Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 31 Мар 2008, 13:10

zvetiko написа:
kumo82 написа:колеги браво темата е страшно интересна :bowdown: имам само един въпрос :arrow: как може да се познае дали този байпасен клапан който стои на турбото работи :?:


Според мен начина е да закачиш манометър(за 10-на лева ще успееш да си намериш) на смукателният колектор.Ако показва 1 бар значи всичко е наред. ;) добре ама при какви обороти трябва да ми покаже 1бар колега :?:

Колега Vlados направи го номера с размяна на маркучите и тогава ,ще видиш какво ще стане с колата при високи обороти и пусни малко повече гориво от плочката ,за да въртиш гуми при потегляне. ;) Сега колата ти е тръгнала по-добре не заради изолирането на EGR клапана, а защото си почисти МАР сенсора.

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 31 Мар 2008, 18:03

:?: :dunno: :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 31 Мар 2008, 21:40

Vlados написа::?: :dunno: :?:


т.4 и т.6 от първа страница на темата. ;) УСПЕХ!

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 08 Окт 2008, 10:48

Eй сега взех нови, прозрачни маркучи и ги размених - от турбото към мап-а и от байпаса към колекторите - уж са фи 4, вместо фи 3.2, но гледам, че влязоха плътно (даже на турбината само малко се надена маркуча, че не можах да го вкарам до край), дано издържат и не се извадят! И все пак - ако инцидентно се извадят ще се усети ли по някакъв начин, фатално ли е ?
AGR и него го изолирах - прекъснах маркуча и го запуших от двете страни с по 1 болтче. Дано да има положителен ефект от цялата процедура или поне да няма влошаване, че беше мъка докато разковача всички неща (с дебелия маркуч на турбината беше най-голямата борба). Иначе всичко е омаслено здраво, сега поне са нови маркучетата. MAP-а беше пълен с масло (тесното му каналче) и сега го пръснах с въздух под налягане (навътре), поне да излезе част от маслото, но ще си потърся и WD40 (в момента нямам).
Остава към края на седмицата да се почистят радиаторите и кулера отвътре, филтрите вече са сменени както и масълцето и после само газ :)

едит : Може би си втълпявам, но ми се струва, че има положителен ефект :) Като че ли се развърти турбината още под 2000 оборота (към 1800), а по-рано и трябваха 2200 оборота някъде за да се усети лепенето за седалката. Доволен съм, сега само следя маркучетата да са си на място и да са чисти и всичко трябва да е ок. Температурния датчик наистина ме мързеше да го чистя, защото много трудно се бърка под колекторите, някой друг път евентуално. Защо не са го сложили от горната страна или отстрани деба :roll:

едит2: Колеги, знаете ли някакви стойности, които трябва да отчита датчика за температура на въздуха в колекторите ? Защото в руското ръководство за Е34 има само данни за датчика за температура на водата! Също ме интересува клапана за обратната нафта (излишната) може ли да се диагностицира дали е наред, ако не е купува ли се на нормална цена нов и т.н. Дано някой пропиша пак в тази тема, че почнах да си водя монолог :lol:

едит 3: Като се замисля написах пълна простотия, няма как датчика за температура на въздуха да се измери дали е в ред, защото показанията са му динамични - много ясно, че като нагнети турбината горещия въздух датчика ще си промени стойностите. Може и да покаже някакво съпротивление на студен мотор като го измеря с мултицета, но това няма да значи, че е читав. Същото се отнася и за МАП-а :roll: Значи само чистене и стискане на палците да са наред.

едит 4 : Аз да продължа да си пиша :mhihi: Днес имаше външно чистене на радиаторите, излязоха няколко рояка мухи и половин бала слама :) Вече сме с чистоново виско, оригинална перка и антифриз. Тъкмо се кефех как се развърта тази кола и с работещо виско падна мощността пак :lol:
BMW only!


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 17 Дек 2008, 19:32

Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него :roll:
Е да то и някои от ''майсторите'' ни в бг са опасни.
Колега излиза от сервиз с ремонтирана дюза и веднага пуска тема за дюза-без коментар;
Смяна на гумени гарнитури на гнп, на стойност 10лв и един час труд(в него е и реглажа на плочката)-цени от 200 до 600лв-пак без коментар и Т.Н.
Пукали глави :mhihi: пукат да,ама не колите а карачите :!:
А да и периодично почистване на радиаторите и въздухопроводите-това,което всеки един ентусиаст би направил с любов на своята кола,не че не може и без него.

Предлагам на направим още една важна тема-за случая приканвам колеги като зветико,динозаб,бат жеко,стамбо,предел,пит 55,колегата с е36-цата тдс и всички запознати в дадена част за този мотор без писане на глупости и заяждане,само сериозни мнения без изцепки от рода-''аз бих хи купил бензиново бмв,ако искам мощност в ниските и т.н.''.В интерес на истината и аз искам да си купя м50.И така в новата тема аз се ангажирам-
да опиша стъпка по стъпка 100% реставриране на умната дюза
просто да отсеем всичко изписано за тдс-а и да го съберем в една подредена тема,че писва да четеш и пишеш все едно и също.
Чакам дюзата на колегата клинтан66 за да имам снимков материал и пускам темата-Благодаря на всички включили се в нея
Успех на всички. :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Последна промяна ivan. на 17 Дек 2008, 20:19, променена общо 1 път
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 17 Дек 2008, 20:16

ivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него :roll:


а бре Ванка тая верига да не е от хартия направена че само 200 000км кара??????. На М30 по 1 000 000 кара а това - :confused: :confused: :confused:
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 17 Дек 2008, 20:21

_65536_kb_sec_ написа:
ivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него :roll:


а бре Ванка тая верига да не е от хартия направена че само 200 000км кара??????. На М30 по 1 000 000 кара а това - :confused: :confused: :confused:
Бат Стояне и аз така мисля,затова само изместих вала с 2 градуса и опънах банана-резултата по-късно,но за дизела минимално разтягане е проблем,така за по-сигурна работа
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 19 Дек 2008, 12:24

ivan. написа:
_65536_kb_sec_ написа:
ivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него :roll:


а бре Ванка тая верига да не е от хартия направена че само 200 000км кара??????. На М30 по 1 000 000 кара а това - :confused: :confused: :confused:
Бат Стояне и аз така мисля,затова само изместих вала с 2 градуса и опънах банана-резултата по-късно,но за дизела минимално разтягане е проблем,така за по-сигурна работа

Ванка както ти казах за мен обтегача на веригите е проблемен при ТДС-а не самите вериги.Но по принцип е хубово като отвориш капака отпред като го сменяш да смениш направо всичко но може и което е най рентабилно според мен е на 200000 км обтегач на 400000 км обтегач с вериги ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 16.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5

Мнение от lariii » 20 Дек 2008, 0:25

иска6 ли да се робваме с твоита ИСка на ниакои лев до Пловдив ас сащо карм ТДС :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 20 Дек 2008, 20:05

lariii написа:иска6 ли да се робваме с твоита ИСка на ниакои лев до Пловдив ас сащо карм ТДС :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Тебе не те знам,ама може да се пробваме в друга тема :evil:
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 10 Яну 2009, 16:49

ivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него :roll:
Е да то и някои от ''майсторите'' ни в бг са опасни.
Колега излиза от сервиз с ремонтирана дюза и веднага пуска тема за дюза-без коментар;
Смяна на гумени гарнитури на гнп, на стойност 10лв и един час труд(в него е и реглажа на плочката)-цени от 200 до 600лв-пак без коментар и Т.Н.
Пукали глави :mhihi: пукат да,ама не колите а карачите :!:
А да и периодично почистване на радиаторите и въздухопроводите-това,което всеки един ентусиаст би направил с любов на своята кола,не че не може и без него.

Предлагам на направим още една важна тема-за случая приканвам колеги като зветико,динозаб,бат жеко,стамбо,предел,пит 55,колегата с е36-цата тдс и всички запознати в дадена част за този мотор без писане на глупости и заяждане,само сериозни мнения без изцепки от рода-''аз бих хи купил бензиново бмв,ако искам мощност в ниските и т.н.''.В интерес на истината и аз искам да си купя м50.И така в новата тема аз се ангажирам-
да опиша стъпка по стъпка 100% реставриране на умната дюза
просто да отсеем всичко изписано за тдс-а и да го съберем в една подредена тема,че писва да четеш и пишеш все едно и също.
Чакам дюзата на колегата клинтан66 за да имам снимков материал и пускам темата-Благодаря на всички включили се в нея
Успех на всички. :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Почваме ли
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 10 Яну 2009, 17:04

Ако не почваме поне да се почваме ние :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 6.03.2009

колега,няма да имаш проблем с двг-то,но с гнп-то може и да и

Мнение от rosenlasi » 16 Мар 2009, 19:05

swh_bmw написа:
Казах го в смисъл ,че ще го направя.

и аз кат балък се хвърлих, че ми е интересно :mhihi:
не знам преди как е била но поне аз от както съм я купил(вече повече от 12000 км) няма проблеми с ДВГ'то интересно ми е да ли ще усетите някаква разлика(дали ще се подобри или влоши).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: София

Мнение от ***BMW-FEN*** » 17 Мар 2009, 14:54

Браво много полезна информация за TDSката
ИзображениеИзображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: колега,няма да имаш проблем с двг-то,но с гнп-то може и

Мнение от ivan. » 17 Мар 2009, 18:30

rosenlasi написа:
swh_bmw написа:
Казах го в смисъл ,че ще го направя.

и аз кат балък се хвърлих, че ми е интересно :mhihi:
не знам преди как е била но поне аз от както съм я купил(вече повече от 12000 км) няма проблеми с ДВГ'то интересно ми е да ли ще усетите някаква разлика(дали ще се подобри или влоши).
:roll:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook