Въпрос за ATF

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Въпрос за ATF

Мнение от bace_martu » 16 Юли 2012, 16:33

Здравейте,

Интересувам се някой дали е запознат автоматична кутия 5hp18, която е с черна табела на нея, съответно за масло ATF DEXTRON III, възможно ли е това масло да се замени с по-новия тип LT 71 141 ?
Принципно LT71141 го дават lifetime, но дали покрива стандарт DEXTRON III :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Въпрос за ATF

Мнение от Peter Angelov » 16 Юли 2012, 16:43

bace_martu написа:Здравейте,

Интересувам се някой дали е запознат автоматична кутия 5hp18, която е с черна табела на нея, съответно за масло ATF DEXTRON III, възможно ли е това масло да се замени с по-новия тип LT 71 141 ?
Принципно LT71141 го дават lifetime, но дали покрива стандарт DEXTRON III :dunno:


Здрасти, един съвет от мен :D Винаги поставяй това което ти пише :!: После да няма грижи и размисли :!: Да не говорим че ATF DEXTRON III
го има в наличност и не си притиснат от това да търсиш други масла за смяна! На Е31 си видях табелката проверих си маслото по каталог на BMW, купих си заедно с филтър и т.н. направих смяната и нямам никакви проблеми, даже в пъти е по добре...

Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за ATF

Мнение от zvetiko » 16 Юли 2012, 18:03

bace_martu написа:Здравейте,

Интересувам се някой дали е запознат автоматична кутия 5hp18, която е с черна табела на нея, съответно за масло ATF DEXTRON III, възможно ли е това масло да се замени с по-новия тип LT 71 141 ?
Принципно LT71141 го дават lifetime, но дали покрива стандарт DEXTRON III :dunno:




На черна табела се слага DEXTRON II,навсякъде дават DEXTRON III но с него превключването става по-ударно,затова най-добре оргинално по 20лв литъра или вариант 3литра оргинално и до където трябва друг DEXTRON II-да кажем от бензиностанция на омв.

LT-доживот е за кутия със зелен етикет,маслото се извърля с кутията, ;) Да не говорим,че истинският LT е доста по-скъп от д2,не е ясно дали пакетите и нещо друго за кутия за LT не са по-различни от стандартното и дали ако сложиш LT трябва да забравиш повече за смяна.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Въпрос за ATF

Мнение от ivan. » 16 Юли 2012, 19:26

не знам защо ,но наистина 3-ката се държи малко странно в тая кутия.
Ако охлаждането за маслото на скоростите е във водният радиатор Д2.а ако е с отделен радиатор Д3 :yes:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за ATF

Мнение от cod-cdbp » 16 Юли 2012, 23:12

ivan. написа:не знам защо ,но наистина 3-ката се държи малко странно в тая кутия.
Ако охлаждането за маслото на скоростите е във водният радиатор Д2.а ако е с отделен радиатор Д3 :yes:


Toчно и аз се замислих на същата тематика, която беше описал ти преди години. :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Re: Въпрос за ATF

Мнение от bace_martu » 17 Юли 2012, 8:54

Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.

Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf

Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141

Съвсем се обърках :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за ATF

Мнение от zvetiko » 17 Юли 2012, 16:39

bace_martu написа:Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.

Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf

Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141

Съвсем се обърках :)


Няма какво да се объркваш- LT 71 141 се слага на кутия със зелена табела,ако е черна се слага Д2.Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики.Ако една кола е бензинова ,но решиш да и сипеш най-добрият дизел за да я поглезиш ,резултата е ясен . ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Въпрос за ATF

Мнение от tsb_bg » 17 Юли 2012, 16:43

zvetiko написа:....Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики....

:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Re: Въпрос за ATF

Мнение от bace_martu » 17 Юли 2012, 17:05

zvetiko написа:
bace_martu написа:Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.

Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf

Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141

Съвсем се обърках :)


Няма какво да се объркваш- LT 71 141 се слага на кутия със зелена табела,ако е черна се слага Д2.Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики.Ако една кола е бензинова ,но решиш да и сипеш най-добрият дизел за да я поглезиш ,резултата е ясен . ;)


Всичко което каза го разбрах още в първия ти пост и до сега бях на същото мнение като теб, или по скоро 3 години от както карам колата си.
Въпроса ми беше, защо ZF пишат друго в сайта им? За това и прикачих PDF-а. Кутията ми е след ремонт и масло е изпразнено цялото.
За това съм и пред дилемата за тия масла всички казват едно, а ZF пишат друго :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Въпрос за ATF

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 18 Юли 2012, 9:38

Слагай едно масло , кво толко го мислиш? докат го измислиш и ще смениш колата :) .

Наливай едно Д2 и караш , ако досега не е сменяно няма начин да не ти хареса.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за ATF

Мнение от zvetiko » 18 Юли 2012, 10:39

bace_martu написа:
zvetiko написа:
bace_martu написа:Идеята на цялата манипулация беше да поглезя малко кутията с по-модерно масло -LT 71 141.

Вижте в PDF-a https://serviceline.zf.com/interoelepdf ... en0700.pdf

Zf дават за 5hp18 масло тип 11B, което проверявайки го най-отдолу в списъка си е точно mobil LT 71 141

Съвсем се обърках :)


Няма какво да се объркваш- LT 71 141 се слага на кутия със зелена табела,ако е черна се слага Д2.Ако искаш да глезиш кутията слагаш оргинално Д2 купено от дилър.Когато е правена кутията не е имало Д3,това е масло за следващо поколение кутии,които работят с масло с малко по-различни характеристики.Ако една кола е бензинова ,но решиш да и сипеш най-добрият дизел за да я поглезиш ,резултата е ясен . ;)


Всичко което каза го разбрах още в първия ти пост и до сега бях на същото мнение като теб, или по скоро 3 години от както карам колата си.
Въпроса ми беше, защо ZF пишат друго в сайта им? За това и прикачих PDF-а. Кутията ми е след ремонт и масло е изпразнено цялото.
За това съм и пред дилемата за тия масла всички казват едно, а ZF пишат друго :dunno:



Както виждаш 11B не е задължително да е LT. ;) Почвам отначало ;)-в зависимост от цвета на табелката се слага LT или D,затова в таблицата ги има и двата вида.Според мен пишат D III защото вече има проблеми с намирането на D II,което е най-доброто масло за 5hp18 и което се препоръчва от производителя на колата върху ,която е монтирана кутията,а за мен това е най-важното.Повечето производители едва ли са заинтересовани да правят D II защото е за кутии от преди 20 години и сигурно няма голямо търсене за него.В някои сервизи блъскат задължително LT за да ти вземат 300лв. за една смяна на масло,но най-добрият вариант е да вземеш това,което е написано на кутията-Д2 с номер 81 22 9 400 272.На бензиностнциите на омв също има Д2, което е австрийско и не е лошо.

Trade name (11B)
ADDINOL LUBE OIL GMBH, LEUNA/D ADDINOL ATF D III
AGIP SCHMIERTECHNIK GMBH, WÜRZBURG/D AGIP DEXRON III
AMALIE PETROQUIMICA, SL, MADRID/E AMALIE ATF DEXRON III
ARAL AG, BOCHUM/D ARAL GETRIEBEÖL ATF LD
BP INTERNATIONAL, PANGBOURNE, READING/GB BP AUTRAN LTF
CASTROL INTERNATIONAL, PANGBOURNE READING/GB CASTROL TRANSMAX Z
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF 1
DEUTSCHE PENTOSIN WERKE GMBH, WEDEL/D PENTOSIN ATF TYP 2 D
ENI S.P.A. REFINING & MARKETING DIVISION, ROME/I AGIP DEXRON III
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA MOBIL ATF LT 71141
KOMPRESSOL-OEL VERKAUFS GMBH, KÖLN/D KOMPRESSOL-DEXRON SYNTH LTF
KUWAIT PETROLEUM R&T B.V., EUROPOORT RT/NL Q8 AUTO 15
MORRIS LUBRICANTS, SHREWSBURY/GB LIQUIMATIC SUPER ATF
ORLEN OIL SP. Z O.O., KRAKOW/PL HIPOL ATF III
PANOLIN AG, MADETSWIL/CH PANOLIN ATF DEXRON III
REPSOL YPF LUBRICANTES Y ESPECIALIDADES, MADRID/E REPSOL ATF 3
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F FINAMATIC HP
TOTAL LUBRIFIANTS S.A., PARIS/F TOTAL FLUIDE AT 42
YACCO, ST PIERRE LES ELBEUF/F YACCO ATF III
ZF GETRIEBE FRIEDRICHSHAFEN AG, SAARBRÜCKEN/D ZF LIFEGUARDFLUID5

Слагай едно масло , кво толко го мислиш? докат го измислиш и ще смениш колата .

Наливай едно Д2 и караш , ако досега не е сменяно няма начин да не ти хареса.


Абе не е точно така-едно е да е мазно и да не усещаш изобщо превключването,друго е да бъде ударно,понякога през зимата докато загрее може да задържа превключването.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Въпрос за ATF

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 18 Юли 2012, 10:49

Как да дегустирам мазнотата на атфа ? :mhihi:

тва стана като разликата с 10.40 на 5 марки масла......на единия му чука , на другия по мазно мъ работи , на трети го гори.

всеки си преценява сам. , а маслата на омв не съм ги харесвал никога , особено цената им.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Въпрос за ATF

Мнение от ivan. » 18 Юли 2012, 12:41

В момента кутията на колегата зветико,който много уважавам
е със сменено масло ''д2д '',аз го избрах и има пълното право да ми се сърди,ако мисли,че съм сбъркал :oops:
Смяната бе със 10.6 литра масло:yes:
малко предистория:
дойдох по молба на друг колега,имал проблем с некакъв автоматик и в последствие разбрах кой е собственика на колата....баси колко е малък тоя свят :D
Кутията на земята ,пълна ревизия и малко мунинг....
В момента кутията е с най-дуракоустойчив хидротрансформатор(по-голям няма за тая кутия)
С нов пакет фрикциони (входният ,този на корпуса на маслената помпа),който бе малко износен.
От балона на тая кола бухвално падаха парчета ,метални....корпуса вътре заваряван....стружки по полумесаца на маслената помпа=там всичко бе износено :!: .....направо не знам тая кола как се е движила,
и сега си обяснявам защо зветико е говорил така за 20-ката с ванус,то мотора колко и сила да е имал,като в предаването на тая сила назад е имал проблем....
:bchug:
Изображение
by ''kompleksa''

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 20.10.2011

Re: Въпрос за ATF

Мнение от retro fan » 18 Юли 2012, 16:26

ivan. написа:В момента кутията на колегата зветико,който много уважавам
е със сменено масло ''д2д '',аз го избрах и има пълното право да ми се сърди,ако мисли,че съм сбъркал :oops:
Смяната бе със 10.6 литра масло:yes:
малко предистория:
дойдох по молба на друг колега,имал проблем с некакъв автоматик и в последствие разбрах кой е собственика на колата....баси колко е малък тоя свят :D
Кутията на земята ,пълна ревизия и малко мунинг....
В момента кутията е с най-дуракоустойчив хидротрансформатор(по-голям няма за тая кутия)
С нов пакет фрикциони (входният ,този на корпуса на маслената помпа),който бе малко износен.
От балона на тая кола бухвално падаха парчета ,метални....корпуса вътре заваряван....стружки по полумесаца на маслената помпа=там всичко бе износено :!: .....направо не знам тая кола как се е движила,
и сега си обяснявам защо зветико е говорил така за 20-ката с ванус,то мотора колко и сила да е имал,като в предаването на тая сила назад е имал проблем....
:bchug:

кажи си и колко други литра погълна от другата течност :mhihi: , а иначе вярвам че е станала

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за ATF

Мнение от zvetiko » 21 Юли 2012, 16:04

ivan. написа:В момента кутията на колегата зветико,който много уважавам
е със сменено масло ''д2д '',аз го избрах и има пълното право да ми се сърди,ако мисли,че съм сбъркал :oops:
Смяната бе със 10.6 литра масло:yes:
малко предистория:
дойдох по молба на друг колега,имал проблем с некакъв автоматик и в последствие разбрах кой е собственика на колата....баси колко е малък тоя свят :D
Кутията на земята ,пълна ревизия и малко мунинг....
В момента кутията е с най-дуракоустойчив хидротрансформатор(по-голям няма за тая кутия)
С нов пакет фрикциони (входният ,този на корпуса на маслената помпа),който бе малко износен.
От балона на тая кола бухвално падаха парчета ,метални....корпуса вътре заваряван....стружки по полумесаца на маслената помпа=там всичко бе износено :!: .....направо не знам тая кола как се е движила,
и сега си обяснявам защо зветико е говорил така за 20-ката с ванус,то мотора колко и сила да е имал,като в предаването на тая сила назад е имал проблем....
:bchug:


Здрасти Ванка.Чак сега прочетох какво си писал в темата за това ,което си правил,за което съм ти безкрайно благодарен и знам, че е направено както трябва. :yes:Сега ще съм спокоен за кутията. ;) Не знам дали не е станал екшъна защото тоя който е пълнил кутията май е сипал само 4литра -двигателя е въртял нагнетяващото колело,маслото не е ясно поради ниското ниво какво точно е карало да прави турбината ,не знам какво е ставало и със съединителя.По принцип като я взех колата,германеца ми каза ,че маслото не било сменяно защото било доживотно,като легнах и видях черната табела ми се изправи косата,но с кутията и като взех колата и като смених маслото и следващите 50К км не съм имал проблеми нито е имало някакви признаци за каквото и да е.А колата наистина не вървеше,особено с включен климатик,но от това почти всеки с В20 се оплаква. ;)
Сега следващата загадка- може ли да има зъбно колело на индикатора, а кутията да превключва нормално. ;)Чудесно знаем,че индикатора не е командващо устройство,а индикира това,което ECU-то на кутията му подаде като информация. Утре вечер ще разберем,но ако кутията превключва нормално това ще ми обърка някои познания.Но това не пречи да се поразсъждава малко при желание. ;) Ето вече има една идея дали може причината да е в жилото ако не е нагласено както трябва. ;)

Още веднъж хиляди благодарности. :bchug:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook