Виско към електрическо

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 07 Мар 2008, 10:16

dinozab написа:... Що да не е на главата като там си има фабрично място и то нали първо там ще се затопли водата отколкото в радиатора и кво прайм ако термостата блокира затворен перката никога няма да завърти ;)


Ако блокира термостата в затворено положение, т.е. прекъсне големия кръг е се тая дали и кога ще завърти перката, независимо дали е куплирана на виско, електромагнитен съединител или е електрическа ....
Все едно дори да върти непрекъснато охладената от радиатора течност няма да стигне до двигателя (малкия кръг).

Тук според мен е по-важно какъв датчик (за каква температура) ще се подбере за конкретното място (блок, глава, радиатор, маркуч ....) и кога ще даде сигнал за включване на перката.

И малко назад по темата, защото я следя:

В сравнение с останалите "паразитни" товари на двигателя (алтернатор, А/С компресор) не виждам директно задвижвана от двигателя перка с какво реално ще го натовари и колко ще се отрази на работата му (дали въобще ще се усети) :?:

Лично аз не мога да разбера тази интервенция с какво ще подобри работата на една изправна охладителна система. Ако пропускам нещо ще се радвам някой да обясни по-подробно :idea:

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 07 Мар 2008, 11:36

начи колега, мога да ти кажа, че спора е същия като стоманени или лети джанти :mhihi: в крайна сметка всичко опира до вътрешна нагласа и до това, че ако ти се занимава е едно облекчаване на двг-то, щото му се намаляват "тежестите" които трябва да върти ;) знаеш много добре, че на една кола се казват конските сили със и без оборудването на двг-то. щом мога да сменя перката, така че да облекча мотора съм с две ръце ЗА ;) когато колата е в задръстване - перката се върти и не зависи от оборотите на мотора :)
перката ми е от форд мондео 16 клапана, термодатчика беше от някъв фолксваген, стойка за бушон 30А, едно реле и няколко кабелни обувки и готово 8) цялата дяволия излиза около 60 кинта някъде :roll:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 07 Мар 2008, 11:59

Turbo_Ted написа:... когато колата е в задръстване - перката се върти и не зависи от оборотите на мотора ...
... цялата дяволия излиза около 60 кинта някъде ...


Не става дума за спор а за коментар на предимства/недостатъци (съгласи се, че и двата варианта имат и двете) :lol:

- За предимството скоростта на въртене на перката да не зависи от оборотите на двигателя съм съгласен.
- За цена въобще не говорим, още повече инвестицията в труд и пари е еднократна (до колкото е живота на отделните компоненти)

Идеята ми е при НОРМАЛНО работеща ИЗПРАВНА охладителна система, която поддържа нормална работна температура на двигателя и в жегите и в задръстванията до колко е оправдана модификацията :roll:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 07 Мар 2008, 12:23

tsb_bg написа:
Turbo_Ted написа:... когато колата е в задръстване - перката се върти и не зависи от оборотите на мотора ...
... цялата дяволия излиза около 60 кинта някъде ...


Не става дума за спор а за коментар на предимства/недостатъци (съгласи се, че и двата варианта имат и двете) :lol:

- За предимството скоростта на въртене на перката да не зависи от оборотите на двигателя съм съгласен.
- За цена въобще не говорим, още повече инвестицията в труд и пари е еднократна (до колкото е живота на отделните компоненти)

Идеята ми е при НОРМАЛНО работеща ИЗПРАВНА охладителна система, която поддържа нормална работна температура на двигателя и в жегите и в задръстванията до колко е оправдана модификацията :roll:

Значи на нащи бангии много много не може да се вярва на изправност на 100% камоли на охладителната система.Сега ел.перката има доста + някои са писани няма да ги повтарям и ще кажа още някои.Като се монтира тая перка може да се върже с лампа вътре в купето като се включи да светва та да знаете кога работи и кога не.Що ми карате с 160 по магистралата и ако светне ламбата значи перката се е включила ама що значи има проблем и двг. качва темп. и така ще можете да реагирате доста по-рано отколкото като видите стрелката в червеното ;) Тва за пример то давам на никой дано не се случва.Все пак това е едно подобрение на колата а и не мисля че трябва да се стига до там че да имаш проблеми с охладителната система и тогава чак да тръгнеш да правиш модификации и ремонти просто профилактиката му е майката

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 07 Мар 2008, 15:46

tsb_bg написа:
Идеята ми е при НОРМАЛНО работеща ИЗПРАВНА охладителна система, която поддържа нормална работна температура на двигателя и в жегите и в задръстванията до колко е оправдана модификацията :roll:

както е казано в предишните постове - температурата ти се определя от термостата ;) въпроса е кой ти охлажда радиатора и какъв поток от въздух преминава през радиатора за единица време ;) дали ел. перката, или механически задвижвана перка пряко зависима от оборотите на двигателя. и да уточня че ел.перката не прави охладителната система - то я подобрява ;) а за сравнението ти за изправната система ти давам следното сравнение - каква е разликата м/у сток електроника и чипосана електроника ;) просто е въпрос на предпочитание и на писване ми от турски вискосъединители, от това, че като смениш 2-3 вискота, които те изкарат няколко месеца - ти идва идеята, че можеш да си направиш ел. перка, която е в пъти по-добра :) пък и позволява по-лесно развъртане на двигателя, което за мен е особено ценно :twisted:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 07 Мар 2008, 15:58

по новите модели са с ел.перка ,от 97 ма нагоре някъде ... това е показателно за +/- на 2та вида задвижване като цяло .. тенденцията е всичко да се базира на електроника а не механика .. новите модели дори са с ел.водна помпа и серво ,ел.термостат

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 07 Мар 2008, 16:29

Абе бручеди я ми обяснете как да си тура ел перка и да риботи с копчи
също ме интересува искам да имплантирам темперетурен датчик още един щото се вълнувам от темперетурата на маторя !!!
помагайте
аз съм с дъртите дизели м21
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 07 Мар 2008, 17:16

Брячед, глей ся. Стъпка 1. Дигаш капака, взимаш една плоска отверка, насочваш я между ъгъла на радиатора и въздухоловителя, тама има една пластмасово джаджа дето крепи въздухоловителя. Стъпка 2. Туряш отверката от страна на радиатора ама точно по средата и много внимателно без сила натискаш към мотора, но много внимавай да нея счупиш бате оти друга нема. Стъпка 3. Повтаряш процедурата от другата страна. Стъпка 4. Посягаш с ръката към въздухоловителя и го хващаш по средата и го вдигаш нагоре - демек го вадиш. Стъпка 5. Сваляш ВИСКОТО, това става с гаечен глюч № ?, ще го отриеш кой № е, слагаш контра отзад на виското и напъваш със сила, но внимавай да не изкочи нещо отзад :mhihi: , ако не стаа със сила хващаш чука. Стъпка 6. Намираш си перка /първо я намери/, монтираш я тама на радиатора де, другото е едно реле 30 А, бушон със стойка 30 А, термодатчик - от ЛАДА става, ГОЛФ също, кабели, кабелни обувки. И най-важното желание за работа, не в сервиза. Успех. Ако не стаа, ела да го ъпдейтнем двамата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 08 Мар 2008, 19:35

А нещо не съм се изразил като хората и някви маистори нещо ме базикат ...
искам момчета освен виското да си сложа ел перка която да включвам посредством копче цък цък когато аз преценя
колата ми е28 и място за ел перка бол дори мога да сложа 2-3 кулера и пак ще има място .
другия ми въпрос беше че искам да си сложа допълнителен уред който измерва темперетурата на водата
ся
схващате ли ми идеята
а майстори !
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 09 Мар 2008, 11:10

denko написа:А нещо не съм се изразил като хората и някви маистори нещо ме базикат ...
искам момчета освен виското да си сложа ел перка която да включвам посредством копче цък цък когато аз преценя
колата ми е28 и място за ел перка бол дори мога да сложа 2-3 кулера и пак ще има място .
другия ми въпрос беше че искам да си сложа допълнителен уред който измерва темперетурата на водата
ся
схващате ли ми идеята
а майстори !


Идеята ти може да се доразвие,след като имаш толкова място-вместо 2-3 кулера,слагаш втори радиатор ,с електрическа перка и електрическа циркулационна помпа. ;) Между другото бях пускал тема за втора, електрическа водна помпа,но не срещнах одобрението на колегите. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 09 Мар 2008, 17:02

За втора водна елпомпа - перфектно, принудително въртене ако откаже стандартната. Даже може така да се направи, че при определена Т на антифриза да се пуска сама. Ако е много пара за 12 волта помпа, може една за парно със инвертор за 220 волта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 09 Мар 2008, 17:59

NikiNikolov написа:За втора водна елпомпа - перфектно, принудително въртене ако откаже стандартната. Даже може така да се направи, че при определена Т на антифриза да се пуска сама....


За да откаже "стандартната" водна помпа причините може да са

- скъсан ремък (вала на помпата не се върти, няма необходимия дебит, няма и теч, но и алтернатора НЕ зарежда)
- отлепена/раздробена турбинка (вала на помпата върти, но няма необходимия дебит, няма и теч)
- разбит/блокирал лагер на помпата (помпата не върти, ремъка приплъзва по ролката - обикновено придружено с теч)
- пробил уплътнителен фибър (помпата все още върти, но има теч)
- механична повреда/спукан корпус (помпата все още върти, но има теч)

Според мен електрическата помпа ще има някакъв ефект само във втория (донякъде и в първия случай), когато няма теч. В останалите случаи и без това трябва да се спре ....

От друга страна "тясното място" в системата остава сечението на термостата (дори и в напълно отворено положение) и сечението около турбинката на водната помпа в гнездото на блока (независимо дали е здрава или на парчета).

Каквито и да са мощността и дебита на тази ел. помпа, силно се съмнявам да е ефективно решение, което да оправдава това модифициране и да има реален ефект (за инвертор на 220V AC да не говорим).

Turbo_Ted написа:... на една кола се казват конските сили със и без оборудването на двг-то. щом мога да сменя перката, така че да облекча мотора съм с две ръце ЗА ..


Не забравяйте и захранването на ел. перката - за разлика от механичната енергия на директно завъртаното от двигателя виско, при нея то ще дойде от произведения от алтернатора ток (т.е. представлява допълнително натоварване), а не от нищото ...

Не ви разкандардисвам, а се опитвам да съпоставя плюсовете и минусите и според моето скромно мнение плюсовете са твърде малко и несигурни ... :roll:

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 09 Мар 2008, 21:48

tsb_bg написа:Не забравяйте и захранването на ел. перката - за разлика от механичната енергия на директно завъртаното от двигателя виско, при нея то ще дойде от произведения от алтернатора ток (т.е. представлява допълнително натоварване), а не от нищото ...

Не ви разкандардисвам, а се опитвам да съпоставя плюсовете и минусите и според моето скромно мнение плюсовете са твърде малко и несигурни ... :roll:

виж колега, когато карам над 40 км, колата ми и стига въздуха, за да се охлажда само от потока който минава през радиатора ;) перката ми работи в задръствания, ако карам по продължително с педала в пода, или след като я повъртя на място ;) така че облекчавам мотора в нормално поведение на колата ;) като си я карам кротичко, или на дълъг път с нормално каране, перката не прави консумация :) не отричам че все пак трябва да се създава енергия отнякъде, но ел. перката не е вкючена винаги ;) все пак е въпрос на лична нагласа 8)
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 09 Мар 2008, 21:53

Успех в начинанието и се надявам да споделите опит и впечатления :yes:

PS и снимки :lol:

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 09 Мар 2008, 22:16

аз съм го сложил вече :) казвам впечатления 8)
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook