смяна на виско

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: София

смяна на виско

Мнение от fatix » 17 Фев 2008, 10:41

Колеги искам да си сменя виското на TDS-a,можете ли да ми кажете каква е последователността на работа и какъв да си купя?
Мерси предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 17 Фев 2008, 10:48

взимаш ключа и блъскаш кат ненормален!и като си разраниш ръчичките бягаш при някой дет знае кво да прави,даваш 10-15лв и готово...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 17 Фев 2008, 10:58

- сваляш пластмасовия кожух около перката
- сваляш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - отвива се надясно. за отвиване на перката с виското е необходим рязък удар с чук по ключа докато "тръгне", ако тръгнеш да го отвиваш по нормалния начин превърта заедно със шайбата)
- проверяваш перката дали не е напукана и ако е здрава я отвиваш от старото виско и я преместваш на новото виско.
- завиваш го обратно на шайбата (помни, че се навива на ляво). затягаш го пак с удар по ключа (не е нужно много да го затягаш, защото от посоката на въртене то се "самозатяга")

При свалянето и качването пази радиатора :!:
Най-добре сложи някакъв по-дебел картон между него и перката докато работиш

- монтираш обратно пласмасовия кожух около перката

Успех :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: София

Мнение от fatix » 17 Фев 2008, 11:12

Мерси колега! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Мнение от Timeto » 17 Фев 2008, 11:33

А ключа е 32... как ме скъсаха от бъзик комшиите като търсих соя скапан ключ :mhihi: . Ако го нямаш колега, драсни да ти го дам за упражнението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: pazardjik
Кара: 318is

Мнение от stoian3 » 17 Фев 2008, 20:22

виското сащо може и да се поправи ако перката ти е здрава свалаш всичко по начина по който са ти написали колегите на виското от предната страна има една ламаринка вадиш я с отверката одоло има едно малко щивче вадиш и него отиваж до ниакой железарски магазин и си копуваш епоксидна смола в опаковката има и втвардител той не се слага купуваш си и една спринцовка и си готов не се пални до горе след сяка спринцофка се пробва на рака как се варти трябва да имаш представа като нова как се варти за да можеш да прецениш колко да сипваш иначе сам го правил на бая коли и става идеално

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 17 Фев 2008, 21:06

stoian3 написа:виското сащо може и да се поправи ...


Виското за разлика от релето (което е ON/OFF) увлича перката с различна скорост, пропорционална на температурата.
Като го напълниш с епоксидна смола имаш ли идея при каква температура, какъв вискозитет има тя и колко завърта перката :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 19 Фев 2008, 16:54

tsb_bg написа:- сваляш пластмасовия кожух около перката
- сваляш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - отвива се надясно. за отвиване на перката с виското е необходим рязък удар с чук по ключа докато "тръгне", ако тръгнеш да го отвиваш по нормалния начин превърта заедно със шайбата)
- проверяваш перката дали не е напукана и ако е здрава я отвиваш от старото виско и я преместваш на новото виско.
- завиваш го обратно на шайбата (помни, че се навива на ляво). затягаш го пак с удар по ключа (не е нужно много да го затягаш, защото от посоката на въртене то се "самозатяга")

При свалянето и качването пази радиатора :!:
Най-добре сложи някакъв по-дебел картон между него и перката докато работиш

- монтираш обратно пласмасовия кожух около перката

Успех :yes:


И ако нещо се е закучило и си ядосан,внимавай в радостта си да не отвъртиш бързо гайката накрая и перката да лупне на земята. :mhihi:
Ако не иска да тръгне лесно трябва един с ключ 32 от горе и един да фиксира с голяма оверка или нещо подобно от долу.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 19 Фев 2008, 17:02

stoian3 написа:виското сащо може и да се поправи ако перката ти е здрава свалаш всичко по начина по който са ти написали колегите на виското от предната страна има една ламаринка вадиш я с отверката одоло има едно малко щивче вадиш и него отиваж до ниакой железарски магазин и си копуваш епоксидна смола в опаковката има и втвардител той не се слага купуваш си и една спринцовка и си готов не се пални до горе след сяка спринцофка се пробва на рака как се варти трябва да имаш представа като нова как се варти за да можеш да прецениш колко да сипваш иначе сам го правил на бая коли и става идеално



Бате верно ли си мислиш че ше стане...Според мене ще го направиш или нонстоп зацепило или ще прецекаш водната си помпа... Виското и водната помпа са на една ос ( ремък ) и това я прецаква щото товариш оста.... По добре е ново според мене.. 150лв са ама...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Варна

Мнение от exigo » 19 Фев 2008, 17:25

Пък аз си купих Behr изръсих се 230лв с отстъпката, ама поне знам че е ОК ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: pazardjik
Кара: 318is

Мнение от stoian3 » 19 Фев 2008, 19:54

tsb_bg написа:
stoian3 написа:виското сащо може и да се поправи ...


Виското за разлика от релето (което е ON/OFF) увлича перката с различна скорост, пропорционална на температурата.
Като го напълниш с епоксидна смола имаш ли идея при каква температура, какъв вискозитет има тя и колко завърта перката :?:

апсолутно сам сигорен в това което казвам перката не остава постояно зацепена тва нещо сам го правил доста пъти и ефекта е идиален и си кара доста време на мойто бмв е така вече трета година и нямам проблеми :winky:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook