m50b25 леко почуква....?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

m50b25 леко почуква....?

Мнение от kompi » 28 Май 2008, 20:12

Леко почуква някои от клапаните(или повдигачи,незнам какво е).
Не е винаги.Маслото е сменено с мотул 6100 10в40 преди 200 км.
Какви биха могли да са последствията и може ли да се разбере точно кой клапан е?(не винаги чука,рядко) Колко приблизително би струвало?
Благодаря!
Сучииии!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 28 Май 2008, 20:21

реглаж на клапани - сваля разхода, удължава живота
ако не стане може да са други неща по в тоя край
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 28 Май 2008, 21:00

_65536_kb_sec_ написа:реглаж на клапани - сваля разхода, удължава живота
ако не стане може да са други неща по в тоя край


Пишен наизуст :) М50 двигателя е с маслени повдигачи, тоест няма реглаж! Ако почуват то е от някаква наизправност - износване или не добро мазане. Само при студен старт ли изчукват за момент или и при топъл мотор?
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 28 Май 2008, 21:03

не знаех че е М50
съжалявам
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: m50b25 леко почуква....?

Мнение от Penchev » 28 Май 2008, 22:53

kompi написа:Леко почуква някои от клапаните(или повдигачи,незнам какво е).
Не е винаги.Маслото е сменено с мотул 6100 10в40 преди 200 км.
Какви биха могли да са последствията и може ли да се разбере точно кой клапан е?(не винаги чука,рядко) Колко приблизително би струвало?
Благодаря!


Компи ,утре сутринта на студен мотор след ноща ,не затваряй вратата си като седнеш в колата и като запалиш първо слушай има ли явно причукване на равни интервали от време с последващо затихване и колко време след като запали колата (в секунди) ти свети лампата за маслото до изгасване - секунда,две,три ...

как го чуваш - в колата на празен ход, при отворен капак или как ?
подавай много плавно газ от празен ход нагоре поне до 3000 мин-1 и след като по всичките операции събереш впечатления пиши :idea:


Георги Пенчев
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 28 Май 2008, 22:55

все така става,кат не е ревизиран маторя и просто е хвърлен в купето :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Golf killer
Аватар
Мнения: 675
Регистриран на: 13.05.2006
Местоположение: гр. София/Видин

Мнение от E34Power » 29 Май 2008, 0:14

карай и се не бой, и на мен ми причкуват повдигачите като го задържа да се върти в кръг 2-3мин. ама маслото ми е на 9500км. :(
жоре надявам се от утре с новото масло да е по-добре ;) :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Re: m50b25 леко почуква....?

Мнение от kompi » 29 Май 2008, 9:37

Penchev написа:
kompi написа:Леко почуква някои от клапаните(или повдигачи,незнам какво е).
Не е винаги.Маслото е сменено с мотул 6100 10в40 преди 200 км.
Какви биха могли да са последствията и може ли да се разбере точно кой клапан е?(не винаги чука,рядко) Колко приблизително би струвало?
Благодаря!


Компи ,утре сутринта на студен мотор след ноща ,не затваряй вратата си като седнеш в колата и като запалиш първо слушай има ли явно причукване на равни интервали от време с последващо затихване и колко време след като запали колата (в секунди) ти свети лампата за маслото до изгасване - секунда,две,три ...

как го чуваш - в колата на празен ход, при отворен капак или как ?
подавай много плавно газ от празен ход нагоре поне до 3000 мин-1 и след като по всичките операции събереш впечатления пиши :idea:


Георги Пенчев

При палене на студен мотор,си мърка като котенце,няма никакви странични шумове(ей сега я запалих с отворен капак-няма го,а и по принцип никога не е почуквала при студен мотор).Лампата на ,маслото загасва почти веднага, няма секунда...... От както имам колата(2 месеца)само един път го чух това чукане на събора(след като излязох от пистата-докато беше топъл мотора),но тогава маслото беше на около 10 000км. Втория път беше вчета,пак при загрят двигател,но вече със сменено масло(няма логика,защото преди три дни се въртях доста и не се чу,а вчера от нищо),незнам ,сигорно не е нищо сериозно ,но си обичам колата и искам да е перфектна.....скоро :D
П.С. Може ли един от повдигачите да се е изпразнил по някакъв начин :roll: и след време пак да си е наред?
Сучииии!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Мнение от tahsinov » 29 Май 2008, 9:50

И аз го имах същия проблем, докато карах с Кастрол 5W40, когато загрееше до нормална температура започваше да причуква.Сега сложих Кастрол Edge 10W60, повдигачите вече не се чуват. Има малка подробност, скъпичко е маслото, 33 лв. литъра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Мнение от kompi » 29 Май 2008, 9:55

tahsinov написа:И аз го имах същия проблем, докато карах с Кастрол 5W40, когато загрееше до нормална температура започваше да причуква.Сега сложих Кастрол Edge 10W60, повдигачите вече не се чуват. Има малка подробност, скъпичко е маслото, 33 лв. литъра.

да но при мен не е постоянно а мноооого рядко......
Сучииии!

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 29 Май 2008, 12:15

Само внимавайте като ги зоритетези коли на полигони и писти да не стане фал. След 10 000 километра вискозитета на маслото си пада чувствително, а като загрее здраво след няколко минути въртене направо става като вода. Ясно е, че здрав и читав мотор издържа много, но ако е по-износен и е тръгнал да се чупи лошо. Моята бивша Е30-ка с М10 я въртях и отначало нямаше проблем, после почна след яко въртене да потропва и да присветква лампата на маслото, докато накрая не почна да тропа все повече и не затегна мотора един ден (лагери капут).
Аз лично предпочитам маслото да се сменя по-често, макар и с по-евтино. Примерно на 5000 вместо на 10 000 километра, а вместо 30-35 лева на литър да дам 10.
Говоря за случай, в който колата ще се кара нормално, с ръчка от време на време. Ясно, че ако искате да сте все в ограничител най-читавото масло е задължително, но аз лично кораба не смятам да го юркам толкова, та да вземе да ме предаде някой ден - има си лагерници за тормоз :mhihi:
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Мнение от kompi » 29 Май 2008, 14:28

пак цъка,чувал съм че има техника с която може да се разбере точно кой е.......някой знае ли нещо?
Сучииии!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 29 Май 2008, 17:18

При мен потропват повдигачите само сутрин като я паля. Тропат за около 2 секунди и спират. Това е с маслa AC DELCO semisynthetic 10w40, както и с Mobil S 10w40...Лампата за маслото гасне веднага след запалването :confused: От събота ще съм с Мотул 6100 и ще дам инфо как е с него ;)
R6 - Was sonst?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Мнение от kompi » 29 Май 2008, 18:00

Кое масло е една идея по-дебело от мотул 6100 10В40(понеже това било 80%синтетика и 20% минерално)а по принцип полусинтетиката е 50/50?
Сучииии!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 29 Май 2008, 18:49

kompi написа:Кое масло е една идея по-дебело от мотул 6100 10В40(понеже това било 80%синтетика и 20% минерално)а по принцип полусинтетиката е 50/50?


Следващото масло е Мотул 8100 5W-40 Ester :idea: То е по-добро от 6100-то, синтетично е ...

Аз съм карал с Мобил,Мотул,Кю8 и сега с Кастрол Едж Спорт 10W-60 и от последното съм абсолютно предоволен :) както каза Ташинов скъпичко е ,но всеки един лев си заслужава ...

По проблема с това причукване по никое време с новото масло си мисля ,че ще е добре на следваща смяна на маслото да си третираш маслената система с един препарат на Валволин ,който се сипва в маслото за изхвърляне ,двигателя работи 10-15 минути на празен ход без никакво форсиране - изхвърля се и с новото масло нещата би трябвало да са екстра :)

За изпълнения като въртене ,бърнаутове ,каране на писта на адски обороти продължително аз лично не ви препоръчвам никакво друго масло освен синтетика и то доста добра,качествена ,даже в прав текст казано или Мотул 300V Competition 10W-60 или Кастрол EDGE SPORT 10W-60 ! Аз и брат ми сме подложили двигателите си на такъв див тормоз и особенно брат ми ,но с тези масла положението е абсолютно спокойствие за мотора и всичко в него :arrow: просто с полусинтетики забравете да издевателствате :mhihi:


Георги Пенчев
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook