Икономайзер е34 бензиново.
Модератор: Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Икономайзер е34 бензиново.
Мъчат ме тука разни мисли и терзания та реших да попитам
Икономайзера или тахографчето или стрелкичката под оборотомера от къде взима сигнал?
Ясно е че е от ЕКУ , ама на база какво го взима ? Постъпил въздух от дебитомера или време за отваряне на бензинова дюза или и от двете заедно?
Ще се мисли някакъв модул явно...Въпроса е сигнала като тип от Екуто какъв е , и на тоя от дюзата и дебитомера ?
Ще се радвам на компетенетни мнения.

Икономайзера или тахографчето или стрелкичката под оборотомера от къде взима сигнал?
Ясно е че е от ЕКУ , ама на база какво го взима ? Постъпил въздух от дебитомера или време за отваряне на бензинова дюза или и от двете заедно?
Ще се мисли някакъв модул явно...Въпроса е сигнала като тип от Екуто какъв е , и на тоя от дюзата и дебитомера ?
Ще се радвам на компетенетни мнения.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Икономайзер е34 бензиново.
Компетентно, компетентно, колко да е компетентно моето мнение не знам
Не знам как точно са направени на нашите коли, но общото правило за такива индикации на разхода е:
Преминало количество въздух през дебитомера за единица оборот на диференциала.
С други думи компютърът взема сигнал от дебитомера и сигнал от датчика на диференциала и прави сметка и получения резултат го подава като 0-5V на стрелкичката и като дискретна стойност на борда.
Затова като тръгваш от място стрелкичката се скрива
: влиза много въздух, а дифа едвам се задвижва => делиш много голямо число на много малко и резултата се приближава до безкрайност
А, като върнеш газта и стрелкичката отива на нула: затваряш дросела и рязко намаляш въздуха, а колата от инерцията все още е със сравнително висока скорост => делиш много малко число на много голямо и резултата се прилбижава до нула
Разбира се това са грешни сметки, защото измерването става в края на обхвата на датчиците. Най-верни стойности се измерват винаги при всички средства за мерене в средата на обхвата им. В нашия случай това ще рече: средно отворена клапа и скоростомер в средата на скалата. Демек и двете големи стрелки на таблото трябва да сочат 12 часа. Те и малките е добре да са някъде там

Не знам как точно са направени на нашите коли, но общото правило за такива индикации на разхода е:
Преминало количество въздух през дебитомера за единица оборот на диференциала.
С други думи компютърът взема сигнал от дебитомера и сигнал от датчика на диференциала и прави сметка и получения резултат го подава като 0-5V на стрелкичката и като дискретна стойност на борда.
Затова като тръгваш от място стрелкичката се скрива


А, като върнеш газта и стрелкичката отива на нула: затваряш дросела и рязко намаляш въздуха, а колата от инерцията все още е със сравнително висока скорост => делиш много малко число на много голямо и резултата се прилбижава до нула

Разбира се това са грешни сметки, защото измерването става в края на обхвата на датчиците. Най-верни стойности се измерват винаги при всички средства за мерене в средата на обхвата им. В нашия случай това ще рече: средно отворена клапа и скоростомер в средата на скалата. Демек и двете големи стрелки на таблото трябва да сочат 12 часа. Те и малките е добре да са някъде там


Re: Икономайзер е34 бензиново.
Мнението ми е малко офф (т.е.не ми е ясно въобще),породено от дизелова кола и табло-това не пречи да по разсъждавам,нали....
Датчика на дифа -ОК
Но
примерно при тдс ,няма дебитомери,няма дросели ....а и при бмв нещата по принцип са идентични.
според мен по тая логика трябва да се следи положението на педала на газта:
-при тдс това е реостата на педала
-при бензинките трябва да е датчика за положението на дросела
Пак казвам много е възможно да давам грешна насока на темата
Датчика на дифа -ОК

Но
примерно при тдс ,няма дебитомери,няма дросели ....а и при бмв нещата по принцип са идентични.
според мен по тая логика трябва да се следи положението на педала на газта:
-при тдс това е реостата на педала
-при бензинките трябва да е датчика за положението на дросела
Пак казвам много е възможно да давам грешна насока на темата

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Икономайзер е34 бензиново.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Икономайзер е34 бензиново.
JIKI_RACER написа:http://www.seattlecircuit.com/fuel_signal.htm
тогава тая тъпотия какво прави?
трябва да корегира изходящият сигнал,нали въпроса е за входящият

тая тъпотия би била полезна за да спомага с калибрирането на ''големият борд'',когато той е взет *примерно; от 18-ка и е насаден на е34 с голям мотор,за да отчита борда точно....щото границите в калибрирането на борда са малки-на такова ми прилича...
п.п един другар си взе борд от б40 и го сложи на тдс=нямаше начин да се калибрира,винаги показваше грешно инфо
пп колега твоят борд на английски ли е или на немски...ако е на EN да ти кажа от какъв мотор е

Последна промяна vinio на 26 Мар 2012, 13:37, променена общо 1 път
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Икономайзер е34 бензиново.
Който помогне да пусна икономайзера коректно получава 5 литра домашна ямболска с майсторлък и 2 буркана краставички
пак с майсторлък
!
Възможно е буркан краставици , буркан камби от майсторлъшките!


Възможно е буркан краставици , буркан камби от майсторлъшките!

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Икономайзер е34 бензиново.
JIKI_RACER написа:Който помогне да пусна икономайзера коректно получава 5 литра домашна ямболска с майсторлък и 2 буркана краставичкипак с майсторлък
!
Възможно е буркан краставици , буркан камби от майсторлъшките!
даде добър стимул

айде да почнем от някъде си отговори ми на тоя въпрос ,като за начало
колега твоят борд на английски ли е или на немски...ако е на EN да ти кажа от какъв мотор е

и по борд правилно ли отчита,или само стрелката е като ''шашава''
п.п добра тема


Последна промяна vinio на 26 Мар 2012, 13:49, променена общо 1 път
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Икономайзер е34 бензиново.
Борда м ие на немски , имам и на английски ама не съм опрял до него щото така не се и намери кой да ми запише чип или да каже какво се записва в него.
Стрелката си работеше до последно , но сега вече няма кой да подаде сигнал на пин 24 на X20 буксата кръгла. че са обърках малко....
Ако има някой с познания да се направи един модул или квото трябва ще е екстра.
Стрелката си работеше до последно , но сега вече няма кой да подаде сигнал на пин 24 на X20 буксата кръгла. че са обърках малко....
Ако има някой с познания да се направи един модул или квото трябва ще е екстра.
Последна промяна ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ на 26 Мар 2012, 14:21, променена общо 1 път

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Икономайзер е34 бензиново.
Я разкажи за какъв матор иде реч?
Иначе бай дефолт - 24-ти пин на кръглата букса
Иначе бай дефолт - 24-ти пин на кръглата букса

Последна промяна cod-cdbp на 26 Мар 2012, 14:18, променена общо 1 път

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Икономайзер е34 бензиново.
М30б30 , какво значение има в случая? за м54 мотор иде реч.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Икономайзер е34 бензиново.
Живко ,вземи кажи на хората за какво става въпрос,за да се търси отговора,че тая схема само ги обърква за това което искаш да направиш -аз вече ти казах ,че няма да ти свърши работа,сигурно и други ще потвърдят,че схемата служи за корекция на сигнала ако сложиш дюзи с по-голям диаметър,за да дава борда верни стойности за разхода на гориво и от там за други негови функции,ама теб борда не те интересува. 

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Икономайзер е34 бензиново.
zvetiko написа:Живко ,вземи кажи на хората за какво става въпрос,за да се търси отговора,че тая схема само ги обърква за това което искаш да направиш -аз вече ти казах ,че няма да ти свърши работа,сигурно и други ще потвърдят,че схемата служи за корекция на сигнала ако сложиш дюзи с по-голям диаметър,за да дава борда верни стойности за разхода на гориво и от там за други негови функции,ама теб борда не те интересува.
Ама казах де!!!! Искам да подам на пин 24 на кръглата букса сигнал ама няма от къде да го взема ...
ето това са възможните кабели.
A6000 DME control unit as of 2001_09
Plug connector overview
Number X-pin, colour Description
X60001 9-pin, black Plug connector DME control unit Module 1
X60002 24-pin, black Plug connector DME control unit Module 2
X60003 52-pin, black Plug connector DME control unit Module 3
X60004 40-pin, black Plug connector DME control unit Module 4
X60005 9-pin, black Plug connector DME control unit Module 5
Pin assignments at plug connector X60001
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Activation Unloader relay terminal 15 Unloader relay terminal 15
2 Not used
3 Not used
4 M Ground Ground point Automatic transmission Ground connector
5 M Ground Ground connector
6 M Ground Ground connector
7 E Voltage supply terminal 30 B+ terminal point E-box
8 E Terminal 87 Fuse F2
9 Not used
Pin assignments at plug connector X60002
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter
2 Not used
3 E/A CAN-bus low AGS transmission control unit
4 E/A CAN-bus high AGS transmission control unit
5 Not used
6 E/A Diagnostic link TXD AGS transmission control unit
7 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter
8 Not used
9 Not used
10 Not used
11 Not used
12 Not used
13 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter
14 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter
15 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter
16 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter
17 Not used
18 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter
19 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter
20 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter
21 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter
22 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter
23 M Negative activation DME relay
24 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter
Pin assignments at plug connector X60003
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Signal, hot-film air mass meter Hot-film air mass meter
2 E Signal, camshaft sensor Camshaft sensor II
3 Not used
4 Not used
5 E Signal, camshaft sensor Camshaft sensor I
6 Not used
7 A Supply Electric throttle actuator Electric throttle actuator
8 E Signal, crankshaft sensor Crankshaft sensor
9 Not used
10 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator
11 Not used
12 Not used
13 Not used
14 Not used
15 M Camshaft sensor ground Camshaft sensor II
16 Not used
17 M Ground, hot-film air mass meter Hot-film air mass meter
18 M Camshaft sensor ground Camshaft sensor I
19 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator
20 M Ground Electric throttle actuator Electric throttle actuator
21 M Ground Crankshaft sensor
22 E Signal, temperature sensor Intake air temperature sensor
23 M Ground Intake air temperature sensor Intake air temperature sensor
24 E Signal, temperature sensor Dual temperature sensor
25 M Ground Dual temperature sensor Dual temperature sensor
26 Not used
27 A Signal Oil temperature sensor Oil temperature sensor
28 M Ground Oil temperature sensor Oil temperature sensor
29 E Sensor 1 signal Knock sensor
30 M Sensor ground Knock sensor
31 E Sensor 2 signal Knock sensor
32 M Sensor ground Knock sensor
33 M Negative activation Fuel injector 1 Fuel injector 1
34 M Negative activation Fuel injector 2 Fuel injector 2
35 M Negative activation Fuel injector 3 Fuel injector 3
36 M Negative activation Fuel injector 4 Fuel injector 4
37 M Negative activation Fuel injector 5 Fuel injector 5
38 M Negative activation Fuel injector 6 Fuel injector 6
39 Not used
40 A Injection signal VANOS inlet valve VANOS inlet valve
41 A Injection signal VANOS exhaust valve VANOS exhaust valve
42 A Injection signal Charcoal filter valve Charcoal filter valve
43 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator
44 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator
45 E Signal Thermostat, characteristic map cooling Thermostat, characteristic map cooling
46 A Idle actuator closing winding Idle actuator
47 A Idle actuator opening winding Idle actuator
48 M Shield, knock sensor Knock sensor
49 M Injection signal Valve, individual control intake system Valve, individual control intake system
50 Not used
51 Not used
52 M Injection signal Secondary air pump valve Secondary air pump valve
Pin assignments at plug connector X60004
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 Not used
2 A Voltage signal, terminal 30h Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)
3 A Activation, secondary air pump relay Secondary air pump relay
4 E Signal Electric fan Electric fan
5 Not used
6 Not used
7 M Ground Pedal position sensor
8 A Relay activation Pedal position sensor
9 E Antenna connector Pedal position sensor
10 A Activation, fuel pump relay (EKP) Fuel pump relay 1
11 Not used
12 M Ground Pedal position sensor
13 A Relay activation Pedal position sensor
14 E Antenna connector Pedal position sensor
15 Not used
16 Not used
17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket
18 M Negative activation for heating Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)
19 E Signal Reversing light Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)
20 A Signal, diagnostic module, fuel tank leakage pump Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)
21 A Signal Oil level sensor Light module
22 E Rear right speed signal ABS/ASC control unit ABS/DSC control unit
23 E Signal Clutch switch Clutch switch RHD Clutch switch module LHD
24 E Brake light switch signal Brake light switch
25 Not used
26 E Voltage supply, terminal 15 Fuse F14
27 E Data link MFL Coil spring
28 E Brake light test signal Brake light switch
29 E A/C compressor signal Heating and A/C control module
30 A Signal, fuel tank leak diagnosis module valve Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)
31 Not used
32 A Diagnosis signal TXD OBDII socket
33 E/A Communication link (EWS) Electronic immobilizer control unit (EWS)
34 Not used
35 Not used
36 E/A CAN-bus high CAN link
37 E/A CAN-bus low CAN link
38 M Ground Coolant outlet temperature sensor
39 E Signal Coolant outlet temperature sensor
40 Not used
Pin assignments at plug connector X60005
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 3
2 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 2
3 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 1
4 Not used
5 M Ground Ground connector
6 M Ground Ground point
7 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 6
8 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 5
9 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 4

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Икономайзер е34 бензиново.
Значи съвсем накратко
Колегата иска от ECU на М54 В30 да задейства икономайзера на табло на Е34.Въпроса е от къде да вземе сигнала- директно или през някаква платка.
Колегата иска от ECU на М54 В30 да задейства икономайзера на табло на Е34.Въпроса е от къде да вземе сигнала- директно или през някаква платка.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Икономайзер е34 бензиново.
Вземай табло с температура на маслото, не се занимавай с тоя икономайзер.

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Икономайзер е34 бензиново.
mitko_n1 написа:Вземай табло с температура на маслото, не се занимавай с тоя икономайзер.
Митак , пак да продължи филма ли викаш ? Мен не ми пречи така да е ама са като съм свикнал да ми мърда стрелкичката


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани