Помощ от колегите с TDS-и

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Помощ от колегите с TDS-и

Мнение от naki4a » 02 Дек 2007, 18:25

Колеги проблем, вчера както си карам колата и изведнъш изгасна. Викам "ебаси мамата" тръгнах да пала и неще, въртях въртях и най-накрая запали, но все едно се убезвъдоши. След малко пак загасна, и после пак мн. трудно запали. Според мен нещо и спира навтата, даже капака на всичко беше че като изгася с кюча, после пак прудно запрлва.Моля някой който е имал подобен проблем, или е наясно с този мотор и всичките му клапанчета, да пише че незнам какво да правя. Благодаря предварително :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Варна

Мнение от exigo » 02 Дек 2007, 18:34

Не съм много вещ, но що не провериш горивния филтър да не е запушен ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Дек 2007, 18:43

Колега ,погледни дали нямаш въздух в прозрачният маркуч след филтъра.Ако имаш ,значи някъде след филтъра смуче.Има два начина за решаване на проблема-труден,като търсиш откъде смуче и лесен ,като слагаш възвратен клапан преди горивният филтър,който купуваш от магазин в Красна поляна за 10лв.(ако идваш от центъра ,на 100 метра преди ЖП линията ,от ляво,пише водни съединения).

Провери си и как ти е филтъра и помпата-разкачаш маркуча след филтъра и слагаш подходящ съд-даваш 23 бушон на + и за 1мин. трябва да изтече 1литър,ако не изтече разкачаш маркуча преди филтъра,ако изтече нужното количество сменяш горивният филтър,ако не изтече виж филтъра на помпата,ако е наред или след почистване нямаш нужният дебит ,сменяш помпата.
Провери и как е възвратният горивопровод -от първа дюза към ГНП отива един тънък маркуч,извади го от дюзата внимателно и го надуй,трябва да има проходимост,ако няма го продухай с компресор.
Виж и как е акумулатора-не трябва да пада под 9V догато въртиш.

Ако имаш съмнения за подгряването,казвай да помагаме.УСПЕХ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 02 Дек 2007, 18:48

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-13_0374/
Има голяма вероятност да е номер 29 - като погледнеш от фаровете към купето влиза точно зад плочката - директно ти гаси колата
Може и да е другата букса ама е по-малко вероятно да ти изгаси колата - шнура които излира от плочката
Пушеци?
Ако ти светва дюза на таблото преди да изгасне е от плочката.
Приятна профилактика ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Дек 2007, 18:59

Колегата казва "Според мен нещо и спира навтата" и аз му давам ,как да провели това ,иначе може да са много неща.Нека провери нещата ,които съм му казал,ако пак има проблем да ни каже.Може да не работи и клапана върху ГНП ,който пуска и спира нафтата-но е малко вероятно ту работи,ту да не работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 02 Дек 2007, 19:05

zvetiko написа:Колегата казва "Според мен нещо и спира навтата" и аз му давам ,как да провели това ,иначе може да са много неща.Нека провери нещата ,които съм му казал,ако пак има проблем да ни каже.Може да не работи и клапана върху ГНП ,който пуска и спира нафтата-но е малко вероятно ту работи,ту да не работи.


Точно той е под номер 29 на тая схема от поста ми ;)
Всичко е вероятно,затова тръгваш от най-елементарните неща .....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Дек 2007, 19:42

Wenzy написа:
zvetiko написа:Колегата казва "Според мен нещо и спира навтата" и аз му давам ,как да провели това ,иначе може да са много неща.Нека провери нещата ,които съм му казал,ако пак има проблем да ни каже.Може да не работи и клапана върху ГНП ,който пуска и спира нафтата-но е малко вероятно ту работи,ту да не работи.


Точно той е под номер 29 на тая схема от поста ми ;)
Всичко е вероятно,затова тръгваш от най-елементарните неща .....


Колега,клапана ,за който говориш е под №12. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 02 Дек 2007, 20:09

zvetiko написа:Колегата казва "Според мен нещо и спира навтата" и аз му давам ,как да провели това ,иначе може да са много неща.Нека провери нещата ,които съм му казал,ако пак има проблем да ни каже.Може да не работи и клапана върху ГНП ,който пуска и спира нафтата-но е малко вероятно ту работи,ту да не работи.
Клапана или работи или не,захранването му ако прави проблем,друго за което се сещам е релето на гнп(водят го реле на двигателя)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Дек 2007, 20:19

ivan. написа:
zvetiko написа:Колегата казва "Според мен нещо и спира навтата" и аз му давам ,как да провели това ,иначе може да са много неща.Нека провери нещата ,които съм му казал,ако пак има проблем да ни каже.Може да не работи и клапана върху ГНП ,който пуска и спира нафтата-но е малко вероятно ту работи,ту да не работи.
Клапана или работи или не,захранването му ако прави проблем,друго за което се сещам е релето на гнп(водят го реле на двигателя)


И аз имах в предвид захранването му-слага мултицета и гледа какво става,ако случайно напрежението се появява и изчезва,ясно какво трябва да се търси. ;)Най-добре колегата да погледне нещата ,които му казах и ако не тръгне колата,да се обади-Ванка нали ти си ме учил на това ;) .
Последна промяна zvetiko на 02 Дек 2007, 20:25, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 02 Дек 2007, 20:23

Wenzy написа:http://bmwfans.info/original/E34/Lim/525tds-M51/ECE/L/M/1992/02/mg-13/ill-13_0374/
............. като погледнеш от фаровете към купето влиза точно зад плочката - директно ти гаси колата..............

Извинете много нещо съм се сбъркал - обяснявам за едно,а некви измислени цифри давам - сорри :uups: :uups:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 02 Дек 2007, 20:29

zvetiko написа:
ivan. написа:
zvetiko написа:Колегата казва "Според мен нещо и спира навтата" и аз му давам ,как да провели това ,иначе може да са много неща.Нека провери нещата ,които съм му казал,ако пак има проблем да ни каже.Може да не работи и клапана върху ГНП ,който пуска и спира нафтата-но е малко вероятно ту работи,ту да не работи.
Клапана или работи или не,захранването му ако прави проблем,друго за което се сещам е релето на гнп(водят го реле на двигателя)


И аз имах в предвид захранването му-слага мултицета и гледа какво става,ако случайно напрежението се появява и изчезва,ясно какво трябва да се търси. ;) Но пак казвам-колегата смята ,че му се губи нафтата,а доколкото го познавам ,на неговите усещания може да се вярва. ;)
Ясно Пепи,ама си мисля 4е филтер и въздух колата няма да загасне от раз,то трябва марку4 за гориво да му се измъкне,но в гнп пак остава гориво за около 1-мин работа на мотора сигурно нещо електронно му спира горивото

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Дек 2007, 22:36

ivan. написа:
zvetiko написа:
ivan. написа:
zvetiko написа:Колегата казва "Според мен нещо и спира навтата" и аз му давам ,как да провели това ,иначе може да са много неща.Нека провери нещата ,които съм му казал,ако пак има проблем да ни каже.Може да не работи и клапана върху ГНП ,който пуска и спира нафтата-но е малко вероятно ту работи,ту да не работи.
Клапана или работи или не,захранването му ако прави проблем,друго за което се сещам е релето на гнп(водят го реле на двигателя)


И аз имах в предвид захранването му-слага мултицета и гледа какво става,ако случайно напрежението се появява и изчезва,ясно какво трябва да се търси. ;) Но пак казвам-колегата смята ,че му се губи нафтата,а доколкото го познавам ,на неговите усещания може да се вярва. ;)
Ясно Пепи,ама си мисля 4е филтер и въздух колата няма да загасне от раз,то трябва марку4 за гориво да му се измъкне,но в гнп пак остава гориво за около 1-мин работа на мотора сигурно нещо електронно му спира горивото


Не е ли възможно,понеже филтъра му е запушен,подкачващата помпа не работи както трябва или филтъра на помпата е запушен ,горивото недостига и колата спира.Друг вариант-поради някаква причина спира захранването на шалтера на ГНП или пък както ти казваш отказва електрониката на помпата.
А ,на колегата описах как да види за въздух в горивоподаващата система ,защото има подобни съмнения,макар ,че от това колата трудно ще спре в движение,но ,че ще пали трудно е сигурно.

Най-добре да направи нещо и да каже какъв е резултата-да не се окаже накрая ,че му е свършила нафтата. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Мнение от naki4a » 02 Дек 2007, 22:58

Колеги, много ви благодапя за полезното инфо и проявения и нтерес. Днес отвих горивния филтър от долу, изтече малко чиста нафта, после пак трудно запали но работеше добре. Покарах около 5-6 км. без никакви проблеми, но като я загасих отново сякаш се обезвъздоши за да запали. Друго, вчера преди да загасне първия път, изгуби мощност и аз се почудих какво става отбих и тя загасна, но претрисва преди да загасне, ипосле припалва сякаш един по един цилиндър

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 02 Дек 2007, 23:05

Накич, батка май смучиш въздух отнякъде

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Мнение от naki4a » 02 Дек 2007, 23:10

Това за нафтата е първото нещо за което се сетих, но имам поне 15 литра даже добавка на кастрол сложих, защото си помислих че е замръзнала. :(

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook