Неоткриваем проблем на М30Б30
Модератор: Технически модератори
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
cod-cdbp написа:
Защото в другия случай трябва да сложиш съд, в който да събира маслото, освен това трябва да се помисли, да не смуче въздух, а реално то си е измислено от завода.
Не че съм особен фен, на това да гори маслените пари, но смятам, че има някаква причина да са го направили така.
Питам, понеже и аз съм с малко орязани и затапени маркучи. И вакуумите на мотора са си ОК, но не знаех дали имаш предвид друго към, което да има отношение.
И аз съм на мнение, че не ми трябва тая гняс в колекторите, по дросела и стъпковия мотор.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
chiko написа:Е като са ти изведени картерните газове навън,мотора се разхерметизира,,,,,,,,,нито обороти ,нито разход,,,,,,,, нито варвежа ще е същия,,,,,,,,,,,смяна на всички гарнитури,най-вече на тези на въздушния колектор,,,,,,,,всички вакуми и картерни газове наредени на мястото им,,,,,,Трябва да се постигне ефекта,,,,,,,,,,,,,,,като запалиш мотора да работи на оборот и като извадиш щеката за маслото,МОТОРА ТРЯБВА ДА ЗАПОЧНЕ ДА ПРЕКЪСВА,е тогава вече си го обезвъздушил и може да си измериш вакума ,,,клапана на канистера си сработва переодично най вероятно,но кога ,,,,,,,,,та и от там може също да си смуче въздух и дебиломера все едно го няма.А за картерните газове ,според теб ,70-година дали екологията им е била приоритет
Колега, да кажем при М50 мотора не е ли фабрично разхерметизиран- вентилацията се осъществява през два маркуча, като единият е пред дроселовата клапа и има винаги пряк контакт с атмосферата- наистина има и въздушен филтър преди това, но едва ли може да се счита, че е някакъв изолатор.

По отношение на смученето на въздух от щеката за маслото- има клипчета в youtube, където демонстрират с домакинско фолио, пряката връзка между засмукването му от отвора на щеката за маслото и отвора за наливане на масло и дефектирал клапан за вентилация на картерните газове. Самата система се нарича PCV, може да се поинтересуваш какво се крие зад абвиетурата и от там да си обясниш как работи.
А за еко нормите са мислели дори и в СССР- на Ладите вентилацията минава през карбуратора и масово се премахваше, защото го цапаше и запушваше.

- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Всякакви мнения са полезни ,а когато са научно издържани още повече .
Накрая проблема ще бъде решен и ще се види кое как и колко .Поздрави на всички .

Последна промяна super_bojo на 12 Апр 2014, 14:01, променена общо 1 път
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
При М30 вентилацита отива директно в основата на колектора, и не цапа нищо освен самия колектор преди главата 


- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
А за да накарат М30 да хвърля масло през картерната вентилация, ще трябват повече от едно поколение да му се изредят да го малтретиратcod-cdbp написа:При М30 вентилацита отива директно в основата на колектора, и не цапа нищо освен самия колектор преди главата


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Митко Стоянов написа:А за да накарат М30 да хвърля масло през картерната вентилация, ще трябват повече от едно поколение да му се изредят да го малтретиратcod-cdbp написа:При М30 вентилацита отива директно в основата на колектора, и не цапа нищо освен самия колектор преди главата
Toва е факт



Аз лично нямам особено много масълце в колектора, да не кажа никакво и като цяло маркуча (и тънкия и дебелия) на картерните ми газове е чист. Явно ще да е на хубаво




- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Колега Cod-cdbp при м30 картерната отива с един дебел маркуч първо в гуфрето между дросела и дебитомера , а от този маркуч се отклонява едно малко маркуче което отива в основата на колектора . И наистина както казва Zvetiko мотора си е заводско разхерметизиран , да не говорим че отмосферното налягане е ок. 0.95-1,1 бар,а в колектора има вакум което ще рече че заводско се получава ,че картерната е по разхерметизирана ако се хванем за този термин, понеже на отвора действа по малко налягане отколкото ако маркуча на картерната е изведен в атмосферата. А и да допълня отвора в който се слага маркуча от канистера на моя мотор е изолиран , а клапана на канистера е закачен на инсталацията на колата за да не дава грешки , и дали е отворен клапана или затворен няма никакво значение в случая .
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
super_bojo написа:A клапана на канистера е закачен на инсталацията на колата за да не дава грешки , и дали е отворен клапана или затворен няма никакво значение в случая .
Toчно там е въпроса - че ако не откачиш клапана, когато ЕКУ-то го отвори, обеднява и сместта леко, от което ти идва претрисането. Откачи самия клапан и кажи какъв е ефекта.


- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1817
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
cod-cdbp написа:Аз лично нямам особено много масълце в колектора, да не кажа никакво и като цяло маркуча (и тънкия и дебелия) на картерните ми газове е чист. Явно ще да е на хубаво![]()
![]()
Само за протокола - колко км навъртя последната седмица да речем на таз кола !?


Че повечето водачи на бмв зимата не карат, ама аз моята не я спирам ...
И си имам маслени пари в колектора, в маркуча, около тях


Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Мерси за жокера с клапана
утре ще го пробвам .

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Като искаш да разбереш дали клапани и други такива еко изгъзици правят грижи просто го откачаш от колектора и отвора затапваш .Картера нека си е на атмосфера - то така и трябва да бъде .Една малка подробност има , разреждането в колектора зависи от оборотите и положението на дросела .Аз не виждам някаква връзка с "не вървенето" и разреждането в колектора ?!
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Като ти падне вакума под 43 cm/Hg на празен ход съвсем ясно ще я видиш повярвай ми . 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
A като стана въпрос, тапи за колекторите някой купувал ли си е, за да сподели от къде и с какви диаметри има? 


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
super_bojo написа:Като ти падне вакума под 43 cm/Hg на празен ход съвсем ясно ще я видиш повярвай ми .
Пак да попитам каква е връзката с вакуума на празен ход с мощноста ? При отворен дросел там в колектора вакуум няма .Вакуума идва от затварянето на дросела , та щом не ти диша колектора замисли се откъде може да е проблема . Според мен е от клапани и проблеми в газоразпределението .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани