Отново за парното на е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- nike69
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 15.07.2009
- Местоположение: гр.Шумен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 318is, тъмносин металик
Отново за парното на е36
Здравейте колеги! Имам проблеми с парното. Има доста изписано по темата,но не открих идея как да си реша проблема. И все пак благодарение на някои теми открих нещичко.
Ето и проблема ми. Колата е е36, купе, 318is, 1995г. Има климатроник от тези с „врътките“. Проблемът е в централната конзола. Моделът е с двете врътки, едната е за отваряне и затваряне на клапата (0-1)и другата „червено-синьо“ за топло-студено, която според мен не работи. Духа само студено, когато всички други шлюзи духат топло. Открих,че тази врътка не е от тези с жило,а с 3-проводно кабелче и потенциометър. Според мен потенциометърът си е здрав,даже го почистих с контактен спрей. Но кабелчето влиза навътре някъде и „потъва в Дяволското гърло“. Някой знае ли къде е другият му край и как да стигна до него? Явно проблемът е там някъде.
П.с. Преди време си работеше и си духаше топличко (понеже има спорове във форума дали от там трябва да духа топло или студено)
Ето и проблема ми. Колата е е36, купе, 318is, 1995г. Има климатроник от тези с „врътките“. Проблемът е в централната конзола. Моделът е с двете врътки, едната е за отваряне и затваряне на клапата (0-1)и другата „червено-синьо“ за топло-студено, която според мен не работи. Духа само студено, когато всички други шлюзи духат топло. Открих,че тази врътка не е от тези с жило,а с 3-проводно кабелче и потенциометър. Според мен потенциометърът си е здрав,даже го почистих с контактен спрей. Но кабелчето влиза навътре някъде и „потъва в Дяволското гърло“. Някой знае ли къде е другият му край и как да стигна до него? Явно проблемът е там някъде.
П.с. Преди време си работеше и си духаше топличко (понеже има спорове във форума дали от там трябва да духа топло или студено)
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Отново за парното на е36
Това с врътката за топло и студено е полезна функция за дълги преходи с колата. Като завъртиш към синьото - започва да духа хладен въздух оттам и от всички горни духалки (отдолу в краката си остава топлия въздух). Логиката е, че мозъка трябва да е на хладно, за да не заспиш като караш, а краката да са на топло за да реагират по-бързо на командите на мозъка, и за това са помислили баварците
Иначе конкретно за проблема не мога да помогна.

Иначе конкретно за проблема не мога да помогна.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- nike69
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 15.07.2009
- Местоположение: гр.Шумен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 318is, тъмносин металик
Re: Отново за парното на е36
И аз споделям хумористичната страна на въпроса. Все пак не е голям проблем,спирам централната духалка и разчитам на останалите.Но много ме дразни когато нещо в колата не работи както трябва. Това е,караме доста стари автомобили а искаме да се държат като нови 

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Отново за парното на е36
Когато е със жило, механизма е отляво, като се свали кората над педалите се вижда. Прадполагам, че и моторчето в твоя случай пак ще е отляво. 

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Отново за парното на е36
nike69 написа:Здравейте колеги! Имам проблеми с парното. Има доста изписано по темата,но не открих идея как да си реша проблема...
Колата е е36, седан, 318i, 1996г. Има дигитален климатроник. Филтър купе е сменен месец юни.
Проблемът е:
1. Врътката „червено-синьо“ достига само до втора червена степен и духа по-скоро хладно.
- след разглобяване видях, че врътката е закачена за жило, което потъва някъде зад таблото. Явно проблемът е в другия край на жилото.
2. Започва да духа топло след изминаване на 10-на километра - въпреки, че достига работна температура още след изминаване на първия километър, но ако карам с над 2200 оборота. При 3500 оборота вече започва да духа съвсем горещо.
Пусках търсачката, но не намерих конкретен отговор. Предполагам клапани и ...

- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Отново за парното на е36
rocky66 написа:2. Започва да духа топло след изминаване на 10-на километра - въпреки, че достига работна температура още след изминаване на първия километър, но ако карам с над 2200 оборота. При 3500 оборота вече започва да духа съвсем горещо.
Проблемът е решен елементарно!

Просто, когато ми сменяха водната помпа не са обезвъздушили системата правилно. Сега духа топло още с прогряването на двигателя. А бе просто е перфектно!

- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
Re: Отново за парното на е36
колега това е първото нещо което се прави да се обезвъздуши иначе загрява а духа студено
живота е гаден,но аз сам по гаден
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Отново за парното на е36
joro_bmwm3 написа:колега това е първото нещо което се прави да се обезвъздуши иначе загрява а духа студено
Да, колега. Вече и аз го научих това, ама нали знаеш, когато майсторът си свърши работата (на мен ми сменяха водна помпа, а аз в това време бях на работа), остава довършителните неща на калфите. Това се случи през юни и климатроникът си работеше нормално. Ама сега в студа нещата се промениха.
Ето как се получават недоразумения понякога и естествено за собственика следват само ядове

После махаш с ръка и си викаш има и по-лошо (като оная карикатура дето на 1-ва страница вълкът е попаднал в капан и навирил опашка, а на 2-рата - лисикът го работи отзад). Здраве да е

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани