Възможност за "подобряване" на окачването на комби

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 23 Апр 2009, 19:36

Стан, опитай с твоята кола ако искаш и след това сподели резултатите, на мен ми се струва излишно усилие, след като на пазара има доказани решения. Аз поне не търся евтини алтернативни решения, но за някои от колегите може наистина да е добра възможност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 26 Май 2009, 12:44

Имат ли алтернатива ексцентричните опорни лагери т.е. не BMW производство ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 26 Май 2009, 13:51

Досега не съм срещал, но имат друга алтернатива - camber plate, в Търнър Моторспорт мисля че има и не бяха ужасно скъпи.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Май 2009, 14:10

стан написа:Прочетох темата с огромен интерес, и се зачудих дали не е възможно да се подсили оригиналната щанга с карбон? Има човек който се занимава с това (belial) и твърдеше че може да го направи доста здраво с някакви добавки и излизало около 100лв та защо не го питате... карбона май е най-подходящия материал за целта


А за стабилизираща щанга ли става въпрос ?


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 26 Май 2009, 14:14

Penchev написа:
стан написа:Прочетох темата с огромен интерес, и се зачудих дали не е възможно да се подсили оригиналната щанга с карбон? Има човек който се занимава с това (belial) и твърдеше че може да го направи доста здраво с някакви добавки и излизало около 100лв та защо не го питате... карбона май е най-подходящия материал за целта


А за стабилизираща щанга ли става въпрос ?


Георги Пенчев


Да за същата щанга става въпрос, но мисля, че ще излезне по-евтино да си купиш нова (М5) от Дару (250лв)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 26 Май 2009, 14:29

Postman написа:...


Мисля че на следващата сбирка ще се наложи да те помоля да ми
разясниш, защо камбър плеитс пред такива тампони за ежедневна кола
Капитата от мен :D
Мерси за бързия отговор

Zubcho Виж на предните страници дискутирахме, за стабил.
щанги и ..... абе с две думи от М5ови няма смисъл.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Май 2009, 15:48

М5-цовата струва около 250 лв както знам от Явор а тази за 100 лв си е доста по-евтина ... Само не съм убеден ,че характеристиките й ще отговарят на онази правена от "лудите Хансове" преди години

Относно тампоните и камбър плейтовете аз си мисля ,че второто не е по-удачно от първото за ежедневно каране в ежедневен автомобил :roll: Камбър плейтовете са си за състезателни мероприятия ,там където човек изцежда от всичко само и само да свали времената надолу :) Може и да се бъркам де


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 26 Май 2009, 16:33

Щукна ми една идея за нивомата: да се сложи още един "шибър" за нивото и да се управляват двата амортисьора независимо един от друг.
Дали ще е по-стабилно комбито тогава?

ПС: Нямам кой-знае каква представа от автомобили, така че не ми се смейте ако съм изръсил някоя мега глупост :uups:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 26 Май 2009, 16:34

penio написа:Щукна ми една идея за нивомата: да се сложи още един "шибър" за нивото и да се управляват двата амортисьора независимо един от друг.
Дали ще е по-стабилно комбито тогава?

ПС: Нямам кой-знае каква представа от автомобили, така че не ми се смейте ако съм изръсил някоя мега глупост :uups:


по стабилно ще е ако го махнеш и сложиш истинско окачване :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 26 Май 2009, 17:32

kirililiev написа:по стабилно ще е ако го махнеш и сложиш истинско окачване :D


Типично мислене на седанист. Изображение (казано с най - положителния и шеговит тон)

@Penchev Имаи малко вяра и в чуждите инжинери де :D
Иначе и аз си мисля такива неща относно камбър плеитове и полу
нормланите тампони ама все пак колкото повече мнения толкова
повече.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Postman » 12 Дек 2009, 11:38

"Изхвърлих" нивомата, изолирах хидравликата му и смених задните амортисьори и предните пружини - като време ми отне около 18 часа само работата без подготовката... това за условията и инструментите, с които разполагам.
Сложих задни амортисьори Bilstein B8 Sprint (B46-1486). В момента отпред съм с Eibach (-35mm) и KONI Sport, а отзад с Eibach (-30mm) и Bilstein B8. Амортисьорите ги купих с малко помощ от Германия за да се предпазя от ментета и защото тук дадоха 1 месец срок за доставка, макар че бяха много по-евтини тук.
Колата се вдигна отпред с около 25-30 мм (пак е по-ниска от стандартното с примерно 20-25 мм), отзад почти не се промени (поне аз не мога преценя категорично) и започна да вози много по-твърдо и стегнато. Задницата, както и предницата, но особено задницата, сега ме "слуша" много повече и колата стои на пътя по-добре отпреди. При едно специфично "упражнение", змейка със скорост около 60 км/ч, в момента колата ми е много по-стабилна отколкото с нивоматите.
Ето снимки на задните амортисьори:
ИзображениеИзображениеИзображение

П.П. Благодаря на колегите, който ми съдействаха в различен етап от "операцията".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от @2bar » 13 Дек 2009, 15:41

@Postman,

как прави смяната? поетапно или всичко на един път? интересуваме колко е голям ефекта от смяната само на стабилизиращите щанги. от доста време ми се върти в главата една такава смяна, а и гледам, че вече продават доста М5 на части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Postman » 13 Дек 2009, 16:51

Темата върви хронологично според това какво, кога и защо съм монтирал. Опасявам се, че не мога да дам компетентно мнение какво би станало само след смяна на щанги, аз лично не съм го правил изолирано от другите промени. Друг колега беше сменял само щангите с такива от М5, ако иска нека сподели каква разлика е усетил, за да прецениш дали усилието си заслужава.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Zubcho » 13 Дек 2009, 16:54

Oказва се, че при М5 и ТДС предната стабилизираща щанга е една и съща - 25мм. При 520 е 23 или 22мм. Т.е ако искате може на 520 да се сложи от ТДС 25мм и така да се подобри малко окачването. Мисля моторите от 2.5 нагоре са с по-дебелата щанга отпред. Явор беше писал за още по-дебела предна щанга 27мм предлагана от някой афтърмаркет производител. Само че там беше комплект предна и задна. Предна на 27 и задна на 19. Нека Явор да даде повече инфо. (Инфото го има в темата, трябва да се прелисти... / Postman)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Peter Angelov » 13 Дек 2009, 21:59

Здрасти, аз си вземах преди 3 дена предна штанга - 25 мм и след нова година ще си взема задна на - 20 мм. Нямам на идея какво ще се промени но говорих с няколко човега и ми споделиха че ще имам влошаване на качеството и финеса на возене на моята Е34. Прекалено много ще се стегне и се усештала почти всяка неравност и т.н. Мой приятел със състезателна кола / фирмена / ми обясни че не е за нашите пътища подобна интервенция. Когато са по ралита в доста случаи задницата на колата направо скачала по дупките, разбирасе става въпрос за много по дебели штанги и за състезателно муле но... :dunno: При всичик случаи е хубаво нещо но отново не и за нашите пътища... :( :confused:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook