Относно 525 TDSA

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Относно 525 TDSA

Мнение от bat Jeko » 11 Юни 2005, 4:26

Здаравеите
От 20 дни притежавам 525TDSA Touring год на произвдство 1994
И реших да го постегна малко та после само да си наливам гориво, но са ми нужни малко съвети за помощ

-Имам нужда от диаграма на релетата (кое кое е -при мен има само на бушоните)
-смених свештите от 6 само 2 работеха, но проблема с паленето при топла машина си остава(сега чакам разпрасквачи и игли за инжекторите, и се моля от там да се оправи)
тук въпроса ми е като нова предполагам колата не е правила така, каде е проблема?
Изчетох почти всички запитваниа по този вапрос тук в саита но ме ми стана ясно къде е проблема.(в Бг карах Омега 2.5ТД същия мотор същия проблем)моля за съвет докато не сам разглобил всичко . Погледнах ел.схемата на колата значи помпата дето е в резервоара дава 0,3 бар налягане но не намерих невъзвратен клапан, къде е?
Глеам че тя тръгва на акомулатор само само когато подгревните свещти работят (по точно 6 та)и продалжава да работи с ток от динамото когато запали колата, ами когато е топла не трагва ли?смогва ли НР помпата.За мен липсва гориво а за вас?
Маи че стана далго питането ми ама едно рено пали по добре от моита "кака" срамота нали иди разправаи че вдига 200после.
Колата е на 98000 км реално познавам собственика )
Какво става?Благодаря :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 12 Юни 2005, 22:32

Здравей Бат Жеко, успокой топката :) с разпръсквачите няма да оправиш проблемния топъл старт!
Ако колата ти е на 98000хил. ще пали перфектно, но дано да е на толкова, в което ама много силно се съмнявам!
Провери веригата-сигурно малко се е поразтегнала! :(
Другия възможен проблем пораждащ,проблемното палене е гориво нагнетателната помпа, това са проблеми изникващи след около минимум 300 000 хиляди км.
ПС има тема в Е39 в която е разискван точно този проблем на дълго и широко!
Успех! :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Има и такива неща по света

Мнение от bat Jeko » 13 Юни 2005, 3:33

Здравеите,
изкам да ви споделя каво има и по света,
С две думи намирам се кв Домимиканска Република И от 22 дни карам БМВ 525 тдса .
Колата е стара за мен 94 (до сега ги сменях всяка година WV GOL 98 1.6/ Toyota Corolлa 1.8VVTI 2000 god/Skoda Fabia 1.4 16V 2001) но имаше сервизна книжка и според нея е на 98000 км описани са смяна на масла , инспекции и др. с две думи реших да се повозя и аз на БМВ да видя как е .
Какво се оказа обаче.
от 6 свещи реботеха 2, амортисорчето дето обира ремака е "помаисторено " и сега вразката е твърда, ролката на обтегача беще изядена и от лагерчето нема и следа , трагнах да гледам помпата в резервоара там е отваряно,след гор, филтър вразките са разхлабени, отне ми 8 часа стругарска работа да си направя нова и да се прибера поне от работа до дома пак утре ше видим, задните дискове са с дебелина 6.25/6.05 просто като гледам ми се взима акъла но....
писах по горе че сам порачал разпрасквачи от БГ Бош 40 лв, броиката и ще смениа елементите , по инструкция се сменят на 80-100000км
гледам че в смукателния колектор има масло значи оплътнението на турбото е заминало (иначе не вие), поръчах и ремонтен комплект за него тук на работа имаме турбо цех ще го направят, от сервиза на Карго експрес Варна ми казаха че при опела проблема есе решава с смена на комплект оринги на помпата ,порачах го 20 лв, в Бг.
И така аз вече сам запретнал ръкави ще ми требва вашата помощ обаче, савети и тн.
БМВ то требва да си защети реномето нали така .
цената тук за него дето платих бе 8500$ за тези пари човек може да си взема Acura Integra 98 в не лошо састояние.
добре че женами ще остане по дълго в Бг имаче каво ще ми чуят ушите.
Good luck и си отваряите очите и ушите наи вече и не вярваите на запазен интериор и собственичка 40 набор,макар и богата и на тех им се свидят явно парите за подражка.
от къде да си драпна БМВ ТИС на англииски?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Забравих и това

Мнение от bat Jeko » 13 Юни 2005, 3:43

Имаше и теч в охладителната система кадето е термостата при мен беше пласмасово по скоро нещо като бъкелит беше пукнато и лепено , е вече е метално от чугун и не тече :winky:
Ех къкво ли ме чака още??????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 13 Юни 2005, 18:06

Значи Тод е прав че колата може да не е на толкова км ако са действителни то тя е карана с трахсформаторно масло или някъв друг заместител като леко корабно гориво или от някой локомотив та искам да кажа щом ти е позната колата знаеш и с кво е карана нали?
Проблема с топлия старт е хроничен и точно това че всичките са от много км илиннякво износване . Супер дизел да ти го консратират че е по ефтино и в дару да ти го направят това е съвета
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Ех

Мнение от bat Jeko » 13 Юни 2005, 23:30

Не мога да закарам колата на тест ж Дару кар или некаде другаде тя просто е на 11000км от БГ , за това ме интересуват външни белези,
Каде се намира датчика или сензор лие за обратна вразка на горивото?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Намерих разрешение

Мнение от bat Jeko » 15 Юни 2005, 3:09

Ще се опитам да запазя добрия тон , и нема да отговоря на изказванията за това че колата е карана с трансформаторно масло (то не служи за смазване )или други неща там за веригата (при разтегната верига -тя не се разтяга а износва , и се променя газоразпределението а също така в следтвие на по ранното или по късно подаване на горивото -от разликата в дължината на веригата - ще се получи изгаряне на горивото в аспуха дори в турбината или с две думи голям дисбаланс на мотора и при топла и при студена машина)
При мен проблема беше липса на невъзвратен клапан преди горивниа филтър -надух системата на обратно и нищо не спря ваздуха а от там и горивото.
Когато колата е топла помпата която е в резервоара не се трагва тя взима ток от 6 та накална свещ (при топла машина не тръгват)и е неоходимо да се рзвърти мотора до обороти в които диманото дава ток и помпата тръгва.
Изкам да подчертая че има неплътност в смукателната система която не открих къде е.
От друга страна помпата високо налягане няма сухо засмукване ако не вярвате изклучете си помпата в резервоара и пробваите да запалите -не става помпата в резервоара играе роля на FEED pump а тази на мотора - Buster pump като дава налягане над 158 бара
Аз какво направих подадох ток на релето К20 към крачето 86а взимаики ток от (след )релето К46от контакт 87 точка 5 това е тока които захранва модула на подгревните свещи.
И се получи.
колата след даване на контакт има непрежение към помпата в резервоара а от там и налягане и си пали без проблем като голям мотор.
Ще се опитам да сканирам и ел схема за удобство.
Работа е 10 мин, и не изисква пари и не променя работата на автомобила .
Good luck
Искам да цитирам еднин колега тук от форума че не важно да познаваш пътя а да си минал по него

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 18 Юни 2005, 17:38

Tod написа:...
ПС има тема в Е39 в която е разискван точно този проблем на дълго и широко!
Успех! :D

Такава тема имаше писана от мен, ама Stjoker-а след една пиянска вечер взел че я изтрил, ей така, щото му се струвала безполезна! :dunno:
Значи пробвай първо с аванс на горивната помпа (имайки предвид, че проблема наистина най-често е в разтягане на ангрен. верига). Моята когато е студена ми пали от 1/4 оборот, а на топло от 4-6 завъртания на стартера.
Виж също акумулатора (на мен ми бяха сложили 60 Аh :evil: ), много често е по-малък от нужните (по книжка) 90Ah, според мен по-добре 100Аh (с по-силен пусков ток, той е по-важен фактор 980А. Най добър е ТОPLA-червен ;) , БОШ за сравнение е около 720А :( )
Както беше обяснено в изтритата тема, старата верига на топло се разтяга и променя ъгъла на запалване. То е толкова малко, но пък съществено. :idea:
ПП. Омегата ти вероятно е била със същия мотор БМВ и проблема е същия. :idea: Много майстори ще отсекат- ПОМПА! Предлагат ти ремонт, но забрави!

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 18 Юни 2005, 17:39

Tod написа:...
ПС има тема в Е39 в която е разискван точно този проблем на дълго и широко!
Успех! :D

Такава тема имаше писана от мен, ама Stjoker-а след една пиянска вечер взел че я изтрил, ей така, щото му се струвала безполезна! :dunno:
Значи пробвай първо с аванс на горивната помпа (имайки предвид, че проблема наистина най-често е в разтягане на ангрен. верига). Моята когато е студена ми пали от 1/4 оборот, а на топло от 4-6 завъртания на стартера.
Виж също акумулатора (на мен ми бяха сложили 60 Аh :evil: ), много често е по-малък от нужните (по книжка) 90Ah, според мен по-добре 100Аh (с по-силен пусков ток, той е по-важен фактор 980А. Най добър е ТОPLA-червен ;) , БОШ за сравнение е около 720А :( )
Както беше обяснено в изтритата тема, старата верига на топло се разтяга и променя ъгъла на запалване. То е толкова малко, но пък съществено. :idea:
ПП. Омегата ти вероятно е била със същия мотор БМВ и проблема е същия. :idea:
Много майстори ще отсекат- ПОМПА! Предлагат ти ремонт, но забрави!
УСПЕХ и да напишеш какво е станало! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 18 Юни 2005, 18:07

Жокера подкара Е34 туринг 525тдс!:D
Да стои далеч от форума на Е 39 или от алкохола :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 18 Юни 2005, 22:06

Вие ме вкарахте в баси размисъла. Аз оня ден угаснах в Бургас и майсторите заключиха- помпата в резервоара. Ама помежду другото намериха и спукан цилиндър и разни гарнитури и гумички... чудя се дали не ме фърлиха на върбата..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Значи

Мнение от bat Jeko » 19 Юни 2005, 18:04

Ами аз нали съм си мераклия с много свободно време и ми се свидят парите си изкарах дузите да видиа как са , е от 6- 4 работеха добре 2 "пикаеха" та се наложи да ги притрия и подложа 2, 6мм шаиби че да докарам 150 бара налягане, ефект има но не съм доволен,сега ще направя профилактика на турбото (лагерчета измиване ) и едно изваряване на интерколера че ми се вижда омаслено малко в смукателния колектор, и ще пиша.Изкам си 143 те коня, :D
някои правил ли е профилактика на помпата високо налягане, и има ли инструкция как става, какви настроики се правят

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 19 Юни 2005, 18:40

все още ли мислиш че колата е на 98к .. то ти основен ремонт почти и направи ... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

относно 525тдс

Мнение от bat Jeko » 20 Юни 2005, 6:07

Здравеите колеги(наричам така всички които карат и барат по БМВ)
Вместо да се питам дали е на толкова или не е по добре е да се проверят некои неща , по заводска инструкция дузите се тестват между 80-100000км като за нови е необходимо да бадат 150-158 бара за стари като са при нас 140 но не по малко, за да се получи разпрашаване на нафтата а не пикаене на дузата от там локални прегревания лощо горене , изгаряне в аспуха и каквото се сетите още.
За помпата
Calage
-Reglage statique de pompe(nouveau reglage ou nouvelle chaine de distribution)
-valeur de reglage au PMH (chaine nueve)
mm.............0,95+/-0,03
_valeur reglage(kilometrage chaine>20000km)
mm..............0,90+/-0.03
Които може да превежда.
Имаики в предвид че автомобилите които шофираме са на доста години нека не забравяме че материалите променят качествата си настроиките си , и после това води до проблеми.
Аз лично решавам че ще питам ,после ще пипам и като изкарам 143 баварски кончета ще си ги карам.
За турбото омасляването може да доиде и от маслените пари които се изпускат през капака на кланите и от там под въздушния филтър се засмукват от компресора и отиват в интеркоолера, това става и при автомобили на 10 и на 100000км така че едно измиване на коолера нема да му навреди по скоро ще спомогне да не се замарси повече или да спече(-а спече ли все едно имаш тапа на смукателния колектор ) а от там и по доброто охлаждане на въздуха ,т.е можем да вкараме повече въздух , повече гориво , получаване повече мощностза еденица.(горе долу така)
После на кои колко му горяла и колко му вървяла.
Не срамно да пипаме по старите коли срамно е че имахме нови и те не струваха защото качеството пада , гледаите статистиките при мерцедес, тоуота, форд, идр.
днес установих че гумените маркучи например са спечени (е не много ) но смяната им не скъпа, също така маркучлетата за излишното гориво между дузите изгарят..та когато се изпекат маркучите тридно обираме скобите им по скоро ги късаме , и разхерметизираме системата което е лошо. :shock:
Колко ли коня караме сега?????

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Re: относно 525тдс

Мнение от Tod » 20 Юни 2005, 9:09

bat Jeko написа: ...............................
Колко ли коня караме сега?????


Приятелю, в много случаи конете нямат значение, важное магарето зад волана! :D :D :D
ПС Това беше шега, от мен получаваш комплименти за отношението ти към този автомобил!
Надявам се да споделяш за напред доколко си успял с рециклирането -ще бъде полезно за всички! :D :D :D
Успех!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook