Питане за интеркулер

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: МИчУРИН/ЛОМ
Кара: е34 тдс
Мечтае да кара: 740

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от dido_lom » 11 Май 2014, 10:25

Колега имах същия проблем с климатика,тръгва и спира веднага,проблема беше 7а бушон вместо 10а,не тръгваше перката за охлаждане на климатичния радиатор.Провери и самата перка,може да е блокирала и това да е проблема.Успех :yes:
дизела е прост,НО не е за прости хора
и нека силата да е с вас!Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e30+е34
Мечтае да кара: е30+е34+е38
Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от кичоне » 11 Май 2014, 14:39

При мен проблема е,че не тръгва хич...поне не го чувам...само примигват диодите......Разглобих всичко......почистих и монтирах на ново....Проверих и фреона.....дадох на късо климата и всичко тръгва без проблем.....бушоните са изрядни....Колегата The Heartlistener ще се окаже прав,че е този комп....клемите му бяха окислени(с най-малко окис беше точно бялата)почистих и напръсках с контактен спрей,но за жалост пак същия резултат......Ще търся такъв комп....така,че чакам предложения......В Бургас поне до преди малко не открих такова нещо за проба......

П.С: над жабката намерих тази букса свободна и нямам идея от какво е....Някой да ми подскаже...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1201
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от The Heartlistener » 11 Май 2014, 20:42

Само да добавя нещо... При неработещо разтоварващо реле в бушониерата /обикновено е синьо, на първа позиция/ или бушона му, компресорът пак няма да тръгне, докато вентилаторът си работи. Реотаните за стъклото също не трябва да работят, тяхното реле е свързано пряко с разтоварващото. Имах този проблем преди време, но при натискане на копчетата диодите си светеха без да угасват :| .
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от cod-cdbp » 11 Май 2014, 21:49

The Heartlistener написа:Само да добавя нещо... При неработещо разтоварващо реле в бушониерата /обикновено е синьо, на първа позиция/ или бушона му, компресорът пак няма да тръгне, докато вентилаторът си работи. Реотаните за стъклото също не трябва да работят, тяхното реле е свързано пряко с разтоварващото. Имах този проблем преди време, но при натискане на копчетата диодите си светеха без да угасват :| .


Eто това е адски полезна информация. Само те моля - дефинирай неработещо - залепнали контакти или изобщо прекъснала намотка?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e30+е34
Мечтае да кара: е30+е34+е38
Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от кичоне » 11 Май 2014, 21:52

cod-cdbp написа:
The Heartlistener написа:Само да добавя нещо... При неработещо разтоварващо реле в бушониерата /обикновено е синьо, на първа позиция/ или бушона му, компресорът пак няма да тръгне, докато вентилаторът си работи. Реотаните за стъклото също не трябва да работят, тяхното реле е свързано пряко с разтоварващото. Имах този проблем преди време, но при натискане на копчетата диодите си светеха без да угасват :| .


Eто това е адски полезна информация. Само те моля - дефинирай неработещо - залепнали контакти или изобщо прекъснала намотка?


А кой номер е бушона му,че утре и тях да проверя....до тук съм проверил 29/7/10(7 и 10 ги проверих по идея на колега по-горе споменал за тях)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1201
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от The Heartlistener » 11 Май 2014, 22:42

Бушон 28 е за разтоварващото реле. Ако е здрав, най-лесно е да видиш релето дали си върши работата. При контакт на втора степен на ключа трябва да цъка.
:) Колегата е имал предвид амперажи на бушон отговарящ за релето на компресора, не номерация. 7 и 10 са за халогени и леви къси /това между другото/.

А тази буксичка на снимката би трябвало да е за екстрата независимо отопление /парк вентилация/.

Към cod-cdbp - не зная, проблемът бе в изгорелия бушон, релето си бе читаво. Тогава издумкаха няколко наведнъж, ма това е друга тема :lol:
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1201
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от The Heartlistener » 12 Май 2014, 7:45

Всъщност като се помисли - ако проблемът е в намотката на релето, климата не би трябвало да бачка независимо от всичко друго. Ако е в контактора има два варианта, зависи в каква позиция е залепнало - пак да не работи или да продължава да работи дори на изгасена кола. Това малко по логика и като оффтопик.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e30+е34
Мечтае да кара: е30+е34+е38
Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от кичоне » 12 Май 2014, 8:26

The Heartlistener написа:Бушон 28 е за разтоварващото реле. Ако е здрав, най-лесно е да видиш релето дали си върши работата. При контакт на втора степен на ключа трябва да цъка.
:) Колегата е имал предвид амперажи на бушон отговарящ за релето на компресора, не номерация. 7 и 10 са за халогени и леви къси /това между другото/.

А тази буксичка на снимката би трябвало да е за екстрата независимо отопление /парк вентилация/.

Към cod-cdbp - не зная, проблемът бе в изгорелия бушон, релето си бе читаво. Тогава издумкаха няколко наведнъж, ма това е друга тема :lol:



Ха ха ..чел съм между редовете....Току що проверих бушон 28(здрав е)но на контакт и на втора степен релето не издава никви цъкания и тем подобни....да речем,че сме открили проблема.....малко по късно като движа по работа ще мина през един френд с една две разглобени е34-ки да пробвам някое реле.....и ще подам отговор.....
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от cod-cdbp » 12 Май 2014, 16:39

The Heartlistener написа:Всъщност като се помисли - ако проблемът е в намотката на релето, климата не би трябвало да бачка независимо от всичко друго. Ако е в контактора има два варианта, зависи в каква позиция е залепнало - пак да не работи или да продължава да работи дори на изгасена кола. Това малко по логика и като оффтопик.


Тези релета нищо не управляват реално, там са за да поемат електрическия шок при включване/изключване на перки, но не знам ако им залепнат контактите как реагират изобщо.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1201
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от The Heartlistener » 12 Май 2014, 19:50

При пускане на напрежението откъм силовия бушон /краче 30/ то се генерира в бобинката и ако намотката е в ред полето трябва да привлече подвижната контактна пластина с пъпката /която е под опън на пружинка в задно положение/ към пъпката на крачето 87- и веригата се отваря. Разстоянието между пъпките е ограничено със стопер зад пластинката и няма и милиметър. И тук се налага извода че при неотваряне на веригата /неизпълнение на команди/, причината ще е скъсана намотка на бобината /при положение че бушона на командния пин е здрав/. А действителното т.н. "залепване" е обратния вариант - когато поради греене и/или омекване на опъващата пружинка на пластината, пъпката и остава допряна към крачето 87, веригата остава отворена и обслужвания уред не спира да работи/.
Както и да е, колегата да оправи проблема, че се отнесохме...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e30+е34
Мечтае да кара: е30+е34+е38
Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!

Re: Проблем с климатика и още нещо...

Мнение от кичоне » 17 Май 2014, 19:09

Проблема е решен,колеги......оказа се компютъра на климатика....предния път бях почистил и напръскал клемите,но нямах нов да пробвам.....днес ми намерих и ми остана време да го пробвам.....М/у временно колата се сдоби с охлювче от 3.0d 218k.s и с някои допълнителни неща дизелака не си иска гумите....
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e30+е34
Мечтае да кара: е30+е34+е38
Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!

Питане за интеркулер

Мнение от кичоне » 21 Май 2014, 21:47

За да не правя нова тема искам да попитам....до какви размери мога да вкарам интеркулер без да се налага да режя или ако се налага да не е фрапиращо....благодаря....
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Питане за интеркулер

Мнение от jogr » 22 Май 2014, 17:54

Колега дай инфо за турбото, как го управляваш? И кое е 2256 или 2260... И аз имах виждане за подобен ъпдейт, но не остава време да си играя :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Питане за интеркулер

Мнение от naki4a » 22 Май 2014, 18:34

За сега съм стигнал само до този вид управление за такваз турбина :winky: : http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda/
Но нека все пак колегата да каже :dunno:

Задължително по-голям кулер, и по-голям радиатор за маслото :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e30+е34
Мечтае да кара: е30+е34+е38
Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!

Re: Питане за интеркулер

Мнение от кичоне » 26 Май 2014, 8:10

Турбото е 2260 с вакум....Управлението си е с моя вакум от старото турбо,но е преправен малко(инфо не мога да дам,защото не го правих аз)....Ще се опитам по натам да изкопча инфо за това.......Развърта се от 1500 оборота,което ме радва определено....за сега надува на 1,5 ама и не мисля да го надувам още....така е добре....
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook