М50В20 (E34, 520i, 1991), прегряване?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

М50В20 (E34, 520i, 1991), прегряване?

Мнение от lester » 10 Ное 2008, 17:50

Днес си карам в поредното задръстване и по едно време гледам - стрелката за температурата сочи почти до първата чертичка, вдясно от вертикалната за 90 градуса. :roll: 3 секунди след това, вече стига до нея. Пуснах парното от 2 на 4. Едва ли това е било причината, но след около 10 секунди стрелката си отиде в нормата... Буквално видях, как бързо-бързо се движи към 90-те градуса. :shock: След това карах още 10 км и нямаше проблеми. Двигателя работеше идеално, нямаше течове. Маслото е на 4000 км (сменено преди 4 месеца) и още е с цвят на течен мед :), като ниво също не е мръднало. Проверих виското - работи, ремъците са стегнати (само този малкия /мисля че е за климатика/ е леко напукан), антифриз има достатъчно*... Възможно ли е да е от самия датчик за температурата? Или някак да се е появил въздух в охладителната система? Такива бързи колебания на стрелката не ми се виждат нормални...
Направи ми впечатление, че течността за чистачките беше доста топла... Не знам дали преди е било така, не съм обърнал внимание.

*Когато купих колата забелязах, че на студен двигател антифриза е на дъното на съда, а на топъл двигател стига почти до капачката на радиатора и взех че долях един литър концентрат. :roll: След още един цикъл топъл/студен двигател видях, че антифриза пак е на дъното... После се зачетох във форума и доколкото разбрах, това колебание е нормално. (Знам, че течностите се резширяват с нарастване на температурата, но 1 литър обем ми се видя доста.)

И още нещо: струва ми, че парното не топли много... Когато се кача в служебния Mercedes 190D, за няма и минута вътре става сауна (имам предвид при вече загрят двигател), докато в E34-ката чакам доста повече. Нормално ли е това или трябва да се погледнат филтри, нещо...

:help:
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 10 Ное 2008, 18:46

колега , а като запалиш бързо загрява ли колата т.е. стрeлката отива ли бързо на средата ?
Последна промяна Sesko на 10 Ное 2008, 18:49, променена общо 1 път
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 15.02.2008
Местоположение: Sofia city

Мнение от VINTIL4O » 10 Ное 2008, 18:48

колега колата ти има нужда от допълване и обезвъздушаване на системата!Не знам кога за последно е пипано(точено ) от нея но ако продължава да гълта вода имаш или теч или гарнитура за смяна!
При мен като взех колата така глътна 2 литра антифриц и аз :shock: !Оказа се че не беше обезвъздушена и както казваш ти парно нямаше,след това всичко си стана ок!
Успех!

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 10 Ное 2008, 19:42

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=112405

:evil:

... вече съм на 90% сигурен, че белята е или датчик или уред. Е, не иначе как така стрелката ще подскача като секундарник.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 10 Ное 2008, 19:43

Ами например тези дни, както е към нула градуса сутринта, като запаля от напълно изстинал двигател качва на 90 за около 5 мин. (зависи колко я ръчкам :)) и стрелката се движи много бавно. Веднъж като се набих в задръстването още преди да е загряла, нямаше какво да правя и зяпах стрелката. :lol: Почти незабележимо се движи - през двайсетина секунди мърда с няма и 1 мм, т.е. нещо като секундарната стрелка на часовник, само че отмерващ през 20 сек. :) Не се движи плавно като на стрелкови амперметър примерно...

Като допълнителна информация мога да кажа, че съм качвал баири с наклон колкото на бул. "Черни връх" до хотел "Хемус" (София) и дължина 8 км, когато колата е била натоварена до почти 2 тона и стрелката не е мърдала от 90-те градуса... (Докато с други коли съм минавал по същия път и беше голяма мъка - прегряване, top speed между 30 и 60 km/h и т.н., а с БМВ-то карах със 100 на 5-та /само за тест де, иначе върнах 4-та/ :mhihi: )

"kirililiev написа:
като стане така чукни по таблото няколко пъти,там кадето е стрелката за температурата и си готов 2,3 бмв та съм имал с такъв проблем.

Еееба го . Тфа да не е москвич?"
хахаха, много забавна (и полезна де :)) тема - и аз така удрях по таблото на една Шкода 120Л :lol:
Мерси на колегата rado_rf и се извинявам, че съм пуснал нова тема за вече коментиран проблем - не че не търсих теми по въпроса преди да пусна моята, но явно съм я пропуснал тази... :uups:
Благодаря и на VINTIL4O за съветите, само се надявам да не е гарнитурата... :roll: :shock:
Последна промяна lester на 10 Ное 2008, 20:24, променена общо 2 пъти
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 10 Ное 2008, 19:52

хмм.. и аз го имам тоя проблем значи сигурно от датчика ще е да знаеш .... трябва да пробвам да го сменя и да видим как ще е ?
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: e34 M50B20 touring

Мнение от panchev88 » 11 Ное 2008, 10:03

Почти съм сигурен че е от въздух в системата. Що не я обезвъздущите хубаво, пък после да сменяте датчици и уреди. Не е повече от 15 мин работа :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 11 Ное 2008, 10:04

Проблема често е в самото уредче в таблото ;)
Ако е въздух то загряването е постоянно, а не единичен случай..
Ако е малко охладителната течност, то при ниски обороти ще загрява, а при високи ще се охлажда ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 11 Ное 2008, 10:07

колега къде е това уредче и лесно ли се сменя ?
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 11 Ное 2008, 10:14

Ами в самото табло е, стрелката... :)
Но не го сменяй така на сляпо, с почукване ако се върне стрелката значи 100% е от това :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 27.01.2007
Местоположение: Sofia

Re: М50В20 (E34, 520i, 1991), прегряване?

Мнение от boiko_andreev » 11 Ное 2008, 18:03

Колега, според моите познания и опита, който имам със съшия автомобил ситуацията е горе долу следната: турбината на водната помпа е тръгнала да се цепи по вътрешния диаметър, тоест на моменти започва да спира и оттам е рязкото покачване на температурата. Ако турбината е плстмасова е почти сигурно че е от там проблема. Надявам се да съм ти бил полезен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 11 Ное 2008, 18:27

Колега ако колата е добре загряла въздуха от парното може да стане даже горещ ! Със сигурност не се издържа на 4-та степен на вентилатора от жега! Ако не ти работи добре партното наистина може да е глътнала въздух и да има нужда от обезвъздушаване !
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 11 Ное 2008, 22:29

Днес имаше още материал за размишление. :) Двигателя отново качи температура над 90 градуса, но този път стрелката се движеше с нормална скорост... Случката пак беше в задръстване. Надух парното и стана доста топло, дори при отворени прозорци в 7:30 сутринта. :) Докато беше горещ двигателя, не можах да видя колко е нивото на антифриза, защото разширителния съд е доста непрозрачен, а ако отворя капачката май ще стане лошо... След 1 час, когато стрелката сочеше около 11 часа, я отворих и видях, че нивото е няколко см под чертата на която пише “Cold”, а на съвсем студен двигател е точно на дъното. 5 часа след това се прибрах и реших да направя малък тест – оставих я да работи на празен ход (при загрят двигател) и не след дълго започна да отива над 90-те градуса. Задържах педала на газта до 3000 оборота и след 30-тина секунди смъкна температурата, което ме праща право при теорията на peter...
Някой може ли да се произнесе относно нивото на антифриза? Явно при студен двигател не трябва да е на дъното, а на ниво “Cold”, или поне аз вече така го разбирам. :) Да долея ли до това ниво и има ли значение какъв антифриз ще сложа (да не стане “манджа” от различни видове и колата да се шашне, все пак това не е Лада :)).
За всеки случай смятам и да обезвъздуша. Надявам се съм разбрал как се прави, след 2 часа четене из форума. :) Btw, има ли значение, че колата е с климатик и да го пусна ли докато правя процедурата?
Иначе дано да не е турбината на водната помпа, както казва колегата, че за нея вече ще трябва да ходя в сервиз. Но ако другите неща не помогнат, ще се насоча натам... Отново благодаря на всички за помощта. 8)
И още едно въпросче: възможно ли е да прегрява от лош бензин? Защото точно в деня преди да започнат проблемите, сипах 33 литра на цена 1,80 лв/л. от някаква съмнителна бензиностанция (до сега няма оплаквания от бензина там, казват познати). Преди това имах 20 литра в резервоара.
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 11 Ное 2008, 23:34

климатика не трябва да го пускаш при обезвъздушаване, само надуваш парното на топло и не може да си я прецакал от лош бензин ... ;)
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 12 Ное 2008, 7:29

Слушай са батко :mhihi:
Оставяш я да изстине хубаво, най-добре е сутрин преди работа, отваряш капачинито и палиш колата, пускаш парното на максимално топло и на двете зони, отиваш отпред и започваш да доливаш вода.
Доливаш например до средата на двата белега и спираш, след това по форсирай малко докато започне да излиза вода от малката дупка горе на радиатора, сигурно ще падне малко нивото, тогава пак доливаш за да си в двата белега.
След като се убедиш че тече от малката дупка и си на добро ниво на антифриза, продължаваш да форсираш и затваряш капачката.
Оставяш да загрее до 90тина градуса и отваряш горе пробката за обезвъздушаване на радиатора внимателно да пусне малко въздух ако има и там и това е.

Караш няколко дена и следиш нивото на студена кола. Ако пак спада, ще трябва да търсиш от къде :)
Можеш да сложиш какъвто да е антифриз за предпочитане да не е концентрат :)
Успех.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook