често срещани проблеми при Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

често срещани проблеми при Е36

Мнение от Engi » 03 Юни 2005, 15:39

иска ми се да направим една хубава тема, защото постоянно в този форум се задават едни и същи въпроси през някой друг месец. така че нека се опитаме да нахвърляме, макар и най-общо казано, нещата, който всеки трябва да знае за своето Е36. Сега ще разпиша няколко неща, които ми хрумват, и ще помоля компетенцията да ми помогне да допълним темата. от сега казвам, че всякакъв офтопик ще бъде трит без обяснения, защото наистина ми се иска това да стане една полезна тема. Така... да видим от къде да започнем. ще нахвърлям нещата разбъркано, защото така ми хрумват пък след време, като се понасаберат, може и да ги подредим на ново. започвам с няколко общи приказки, които ВСЕКИ, който кара автомобил трябва да знае. (знам, че че това, което ще напиша е пределно ясно на доста хора тук, но постоянно ми се задават въпроси от подобно естество, така че ще го драсна с няколко думи):

качвате се сутрин в колата си и я палите. има различни теории за това дали трябва да се изчака да поработи, за да качи масло или може веднага да се тръгне. аз мисля, че е добре да поработи 30 секудни и след това може да се подкара, но много внимателно и не над 2500 оборота ( максимум 3000 ). Така трябва да се кара ПОНЕ 10 минути след като е запалена. Сравнително меродавен е датчика за температурата на водата. Чувал съм теории, че след като стрелката достигне средата, вече може да си ръчкаш спокойно. аз не съм много съгласен с това. по това, което знам от alx, маслото загрява по-бавно от колкото водата. то ще достигне добра работна температура още няколко минути след това. казано с няколко думи: не натоварвайте студения двигател, защото рискувате да надерете стружки от къде ли не и ускорявате износването му с години.
аналогично е и когато го гасите. ако преди това сте го натоварили сериозно и го изгасите, той няма как да охлади изгасен. това, че стрелката на температурата ви показва на средата не трябва да ви успокоява, защото тя мери температурата на водата. правилния начин на действие в случая е да оставите колата да поработи на място няколко минути след сериозни натоварвания. по този начин водата ще се превърти и ще охлади реално двигателя. До тук с общите приказки. сега да си кажем няколко по-конкретни проблема специално при Е36.

Хидравличната рейка - много често срещан проблем при Е36. от къде тръгва всичко? всички трябва да знаете, че НЕ ТРЯБВА да навивате волана до край и да го задържате там. дори и на обратен завой, винаги го отпуснете 5см. в обратната посока. в момента, в който той опре в края, моментално се усеща как оборотите падат сас 100тина на долу. точно това е показатела от претоварването. не го задържайте, просто го отпуснете лекичко и те се нормализират. от там идват повечето проблеми с рейката, защото се вдига прекомерно налягане и особенно ако решиш да рисуваш по асфалта, с навит до край волан и високи обороти на двигателя, със сигурност си я издухал. ако приемам, че така или иначе това вече се е случило. ще я познаеш по това, че почва да тече масло, да свири на моменти, при определени натоварвания волана на моменти втвърдява и т.н.т. Правилната стратегия, според мен, е хидравлична рейка втора ръка. Има и късметлии, който са успяли да издухат само семерингите на рейката, но те са малко. в повечето случай направо се получава пробив в блока й и тогава единствения начин е замяната. за тези, които не знаят, рейката от Е34 също става на Е36, но трябва да се смени заедно със стойката от Е34, защото иначе няма да може да бъде пригодена. ( не знам колко е вярно, но съм чувал, че рейките на Е34 са доста по-надежни). горе долу това ми хрумва сега за рейката...

водачите на ел. стъклата - друг често срещан проблем при Е36. за него няма да пиша, защото има сериозна тема по въпроса и само ще оставя линк към нея: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=5733

филтъра на климатика - това е важно за всяка кола, не само за Е36, но обръщам внимание на всички ви, че е добре да го сменяте ПОНЕ два пъти годишно ( а ако не ви затруднява финансово и всеки сезон) защото той се зацапва доста бързо и може да доведе до по-сериозни проблеми. ако не го сменяте редовно и си ползвате парното със запушен филтър има голяма опасност да ви изгори резистора за степените. за него ще напиша малко по надолу. така... филтъра се намира зад центалната конзола ( малко под и зад радиото ) и мога да каже, че се сменя много неприятно. може да се пробвате и сами, но поне веднъж трябва някой да ви покаже как точно става, защото е на толкова скапано място, че ако почнете сами да разглобявате, може даже да си помислите, че нямата филтър;) принципно цената му варира около 20-30лв., правоъгълен е, но след като се сложи се пречупва и добива леко трапецовидна форма.

резистора за степените на парното - много просто ще познаете, че ви е изгорял: парното почва да духа само на четвърта степен, а на останалите 3 въобще не работи. получава се най-вече от нередовната смяна на филтъра на парното. смяната му не е сложна, цената му е около 80-100лв. ( не съм сигурен колко е точно ), но все пак на кой му е притрябвала една такава ненужна инвестиция, при положение, че може просто редовно да си сменяте филтъра.
накладките на ръчната спирачка - да, колкото и
очудващо да ви звучи, Е36 си има отделни накладки за ръчната спирачка. намират се в задните дискове и често тракат. звукът е много характерен: като почукване на ламарина при влизане в дукпи, но е малко по-глухо. в смисъл, не се чува звън, а само съвсем леко почуква. принципно не са скъпи, мисля че са по около 15лв. бройката ( отново не съм сигурен за цената), но може и сами да ги натегнете. като извадите кожуха на ръчната спирачка от долу има две жила с гайки на края. едното отива към задно дясно колело, а другото към задно ляво. от там като натегнете гайките има шанс тракането да престане. в противен случай се натягат през някоя дупка от развит болт на задната гума.

прагозащитниците на дисковете - често се случва те да се скъсат и да почнат да опират на моменти в дисковете. този проблем наистина се разпознава лесно. чисто ламаринен звънлив звук при движение по павета и дупки. те подлежат на заваряване, а цената им нови е около 30лв на бройка.

няма да пиша отново за ангренажните ремъци, вериги и повдигачи, защото за тези неща наистина има МНОГО исписано по форума.
искам да ви обърна внимание, че е добре често да проверявате семерингите по скоростната кутия и диференцяла. забелязам съм, че това също е от язвителните места на Е36. смяната им не е скъпа, но ако ги оставите да текат дълго време, могат да ви пречинят доста по-сериозни щети.

засега спирам, защото си изписах ръцете, но като ми остане време пак ще продължа. пак апелирам към колегите да бутнат по едно рамо;)
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook