покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
59 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
jakson написа: Освен ако незаголя кабелите на инсталацията друг начин не се сещам.
Другия начин и единсвения подходяш е : взимаш карфички или игли , бодеш през изолацията и си ти ... Има и специализирани такива "пипала" , които бодът кабела от едната страна , а от другата са с накрайник за мултицет или друг подходящ накрайник , но са скъпи и почти не се намират ... , аз доста съм търсил но за сега безуспешно , та за това , когато ми се налага , просто бода кабелчетата с игличка , самата игличка хващам с крокодилче и така ...
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Ами според мен, не е задължително да е включен дебитомера към буксата, все пак мериш показанията на самият дебитомер. Просто на запален мотор махаш буксата и слагаш мултицета на крачетата на куплунга на дебитомера. Като е хубаво да отвориш капачето и да гледаш палеца. Тъкмо и ще го почистиш, ако не си го правил.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Dpy написа:Ами според мен, не е задължително да е включен дебитомера към буксата, все пак мериш показанията на самият дебитомер. Просто на запален мотор махаш буксата и слагаш мултицета на крачетата на куплунга на дебитомера. Като е хубаво да отвориш капачето и да гледаш палеца. Тъкмо и ще го почистиш, ако не си го правил.
Аз клапата я натискам с отвертка за да мога да видя дали се променят стойностите.
Иначе капака на дебитомера никога не съм го отварял и е запечатан. Опитах се леко от ъгълчето да го отворя, с мисалта че няма да си личи, но нестана така...
самото оплътнение неще да се върне на мястото му. Иначе ако го отворя ще видя за какво става въпрос.
- bored
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 1.12.2008
- Местоположение: Димитровград
- Кара: BMW E36 m52b20
- Мечтае да кара: същата кола с s50
- Детайли за колата: D2 Racing Coilover, ALPINE, DSP Processor, GROUND ZERO components = 2400W.
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
jakson написа:Dpy написа:Ами според мен, не е задължително да е включен дебитомера към буксата, все пак мериш показанията на самият дебитомер. Просто на запален мотор махаш буксата и слагаш мултицета на крачетата на куплунга на дебитомера. Като е хубаво да отвориш капачето и да гледаш палеца. Тъкмо и ще го почистиш, ако не си го правил.
Аз клапата я натискам с отвертка за да мога да видя дали се променят стойностите.
Иначе капака на дебитомера никога не съм го отварял и е запечатан. Опитах се леко от ъгълчето да го отворя, с мисалта че няма да си личи, но нестана така...
самото оплътнение неще да се върне на мястото му. Иначе ако го отворя ще видя за какво става въпрос.
Внимавай с отварянето, найстина много трудно се отделят двете части и при напъването да не изхвърчи горната, че на нея са пистите, а те изглеждат доста финни и чупливи..
- gear
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: ROI
- Пол: Мъж
- Кара: M50 с шпер :)
- Мечтае да кара: саМолет
- Детайли за колата: Млада булка само на 23 !!!
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
съвет проверка на дебитомера сваляш стария пробваш друг- проверка свещи !!! гориво (налягане) !!! и така нататък също ако може компа закачи го да видиш има ли грешки някви !
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Дебитомера го измерих както ми беше обяснено тук във форума от колегите ивчо3 и metodi80 за което благодарности както и на всички които се включиха в темата.
По измерените стойности излиза, че дебитомера работи както търябва. Пистите му са наред и няма прекъсвания , температурния датчик също работи. Значи проблема трябва да е друг.
Ламбдасондата сме я гледали на диагностика и тя също работеше както трябва.
Някой има ли други идеи ?
По измерените стойности излиза, че дебитомера работи както търябва. Пистите му са наред и няма прекъсвания , температурния датчик също работи. Значи проблема трябва да е друг.
Ламбдасондата сме я гледали на диагностика и тя също работеше както трябва.
Някой има ли други идеи ?
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Колеги , случайно попаднах на една темичка във форума за колега който неможе да вдигне над 5500 об.
Оказало се, че проблема е в сензора за скорост. Като му прочетох проблемите се оказаха единтични с моите с малката разлика, че той е сменял двигателя.
На мен на диагностика също ми излезна грешка точно в този сензор за скороста. И аз имам проблем на високи обороти. Когато колата е на кеф и върви добре я вкарвам на 6 000 оборота та и повече и нп. , а когато неще да върви, вероятно това е аварийния режим, тогава на 5500 двигателя гасне и след това неще да запали като обикновенно държи 4 сек. след това се появяват едни тласъци и тръгва добре.
Възможно ли е да влиза в авариен режим компа точно заради този датчик и като правя упражнението с откачането и закачането на дебитомера да изчиства грешките или нещо подобно ?
Датчика съм го свалял и го почистих защото имаше метални стружки по него. Мерих го с уред и си работеше .
Оказало се, че проблема е в сензора за скорост. Като му прочетох проблемите се оказаха единтични с моите с малката разлика, че той е сменял двигателя.
На мен на диагностика също ми излезна грешка точно в този сензор за скороста. И аз имам проблем на високи обороти. Когато колата е на кеф и върви добре я вкарвам на 6 000 оборота та и повече и нп. , а когато неще да върви, вероятно това е аварийния режим, тогава на 5500 двигателя гасне и след това неще да запали като обикновенно държи 4 сек. след това се появяват едни тласъци и тръгва добре.
Възможно ли е да влиза в авариен режим компа точно заради този датчик и като правя упражнението с откачането и закачането на дебитомера да изчиства грешките или нещо подобно ?
Датчика съм го свалял и го почистих защото имаше метални стружки по него. Мерих го с уред и си работеше .
- drag_pow3r
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 9.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
колега моето мнение е че твоя проблем е някаде по връзките и буксите на ламбдата и дебитомера....провери ги и ги напръскай със контакт-спрей....






- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
drag_pow3r написа:колега моето мнение е че твоя проблем е някаде по връзките и буксите на ламбдата и дебитомера....провери ги и ги напръскай със контакт-спрей....![]()
![]()
![]()
![]()
Много си прав ! Вудях, че кабела на ламбдасондата е свързван, защото има тиксо на едно място, точно зад двигателя. Съдейки по това предният собственик на колата какъв майстор е бил и как е вързал проводниците за халогените , с помоща на тиксо , като е навъртял многожичния проводник ми става ясно кака е вързал и сондата ...
Немога да бръкна до там за да видя какво се крие под тиксото. Съмнява ме, да е ползвал поялник, термошлаух и т.н....
не се знае и изолацията м/у самите проводници в какво състояние е
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Кабелите на ламбда сондата минават покрай скоростната кутия , след това точно на един от горните болтове на кутията , които я фиксират към двигателя има една метална планка , която фиксира допълнително целия сноп с кабели , от там снопа отива до пластмасовата кора под чистачките (в която минават доста кабели). Мястото точно над кутията е невъзможно за достъп (без кутията да е свалена , или да се изтегли целия сноп от горната страна от към двигателя ...).
Не знам какъв зор е видял тоя проводник точно на това място ....
Не знам какъв зор е видял тоя проводник точно на това място ....
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
metodi80 написа:Кабелите на ламбда сондата минават покрай скоростната кутия , след това точно на един от горните болтове на кутията , които я фиксират към двигателя има една метална планка , която фиксира допълнително целия сноп с кабели , от там снопа отива до пластмасовата кора под чистачките (в която минават доста кабели). Мястото точно над кутията е невъзможно за достъп (без кутията да е свалена , или да се изтегли целия сноп от горната страна от към двигателя ...).
Не знам какъв зор е видял тоя проводник точно на това място ....
Аз лично мисля, че са сменяли кабела, но нямам идея защо. Отрязали са го отгоре, след което са го съединили вероятно с нов ( парче с букса) или нямам идея какво точно е било. Само незнам как са успяли да работят на такова забутано място, освен ако не са свалили колекторите. Иначе е на много забито място. Аз го видях случайно, докато бях свалил капака на вала. http://www.picbg.net/img.php?file=d4f4eaad7d90c1ca.JPG снимката, не е много ясна защото е от телефон, а и колата беше на закрито и много не се вижда...
Много странно защо са барникали там. Веоятно са извадили тези пластмасовия кутйи и от там са работили на спокойствие иначе няма начин да го направят.
На диагностиката пък ламбдата работи уж нормално. Ама в движение не се зане какво може да става.
Дава грешка само в датчик скорост, аз го свалях и останових, че си работи.
Четах за подобни проблеми като моите, които идвали от този датчик за скороста. и проблема с 5500 оборота.... и друго колеги го споменават.
В началото като разбрах за тези проблеми, веднага поразпитах и всеки като чуе М40 и казва вала !
1 ден обаче случайно се засекохме с колега от форума. Поговорихме си и той сподели, че е имал проблем с износен вал и т.н обясни ми какво става.
Аз запалих колата и му показах как се държи, той каза, че това не е от вала, при него било съвсем различно.
След това попаднах на теми на колеги, които са писали, за проблемите си на 5500 об/мин.
Абс. същото става и при мен. при тях обаче е станало след смяна на двигателя с по-голям.
1 ден като бърниках под волана, намерих на 1 сноп кабели, картонче с баркод на което пишеше BMW 320 Coupe. Моята нито е 320, нито е купе.
Нещо май е барникано здраво по тази кола .... Халогените и те са закачени много странно. На пръв поглед изглежда всичко наред, а в последствие не е така.
Някакви кабели вързвани с тикса, немога да ги разбера какви са ги правили. Трябва да огледам пак ....
Индикация си имам на тъблото за халоген, но колата май не е имала ...
На бронята някъде видях, че пише 98ма год. , а колата е 93та. Халогените са си оригинални и са на нея.
Има си реле за халогените, но кабелите са пускани допълнително и то по много некадърен начин.
Завивани кабели 1 върху др и отгоре тиксо. И чат пат става цветомузика....
Аз запоих +са където са вързани 1 към друг защото кабелите бяха само намотани. Скоро ще оправя и нещата нататък по веригата.
Имам съмнение, че нещо са правили от 2 коли 1на или пък инсталацията е горяла или незнам и аз ....
За халогените може човека просто да си ги е купил и инсталирал, но за другите неща не ми се вързват.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Кво стана, някво развитие? Аз много се смях докато изчетох всичките мнения на другите
сори ама много заблудени има дето дават акъли а нищо не разбират, не казвам че аз много разбирам ама поне не пиша глупости.
За меренето на дебитомера е толкоз просто.... махаш на женската букса гумичката и отзад имаш достъп до пиновете-просто лесно и без да нараняваш кабелите с игли и прободни хладни оръжия
също така ако буксата е вкарана и мериш на запален двигател правиш грешка щото нали мериш с Омметър- а там има напрежение докато е запалена!!! По скоро се мери напрежение пак докато работи и даваш газ да видиш дали ще се промени, щото имам случаи меря има някво съпротивление ама като има товар е съвсем различно! Както и да е, най-лесно щеше да е да вземеш от друга кола и да пробваш. А с компа кво стана? Някой имат навика да плуват във вода и от това да правят чакмаци!

сори ама много заблудени има дето дават акъли а нищо не разбират, не казвам че аз много разбирам ама поне не пиша глупости.
За меренето на дебитомера е толкоз просто.... махаш на женската букса гумичката и отзад имаш достъп до пиновете-просто лесно и без да нараняваш кабелите с игли и прободни хладни оръжия

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
VaLy0 написа:Кво стана, някво развитие? Аз много се смях докато изчетох всичките мнения на другите![]()
сори ама много заблудени има дето дават акъли а нищо не разбират, не казвам че аз много разбирам ама поне не пиша глупости.
За меренето на дебитомера е толкоз просто.... махаш на женската букса гумичката и отзад имаш достъп до пиновете-просто лесно и без да нараняваш кабелите с игли и прободни хладни оръжиясъщо така ако буксата е вкарана и мериш на запален двигател правиш грешка щото нали мериш с Омметър- а там има напрежение докато е запалена!!! По скоро се мери напрежение пак докато работи и даваш газ да видиш дали ще се промени, щото имам случаи меря има някво съпротивление ама като има товар е съвсем различно! Както и да е, най-лесно щеше да е да вземеш от друга кола и да пробваш. А с компа кво стана? Някой имат навика да плуват във вода и от това да правят чакмаци!
Да ти кажа дебитомера е бил само 1 от факторите, каращи компа да заработи.
Забелязах, че вървенето се оправя и след пускане на климатик и каране известно време с него.
Друг фактор, който в редки случай кара колата да заработи нормално е когато изфорсирам до прекъсвач...
Друг начин да оправя вървенето е, когато карам на 5та без газ и от време на време натискам и постепнно се отпушва вървенето.
От страни може да звучи много смешно това което пиша, но това е истината.
От скоро пък започна да върви добре след като двигателя загрее.
Те и дюзите се бяха бъгнали...
Клемите им бяха зеленясали поне на 2 от дюзите, от там и пръскалката им се беше стопила и аз незнам защо...
Та странна е колицата ми....
Явно иска преди да я карам да постеля рогозка пред нея и да и падна на колене да и се помоля да не прави такива номера.
Иначе колега от форума, много разбран човек, ми предложи да ми даде комп за проба, а също и дебитомер.
Мисля да пробвам с комп., но за целта трябва първо да си намеря пластмасата под предното стъкло защото при мен е изгнила от слънцето.
Ако тече вода от там на компа, не ми се иска да наводня и друг ....
Сега ще търся такава пластмаса на старо, за да я сменя.
КАзаха ми, че ако е счупена, може да тече вода върху комоа и от там да идват проблемите.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя
Ми ако вземеш да извадиш първо твоя и ше ти стане ясно дали е влизала вода или не! А от тая пластмаса до чистачките не може да влиза. Влиза от друго място! Вземи малко разрови там и виж за кво иде реч. Има едни гумени маншончета точно зад главата на мотора хванати за купето от които се изтича водата, извади ги и ги изчисти, отвори там където е вентилатора на парното и също изчисти. Но всичко това ако има нужда де, ако при компа няма влага значи няма проблеми с тея неща 
Компа като го извадиш може да го отвориш и да видиш вътре какво е положението, дали има влага окисления студени спойки и т.н.!

Компа като го извадиш може да го отвориш и да видиш вътре какво е положението, дали има влага окисления студени спойки и т.н.!
59 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани