Показания на темп. датчик за перката на клима?
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:От това ,което си писал до сега не би трябвало да е релето-нали като махнеш датчика на главата и перката вече не вкючва.Виж някъде по колата и все ще намериш подобно реле-на самото реле има схема на крачетата.
Добре де ама нали ако беше проблема (температурата) в главата щеше да прегрее с или без перката и щеше да покаже на самото табло някакви страшни отклонения на стрелката? Почистил съм релето на пъпката (може и да залепва) от топлото знам ли. Замерих го с мултицет - работи. Вторник или сряда ще се кара да й се свали помпата. Ако не е в нея проблема може и главата пак да сваля

Ще взема да разбутам и кабелите докато е пусната тая перка да видим дали няма да спре


Само да добавя - няколко пъти си правя експеримент при пусната перка пускам и парното на 4-степен и макс топло. Е перката не спира изобщо. Снощи забравих да пробвам това като беше 17-18С.

Накрая термостата ще бъде отстранен за проба (каране на отворени кръгове). Това при положение, че помпата не превърта турбинката при по-голям напън. Ако и тогава пуска перката вече май май ще се сваля кратуната.
Някой ако има здрава помпа за тдс и е от София моля да ми съдейства за проба само. Да не купувам още една помпа и да си имам 2 здрави.
Интересува ме от къде също да си закупя по-малка шайба за водната помпа?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Ти ще подмениш половината кола,при условие ,че няма реален проблем,а дали ще постигнеш резултата ,който искаш не се знае.Пак ти казвам-спри да си харчиш парите и губиш времето напразно и при мен някога 2-ра степен през лятото работеше почти постоянно,но не виждам какво те дразни това-двигателя трака достатъчно за да не усещаш нищо. 

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Мисля, че проблема е решен
След сваляне и почистване на горепосоченото реле (пъпката която контактува вътре) вече не пуска втората степен изобщо. Все още предстои тест с откачане на новия датчик, закачане на стария и нагряването му със нещо да видим дали ще пусне перката. Днес след кране като бесен по улиците на S изобщо не я пуска перката. Виското си фучи доволно, но перка не се пуска.
Сега започва филма защо не се пуска перката на 2-ра степен
Още малко тестове и официално ще променя заглавието. Препоръчвам на всички с ТДС които имат някакво странно пускане на перката внимателно да си отворят релето и да почистят пъпката вътре с шкурка финна.

Сега започва филма защо не се пуска перката на 2-ра степен

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Лудница
.Още сега колега ти казвам повече от сериозно ако искаш проба с водна помпа ( дано последния ти пост се окаже верното решение , но ) пусни ми лично след като я попробваш още и се окаже че може би имаш нужда да провериш и това ( пак дано да не ) купувам чистак бърсак нова от Плодивския дилър МКар и ти я пращам да првиш експериментите щото и без тва съм решил да взимам за мойта та с удоволствие ти я пращам като след това пак да си доде при мене
( нека на връщане да е без бирата че аз топла не понасям
). Няма майтап съсвсем харабийската че и аз вчера се сдобих с втори тдс ( болшой ) и ми е
тръпка тая лоша слава да се пеиклщчи веднъж завинаги да го е.а . А колкото до радиатора кат си изключил перката си спрял обдухването му и има логика да се позатопли щото ако има малко позапушване в тая част дет викаш че била ледено студена ( не ми се струва нормално туй ама хич даже ) кат му дуа прката с малък дебит там на това място бързо ще се охлажда и затва като върти климатичната да охлажда до по-ниски стойности. Щото и нали логиката на студеното е да е в долната част , а топлото горе при което това което описваш е в противоречие. Тъй де квото и да решиш аз съм насреща поне с водна помпа оригинална да се пробва поне без излишни приближения с афтърмаркет. Жив и здрав.





- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
vladobate написа:Лудница![]()
.Още сега колега ти казвам повече от сериозно ако искаш проба с водна помпа ( дано последния ти пост се окаже верното решение , но ) пусни ми лично след като я попробваш още и се окаже че може би имаш нужда да провериш и това ( пак дано да не ) купувам чистак бърсак нова от Плодивския дилър МКар и ти я пращам да првиш експериментите щото и без тва съм решил да взимам за мойта та с удоволствие ти я пращам като след това пак да си доде при мене
( нека на връщане да е без бирата че аз топла не понасям
). Няма майтап съсвсем харабийската че и аз вчера се сдобих с втори тдс ( болшой ) и ми е
тръпка тая лоша слава да се пеиклщчи веднъж завинаги да го е.а . А колкото до радиатора кат си изключил перката си спрял обдухването му и има логика да се позатопли щото ако има малко позапушване в тая част дет викаш че била ледено студена ( не ми се струва нормално туй ама хич даже ) кат му дуа прката с малък дебит там на това място бързо ще се охлажда и затва като върти климатичната да охлажда до по-ниски стойности. Щото и нали логиката на студеното е да е в долната част , а топлото горе при което това което описваш е в противоречие. Тъй де квото и да решиш аз съм насреща поне с водна помпа оригинална да се пробва поне без излишни приближения с афтърмаркет. Жив и здрав.
Мерси, но смятам да не отварям повече нищо по мотора. Просто ще направя проба като се нагрее датчика над 101С дали ще пусне перката. Ако я пусне значи проблеми няма в главата или в помпата и релето е било проблемно. А всъшност радиатора беше студен защото 5-8 мин при външна темп. от 17С перката духаше нон стоп на 2-ра степен. Аи аз си карах с 50-60 км/ч. Абе може и по-малко да е била външната темп.
Пусни ми тел. на ЛС и ако/като затръгвам близките дни към Пловдив (командировка) специално ще ти се обадя да се видим и да обсъдим ТДС-ите


Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
След сваляне и почистване на горепосоченото реле (пъпката която контактува вътре) вече не пуска втората степен изобщо.
Сега започва филма защо не се пуска перката на 2-ра степен
Защото си прецакал релето.



- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:След сваляне и почистване на горепосоченото реле (пъпката която контактува вътре) вече не пуска втората степен изобщо.Сега започва филма защо не се пуска перката на 2-ра степен
Защото си прецакал релето.Извади от някъде друго реле и пробвай с него.
И дано това да е причината за да мирясаш накрая.
Неее не съм го прецакал. Снощи пак мистериозно пусна перката въпреки, че я карах под 2000 оборота

Ще мина тия дни до Дарукар да си взема 1 реле. Имат го налично. И пак ще правя проби.

До тук подменените части минаха 200лв

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
и какво е това вълшебно реле за 500 лв. примерно
Щот от обикновено реле и 1 диод се прави реле за зареждане на алтернатора, същото има връзка с тъпата лампа на таблото

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?




- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Здрасти, Аз не мисля че трябва да спре поради причината че видях с очитеси как перката на има няма 15 градуса започна да работи и в продължение на километри не спира и не спира! Дори след многократно махане и слагане на релето пред моя хотел продължи да работи!! За мен продължана да е проблема в водната помпа! За съжаление моята още се губи между Германия и България и не съм сменил за да мога да кажа какво става при мен. Вчера карах колата и в продължение на 4-6 км. я държах в обороти между 3000-45000 оборота, сторими се че включи за момент 2 степен / не съм обеден много/ защото след като спрях да видя не работеше! Радиатора ми беше топъл по цялата горна част, също и долния маркуч който излиза от радиатора. Релето при мен видимо нищо му няма почистих краченцата с контактен шпрей. Стрелката на таблото ми стои на 11,59 часа.
Днес отново ще бъде извадена от гаража и отново ще карам да видя какво се случва а по кокнкретно ще пиша когато сменя помпата надявам се до края на седмицата....
Иво ако ходиш до Дару вземи и на мен едно реле да взема го махна моето....
Друго нещо важно и за двамата:
1. Маркучите ни са добре, според мен няма надуване!
2. Един доста добър майстор ми беше преди време споделил че ако температурата е около 100 и над 100 градуса на колата, когато хванеш горния маркуч с ръка който влиза в радиатора не можеш и да искаш да си задържиш ръката повече от 5-6 секунди! Пипах и на Иво и моята вчера държа си ръката на въпросния маркуч поне едни 10 -12 секунди без проблем! Иво най добре пусни колата в движение на реални данни....
Днес отново ще бъде извадена от гаража и отново ще карам да видя какво се случва а по кокнкретно ще пиша когато сменя помпата надявам се до края на седмицата....
Иво ако ходиш до Дару вземи и на мен едно реле да взема го махна моето....
Друго нещо важно и за двамата:
1. Маркучите ни са добре, според мен няма надуване!
2. Един доста добър майстор ми беше преди време споделил че ако температурата е около 100 и над 100 градуса на колата, когато хванеш горния маркуч с ръка който влиза в радиатора не можеш и да искаш да си задържиш ръката повече от 5-6 секунди! Пипах и на Иво и моята вчера държа си ръката на въпросния маркуч поне едни 10 -12 секунди без проблем! Иво най добре пусни колата в движение на реални данни....
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Здрасти, Аз не мисля че трябва да спре поради причината че видях с очитеси как перката на има няма 15 градуса започна да работи и в продължение на километри не спира и не спира!
Да де ама до тука е дал безсмисленно над 200лв-10% от стойноста на колата

Ако наистина толкова го дразни, вече ще стане студено,няма опасност от прегряване, да изключи втора степен... иначе какво следва-датчик,водна помпа,радиатор,промиване на системата при ,което някъде ще потече,още разглобяване и разходи...Нали в края на краищата температурата на антифриза е в рамките на нормата,а това къде и колко е топло или студено в този случай е без значение.
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
пречи и то доста!а това че върти втората степен почти не пречи на нищо
няма как да имаш над 101 градуса на главата и да не те притеснява.
Иво сигурен ли си ,че новата гарнитура,всъщност не е старата ,залепена със силикон?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
vinio написа:пречи и то доста!а това че върти втората степен почти не пречи на нищо
няма как да имаш над 101 градуса на главата и да не те притеснява.
Иво сигурен ли си ,че новата гарнитура,всъщност не е старата ,залепена със силикон?
И от къде разбра ,че има над 101 градуса,че тоя момент ми се губи.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Невъзможно. Такава цигания няма да направи този майстор, който затваря колата ми.
Аз 1 не можах да разбера защо като отворих и почистих вътре релето и след това го сложих колата не правеше този проблем? Не пускаше изобщо перката. След като стоя известно време (3часа) я запалих и подкарах нормално (без да минавам 2200об.) и изведнъж без причина ще пусне пак перката. Страшна мистерия е това за мен. Сложил съм сега др. реле (не ново) да видим дали ще се ебава пак. Ако да продължаваме към сваляне и оглеждане на водната помпа и мерене с лазерен термометър по главата и маркучите след каране.
За живите данни няма как да стане освен ако някой не се отзове с лаптоп, кабел и софтуер. Там където ходих им беше къс кабела
въпреки, че предупредих с каква кола ще ходя 2 дни преди да ида и се чухме с човека 3 пъти поне. А ако той беше на място щеше да иде на 2 км и да купи още един COM1 кабел, да ги снадим и да свършим работа. Естествено щях да си платя за диагностиката както се бяхме разбрали. Ясно е, че повече там няма да ида никога, нито ще пратя някой там. Обяснения - имам много работа, обади се утре и тн не ме устройват. Все пак не ми е до нас въпросния диагностик/сервиз за да се разкарвам. В захарна фабрика до Антим Тауър е въпросния. Може и някои да го знаят. Аз лично съм мн. разочарован от него. Това е др. бира де.
Хайде помагайте да решим загадката, че Поаро не е свободен в момента
До тук
1. Смяна на виско Sachs - 165лв. )труд от мене си.
2. Термостат Wahler - без пари - труд - 40лв.
3. Датчик на главата нов VEMO - 32лв. (още 6лв имам да давам на laviatan
) Труд- като сменяха термостата смениха и датчика.
Ха минал съм 200лв
Предстои:
Ако е реле -> ново - 22лв.
Ако е помпа -> 80-180лв. според това колко съм изтрещял (може и на втора ръка да взема за 30лв)
Ако е запушване в главата -> труд 150лв, гарнитура Glico от Пресиян за 71лв., болтове 54лв., проверка на главата и може би шлайф - 70-100лв.
Най ме е яд, че я затвориха колата и си мислех, че от тук натам повече мотор няма да пипам ама нейсе.
Някой колега ако има лаптоп и диагностика да свирка да се возим и да гледаме живи данни. Ще има почерпка
За София говорим.
Аз 1 не можах да разбера защо като отворих и почистих вътре релето и след това го сложих колата не правеше този проблем? Не пускаше изобщо перката. След като стоя известно време (3часа) я запалих и подкарах нормално (без да минавам 2200об.) и изведнъж без причина ще пусне пак перката. Страшна мистерия е това за мен. Сложил съм сега др. реле (не ново) да видим дали ще се ебава пак. Ако да продължаваме към сваляне и оглеждане на водната помпа и мерене с лазерен термометър по главата и маркучите след каране.
За живите данни няма как да стане освен ако някой не се отзове с лаптоп, кабел и софтуер. Там където ходих им беше къс кабела

Хайде помагайте да решим загадката, че Поаро не е свободен в момента

До тук
1. Смяна на виско Sachs - 165лв. )труд от мене си.
2. Термостат Wahler - без пари - труд - 40лв.
3. Датчик на главата нов VEMO - 32лв. (още 6лв имам да давам на laviatan

Ха минал съм 200лв


Предстои:
Ако е реле -> ново - 22лв.
Ако е помпа -> 80-180лв. според това колко съм изтрещял (може и на втора ръка да взема за 30лв)
Ако е запушване в главата -> труд 150лв, гарнитура Glico от Пресиян за 71лв., болтове 54лв., проверка на главата и може би шлайф - 70-100лв.
Най ме е яд, че я затвориха колата и си мислех, че от тук натам повече мотор няма да пипам ама нейсе.
Някой колега ако има лаптоп и диагностика да свирка да се возим и да гледаме живи данни. Ще има почерпка

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Помпата е вече във Варна
Днес при мен всичко нормално бая
си джатках във Варна, бая време по пиковете
часове и нищо... В неделя махам мендила и си
монтирам новата помпа. Другата седмица ще
проверя климатика и едни живи данни в движение...

Днес при мен всичко нормално бая
си джатках във Варна, бая време по пиковете
часове и нищо... В неделя махам мендила и си
монтирам новата помпа. Другата седмица ще
проверя климатика и едни живи данни в движение...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани