М40 и повдигачите - направи си сам:)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
М40 и повдигачите - направи си сам:)
Напоследък и мойто м40, както повечето от своя вид, почна да издава характерните потракващи звуци. В началото само при студен мотор, от скоро и при загрял. Реших да отворя и да погледна какво е дереджето и може ли да се направи нещо по въпроса. Замисъла е да не се сменява нищо освен тръбичката за смазване над разпределителния вал и да се поизчистят повдигачите, за да се размърдат. Това са инструментите, които бяха нужни:
Заместители на специалните инструменти от БМВ, собствена изработка Чертежа за изрязването на тая плочка мисля, че го гледах от е30.де
Комплект от торксове, от които на практика е нужен само 12-ти номер.
Останалото са гедоре, отверки и т.н
В началото се маха виското с дифузьора, за да не пречат. После пластмаовия капак на разпределителната капачка, самата капачка заедно с кабелите към свещите и бобината и палеца под нея. После махате и горния капак на ангренажния ремък, иска си малко дърпане за да излезне без да се свали термостата, ама излиза! Тука за разлика от смяната на ангр. ремък, не се източва водата, не се разкачат маркучи термостати и т.н., което си е улеснение... След като сте махнали капака на ремъка, картинката изглежда ето така:
Развивате леко и капака зад самия ремък, за да го мръднете малко напред. Иначе капака на главата просто не излиза, или поне аз не можах да го извадя. Развинтвате капака на клапаните и го вадите с малко мъки, положението отдолу е следното:
Такааа аз като огледах моя вал, ужким има още живот в него, но все пак вече е изяден до някаква степен. Кобилиците бяха в по-лошо състояние, ама смените друг път;)
Време е да се откачи ремъка, за да може да се махне зъбното колело на вала. Първо обаче трябва да се фиксира на белезите, за да не го разместите после, щото иначе става лошо. Изключвате от скорост, развивате свещите за да можете да въртите двигателя на ръка и почвате да го въртите с един ключ 22 долу за ролката на коляновия вал. През това време някой приятел държи специялния инструмент от БМВ (побългарения болт дето го бях снимал горе)долу на специялно оставения за целта отвор при маховика, който забравих да го снимам и чака маховика да застане така, че болта да влезне в дупката, пробита за него. Когато болта пропадне, поглеждате горе на колелото на разпределителния вал маркировката. Има една стрелка, дето трябва да сочи горния ляв ъгъл на капака зад ремъка. Вариянтите са два: или сочи на там, или на 180 градуса, демек долу вдясно. Разпределителния вал прави един оборот при два оборота на коляновия. Та значи ако стрелката ви сочи наобратно, вадите блокиращия болт и правите още един оборот докато болта пропадне пак. Сега вече коляновия вал е застопорен, стрелката на разпределителния сочи на където трябва, а първия цилиндър е в ГМТ и ако погленете, и двата му клапана са затворени. Застопорявате разпределителния вал с другия спешъл инструмент да не ви мърда и вадите ремъка от зъбното му колело. Развинтвате ето тоя торкс отпред на вала, така че колелото да падне.
Махате значи колелото и металния капак зад него, за да не ви пречи.
Забележете, че колелото от вътрешната страна има шпонка, а вала - прорез, за да може да го монтирате после обратно, където е бил. Прореза е малко по-широк и колелото се върти на няколко градуса ако не е стегнато, ама както установих това не е достатъчно за да прескочите зъб, така че спокойно;)
Сваляте после тръбичката дето разпределя маслото по цялата система, тая над вала. Аз я смених с нова, щото струваше някакви си 10 Евро, а старата ми е трудно да си представя с какво ли е пълна вътре.
След което развивате гайките на лагерите, тия дето държат вала, и го сваляте и него. Лагерите са надписани фабрично с номера от 1 до 5, така че нямат объркване. Ето и картинката като махнете вала:
махате кобилиците, като си ги подреждате както са били по ред на клапаните, щото те вече не са надписани След което вадите и повдигачите:
Тия повдигачи принципно е най-добре да се сменят. На мен обаче ми ги предложиха в магазина по 20 Евро парчето, което за 8 бройки си е цифра и реших да дам още един шанс на старите. За целта ги взех както са си подредени, отнесох ги при менгемето и им направихме с майстор Пешо следната прецедура:
Повдигача в менгемето и стягате бавно и внимателно, като изчаквате да изтича маслото от вътре. Като се свие до край, отпускате и така 2-3 пъти да се пораздвижи и поразхлаби. С това мисията е почти изпълнена. вкарвате всичките чаркове по местата им и се надявате да не ви останат излишни За стягането на лагерите, по принцип се прави с динамометричен ключ, но поради липсата на такъв ги стегнах направо с гедорето на усет, не ме питайте как Нагласяте вала пак така че вентилите на първия цилиндър да са отворени и го застопорявате вертикално с оня спешъл инструмента. Слагате колелото със стрелката към ръба дето споменах одеве и слагате и ремъка. Малко е трудно да се направи едновременно, ама става. Махате болта, дето е застопорил маховика и правите един-два оборота пак на ръка да се уверите че всичко се върти нормално и като запалите няма да шибнете буталата в клапаните. После вече лесно, събирате всичко по обратния път и пак се внимава да не останат болтчета;) Когато сте събрали всичко, се уверявате още един път че сте извадили болта от маховика, аз лично си бях извадил ключа за запалване от ключодържателя, за да се сетя да погледна преди да запаля. Палиш, в началото естествено има малко тракане докато се намаже всичко с масло, което е било извадено. При мен опита е успешен, засега мотора не трака нито на студено, нито на топло. Друг е въпроса, след колко време ще почне пак, ама за без пари толкова. Сега ще се появи някой и ще каже: ми то тоя мотор се оправя само със смяна. Може и така да е, но по мои наблюдения хич не е лошо двигателчето, ако човек се погрижи за проблема с газоразпределението. В крайна сметка така колкото изкара, след това се купува един цял комплект вал и т.н, прави се упражнението още един път и това е! Знам, че за много хора това си е рутинна работа, но се надявам да помогна с тая тема на някой който не разбира, а е навит да се опита. Аз също не бях виждал отворена глава до днеска. Успех и ///М40-Power forever
Заместители на специалните инструменти от БМВ, собствена изработка Чертежа за изрязването на тая плочка мисля, че го гледах от е30.де
Комплект от торксове, от които на практика е нужен само 12-ти номер.
Останалото са гедоре, отверки и т.н
В началото се маха виското с дифузьора, за да не пречат. После пластмаовия капак на разпределителната капачка, самата капачка заедно с кабелите към свещите и бобината и палеца под нея. После махате и горния капак на ангренажния ремък, иска си малко дърпане за да излезне без да се свали термостата, ама излиза! Тука за разлика от смяната на ангр. ремък, не се източва водата, не се разкачат маркучи термостати и т.н., което си е улеснение... След като сте махнали капака на ремъка, картинката изглежда ето така:
Развивате леко и капака зад самия ремък, за да го мръднете малко напред. Иначе капака на главата просто не излиза, или поне аз не можах да го извадя. Развинтвате капака на клапаните и го вадите с малко мъки, положението отдолу е следното:
Такааа аз като огледах моя вал, ужким има още живот в него, но все пак вече е изяден до някаква степен. Кобилиците бяха в по-лошо състояние, ама смените друг път;)
Време е да се откачи ремъка, за да може да се махне зъбното колело на вала. Първо обаче трябва да се фиксира на белезите, за да не го разместите после, щото иначе става лошо. Изключвате от скорост, развивате свещите за да можете да въртите двигателя на ръка и почвате да го въртите с един ключ 22 долу за ролката на коляновия вал. През това време някой приятел държи специялния инструмент от БМВ (побългарения болт дето го бях снимал горе)долу на специялно оставения за целта отвор при маховика, който забравих да го снимам и чака маховика да застане така, че болта да влезне в дупката, пробита за него. Когато болта пропадне, поглеждате горе на колелото на разпределителния вал маркировката. Има една стрелка, дето трябва да сочи горния ляв ъгъл на капака зад ремъка. Вариянтите са два: или сочи на там, или на 180 градуса, демек долу вдясно. Разпределителния вал прави един оборот при два оборота на коляновия. Та значи ако стрелката ви сочи наобратно, вадите блокиращия болт и правите още един оборот докато болта пропадне пак. Сега вече коляновия вал е застопорен, стрелката на разпределителния сочи на където трябва, а първия цилиндър е в ГМТ и ако погленете, и двата му клапана са затворени. Застопорявате разпределителния вал с другия спешъл инструмент да не ви мърда и вадите ремъка от зъбното му колело. Развинтвате ето тоя торкс отпред на вала, така че колелото да падне.
Махате значи колелото и металния капак зад него, за да не ви пречи.
Забележете, че колелото от вътрешната страна има шпонка, а вала - прорез, за да може да го монтирате после обратно, където е бил. Прореза е малко по-широк и колелото се върти на няколко градуса ако не е стегнато, ама както установих това не е достатъчно за да прескочите зъб, така че спокойно;)
Сваляте после тръбичката дето разпределя маслото по цялата система, тая над вала. Аз я смених с нова, щото струваше някакви си 10 Евро, а старата ми е трудно да си представя с какво ли е пълна вътре.
След което развивате гайките на лагерите, тия дето държат вала, и го сваляте и него. Лагерите са надписани фабрично с номера от 1 до 5, така че нямат объркване. Ето и картинката като махнете вала:
махате кобилиците, като си ги подреждате както са били по ред на клапаните, щото те вече не са надписани След което вадите и повдигачите:
Тия повдигачи принципно е най-добре да се сменят. На мен обаче ми ги предложиха в магазина по 20 Евро парчето, което за 8 бройки си е цифра и реших да дам още един шанс на старите. За целта ги взех както са си подредени, отнесох ги при менгемето и им направихме с майстор Пешо следната прецедура:
Повдигача в менгемето и стягате бавно и внимателно, като изчаквате да изтича маслото от вътре. Като се свие до край, отпускате и така 2-3 пъти да се пораздвижи и поразхлаби. С това мисията е почти изпълнена. вкарвате всичките чаркове по местата им и се надявате да не ви останат излишни За стягането на лагерите, по принцип се прави с динамометричен ключ, но поради липсата на такъв ги стегнах направо с гедорето на усет, не ме питайте как Нагласяте вала пак така че вентилите на първия цилиндър да са отворени и го застопорявате вертикално с оня спешъл инструмента. Слагате колелото със стрелката към ръба дето споменах одеве и слагате и ремъка. Малко е трудно да се направи едновременно, ама става. Махате болта, дето е застопорил маховика и правите един-два оборота пак на ръка да се уверите че всичко се върти нормално и като запалите няма да шибнете буталата в клапаните. После вече лесно, събирате всичко по обратния път и пак се внимава да не останат болтчета;) Когато сте събрали всичко, се уверявате още един път че сте извадили болта от маховика, аз лично си бях извадил ключа за запалване от ключодържателя, за да се сетя да погледна преди да запаля. Палиш, в началото естествено има малко тракане докато се намаже всичко с масло, което е било извадено. При мен опита е успешен, засега мотора не трака нито на студено, нито на топло. Друг е въпроса, след колко време ще почне пак, ама за без пари толкова. Сега ще се появи някой и ще каже: ми то тоя мотор се оправя само със смяна. Може и така да е, но по мои наблюдения хич не е лошо двигателчето, ако човек се погрижи за проблема с газоразпределението. В крайна сметка така колкото изкара, след това се купува един цял комплект вал и т.н, прави се упражнението още един път и това е! Знам, че за много хора това си е рутинна работа, но се надявам да помогна с тая тема на някой който не разбира, а е навит да се опита. Аз също не бях виждал отворена глава до днеска. Успех и ///М40-Power forever
- dido_demon
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 13.03.2007
- Местоположение: Разград
temada da e vav polezni
taq tema napravo si e za polezni, kakvo 4akate
- Enslaving_Lecher
- ентусиаст
- Мнения: 937
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI, Е60
- Мечтае да кара: BmW F06 M
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София, Овча Купел
- Пол: Мъж
- Кара: '98 540i
- Мечтае да кара: на 2 бара
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
чудесна тема ,макар че каращите М40 си ги знаят тез работи:mhihi: кобиличките ти доста надрани ми се видят ,направо са си за смяна ..
М50 не е с такива повдигачи за това спичат много по трудно
М50 не е с такива повдигачи за това спичат много по трудно
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: М40 и повдигачите - направи си сам:)
Като гледам състоянието на кобилиците, мога да съдя и за състоянието на разпределителния вал. Целите са на дупки, явно маслото не е сменяно редовно. аз имам същия проблем с мойта кола. На студено трака някой от повдигачите, като позагрее малко шума изчезва. Само, че двигателя е М42 и е без кобилици. Колко може да ми излезе ремонта, при положение, че не сменям нищо?
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: М40 и повдигачите - направи си сам:)
Като гледам състоянието на кобилиците, мога да съдя и за състоянието на разпределителния вал. Целите са на дупки, явно маслото не е сменяно редовно. аз имам същия проблем с мойта кола. На студено трака някой от повдигачите, като позагрее малко шума изчезва. Само, че двигателя е М42 и е без кобилици. Колко може да ми излезе ремонта, при положение, че не сменям нищо?
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Тц, маслото се сменя редовно на всеки 10.000 км, при това с хубаво!:) А кобилиците що са така При всички положения са за смяна, ама вчера беше неделя и всичко е затворено, а колата ми трябва... май май ще ги сменям с вала, а както се вижда от снимките, вала в сравнение с кобилиците е учудващо гладък
Браво за ремонта, който си предприел. Ще има малък ефект от него, но не за дълго. Така, че при първа възможност е добре да смениш вала, повдигачите и кобиличките. Не е нужно да сваляш дифузьора и перката, става и без тая процедура. По въпроса за зацепването на зъбното колело на разпределителния вал нещата стават с малък чалъм. Ако колата не се дърпа както трябва, мръдни колелото на другата страна и ще се оправи. Чукането на повдигачите не е болка за умиране. До сега съм минал 10 хил. километра с тракащи повдигачи и колата си върви ОК, само шума е дразнещ. Самия повдигач съм развалял дори на съставните му части и пак ти казвам, че ефектът е малък. Двигателят си е бетон, просто отстрани тая неизправност, когато имаш възможност. Моята кола си върви още така, но си взех друга с М43 мотор ама с нея имам пък друг проблем - не мога да я регистрирам вече трети месец. Нещата стигнаха чак до прокуратура.
Много се радвам когато някой ентусиаст предприеме сам ремонт по колата си. Така, че още веднъж - поздравления! С времето и с парички проблемите се решават
Много се радвам когато някой ентусиаст предприеме сам ремонт по колата си. Така, че още веднъж - поздравления! С времето и с парички проблемите се решават
- Mr.President
- младши ентусиаст
- Мнения: 295
- Регистриран на: 12.11.2006
- Местоположение: Варна
Чудя се защо хората са правили такива двигатели... за пръв път виждам на M40 кобилиците и повдигачите... досега съм правил ремонти на VW и Volvo и няма нищо общо... като видях какви смешни повдигачи има това БМВ направо ми се досра.. как може да направят такъв двигател не мога да разбера като на пръв поглед като го погледна и ми става ясно, че няма да издържи много километри това нещо... На VW повдигачите са като чашки много по-добри от тези и тея смешните кобилици за какво са ги сложили направо не знам... но наистина ми беше интересно да го видя това чудо творение на хората
Слава богу, че M50 и М52 не са с такива неща, но не съм ги виждал и тях какво представляват, но дано да са по-добри от тези..
Темата е много полезна и се радвам, че има хора, които да покажат на много хора какво представлява двигателя отвътре особено М40. Само не ми хареса едно, че се слагат същите повдигачи и че са минати през менгеме... много е трудно да се разбере кой е здрав и кой не затова се сменят всичките да си знаеш ама за без пари толкова и това е достатъчно и временно решение, което ще доведе до повторно отваряне на главата, което не е препоръчително... по-добре го направи веднъж и затвори двигателя веднъж за дълъг период.
Слава богу, че M50 и М52 не са с такива неща, но не съм ги виждал и тях какво представляват, но дано да са по-добри от тези..
Темата е много полезна и се радвам, че има хора, които да покажат на много хора какво представлява двигателя отвътре особено М40. Само не ми хареса едно, че се слагат същите повдигачи и че са минати през менгеме... много е трудно да се разбере кой е здрав и кой не затова се сменят всичките да си знаеш ама за без пари толкова и това е достатъчно и временно решение, което ще доведе до повторно отваряне на главата, което не е препоръчително... по-добре го направи веднъж и затвори двигателя веднъж за дълъг период.
GOD IS A DJ
LIFE IS A DANCEFLOOR
LOVE IS THE RHYTHM
YOU ARE THE MUSIC
LIFE IS A DANCEFLOOR
LOVE IS THE RHYTHM
YOU ARE THE MUSIC
- ToHuTo
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: Благоевград
- Кара: под налягане
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
не са смешни те кобиличките и повдигачите но тръбичката по която се мажат наистина е смешна и оттам почват проблемите им ,тая тръбичка трябва да се сменя на 50к най много
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Сега четох в е30.де, че обикновено целия цирк започва с проблеми в картета: ако има проблем с гарнитурата, помпата заедно с маслото засмуквала и въздух от вътре, което води до ускорено износване на всичко. Пише, че е най-добре да се свали картера и да се види, а като си го свалил така или иначе да смениш и тия лагери дето са м/у биелите и коляновия вал (как по дяволите се казват???) Някакви идеи и съвети по въпроса? Картера изобщо излиза ли, без да се повдигне мотора? Както си нямам канал, ако легна отдолу и почна да човъркам май ше остана без ръце
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани