Въпрос за ATF
Модератор: Технически модератори
			19 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
- bace_martu
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Въпрос за ATF
Здравейте,
Интересувам се някой дали е запознат автоматична кутия 5hp18, която е с черна табела на нея, съответно за масло ATF DEXTRON III, възможно ли е това масло да се замени с по-новия тип LT 71 141 ?
Принципно LT71141 го дават lifetime, но дали покрива стандарт DEXTRON III
			
		Интересувам се някой дали е запознат автоматична кутия 5hp18, която е с черна табела на нея, съответно за масло ATF DEXTRON III, възможно ли е това масло да се замени с по-новия тип LT 71 141 ?
Принципно LT71141 го дават lifetime, но дали покрива стандарт DEXTRON III

- Peter Angelov
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Въпрос за ATF
bace_martu написа:Здравейте,
Интересувам се някой дали е запознат автоматична кутия 5hp18, която е с черна табела на нея, съответно за масло ATF DEXTRON III, възможно ли е това масло да се замени с по-новия тип LT 71 141 ?
Принципно LT71141 го дават lifetime, но дали покрива стандарт DEXTRON III
Здрасти, един съвет от мен
 Винаги поставяй това което ти пише
 Винаги поставяй това което ти пише  После да няма грижи и размисли
 После да няма грижи и размисли  Да не говорим че ATF DEXTRON III
 Да не говорим че ATF DEXTRON III го има в наличност и не си притиснат от това да търсиш други масла за смяна! На Е31 си видях табелката проверих си маслото по каталог на BMW, купих си заедно с филтър и т.н. направих смяната и нямам никакви проблеми, даже в пъти е по добре...
Успех
- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за ATF
bace_martu написа:Здравейте,
Интересувам се някой дали е запознат автоматична кутия 5hp18, която е с черна табела на нея, съответно за масло ATF DEXTRON III, възможно ли е това масло да се замени с по-новия тип LT 71 141 ?
Принципно LT71141 го дават lifetime, но дали покрива стандарт DEXTRON III
На черна табела се слага DEXTRON II,навсякъде дават DEXTRON III но с него превключването става по-ударно,затова най-добре оргинално по 20лв литъра или вариант 3литра оргинално и до където трябва друг DEXTRON II-да кажем от бензиностанция на омв.
LT-доживот е за кутия със зелен етикет,маслото се извърля с кутията,
 Да не говорим,че истинският LT е доста по-скъп от д2,не е ясно дали пакетите и нещо друго за кутия за LT не са по-различни от стандартното и дали ако  сложиш LT трябва да забравиш повече за смяна.
 Да не говорим,че истинският LT е доста по-скъп от д2,не е ясно дали пакетите и нещо друго за кутия за LT не са по-различни от стандартното и дали ако  сложиш LT трябва да забравиш повече за смяна.Re: Въпрос за ATF
не знам защо ,но наистина 3-ката се държи малко странно в тая кутия.
Ако охлаждането за маслото на скоростите е във водният радиатор Д2.а ако е с отделен радиатор Д3
			Ако охлаждането за маслото на скоростите е във водният радиатор Д2.а ако е с отделен радиатор Д3


by ''kompleksa''
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за ATF
ivan. написа:не знам защо ,но наистина 3-ката се държи малко странно в тая кутия.
Ако охлаждането за маслото на скоростите е във водният радиатор Д2.а ако е с отделен радиатор Д3
Toчно и аз се замислих на същата тематика, която беше описал ти преди години.


- bace_martu
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: Въпрос за ATF
Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.
Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf
Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141
Съвсем се обърках
			
		Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf
Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141
Съвсем се обърках

- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за ATF
bace_martu написа:Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.
Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf
Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141
Съвсем се обърках
Няма какво да се объркваш- LT 71 141 се слага на кутия със зелена табела,ако е черна се слага Д2.Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики.Ако една кола е бензинова ,но решиш да и сипеш най-добрият дизел за да я поглезиш ,резултата е ясен .

Re: Въпрос за ATF
zvetiko написа:....Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики....

- bace_martu
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: Въпрос за ATF
zvetiko написа:bace_martu написа:Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.
Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf
Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141
Съвсем се обърках
Няма какво да се объркваш- LT 71 141 се слага на кутия със зелена табела,ако е черна се слага Д2.Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики.Ако една кола е бензинова ,но решиш да и сипеш най-добрият дизел за да я поглезиш ,резултата е ясен .
Всичко което каза го разбрах още в първия ти пост и до сега бях на същото мнение като теб, или по скоро 3 години от както карам колата си.
Въпроса ми беше, защо ZF пишат друго в сайта им? За това и прикачих PDF-а. Кутията ми е след ремонт и масло е изпразнено цялото.
За това съм и пред дилемата за тия масла всички казват едно, а ZF пишат друго

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Въпрос за ATF
Слагай едно масло , кво толко го мислиш? докат го измислиш и ще смениш колата  .
 .
Наливай едно Д2 и караш , ако досега не е сменяно няма начин да не ти хареса.
			 .
 .Наливай едно Д2 и караш , ако досега не е сменяно няма начин да не ти хареса.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за ATF
bace_martu написа:zvetiko написа:bace_martu написа:Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.
Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf
Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141
Съвсем се обърках
Няма какво да се объркваш- LT 71 141 се слага на кутия със зелена табела,ако е черна се слага Д2.Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики.Ако една кола е бензинова ,но решиш да и сипеш най-добрият дизел за да я поглезиш ,резултата е ясен .
Всичко което каза го разбрах още в първия ти пост и до сега бях на същото мнение като теб, или по скоро 3 години от както карам колата си.
Въпроса ми беше, защо ZF пишат друго в сайта им? За това и прикачих PDF-а. Кутията ми е след ремонт и масло е изпразнено цялото.
За това съм и пред дилемата за тия масла всички казват едно, а ZF пишат друго
Както виждаш 11B не е задължително да е LT.
 Почвам отначало
 Почвам отначало  -в зависимост от цвета на табелката се слага LT или D,затова в таблицата ги има и двата вида.Според мен пишат D III защото вече има проблеми с намирането на D II,което е най-доброто масло за 5hp18 и което се препоръчва от производителя на колата върху ,която е монтирана кутията,а за мен това е най-важното.Повечето производители едва ли са заинтересовани да правят  D II защото е за кутии от преди 20 години и сигурно няма голямо търсене за него.В някои сервизи блъскат задължително LT за да ти вземат 300лв. за една смяна на масло,но най-добрият вариант е да вземеш това,което е написано на кутията-Д2 с номер 81 22 9 400 272.На бензиностнциите на омв също има Д2, което е австрийско и не е лошо.
-в зависимост от цвета на табелката се слага LT или D,затова в таблицата ги има и двата вида.Според мен пишат D III защото вече има проблеми с намирането на D II,което е най-доброто масло за 5hp18 и което се препоръчва от производителя на колата върху ,която е монтирана кутията,а за мен това е най-важното.Повечето производители едва ли са заинтересовани да правят  D II защото е за кутии от преди 20 години и сигурно няма голямо търсене за него.В някои сервизи блъскат задължително LT за да ти вземат 300лв. за една смяна на масло,но най-добрият вариант е да вземеш това,което е написано на кутията-Д2 с номер 81 22 9 400 272.На бензиностнциите на омв също има Д2, което е австрийско и не е лошо.Trade name (11B)
ADDINOL LUBE OIL GMBH, LEUNA/D ADDINOL ATF D III
AGIP SCHMIERTECHNIK GMBH, WÜRZBURG/D AGIP DEXRON III
AMALIE PETROQUIMICA, SL, MADRID/E AMALIE ATF DEXRON III
ARAL AG, BOCHUM/D ARAL GETRIEBEÖL ATF LD
BP INTERNATIONAL, PANGBOURNE, READING/GB BP AUTRAN LTF
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TRANSMAX Z
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF 1
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF TYP 2 D
ENI S.P.A. REFINING & MARKETING DIVISION, ROME/I AGIP DEXRON III
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF LT 71141
KOMPRESSOL-OEL VERKAUFS GMBH, KÖLN/D KOMPRESSOL-DEXRON SYNTH LTF
KUWAIT PETROLEUM R&T B.V., EUROPOORT RT/NL Q8 AUTO 15
MORRIS LUBRICANTS, SHREWSBURY/GB LIQUIMATIC SUPER ATF
ORLEN OIL SP. Z O.O., KRAKOW/PL HIPOL ATF III
PANOLIN AG, MADETSWIL/CH PANOLIN ATF DEXRON III
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E REPSOL ATF 3
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F FINAMATIC HP
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE AT 42
YACCO, ST PIERRE LES ELBEUF/F YACCO ATF III
ZF GETRIEBE FRIEDRICHSHAFEN AG, SAARBRÜCKEN/D ZF LIFEGUARDFLUID5
Слагай едно масло , кво толко го мислиш? докат го измислиш и ще смениш колата .
Наливай едно Д2 и караш , ако досега не е сменяно няма начин да не ти хареса.
Абе не е точно така-едно е да е мазно и да не усещаш изобщо превключването,друго е да бъде ударно,понякога през зимата докато загрее може да задържа превключването.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Въпрос за ATF
Как да дегустирам мазнотата на атфа ?   
 
тва стана като разликата с 10.40 на 5 марки масла......на единия му чука , на другия по мазно мъ работи , на трети го гори.
всеки си преценява сам. , а маслата на омв не съм ги харесвал никога , особено цената им.
			 
 тва стана като разликата с 10.40 на 5 марки масла......на единия му чука , на другия по мазно мъ работи , на трети го гори.
всеки си преценява сам. , а маслата на омв не съм ги харесвал никога , особено цената им.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Въпрос за ATF
В момента кутията на колегата зветико,който много уважавам
е със сменено масло ''д2д '',аз го избрах и има пълното право да ми се сърди,ако мисли,че съм сбъркал 
 
Смяната бе със 10.6 литра масло:yes:
малко предистория:
дойдох по молба на друг колега,имал проблем с некакъв автоматик и в последствие разбрах кой е собственика на колата....баси колко е малък тоя свят 
 
Кутията на земята ,пълна ревизия и малко мунинг....
В момента кутията е с най-дуракоустойчив хидротрансформатор(по-голям няма за тая кутия)
С нов пакет фрикциони (входният ,този на корпуса на маслената помпа),който бе малко износен.
От балона на тая кола бухвално падаха парчета ,метални....корпуса вътре заваряван....стружки по полумесаца на маслената помпа=там всичко бе износено .....направо не знам тая кола как се е движила,
 .....направо не знам тая кола как се е движила,
и сега си обяснявам защо зветико е говорил така за 20-ката с ванус,то мотора колко и сила да е имал,като в предаването на тая сила назад е имал проблем....
 
			е със сменено масло ''д2д '',аз го избрах и има пълното право да ми се сърди,ако мисли,че съм сбъркал
 
 Смяната бе със 10.6 литра масло:yes:
малко предистория:
дойдох по молба на друг колега,имал проблем с некакъв автоматик и в последствие разбрах кой е собственика на колата....баси колко е малък тоя свят
 
 Кутията на земята ,пълна ревизия и малко мунинг....
В момента кутията е с най-дуракоустойчив хидротрансформатор(по-голям няма за тая кутия)
С нов пакет фрикциони (входният ,този на корпуса на маслената помпа),който бе малко износен.
От балона на тая кола бухвално падаха парчета ,метални....корпуса вътре заваряван....стружки по полумесаца на маслената помпа=там всичко бе износено
 .....направо не знам тая кола как се е движила,
 .....направо не знам тая кола как се е движила,и сега си обяснявам защо зветико е говорил така за 20-ката с ванус,то мотора колко и сила да е имал,като в предаването на тая сила назад е имал проблем....


by ''kompleksa''
Re: Въпрос за ATF
ivan. написа:В момента кутията на колегата зветико,който много уважавам
е със сменено масло ''д2д '',аз го избрах и има пълното право да ми се сърди,ако мисли,че съм сбъркал
Смяната бе със 10.6 литра масло:yes:
малко предистория:
дойдох по молба на друг колега,имал проблем с некакъв автоматик и в последствие разбрах кой е собственика на колата....баси колко е малък тоя свят
Кутията на земята ,пълна ревизия и малко мунинг....
В момента кутията е с най-дуракоустойчив хидротрансформатор(по-голям няма за тая кутия)
С нов пакет фрикциони (входният ,този на корпуса на маслената помпа),който бе малко износен.
От балона на тая кола бухвално падаха парчета ,метални....корпуса вътре заваряван....стружки по полумесаца на маслената помпа=там всичко бе износено.....направо не знам тая кола как се е движила,
и сега си обяснявам защо зветико е говорил така за 20-ката с ванус,то мотора колко и сила да е имал,като в предаването на тая сила назад е имал проблем....
кажи си и колко други литра погълна от другата течност
 , а иначе вярвам че е станала
 , а иначе вярвам че е станала- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за ATF
ivan. написа:В момента кутията на колегата зветико,който много уважавам
е със сменено масло ''д2д '',аз го избрах и има пълното право да ми се сърди,ако мисли,че съм сбъркал
Смяната бе със 10.6 литра масло:yes:
малко предистория:
дойдох по молба на друг колега,имал проблем с некакъв автоматик и в последствие разбрах кой е собственика на колата....баси колко е малък тоя свят
Кутията на земята ,пълна ревизия и малко мунинг....
В момента кутията е с най-дуракоустойчив хидротрансформатор(по-голям няма за тая кутия)
С нов пакет фрикциони (входният ,този на корпуса на маслената помпа),който бе малко износен.
От балона на тая кола бухвално падаха парчета ,метални....корпуса вътре заваряван....стружки по полумесаца на маслената помпа=там всичко бе износено.....направо не знам тая кола как се е движила,
и сега си обяснявам защо зветико е говорил така за 20-ката с ванус,то мотора колко и сила да е имал,като в предаването на тая сила назад е имал проблем....
Здрасти Ванка.Чак сега прочетох какво си писал в темата за това ,което си правил,за което съм ти безкрайно благодарен и знам, че е направено както трябва.
 Сега ще съм спокоен за кутията.
Сега ще съм спокоен за кутията.  Не знам дали не е станал   екшъна защото тоя който е пълнил кутията май е сипал само 4литра -двигателя е въртял нагнетяващото колело,маслото не е ясно поради ниското ниво какво точно е карало да прави турбината ,не знам какво е ставало и със съединителя.По принцип като я взех колата,германеца ми каза ,че маслото не било сменяно защото било доживотно,като легнах и видях черната табела ми се изправи косата,но с кутията и като взех колата и като смених маслото и следващите 50К км не съм имал проблеми нито е имало някакви признаци за каквото и да е.А колата наистина не вървеше,особено с включен климатик,но от това почти всеки с В20 се оплаква.
  Не знам дали не е станал   екшъна защото тоя който е пълнил кутията май е сипал само 4литра -двигателя е въртял нагнетяващото колело,маслото не е ясно поради ниското ниво какво точно е карало да прави турбината ,не знам какво е ставало и със съединителя.По принцип като я взех колата,германеца ми каза ,че маслото не било сменяно защото било доживотно,като легнах и видях черната табела ми се изправи косата,но с кутията и като взех колата и като смених маслото и следващите 50К км не съм имал проблеми нито е имало някакви признаци за каквото и да е.А колата наистина не вървеше,особено с включен климатик,но от това почти всеки с В20 се оплаква.  
 Сега следващата загадка- може ли да има зъбно колело на индикатора, а кутията да превключва нормално.
 Чудесно знаем,че индикатора не е  командващо устройство,а индикира това,което ECU-то на кутията му подаде като информация. Утре вечер ще разберем,но ако кутията превключва нормално това ще ми обърка някои познания.Но това не пречи да се поразсъждава малко при желание.
Чудесно знаем,че индикатора не е  командващо устройство,а индикира това,което ECU-то на кутията му подаде като информация. Утре вечер ще разберем,но ако кутията превключва нормално това ще ми обърка някои познания.Но това не пречи да се поразсъждава малко при желание.  Ето вече има  една идея дали може  причината да е в жилото ако не е нагласено както трябва.
 Ето вече има  една идея дали може  причината да е в жилото ако не е нагласено както трябва.  
 Още веднъж хиляди благодарности.

			19 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	
 
			
 
