Термостат или ????
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
Термостат или ????
Здравеите колеги, имам малак проблем. преди една седмица колата ми BMW E34 520 M50 B20 без ванос ми позагря малко в центъра температурата ми отиде на първата 4ерти4ка след средата ,след окуло 5 мин. каране така се оправи ,стеснах се бая
след като се прибрах в нас по4нах да се правя на умен
реших 4е това ще да е виско , хоп в магазин4ето изпаднах от 150лв за нов закс монтирах го и нямах проблеми 4, 5 дни -до таз сутрин след като я покарах 10км. по прав у4асък без задрастваня ми спретна същият номер
не е помпа според мен защото като отворя капа4ката на радиатора виждам 4е антифризат си цирколира като дам газ струиката се овели4ава и маи така трябва да бъде та мисля 4е е термостат4е...но все пак МОЛЯ даите ми савет



Колега, след като си отварял разширителния съд
на работещ мотор за да видиш антифриза дали ти циркулира,
със сигурност системата ти е глътнала въздух.
Та сега първото нещо е да обезвъздушиш системата.
Термостата се проверява лесно, след като колата е загряла,
стрелката е стигнала средата, виж дали долния маркуч,
който излиза от радиатора, е топъл като горния.
Ако не е, имаш неотварящ термостат.
Радиатора също трябва да е равномерно топъл по цялата му площ (горе, долу).
Неотварящ термостат се проверява елементарно.
Та започни с това.
Успех.
на работещ мотор за да видиш антифриза дали ти циркулира,
със сигурност системата ти е глътнала въздух.
Та сега първото нещо е да обезвъздушиш системата.
Термостата се проверява лесно, след като колата е загряла,
стрелката е стигнала средата, виж дали долния маркуч,
който излиза от радиатора, е топъл като горния.
Ако не е, имаш неотварящ термостат.
Радиатора също трябва да е равномерно топъл по цялата му площ (горе, долу).
Неотварящ термостат се проверява елементарно.
Та започни с това.
Успех.
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Колеги, термостата струва точно 30 лева - не се правете на цигани и го сменете първо него. Като ги гледам тия М50-ки, май водната помпа и термостата са си консуматив за тях 

- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
99% е от термостата проблема.Явно почнал да засяда и затова загрява понякога.
Като се отваря разширителното казанче на работещ двигател няма как да глътне въздух системата при условие че нивото на водата е в границите на нормалното.
Като се отваря разширителното казанче на работещ двигател няма как да глътне въздух системата при условие че нивото на водата е в границите на нормалното.
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
- t_andonov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: Е 30
и мен на два пъти ме стряска така но като покарам се оправя ако е от термостата пиши и аз да го сменя
- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
t_andonov написа:и мен на два пъти ме стряска така но като покарам се оправя ако е от термостата пиши и аз да го сменя

Мерси колеги ще го сменя и ще пиша ко е станало
- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
tahsinov написа:Няма дори и 30лв., оня ден си купих термостат на цена 22лв. /немски на WAHLER/

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
BAI_DOBRI написа:tahsinov написа:Няма дори и 30лв., оня ден си купих термостат на цена 22лв. /немски на WAHLER/
Много евтини термостатите за бензинките, на мен за ТДС-а ми искат 48лв за Wahler
Има Wahler има и Wahler. Ако е със съчма е два пъти по-скъп


- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Не знам дали е със съчма,щото не съм го сменял още, то при мен проблем не е задържането на термостата а изтиването (много рано отваря) ама още не мога да се наканя да го сменя. А като отидох в магазина попитах за 525ТДС 92г и ми казаха само тозо от 48лв.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Какъв консуматив ,какви 5 лв бе
Аз за 140 К км съм сменил един единствен път термостата и то на вероятно 600 К км,защото не вярвам колата да ми е на по-малко
Георги Пенчев


Аз за 140 К км съм сменил един единствен път термостата и то на вероятно 600 К км,защото не вярвам колата да ми е на по-малко

Георги Пенчев
- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
BAI_DOBRI написа:Не знам дали е със съчма,щото не съм го сменял още, то при мен проблем не е задържането на термостата а изтиването (много рано отваря) ама още не мога да се наканя да го сменя. А като отидох в магазина попитах за 525ТДС 92г и ми казаха само тозо от 48лв.
По-скъп е защото и главата му е по-скъпа

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
не е термостат според мен. само си задай въпроса що го прави на студено... и аз имам този проблем, ама писах и разни умни го приеха с насмешка
жокерите са кора на капака, кора под радиатора, и други в тоя ред
както и да е , мисля че в жегите ще реагира нормално, хвърляй по едно око на датчика.
иначе Пенчев е прав, аз сам с термостата, дет я купих... преди 6 год без 4 месеца...
и 142к...
кав консуматив 


както и да е , мисля че в жегите ще реагира нормално, хвърляй по едно око на датчика.
иначе Пенчев е прав, аз сам с термостата, дет я купих... преди 6 год без 4 месеца...



- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Владо в жегите колата пак си изстива( примерно по някой баир надолу).Сега ще дам моето обяснение(теория)-термостата от вътре мисля че имаше една пружинка,която като е разпъната термостата е затворен,а като почне да се свива термостата отваря малко по-малко, докато отвори напълно.Тази пружинка се влиае от температурата на охлаждащата течност и когато тя достигне определена температура металът от който е направена пружинката омеква и тя се свива т.е термостата отваря.Но както знаем има един процес,който се нарича "умора на метала" и с времето тази пружинка омеква и почва да отваря по-рано.
Ако греша моле някой да ме поправи.
Аз като си запаля колата сутрин след 2-3мин. мъркуча,който отива към радиатора се затопля много бързо,не е горещ но се затопля и по това съдя,че моя термостат отваря много рано и е време за смяна и ако ги няма тези шлици(мисля че така се наричаха) който са от двете страни на радиатора и го предпазват да не се обдухва, то тогава колата ще върви постоянно студена.
Ако греша моле някой да ме поправи.
Аз като си запаля колата сутрин след 2-3мин. мъркуча,който отива към радиатора се затопля много бързо,не е горещ но се затопля и по това съдя,че моя термостат отваря много рано и е време за смяна и ако ги няма тези шлици(мисля че така се наричаха) който са от двете страни на радиатора и го предпазват да не се обдухва, то тогава колата ще върви постоянно студена.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
съгласен съм с това дето пишеш. иначе мисля че твоя термостат не затваря до край.
иначе въпроса ми е следния, защо като е студено, сутрин например, двигателя ми работи с една идея по-висока температура, отколкото на обяд напримерно, когато външната температура е по-висока
аз си имам някакво обяснение. може да е валидно и за задаващия въпроса колега, за това си позволявам да му се спамя...
иначе въпроса ми е следния, защо като е студено, сутрин например, двигателя ми работи с една идея по-висока температура, отколкото на обяд напримерно, когато външната температура е по-висока

аз си имам някакво обяснение. може да е валидно и за задаващия въпроса колега, за това си позволявам да му се спамя...

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани