По-голям интеркулер за TDS?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от cod-cdbp » 07 Юни 2011, 23:58

:OT: :OT: :OT: :OT:

Zubcho написа:Ето тук има добра идея в този форум за съединител

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f82 ... ng-t63091/


WHOSHAUNQ написа:you guys have the best everything over there, except fuel prices.


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от vladobate » 08 Юни 2011, 0:49

Колега stony1 бъркаш в две неща колкото и добре да си ги нагласил като обяснение. Първо какво те кара да смяташ че в кулъра не може да се натрупва въздух а това става само във всмукателите , ами и в кулера се натрупва и там като остане по-дълго даже още повече се охлажда. И второто е че ТДС-а забива муцуна от това че станал много топъл въздуха , забравяш и втория датчик коъто всъщност въобще не спомена и това е мапа който отчита по-високо налягане от 1.5бара ( поради надуване на турбината ) , а колкото ми е известно електрониката ( компа ) ограничава горивоподаването ( изключва ГНП ) след тази стойност заложено софтуерно и те точно това е причината за забиването. По-голям кулер със стоковата турбина да малко по-голяма мощност , но лаг голям , надуване на турбината още увеличава мощността поради повечето въздух, но лаг си остава поради достатъчно късното и развъртане ( по рождение за този двигател, просто така е избрана заради повечко мощност на скорости след 160км/ч ) затова си трябва повечко горивце точно в тоя момент , няма как лапаницата не може да се избегне закони на природата . Та извода си е наистина по-студен въздух добре ( по-голям кулер ) , но си трябва и по-голяма турбинка няма как ( макар че не съм сигурен тази няма ли да се справи ) , а за да не е като баба Меца тръгнала на пазар повечко горивце за повечко изгорели газове по-отрано и съответно избегнаъ лаг. Та идеята е да се изясни кой за какво иска повечето мощност щото и подхода ще трябва да е по-различен в тунинга , искате ли по-пъргава колица в ниските но и достатъчно икономична чип и надув на турбото е добре като начало . Искаш ли връгната мощ голям кулер ( с орязване на колицата ) ,подобрена генерация ( по-добрено издишане ) по-голямо турбо и кулер ( подобрено вдишване ) и много нафта ( чип и бутане на плочка ) но очакванията са по-скоро за мощност във високи обороти и скорости . Тоя мап е бариера и по-точно електрониката дет се намесва не знам как може да се прескочи след като се успее евентуално с грозно многото гориво където ще има нужда и от повечко надув от 1.5бара съпроводено с огромен кулер. А за чипа не съм съгласен че цената вече е толкоз висока че да е пречка за тунинг кпйто май ще надхвърля 2000 пари , щот тея стойности и изисквания за които се говори няма да минат ей така със джобни и от залкски .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 09 Юни 2011, 0:56

Хора, търси се ел. помпа на БОШ с директно впръскване, стил е46 136кс, но за шестак, VR сериите....помагайте :mhihi:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: перник
Пол: Мъж
Кара: e 39 525tds

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от gigov » 09 Юни 2011, 9:38

На AUDI A4;A6 2.5TDI ,помпите са VP44 за 6 цилиндрови мотори .Не знам до колко биха могли да свършат някаква работа.Просто споделям като идея.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 09 Юни 2011, 9:47

gigov написа:На AUDI A4;A6 2.5TDI ,помпите са VP44 за 6 цилиндрови мотори .Не знам до колко биха могли да свършат някаква работа.Просто споделям като идея.


И аз за тях се бях сетил, но не ставали, били с някакъв двоен ротор, трябвало VR серия :roll:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 9.05.2011
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: BMX

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от ehot » 09 Юни 2011, 12:32

Авго ти тествай на твоята пък по натам ако всичко върви добре много хора ще карат бързи тдс-ки :mhihi:
Изображение

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 09 Юни 2011, 13:40

ehot написа:Авго ти тествай на твоята пък по натам ако всичко върви добре много хора ще карат бързи тдс-ки :mhihi:


Ем айде дай идея за помпа и ще тествам, много съм се навил ! Ама... ноу помпа, ноу пауър :dunno:

Пък и то бърза ТДС-ка може се постигне без смяна на помпа, туй вече ще става летяща ТДС-ка :mhihi:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 9.05.2011
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: BMX

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от ehot » 09 Юни 2011, 14:03

Това намерих ако свърши някаква работа:

http://www.dieselevante.it/fuelpumps/in ... H&p2=VP-VR
Изображение

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 9.05.2011
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: BMX

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от ehot » 09 Юни 2011, 14:09

Мисля че намерих нашата помпа MAN 25.224,всичко се криело в боклуджиските камиони 6 цилиндара редови
Изображение

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 09 Юни 2011, 14:47

ehot написа:Мисля че намерих нашата помпа MAN 25.224,всичко се криело в боклуджиските камиони 6 цилиндара редови


Линка дето го даде, са само 4 цилиндрови и тези на Аудитата които не стват, знам ги там....Иначе и аз бях мернал нещо за Ивеко и Ман ама.....то къде да търсиш помпа от боклуджийски камион :mhihi: Имат ли форум боклуджийте :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 9.05.2011
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: BMX

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от ehot » 09 Юни 2011, 17:12

ем виж точно този модел дето ти дадох за мана ;) ще дадеш 100 лв на некой мангал да ти го свали от камиона той ще каже че се е счпил :D :mhihi:
Изображение

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 09 Юни 2011, 17:17

ehot написа:ем виж точно този модел дето ти дадох за мана ;) ще дадеш 100 лв на некой мангал да ти го свали от камиона той ще каже че се е счпил :D :mhihi:


Между другото имах същата идея :mhihi: :mhihi: :mhihi: Иначе гледах някакъв сайт предлагат помпи и май я имат тази за 750 лева и пак не е сигурно :kuku: Гледах и в чужбина малко, ама почти нищо няма, освен в Унгария, ама какво мама си да търся в Унгария за помпа :no: Много тъпо, дайте някоя идея :dunno:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 9.05.2011
Местоположение: Sofia City
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: BMX

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от ehot » 09 Юни 2011, 18:44

Мисля че от някой американски дизел, Къминс или Додж може да има ?
Изображение

Само Киров Бош е способен да подържа ТДС ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 9.11.2007
Кара: s500,w220 ; s420 w140

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от cherepa83 » 09 Юни 2011, 19:26

а някой гледал ли е колко е топъл мъркуча на входящия въздъх към колектора,струва ми се дори горещ,ще има ли смисъл от изолация? на тдс е39 става въпрос. мисълта ми е че перката на радиатора доста го нагрява,колко градуса е постъпващия в мотора въздух,според мен ще има смисъл да се изолират по някъкъв начин турбо питищата,Пресияне ти какво ще кажеш по въпроса

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от stony1 » 09 Юни 2011, 19:36

vladobate написа:Колега stony1 бъркаш в две неща колкото и добре да си ги нагласил като обяснение. Първо какво те кара да смяташ че в кулъра не може да се натрупва въздух а това става само във всмукателите , ами и в кулера се натрупва и там като остане по-дълго даже още повече се охлажда. И второто е че ТДС-а забива муцуна от това че станал много топъл въздуха , забравяш и втория датчик коъто всъщност въобще не спомена и това е мапа който отчита по-високо налягане от 1.5бара ( поради надуване на турбината ) , а колкото ми е известно електрониката ( компа ) ограничава горивоподаването ( изключва ГНП ) след тази стойност заложено софтуерно и те точно това е причината за забиването. По-голям кулер със стоковата турбина да малко по-голяма мощност , но лаг голям , надуване на турбината още увеличава мощността поради повечето въздух, но лаг си остава поради достатъчно късното и развъртане ( по рождение за този двигател, просто така е избрана заради повечко мощност на скорости след 160км/ч ) затова си трябва повечко горивце точно в тоя момент , няма как лапаницата не може да се избегне закони на природата . Та извода си е наистина по-студен въздух добре ( по-голям кулер ) , но си трябва и по-голяма турбинка няма как ( макар че не съм сигурен тази няма ли да се справи ) , а за да не е като баба Меца тръгнала на пазар повечко горивце за повечко изгорели газове по-отрано и съответно избегнаъ лаг. Та идеята е да се изясни кой за какво иска повечето мощност щото и подхода ще трябва да е по-различен в тунинга , искате ли по-пъргава колица в ниските но и достатъчно икономична чип и надув на турбото е добре като начало . Искаш ли връгната мощ голям кулер ( с орязване на колицата ) ,подобрена генерация ( по-добрено издишане ) по-голямо турбо и кулер ( подобрено вдишване ) и много нафта ( чип и бутане на плочка ) но очакванията са по-скоро за мощност във високи обороти и скорости . Тоя мап е бариера и по-точно електрониката дет се намесва не знам как може да се прескочи след като се успее евентуално с грозно многото гориво където ще има нужда и от повечко надув от 1.5бара съпроводено с огромен кулер. А за чипа не съм съгласен че цената вече е толкоз висока че да е пречка за тунинг кпйто май ще надхвърля 2000 пари , щот тея стойности и изисквания за които се говори няма да минат ей така със джобни и от залкски .


Нищо не съм нагласял колега, дори в поста съм написал, че обяснението не е подробно, а по-скоро разбираемо. Всичко което съм написал се основава на физичните закони, които се прилагат когата се разглеждат флуиди (течноси и газове). Относно кулъра и натрупването на въздух нещата изглеждат така. Системата на tds не е напълно затворена, но и няма как да се разглежда като отворена, защото при отворените системи нещата са доста различни. При работата на турбото скоростта на въздуха в началния участък на турбо пътищата е голяма, защото диаметърът им е малък и въздуха е сравнително топъл. После въздуха преминава в кулъра (топлобменника) и скоростта му пада, поради голямата му площ. Това спомага за охлаждане на въздуха. При преминаването на въздуха в смукателния колектор, скоростта му се увеличава и се получава завихряне, поради неравностите на вътрешната повърхност на колектора, добре е, че при пластмасовите колектори няма завихряне. След като се запълни системата започва повишаване на налягането и натрупването на въздух до достигане на налягането, при което турбината се разтоварва през клапана. Тук е най-интересната част от процеса, защото ако се вземе пред вид и споменатия от теб мап сензор нещата стават сериозни. Мап сензора отчита налягането, като на съответно налягане в софтуера на компа е зададен определен алгоритъм за изчисляване на количеството необходимо гориво. В този алгоритъм с подава информация и за температурата на входящия въздух. Както съм отбелязъл при по-високо налягане, въздуха е с по-висока температура - това си е физичен закон и е научно доказано. От друга срана мапа отчита новото налягане, което означава повече въздух в единица обем. Съвместяването на двете данни: по-високо налягане и повишена температура на входящия възду (по-малко кислород в единица обем) "обърква" компютъра.
Ако компа изчислява горивото само по количеството на подадения въздух, тогава всичко е ОК, но по-важното в случая е, че се влияе много повече от температурата на входящия въздух, което означава повече кислород и по-добро изгаряне. Софтуера е направен така, че на база на входящата информация от сензорите, по определен алгоритъм да изчислява кислородното съдържание във въздуха, а от там и необходимото количество гориво.
Та за мен е по-важно как да намаля температурата на входящия въздух, а не как да повиша налягането. Едно от решенията е да се увеличи площта на кулъра без да се увеличава обема му. Така топлообмена ще се подобри и температурата ще се понижи без да се променя налягането.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook