Надува маркучите след ремонт

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от vladobate » 30 Окт 2010, 22:43

Три пъти глава правя и никога не са ми притягали болтовете повторно. :dunno: Може би човек ( т.е. аз ) се учи докато е жив или .... нямам идея ама това сериозно ли е и какво е обяснението че ми се струва тез болтове да стигат до дъната на резбата или аз нещо съм във филм . Просто питам за информация че нещо интересно стана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 524 тд
Мечтае да кара: самолет
Детайли за колата: невзрачна

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от BMario » 31 Окт 2010, 21:44

Помисли какво би станало ако болтовете стигаха до дъното на гнездата :smoke: Дали ще можеш да стегнеш въобще гарнитурата на главата :no: Между края на болтовете и дъното на гнездата има поне 5 мм разстояние.Ако стигат до дъното ти вече нямяш притягане,а само усукване и деформация на болтовете.
Искаш ли да направиш нещо,намираш начин.Не искаш ли-намираш причина и то важна!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от vladobate » 31 Окт 2010, 23:12

Да така е . :yes: Просто не можех да си обясня причината всеки път да се слагат нови болтове затова , :oops:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от BABHOMED » 01 Ное 2010, 0:56

Сменят се защото се разпъват и излизат от допустимите норми..Поне така си спомням едно време от учебниците.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от Stoqnov_ » 01 Ное 2010, 13:13

BABHOMED написа:Сменят се защото се разпъват и излизат от допустимите норми..Поне така си спомням едно време от учебниците.

Колега, на прав път си логически, но се сменят само, ако са пренатягани, което значи, че си ги натегнал на повече нютонметри. Така пише в цитираните учебници, но... :mhihi: Чел съм ги още в зората на демокрацията, сега в новите може да пише друго. Така че, при повторно отваряне се ползвот старите болтове. И не се мажат с масло. Просто трябва да са чисти леглата. То затова се стяга с динамометричен ключ- за да се избегне вероятността от разлягане, усукване или скъсване на болт. Инженерите са го изчислили и изпитали многократно. Приемете това, което съм написал на 100 процента, ще си спестите главоболията-- проба/грешка.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от cod-cdbp » 01 Ное 2010, 13:28

Според мен най-истинския вариант си е хубаво почистване на отворите + нови болтове, и си спестявате доста главоболия.
Не за друго, просто си има и умора на материала, и разтягане, макар и минимално, да не говорим че ако е правена от някой булгар всякакви вариации по темата са възможни :evil:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 27.02.2010

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от mirtko » 01 Ное 2010, 17:48

Да ама нещо съм скиптик,леглата бяха перфектно чисти,но самата шайба като срещна болта почна да се завива на моменти с прискръцване,ключа го имаше всичко беше точно,но защо тогава не се завиха като хората?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от bmw325tds » 03 Ное 2010, 10:01

_65536_kb_sec_ написа:Според мен най-истинския вариант си е хубаво почистване на отворите + нови болтове, и си спестявате доста главоболия.
Не за друго, просто си има и умора на материала, и разтягане, макар и минимално, да не говорим че ако е правена от някой булгар всякакви вариации по темата са възможни :evil:

Аз невярвах, че болтовете трябва да се сменят, но се оказа че е почти задълително.
Просто като се прави ремонт на главата трябва да се вземе един нов оригинален болт и да се сравни дължината със старите болтове.
Има един момент когато всички болтове изпускат едновременно. Това съм го виждал на бензинов мотор 1.6 :kuku:
А какво става при нашите 2.5 дизелчета :twisted:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от BABHOMED » 03 Ное 2010, 12:08

pepitoooooooooo написа:
BABHOMED написа:Сменят се защото се разпъват и излизат от допустимите норми..Поне така си спомням едно време от учебниците.

Колега, на прав път си логически, но се сменят само, ако са пренатягани, което значи, че си ги натегнал на повече нютонметри. Така пише в цитираните учебници, но... :mhihi: Чел съм ги още в зората на демокрацията, сега в новите може да пише друго. Така че, при повторно отваряне се ползвот старите болтове. И не се мажат с масло. Просто трябва да са чисти леглата. То затова се стяга с динамометричен ключ- за да се избегне вероятността от разлягане, усукване или скъсване на болт. Инженерите са го изчислили и изпитали многократно. Приемете това, което съм написал на 100 процента, ще си спестите главоболията-- проба/грешка.


Не става въпрос за пренатягане а за нормална експлотация след свалянето на главата смяната им е задължителна.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от Stoqnov_ » 03 Ное 2010, 17:59

Не знам дали всички, писали тук имат опита, който би трябвало да имат, за да го правят. Визирам този колега по-горе от мен, естествено доброжелателно. Не е задължително да сменяш болтове. Това показва моят опит. Ти на база на какво се изказваш толкова категорично? Моята кола също и е правен двигателя. Със старите болтове е. След две години и прегоря гарнитурата, естествено с каране като хората и най-високооктановият бензин, до който се докопам, че и малко капки отгоре :mhihi: . После и смених гарнитурката на главата и сега пак се кара, все още със старите болтове.. Така че, нека колегата, който е пуснал темата си прави изводи. По принцип тука всички разбираме...... Но когато трябва да стегнеш примерно на 10 или 11, а уж майстора ти го стегне на 14, да се презастрахова, щот си няма много понятие от тези работи, па и на ум не му е дошло да провери главата.. естествено, че ще са повредени болтовете, може и някой легло да ти развалят /на резба/ Та колегаи- колко са затягали болт на глава? И на колко са им казвали "майстори" че са им ги натегнали? Аз знам, какво говоря. Да, ако стане фал- ще се цапам още. Но.... държи. Това е.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Надува маркучите след ремонт

Мнение от arr0gance » 03 Ное 2010, 18:09

То може да се ползват старите болтове,но не е въпроса в това,а че с времето колкото и да е се амортизират,и след 15год работа на тоя двигател е добре да се вземат нови.Може да се кара със старите,но ако си дал 2000лв да го съзживиш тоя мотор дали ще се правиш на тарикат да сложиш старите с опасност да направят мизерия и после за 50лв да гориш с 500-1000лв пак?
п.п темата е за тдс не за бензин,разлики колко щеш,като се почне от главата..
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook