Смяна гумички на клапани М40
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Смяна гумички на клапани М40
Има писано по тая тема ама не и събрано на едно място.какво по специално трябва да се има в предвит при смяната на гуми4ките.
инструменти:
Скобата е за свиване на пружините, пинсетата за изваждане на "кученцата" - двете конусчета дето държат клапана.За да се стигне до клапаните ползвайте тая тема
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=68092
При ве4е изваден вал и кубилици се открива следната картинка,"паричките" (3) също се демонтират ,хубаво е повдига4ите да не се изваждат докато се работи за да попадат боклуци в отворите за тях.
за да стигнете до гумичките се свалят пружините,за целта:
тук е необходима скобата едия и край се закачва за някоя от шпилките на разпределителния вал(1) , а другия край натиска върху шайбата на пружините (2) Преди да започне свиването на пружините се уверете 4е :
1.Буталото на цилиндъра чийто пружини свивате се намира в ГМТ.
(да не изтарвете някой клапан в цилиндъра 4е после трябва и главата да се сваля)
2.Маслените отвори на главата за оттичане на маслото е хубаво да се запушат с някви парцалчета за да не попадне някое от "кученцата" в тях при демонтирането им.
3.Хубаво е да има и 4овек да ви помага.Да натиска скобата
4.Имате здрави нерви и двамата (осебенно при монтажа)
Демонтажа на пружините:
Някой хора отвиват свещта на цилиндъра и вътре набутват въженце и го притискат с буталото, други подпират клапана с алуминиеми пръчки или некви други меки метали, кой както иска но става и без такива работи щом буталото е горе клапана има около 10 мм.ход до него което е достатъчно да се свият пружините и да се извадят "кученцата" След демонтирането на пружините гледката е такава:
Гумичката се изважда с клещи или отверка на кой как муе удобно:
Почиства се леглото и се набивата новата гумичка , като тук ще ви трябва дорник с размера на гумичките,аз ползвах удължена чашка #11 от гидорите.
слагате пружините обратно.Единия от двамата натиска със скобата,другия с пинсетата започва една борба, мъки при наместване на "кученцата мани мани.......
И така ве4е сте сменили гуми4ката на един от клапаните и сте
Успех остават ви още седем.
П.С.За гумичките на 4 цилиндър ми се наложи да сваля горната част на всмукателния колектор.Нямаше как да се натиска със скобата,затова си го демонтирайте в началото още.
инструменти:

Скобата е за свиване на пружините, пинсетата за изваждане на "кученцата" - двете конусчета дето държат клапана.За да се стигне до клапаните ползвайте тая тема
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=68092
При ве4е изваден вал и кубилици се открива следната картинка,"паричките" (3) също се демонтират ,хубаво е повдига4ите да не се изваждат докато се работи за да попадат боклуци в отворите за тях.

за да стигнете до гумичките се свалят пружините,за целта:
тук е необходима скобата едия и край се закачва за някоя от шпилките на разпределителния вал(1) , а другия край натиска върху шайбата на пружините (2) Преди да започне свиването на пружините се уверете 4е :
1.Буталото на цилиндъра чийто пружини свивате се намира в ГМТ.
(да не изтарвете някой клапан в цилиндъра 4е после трябва и главата да се сваля)
2.Маслените отвори на главата за оттичане на маслото е хубаво да се запушат с някви парцалчета за да не попадне някое от "кученцата" в тях при демонтирането им.
3.Хубаво е да има и 4овек да ви помага.Да натиска скобата

4.Имате здрави нерви и двамата (осебенно при монтажа)
Демонтажа на пружините:
Някой хора отвиват свещта на цилиндъра и вътре набутват въженце и го притискат с буталото, други подпират клапана с алуминиеми пръчки или некви други меки метали, кой както иска но става и без такива работи щом буталото е горе клапана има около 10 мм.ход до него което е достатъчно да се свият пружините и да се извадят "кученцата" След демонтирането на пружините гледката е такава:

Гумичката се изважда с клещи или отверка на кой как муе удобно:

Почиства се леглото и се набивата новата гумичка , като тук ще ви трябва дорник с размера на гумичките,аз ползвах удължена чашка #11 от гидорите.

И така ве4е сте сменили гуми4ката на един от клапаните и сте




П.С.За гумичките на 4 цилиндър ми се наложи да сваля горната част на всмукателния колектор.Нямаше как да се натиска със скобата,затова си го демонтирайте в началото още.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Чудо... за полезни !
П.С. Аз, за да не изпаднат клапаните ползвам пластмасова пръчка в отвора на свеща !

П.С. Аз, за да не изпаднат клапаните ползвам пластмасова пръчка в отвора на свеща !
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
перфектен си.
за полезни.
същата тема важи за всеки газоразпределителен м-м
но на тези които са със пулове първо се свалят те като се спазва N"пул N"клапан и после по гореописания начин
супер тема
за полезни.
същата тема важи за всеки газоразпределителен м-м
но на тези които са със пулове първо се свалят те като се спазва N"пул N"клапан и после по гореописания начин
супер тема

Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
няма нищо сложно по инструмента, просто отвора за стеблото на клапана трябва да си измериш, и си го правиш сам... а ако закачиш върха по-далече, ще натискаш пружината с един пръст, рамото на лоста става по-дълго...
а темичката 6+... на който му се занимава сам ...
а темичката 6+... на който му се занимава сам ...
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани