М52 - Въпрос с повишена трудност.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от vangelov » 15 Юни 2011, 22:14

Колеги,

Много изчетох и колкото повече чета, толкова повече влизам в задънена улица.
Мотора е М52 от 1995г. Е36.

Списъка със симптомите е дълъг и ще се опитам да ги обхвана всичките.

На празен ход мотора работи с "пропадания" и от време на време "пропуска" цилиндър ли поне така ми се струва.
При по-високи обороти при ускорение от около 1500-2000 прекъсва понякога.
При 2000-2500 оборота на равномерна скорост имам чувството, че от време на време прекъсва.
При ускорение - леко понякога "прихлъцва". При рязко ускорение понякога се "замисля и после се изтрелва"
Ускорява стабино до около 4500-4800 оборота после почти не ускорява.
При отпускане на газта понякога оборотите падат много бавно а понякога нормално. Когато е на скорост и отпусна газта понякога почва едно яко придърпване.
Работи по-добре на студен мотор.
Работи перфектно понякога, сякаш нищо и няма.
Чистих дебитомер, беше чист. Смазах ТПС-а и го почистих със WD40.
Проверх си вакумите и мисля, че са наред.
Гледана е на елкон поне тогава нямаше грешки освен таз от това, че свалих дебитомера и я палих.

Смених свещи и лули/уж добри - употребявани/
Интересното е че след като смених свещите и зануляването на грешката колата работеше перфекнто и на празен ход и ускоряваше много добре но това до края на деня.

Вече съм в пълен шах. И не знам още кво да проверявам. Мисля да видя компресия.
Друго, което забелязах е че гори доста бензин. Т.е. Мирише на много обогатено гориво от ауспуха.
Когато напомпя газта няколко пъти излиза пушек.

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от vladi_a_i » 15 Юни 2011, 22:19

Ламбда сонда..а и свещи се слагат нови,не втора употреба :yes:,може и температурен датчик да е щом на студено работи по добре..
Последна промяна vladi_a_i на 15 Юни 2011, 22:22, променена общо 1 път
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от vangelov » 15 Юни 2011, 22:21

:oops: :) Не, свещите са нови БЕРУ. Лулите са ползвани. Извинявам се.
А и ламбда сондата би трябвало да излезе. А ние гледахме "Живи данни" нямаше аномалии.
Мисля да видя компресията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от ивчо3 » 16 Юни 2011, 10:32

Двигателят и системите към него са тествани на елкон и въпреки това по описанието си личи че моторът работи с по-обогатена смес, откъдето идва и задавяне, прекъсване, лошо ускорение и т.н. На студен двигател работи по-добре, защото е нормално сместа да бъде по-богата, бензинът няма такава изпаряемост и не цапа свещите, на загрял мотор направо се дави и може да угасне. Не е аномалия след смяна на запалителните свещи с нови, работата на двигателя да се подобри за деня, а след това да се влоши, по-голямото количество на бензин в сместа, ги зацапва и мокри, а оттам и непълното изгаряне води до подобни аномалии. Ако даваше някаква грешка при тестването на MAF-а, наричан дебитомер в темата, работата е ясна. В случая има нещо друго, свързано със смесообразуването, което не излиза на диагностиката. Вземи за проба TPS от нормално работещ двигател, става от всички модели бензинови в е36 и пиши какъв е резултата. Замерването на TPS-а с мултиметър не е 100% ефикасно. Преди да свалиш стария от оста, замери какво е съпротивлението на отпуснат педал на гаста, трябва да бъде в интервала от 1000, до 1200 ома. Разбира се това измерване изобщо не е достатъчно за цялостна проверка.
Последна промяна ивчо3 на 16 Юни 2011, 10:46, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от vangelov » 16 Юни 2011, 10:45

Забравих да допълня, че с включен климатроник нещата се влошават. Особено при ускорение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от ивчо3 » 16 Юни 2011, 10:59

Друго, за което се сещам е да се провери налягането на бензина, да не надвишава 3 бара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от vangelov » 16 Юни 2011, 11:59

Смятам да сменя горивен филтър. Но въпреки това не ми се струва да е от горивоподаването. Не за друго а затова, че проблемите са непостоянни. Ту ги има ту ги няма. Затова и съм в голяма дилема откъде да почвам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от Яро » 17 Юни 2011, 16:41

Датчици колянов и разпр. вал? Огледай им кабелите да не се разпада изолацията.
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от Kinopi » 17 Юни 2011, 18:46

Замърсени нови свещи и лули за един ден?Давене, хълцане, замисляне и нищо не излиза на елкон?
Решението ти е едно, регулатор на налягане на бензина :yes: .От там ти идва и загубата на някой цилиндър и скоро ще почнеш да палиш като дизелак :bchug: .Препоръчвам ти да вземеш Бош ,макар че е почти 2 пъти по-скъп.
Успех :driving:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от vangelov » 17 Юни 2011, 21:08

Благодаря за съветите. Ще го погледна тоя регулатор. Само на БОШ ли стават за работа ? Търсих частта в ЕТК излезе номер 13531436110 мисля, че е това.
Дару Кар нямат наличност :(.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от Kinopi » 18 Юни 2011, 12:54

Не, и ментетата стават ама имаш ли възможност вземи си БОШ, към 120лв е другите са около 70 мисля, вършат работа, но по-рано ще искат смяна.
Успех! :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW X5 M
Детайли за колата: блъсната E36 318ti, '95

Re: М52 - Въпрос с повишена трудност.

Мнение от jlpetkov » 26 Юли 2011, 13:35

Ако позволите да изкажа едно мнение на лаик:
Колега провери си и маншона на дебитомера да няма някъде закъсано (спукано) и оттам да гълта нерегламентиран въздух (това няма как да се хване на диагностика). Провери и маркучите на стъпковия мотор и въобще всичко що е гумено и води въздух в двигателя.
Възможно е също и от гарнитура някъде по входящия въздушен тракт да вкарва повечко въздух.
Изображение Изображение
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook