Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Модератор: Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Здравейте,
знам, че е често дискутиран проблем относно тези клапани. Дори наскоро пак се допълваше темата относно подмяната на клапаните с тези от Е39. При мен проблемът се появи от самата водна помпа при клапаните - изби и шибърът и оттам протече антифризът. Клапаните засега си работят. Затова и пускам отделна тема и как съм решил ситуацията.
Тъй като клапаните ми си работят, реших да не купувам помпа от Е34 втора употреба ( за което се извинавам отново на колегата AUTOMAX, че го занимавах по телефона с проблемите си ). Реших да си взема нова универсална помпичка на Бош с презумпцията, че не е работила 18 години и има все пак някаква гаранция. И така, какво направих:
Нова циркулационна помпа на Бош с номер 0 392 020 024. Щутцерите са еднакви, габаритните размери - също. Захватът тоже - със скоба.
Буксата на помпата не е като нашата. Взема се букса от датчика за задна скорост на Голф 3. Реже се буксата на Е34-ката и се спояват кабелите с голфовата.
Цени: помпичката е около 85-90 лв. дребнова цена. Буксата - за колкото я намерите.
Презумпции: въпреки близо двойната цена, детайлът е чисто нов, не е работил години и би трябвало да има гаранция. Чрез смяна на буксите не се нарушава целостта на детайла и гаранцията все пак си е в сила.
Резултати: имам парно!!!
Условност: важи при работещи клапани.
знам, че е често дискутиран проблем относно тези клапани. Дори наскоро пак се допълваше темата относно подмяната на клапаните с тези от Е39. При мен проблемът се появи от самата водна помпа при клапаните - изби и шибърът и оттам протече антифризът. Клапаните засега си работят. Затова и пускам отделна тема и как съм решил ситуацията.
Тъй като клапаните ми си работят, реших да не купувам помпа от Е34 втора употреба ( за което се извинавам отново на колегата AUTOMAX, че го занимавах по телефона с проблемите си ). Реших да си взема нова универсална помпичка на Бош с презумпцията, че не е работила 18 години и има все пак някаква гаранция. И така, какво направих:
Нова циркулационна помпа на Бош с номер 0 392 020 024. Щутцерите са еднакви, габаритните размери - също. Захватът тоже - със скоба.
Буксата на помпата не е като нашата. Взема се букса от датчика за задна скорост на Голф 3. Реже се буксата на Е34-ката и се спояват кабелите с голфовата.
Цени: помпичката е около 85-90 лв. дребнова цена. Буксата - за колкото я намерите.
Презумпции: въпреки близо двойната цена, детайлът е чисто нов, не е работил години и би трябвало да има гаранция. Чрез смяна на буксите не се нарушава целостта на детайла и гаранцията все пак си е в сила.
Резултати: имам парно!!!
Условност: важи при работещи клапани.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Ххахаха, като че ли сме се наговорили ...
Вчера със Сто си говорихме точно по този "проблем" ... Та моята няма такава помпа
Мисля да поправя тази несправедливост обаче
С чичата си говорихме - това няма ли как се ремонтира .. Грес нещо
В сми гледам е разглобяема, Стоянски сподели че се пробивало нещо вътре в нея и дотам !?
Иначе те една тема от "братята" по тоз повод - http://www.e34.su/forum/topic/737-zamen ... noi-pompy/
Вчера със Сто си говорихме точно по този "проблем" ... Та моята няма такава помпа

Мисля да поправя тази несправедливост обаче

С чичата си говорихме - това няма ли как се ремонтира .. Грес нещо

В сми гледам е разглобяема, Стоянски сподели че се пробивало нещо вътре в нея и дотам !?
Иначе те една тема от "братята" по тоз повод - http://www.e34.su/forum/topic/737-zamen ... noi-pompy/
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
ивчо написа:Ххахаха, като че ли сме се наговорили ...
Вчера със Сто си говорихме точно по този "проблем" ... Та моята няма такава помпа![]()
Мисля да поправя тази несправедливост обаче
С чичата си говорихме - това няма ли как се ремонтира .. Грес нещо![]()
В сми гледам е разглобяема, Стоянски сподели че се пробивало нещо вътре в нея и дотам !?
Иначе те една тема от "братята" по тоз повод - http://www.e34.su/forum/topic/737-zamen ... noi-pompy/
Наистина е хубаво да я имаш- усеща се липсата и на празни обороти. Задвижването на турбината на помпата е интересно- залепена е на магнит, който се върти от магнитно поле. Когато се турбината се отлепи от магнита, можеш да чуваш, че помпата работи, но турбината не само не играе ролята, за която е предназначена, но и спира циркулацията на антифриза и в колата духа студено на ниски обороти.

- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
zvetiko написа:ивчо написа:Ххахаха, като че ли сме се наговорили ...
Вчера със Сто си говорихме точно по този "проблем" ... Та моята няма такава помпа![]()
Мисля да поправя тази несправедливост обаче
С чичата си говорихме - това няма ли как се ремонтира .. Грес нещо![]()
В сми гледам е разглобяема, Стоянски сподели че се пробивало нещо вътре в нея и дотам !?
Иначе те една тема от "братята" по тоз повод - http://www.e34.su/forum/topic/737-zamen ... noi-pompy/
Наистина е хубаво да я имаш- усеща се липсата и на празни обороти. Задвижването на турбината на помпата е интересно- залепена е на магнит, който се върти от магнитно поле. Когато се турбината се отлепи от магнита, можеш да чуваш, че помпата работи, но турбината не само не играе ролята, за която е предназначена, но и спира циркулацията на антифриза и в колата духа студено на ниски обороти.
Всички помпи на Webasto са на тоя принцип и събират мизерия там и хйде чао.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Един вид натрупването на отлагания/котлен камък/ друга шит, причинява блокирането на "турбинката" - тя се отлепва от оста и всичко е точно ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Няма ос, няма нищо- само кръгъл магнит, за който е залепена турбината.
Когато се отлепи, се върти само магнита.

- NLefterov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 19.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320is touring
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Ос има, всичко магнит и турбина се върти около нея. Тея дни я правих тази операция
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
А захранването на помпата постоянно ли е? Понеже при мен поотслабва парното като чакам на светофар примерно. Днес подадох директно 12в. и помпата работи. Обаче и при запален мотор и включено парно на буксата не идва ток. Има ли бушон и какво я управлява тая помпа?
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
daddy_ написа:А захранването на помпата постоянно ли е? Понеже при мен поотслабва парното като чакам на светофар примерно. Днес подадох директно 12в. и помпата работи. Обаче и при запален мотор и включено парно на буксата не идва ток. Има ли бушон и какво я управлява тая помпа?
Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.
П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
jogr написа:Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.
П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!
При мен нямаше 12в, а температурата беше около средата някъде. Интересно е, ако се командва от тоя комп на климата, който не знам къде се намира и какво представлява. Понеже и управлението на температурата не работи от врътките. Може да има връзка между двете.
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
daddy_ написа:jogr написа:Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.
П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!
При мен нямаше 12в, а температурата беше около средата някъде. Интересно е, ако се командва от тоя комп на климата, който не знам къде се намира и какво представлява. Понеже и управлението на температурата не работи от врътките. Може да има връзка между двете.
Всичко е вързано в една система и се влияе едно от друго (виж си и клапаните на парното!)
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
След дисекция, оказа се, че при мен магнитът, прикрепен към турбинката, се е счупил на две. С това е пробил мембраната, а оттам и протичането на антифриза. За сметка на това: никакви отлагания и мръсотии в помпичката. Надявам се това да е показател и за останалата част от системата ми.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
jogr написа:daddy_ написа:jogr написа:Точно това колега и аз питах в друга тема за парното, но никой не можа да каже. И при мен когато запаля колата няма 12В на буксата, когато позагрее и се появява волтажа, попрочетох малко и разбрах, че компа на климатика (май и самите врътки) контролират кога да се пуска помпата! Иначе си има бушон и реле в двигателния отсек.
П.С. Всичко това е за климатика с врътките и с компа с трите букси пред филтъра!
При мен нямаше 12в, а температурата беше около средата някъде. Интересно е, ако се командва от тоя комп на климата, който не знам къде се намира и какво представлява. Понеже и управлението на температурата не работи от врътките. Може да има връзка между двете.
Всичко е вързано в една система и се влияе едно от друго (виж си и клапаните на парното!)
Първо се осъмних в тях. Купих нови, отворих ги, почистих, гумите бяха отлични. Бачкат и двете зони. Оказа се, че и моите си работят. Дано някой разясни управлението и режима на работа на помпата.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Врътките управляват директно клапаните, като се дава инфо и на модула. А той ще пусне допълнителната водна помпа едва когато температурата на охлаждащата течност достигне 30 градуса
.
Пробвай с друго реле, виж и бушоните му - 9 и 29.

Пробвай с друго реле, виж и бушоните му - 9 и 29.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: Подмяна на водна помпа за парното /без снимки/
Ами докато не е загрял двг не можеш накара да ти духа студено в купето ако врътката е в червената зона . Това показва , че помпичката няма да върти докато клапите са затворени или е достатъчно студена охл. течност. При загрял двг и искане за топло в купето ще се отворят клапите и тогава ще тръгне помпичката иначе няма сми . ПС : А кво да отваряш клапите , пускаш им захранване принудително и пипаш маркучите след тях , изводите си ги правиш сам , същото и с моторчето после лекуваш болното място .
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани