Въпрос за TPS

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

Въпрос за TPS

Мнение от BMW_kiler » 13 Апр 2010, 10:18

Въпроса ми е следния някой може ли да ми каже каква стойност показва TPS-a когато на диагностика се гледат живите данни на DME-то,колата е Е36 320 м52 с МS41 и ползвам Карсофт за диагностика ако това има някакво занчение.Търсих стойности в интернет но не намерих и затова реших да ппопитам тук и евентуално да сръвня няколко мнения благодаря предварително
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 22.11.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос за TPS

Мнение от fastv6 » 13 Апр 2010, 10:23

Ако имаш под ръка Autodata там мисля че ги има.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

Re: Въпрос за TPS

Мнение от BMW_kiler » 13 Апр 2010, 11:49

Там пише само какво трябва да им е съпротивлението,а не какво трябва да показват на диагностика.
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 22.11.2009
Пол: Мъж

Re: Въпрос за TPS

Мнение от fastv6 » 13 Апр 2010, 13:20

А ти на диагностика какво очакваш да ти покаже? Единствено определени волтове във функция от ъгъла на дроселовата клапа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 14.08.2007
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: бавно и спокойно

Re: Въпрос за TPS

Мнение от BMW_kiler » 13 Апр 2010, 16:17

Именно това искам да знам колко волта показва на други коли
http://imageshack.com/a/img922/9764/uFw3yK.jpg

"Стана един гаф .... купувам си по каталог тампони за стабилизиращата щанга дето се захваща за носачите (с един болт и две гумички по една отгоре и отдолу от всяка страна). Лягам отдолу и .... чудо нямам такива, ти мани тампоните ами и щанга стабилизираща нямам 'бат ти сеира!" "HONDA forum"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за TPS

Мнение от ивчо3 » 15 Апр 2010, 11:09

BMW_kiler написа:Именно това искам да знам колко волта показва на други коли

Живите данни са полезно нещо, но едва ли ще те устройва някакви стойности на волтажа при различен ъгъл на отклонение. Самият ъгъл на око не може да се изчисли точно, единствено може да добиеш представа от плавното отместване и реципрочно на него плавно променяне стойностите на напрежението. И без живи данни имаш две стойности на съпротивлението, което е подобно на измерването на волтажа в двете крайни положения. Останалите данни са някаква функция от тези положения, която е елементарно да се изчисли, като се сравнят данните от крайно положение- затворена клапа, напълно отворена и отворена в средно положение. Разликата на напрежението в трите положения е функция от ъгъла на отклонение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Въпрос за TPS

Мнение от BorisMW » 15 Апр 2010, 19:15

Чудана работа.Сподели защо не вярваш на съпротивлението,което го има в аутодата,ами искаш напрежение.?Преди известно време и аз мерих този датчик и ти както ме беше посъветвал "ивчо3".Мултицет,хубав със стрелка,закачаш на датчика,някой мести дроселовата клапа,към отворено положение и стрелката трябва се мести право-пропорционално на клапата,без проблеми.Омчетата са си ОК-не ти тряят волтажи :mhihi:
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Въпрос за TPS

Мнение от ивчо3 » 16 Апр 2010, 9:59

BorisMW написа:Чудана работа.Сподели защо не вярваш на съпротивлението,което го има в аутодата,ами искаш напрежение.?Преди известно време и аз мерих този датчик и ти както ме беше посъветвал "ивчо3".Мултицет,хубав със стрелка,закачаш на датчика,някой мести дроселовата клапа,към отворено положение и стрелката трябва се мести право-пропорционално на клапата,без проблеми.Омчетата са си ОК-не ти тряят волтажи :mhihi:

Целта на bmw_kiler е малко по-различна. С живите данни най-точно може да се направи диагностика. "Мъртвите данни" не могат 100% да гарантират за изправността на отделните елементи по електрониката. Ще ти дам пример за това. Мериш съпротивлението на крачетата на tps-а и всичко си е в нормите. Но някъде по свръзките до компютъра може да няма добър контакт, или самият комп нещо да се е бъгнал. Чрез живите данни това може да се установи със сигурност. Друг пример са датчиците на колянов- разпределителен вал. Мериш с мултицета, всичко е О.К. , но пак по същия начин някога работи добре, друг път не, компа може да запише грешка, която се изтрива автоматично когато датчика си влезе в работа, получава се нещо, като малко-полу бременна жена и едни мъртви данни не могат винаги да го хванат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Въпрос за TPS

Мнение от BorisMW » 16 Апр 2010, 19:04

ивчо3 написа:
BorisMW написа:Чудана работа.Сподели защо не вярваш на съпротивлението,което го има в аутодата,ами искаш напрежение.?Преди известно време и аз мерих този датчик и ти както ме беше посъветвал "ивчо3".Мултицет,хубав със стрелка,закачаш на датчика,някой мести дроселовата клапа,към отворено положение и стрелката трябва се мести право-пропорционално на клапата,без проблеми.Омчетата са си ОК-не ти тряят волтажи :mhihi:

Целта на bmw_kiler е малко по-различна. С живите данни най-точно може да се направи диагностика. "Мъртвите данни" не могат 100% да гарантират за изправността на отделните елементи по електрониката. Ще ти дам пример за това. Мериш съпротивлението на крачетата на tps-а и всичко си е в нормите. Но някъде по свръзките до компютъра може да няма добър контакт, или самият комп нещо да се е бъгнал. Чрез живите данни това може да се установи със сигурност. Друг пример са датчиците на колянов- разпределителен вал. Мериш с мултицета, всичко е О.К. , но пак по същия начин някога работи добре, друг път не, компа може да запише грешка, която се изтрива автоматично когато датчика си влезе в работа, получава се нещо, като малко-полу бременна жена и едни мъртви данни не могат винаги да го хванат.
:yes: Вземам си наполвина думите назад.Не знаех,че живите данни могат да покажат хлабава връзка например някъде.
Светът е голям и развитие дебне отвсякъде :)
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Въпрос за TPS

Мнение от ned_gm28 » 19 Апр 2010, 16:43

В общият случай,при затворен дросел-около 1V , при напълно отворен-около 4,5V.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook