Достъп до клапите на климатроника

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Достъп до клапите на климатроника

Мнение от skylord » 13 Фев 2009, 20:44

Здравейте колеги,
Първо да обясня проблема... Колата е с автоматичния контрол (с хоризонталните врътки) и при задаване на студено от страната на пасажера, както и при достигане на зададената температура, продължава да духа хладко.. смесва топло със студено от средната решетка и от тази от към пасажера, а от страната на пасажера от към стъклото продължава да духа горещо (според мен не затваря клапата която духа към стъклото) :roll: От страната на шофьора няма проблеми там всичко е нормално... Имам и посредата на врътката позиция топло и студено.. но нещо и тя не работи като хората...
Водния клапан е сменен, пробвах и с друг контрол на климатроника - пак същото! Остана да са клапите на климатроника, четох тук по темите че са 12, :shock: но не знам как да стигна до тях. Говорих и с един колега, че може да е от датчика за температурата от страната на пасажера, но не знам как да го проверя :confused:
Моля всички, които имат някаква идея да споделят :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 13 Фев 2009, 20:48

датчика на пасажерската страна се вижда като отвориш средната конзола, долу в дясно зад желязото, с бял конектор е и стърчи съвсем малко. Правили сме я цялата галимация с ремонта на климатроника и извода е ако не е от датчиците, значи може да има счупени клапи.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 13 Фев 2009, 20:50

а как се мери самия датчик :roll: за въпросните клапи трябва ли да падне цялото табло или има някав достъп да се види поне дали затварят до край

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 13 Фев 2009, 20:53

skylord написа:а как се мери самия датчик :roll: за въпросните клапи трябва ли да падне цялото табло или има някав достъп да се види поне дали затварят до край


клапите които миксират топло студено през средните духалки могат да се оправят само с махане на таблото ако са счупени. Ако проблема е някъде другаде се вади цялото табло, и климатроника с всичките му кабеляци и салтанати.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 13 Фев 2009, 20:57

е това вече е кофти, дано да се окаже от датчика, че не ми се сваля таблото, а решетката посредата с врътката за топло и студено как се маха, оня ден пробвах, но ме достраша да не я строша...

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 13 Фев 2009, 21:22

_65536_kb_sec_ написа:
skylord написа:а как се мери самия датчик :roll: за въпросните клапи трябва ли да падне цялото табло или има някав достъп да се види поне дали затварят до край


клапите които миксират топло студено през средните духалки могат да се оправят само с махане на таблото ако са счупени. Ако проблема е някъде другаде се вади цялото табло, и климатроника с всичките му кабеляци и салтанати.

Колега при мен проблема с тези средни клапи е че като врътна копчето да духа топло няма никой иначе си духа само студено и това можеш ли да ми кажеш това копче коиточно клапи управлява.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 13 Фев 2009, 21:24

При мен като я сложа в средата на студено от към шофьора духа студено от към пасажера хладко, като я сложа на топло от страната на шофера духа хладко от към пасажера спира :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 13 Фев 2009, 22:09

пичове разрових се и намерих материал по темата - от е32, но климатроника е същия...
Изображение
това са датчиците за всяка страна


Изображение
а тук може да видите почти всичките моторчета на клапите

тази информация почти ме отказа, до тук се мотивирах само да проверя датчика от страната на пасажера..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 13 Фев 2009, 23:26

да климатроника е същия и е съвсем лесно да се свали средната конзола за да се проверят или сменят двата датчика.
има още един датчик на температурата на входящия въздух, но много ме съмнява да е прецакан, защото от ляво ти работи нормално климатроника. Така че смятам че е само пасажерския
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 13 Фев 2009, 23:57

Да ще го измеря датчика, намерих и примерна таблица за съпротивленията при различни температурни стойности...
http://www.bmwpower-bg.net/forums/album ... c_id=22129


Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

.

Мнение от nikolloff » 14 Фев 2009, 11:38

Провери дали номер 6 и номер 3 не са се откачили от долната страна
При мен е такъв проблема
Нещо става там долу и щекичката все се откача от долната страна.
Можеш да я достигнеш като отвориш клапата която духа към краката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Re: .

Мнение от skylord » 14 Фев 2009, 12:42

nikolloff написа:Провери дали номер 6 и номер 3 не са се откачили от долната страна
При мен е такъв проблема
Нещо става там долу и щекичката все се откача от долната страна.
Можеш да я достигнеш като отвориш клапата която духа към краката


за целта трябва ли да падне средната конзола или само жабката


Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

..

Мнение от nikolloff » 14 Фев 2009, 13:34

За по сигурно махни конзолата че да не счупиш нещо.
Може и без да я махаш,ама трябва много внимателно да разкачаш
Трябва също да махнеш и въздуховодите за да можеш да бръкнеш през клапите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 14 Фев 2009, 15:01

открих проблема - моторчето 3 се е счупило от корпуса и работи, но не затваря/отваря ами се извърта - трябва да намеря накакъв начин да го закрепя а корпуса :roll:

а и достъпа до него е лесен - свалих само управлението и може да се бръкне с ръка, за да се раздвижи въпросната клапа за пасажера ;)

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 14 Фев 2009, 16:16

skylord написа:открих проблема - моторчето 3 се е счупило от корпуса и работи, но не затваря/отваря ами се извърта - трябва да намеря накакъв начин да го закрепя а корпуса :roll:

а и достъпа до него е лесен - свалих само управлението и може да се бръкне с ръка, за да се раздвижи въпросната клапа за пасажера ;)
точно корпуса на номер 6 е счупен и при мен колега днес го видях.
Последна промяна LiTtLeRoCk на 16 Фев 2009, 13:09, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook