ама трябва да работи моторчето... май...


- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Таман там мисля да го потръся това чукане. Хрумна ми, че може да не работи много читаво системата на Ванос-а и от там да прави тая мизерия с чукането. Може да са ред причини за това - некоректно управление от ЕКУ-то, ел. проблеми точно в тая система, проблеми по механичната част... 

Ще стане следното...до около 4500 об/мин двигателя ще е муден и след това, ще си набие
камшика, изведнъж.
Оставете го това ЕКУ на мира, бре...То е последното нещо, за което трябва да се споменава
при проблем. Ако то не управлява коректно, значи някой от входните (към него) сигнали са
некоректни. Което, от своя страна, значи, че проблема не е в ЕКУ-то , а в някой от сензорите.
камшика, изведнъж.
turbo написа:Може да са ред причини за това - некоректно управление от ЕКУ-то...
Оставете го това ЕКУ на мира, бре...То е последното нещо, за което трябва да се споменава
при проблем. Ако то не управлява коректно, значи някой от входните (към него) сигнали са
некоректни. Което, от своя страна, значи, че проблема не е в ЕКУ-то , а в някой от сензорите.

Driver's Racing Team
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Лоу, съгласен съм с тебе, но на мен идеята ми е, че поради някаква причина сигналът към актюатора за Ванос-а не е коректен. Не че ЕКУ-то не го подава вярно. Прав си, че компа управлява всичко в колата въз основа на входни данни и предимно от там може да се бъркат нещата.
Колата няма ли да работи като М50 без Ванос всъщност?
Колата няма ли да работи като М50 без Ванос всъщност?
Трудно е да се каже, в интерес на истината...Но е факт, че ако сравним таблиците (например)
на ъгъла на изпреварване на запалването (аванса) на М50 с Ванос и такъв без, то до около
3000 об/мин. данните на агрегата с Ванос са по-консервативни. Но това нищо не значи, тъй
като тези два двигателя се различават доста, като цяло. (степента на сгъстяване също е различна).
Сравнявайки таблиците в програмата на "Ванос-овият" двигател (при включен и изключен Ванос),
то ъгъла е в консервативни стойности , дори, при още по-високи обороти (до около 4-4500 об/мин).
Та, мисълта ми беше, че при неработещ соленоид сиптомите са такива,каквито ги описах в
горният си пост...ако може да се вярва на мнения от иностранните форуми и... на сухите цифри .
А и да не забравяме, че този двигател е предвиден да работи без коректно опериращ Ванос само
в извънредни (аварийни) ситуации...Така, че и оптималната му работа ще се наруши, без съмнение.
на ъгъла на изпреварване на запалването (аванса) на М50 с Ванос и такъв без, то до около
3000 об/мин. данните на агрегата с Ванос са по-консервативни. Но това нищо не значи, тъй
като тези два двигателя се различават доста, като цяло. (степента на сгъстяване също е различна).
Сравнявайки таблиците в програмата на "Ванос-овият" двигател (при включен и изключен Ванос),
то ъгъла е в консервативни стойности , дори, при още по-високи обороти (до около 4-4500 об/мин).
Та, мисълта ми беше, че при неработещ соленоид сиптомите са такива,каквито ги описах в
горният си пост...ако може да се вярва на мнения от иностранните форуми и... на сухите цифри .

А и да не забравяме, че този двигател е предвиден да работи без коректно опериращ Ванос само
в извънредни (аварийни) ситуации...Така, че и оптималната му работа ще се наруши, без съмнение.

Driver's Racing Team
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Моята идея е само да видя как точно ще се промени работата на мотора, а не да карам постоянно така и затова питам за пробата само дали има опасност нещо да се омая компютърчето. Обаче от досегашните ми наблюдения СИМЕНС-чето е бая куче и смятам, че пробата ще се състои тея дни.




- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
тва значи ли че с хитър чип дето ше направи аванса не "консервативен" ше има подобрение по-добро от такъв без ваносъгъла е в консервативни стойности , дори, при още по-високи обороти (до около 4-4500 об/мин).



Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
turbo написа:Моята идея е само да видя как точно ще се промени работата на мотора, а не да карам постоянно така и затова питам за пробата само дали има опасност нещо да се омая компютърчето. Обаче от досегашните ми наблюдения СИМЕНС-чето е бая куче и смятам, че пробата ще се състои тея дни.![]()
![]()
абе незнам дали питам няква глупост, но що не го минеш на диагностика? имат 'енерджайз ванос', което си има специфичен звук при свободен ход как точно променя оборотите (щото се включва когато не тряя), и може да изскочи нещо... или може да не ти се задейства хич и такива

krika написа:тва значи ли че с хитър чип дето ше направи аванса не "консервативен" ше има подобрение по-добро от такъв без ваносъгъла е в консервативни стойности , дори, при още по-високи обороти (до около 4-4500 об/мин).Или тва са пълни глупости
![]()
Мите, точно в този абзац имах предвид сравняване на таблици в една и съща програма ЗА Ванос.
Там таблиците за "гориво" и "аванс" (и не само) са х2 - за "включен" и "изключен" Ванос.

Driver's Racing Team
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани