Как М50В20 да работи по-добре.
Модератор: Технически модератори
74 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Как М50В20 да работи по-добре.
Бях казал ,че ще има подобна тема като си взема бензинова Е34-ка.
1.Автоматично изключване на компресора на климатика при ускоряване на колата.
Идеята е следната.Всички с М50В20 знаят каква мъка е когато е включен климатика-колата все едно спира да върви.Следователно трябва когато колата се ускорява компресора на климатика да се изключва,а когато екшъна приключи отново да се включи.И това трябва да става без наше видимо участие.Ето как се прави.
Купува се следният бутон от някой магазин за домакински електроуреди-издържа 220V и 16А така ,че може да се използва директно без реле.

Изработка на носача на бутона.Прави се от ламарина със следните размери,начин на огъване и пробиване на отвори.






Бутона се закрепва с винтче и гайка-дал съм единият отвор другият се определя след като се монтира държача с ключа на дроселовата клапа.Използва се оргиналната гайка,под която се слага федерка за да може носача да се фиксира добре.

Избират се контактите ,с които бутона в натиснато положение дава затворена верига-на снимката се виждат.

Прекъсва се захранването на съединителя на компресора 1 и веригата се затваря през изтеглените проводници от бутона 2 ,аз го направих на място 3

Регулиране-виждат се двете положения на бутона,което се определя от лостовата система на дроселовата клапа,на първата снимка компресора работи,на втората е изключен-кога да изключи определяте вие ,като завъртате носача на бутона нагоре и надолу.


Колата подобрява чувствително динамичните си характеристики ,а вътре е приятно студено.
УСПЕХ;)
П.П.След почти половин година и няколко хиляди километра ,нямаше никакъв отрицателен ефект за колата,само в необходимият момент добавях още няколко к.с.

1.Автоматично изключване на компресора на климатика при ускоряване на колата.
Идеята е следната.Всички с М50В20 знаят каква мъка е когато е включен климатика-колата все едно спира да върви.Следователно трябва когато колата се ускорява компресора на климатика да се изключва,а когато екшъна приключи отново да се включи.И това трябва да става без наше видимо участие.Ето как се прави.
Купува се следният бутон от някой магазин за домакински електроуреди-издържа 220V и 16А така ,че може да се използва директно без реле.
Изработка на носача на бутона.Прави се от ламарина със следните размери,начин на огъване и пробиване на отвори.
Бутона се закрепва с винтче и гайка-дал съм единият отвор другият се определя след като се монтира държача с ключа на дроселовата клапа.Използва се оргиналната гайка,под която се слага федерка за да може носача да се фиксира добре.
Избират се контактите ,с които бутона в натиснато положение дава затворена верига-на снимката се виждат.
Прекъсва се захранването на съединителя на компресора 1 и веригата се затваря през изтеглените проводници от бутона 2 ,аз го направих на място 3
Регулиране-виждат се двете положения на бутона,което се определя от лостовата система на дроселовата клапа,на първата снимка компресора работи,на втората е изключен-кога да изключи определяте вие ,като завъртате носача на бутона нагоре и надолу.
Колата подобрява чувствително динамичните си характеристики ,а вътре е приятно студено.
УСПЕХ;)
П.П.След почти половин година и няколко хиляди километра ,нямаше никакъв отрицателен ефект за колата,само в необходимият момент добавях още няколко к.с.
Последна промяна zvetiko на 24 Дек 2009, 14:47, променена общо 5 пъти
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Очаквам в същата тази тема да обясниш какво точно се прави, та от 2000 куб.см. мотора да стане 2500 куб.см. Трябва ти колянов вал от ТДС и четене в подфорум тунинг.
Поздрави и ми звънни да се видим бря!
Поздрави и ми звънни да се видим бря!
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
Въпросът е дали от нищо става нещо? Отговорът може да бъде тема за кандидат-студентски изпит по философия.




- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Супер идея, харесва ми и ще се приложи в моята бима в най-скоро време.
П.С. Пак да кажа след чипосването при Лъчо ефекта със "спирането" при вкючен климатроник значително намаля
П.С. Пак да кажа след чипосването при Лъчо ефекта със "спирането" при вкючен климатроник значително намаля

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
каква е идеята като при кикдаун спира компресора
и толкова много ли ви пречи, при мен почти не се усеща....
много повече се усеща виското като зацепи за 30-40 сек

и толкова много ли ви пречи, при мен почти не се усеща....
много повече се усеща виското като зацепи за 30-40 сек

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Stanchev написа:каква е идеята като при кикдаун спира компресора![]()
и толкова много ли ви пречи, при мен почти не се усеща....
много повече се усеща виското като зацепи за 30-40 сек
точно,на моята също при натисната до край гас компресора се изключва,до колкото знам се управлява от екото,никога не ми е пречил климатика при ускорение



- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Щом го прави при коли и с автоматични скорости и при обикновени,значи компресора се изключва от датчика за максимално отворена клапа на дросела.
Когато карах tds-са много колеги с М50В20 се оплакваха от проблем с ускорението при включен климатик,но не ги разбирах .Сега го изпитах на собствен гръб-поне при мен разликата с клима и без е голяма,натискам педала на газта а тя не тръгва ,все едно влача ремарке,спирам климатика и колата дръпва.
Ако при всяко изпреварване и ускоряване пипвам кикдауна или натискам педала на газта до долу разхода ще скочи много-с този бутон компресора се изключва много по-рано.
По отношение на грешките-наистина има датчик за налягането на фреона,който включва втора степен на вентилатора на кондензатора.Но системата за самодиагностика на еъркандишъна едва ли е толкова съвършенна и да натрупа грешка от подобен род,след като не реагира на нещо много по-важно като неработещ вентилатор на кондензатора,с всички произтичащи от това последици-имах изгорял бушон на вентилатора и диагностиката(бях ходил поради други причини) не показа нищо.Но може да се провери в таблицата с грешки дали съществува подобна на описаната от колегата.
kirililiev,не мога да повярвам ,че ти с твойта мания за олекотяване на колата имаш еъркандишън-знаеш ли колко тежат компресор,ремък,два радиатора,тръби,вентилатор,само фреона е килограм и половина,може да помислиш по въпроса.
Когато карах tds-са много колеги с М50В20 се оплакваха от проблем с ускорението при включен климатик,но не ги разбирах .Сега го изпитах на собствен гръб-поне при мен разликата с клима и без е голяма,натискам педала на газта а тя не тръгва ,все едно влача ремарке,спирам климатика и колата дръпва.
Ако при всяко изпреварване и ускоряване пипвам кикдауна или натискам педала на газта до долу разхода ще скочи много-с този бутон компресора се изключва много по-рано.
По отношение на грешките-наистина има датчик за налягането на фреона,който включва втора степен на вентилатора на кондензатора.Но системата за самодиагностика на еъркандишъна едва ли е толкова съвършенна и да натрупа грешка от подобен род,след като не реагира на нещо много по-важно като неработещ вентилатор на кондензатора,с всички произтичащи от това последици-имах изгорял бушон на вентилатора и диагностиката(бях ходил поради други причини) не показа нищо.Но може да се провери в таблицата с грешки дали съществува подобна на описаната от колегата.
kirililiev,не мога да повярвам ,че ти с твойта мания за олекотяване на колата имаш еъркандишън-знаеш ли колко тежат компресор,ремък,два радиатора,тръби,вентилатор,само фреона е килограм и половина,може да помислиш по въпроса.

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
колега, нали сложи газ, не вярвам толкова да те вкара в преразход 20 сек кикдаун
по-скоро виж да нямаш друг проблем с мотора

по-скоро виж да нямаш друг проблем с мотора


- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
zvetiko написа:
kirililiev,не мога да повярвам ,че ти с твойта мания за олекотяване на колата имаш еъркандишън-знаеш ли колко тежат компресор,ремък,два радиатора,тръби,вентилатор,само фреона е килограм и половина,може да помислиш по въпроса.
знам колко тежи,нали собственоръчно го свалих и изхвърлих



- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
kirililiev написа:zvetiko написа:
kirililiev,не мога да повярвам ,че ти с твойта мания за олекотяване на колата имаш еъркандишън-знаеш ли колко тежат компресор,ремък,два радиатора,тръби,вентилатор,само фреона е килограм и половина,може да помислиш по въпроса.
знам колко тежи,нали собственоръчно го свалих и изхвърлих![]()
![]()
Щом и това си направил искам да ти кажа ,че вече уважавам манящитаната ти

Stanchev написа:колега, нали сложи газ, не вярвам толкова да те вкара в преразход 20 сек кикдаун
по-скоро виж да нямаш друг проблем с мотор
Да-а-а.Наистина се родих с газта-преди харчех по 20лв. на ден за бензин,сега съм сипал за 28лв. газ в неделя и още карам.


Натискането на кикдауна е свързано с превключване на по-ниска предавка и го използвам при малко повече екшън.Става въпрос за едно сравнително плавно ускорение,без много сътресения-сега при включена клима натискам педала почти до кикдаун и колата не реагира,спирам климатика и колата се отпушва,разликата е значителна.
Честно казано не знам вече какво да мисля за М50В20-чел съм много мнения ,че този двигател умира когато се пуска климатика,ти ми казваш ,че му няма нищо,а твоето мнение винаги съм го зачитал.Лично аз не вярвах ,че пускането на климатика и отнемането на 7-8к.с. може да убие работата на шестцилиндров двигател-това да не е корса 1.2 ,но го изпитах.
А при мен със сигурност има проблем-предполагам ,че е запушен катализатора,във вторник ще го махна и ще видя какво ще стане.
Нека колегите да си кажат мнението има ли някаква промяна в динамиката ако се пусне климатика при М50В20



Цък тук :
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=158524
Май си има осезаема промяна в динамиката , дори и в по - нови коли...
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=158524
Май си има осезаема промяна в динамиката , дори и в по - нови коли...
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Тази идея за изключването на климатика при подаване на повечко газ е ползвана от Ауди преди , по времето когато компресорите както нашите бяха от старото поколение и се усещаше спад на мощноста при задействането им. Аз се возя на климатик постоянно и особенно тези дни на голяма жега и когато трябва да се изнеса бързо натискам педала до долу и компресора се изключва сам , Киро Илиев е прав за тази система.
Като цяло има промяна в динамиката при включен климатик ,но мен толкова не ми пречи в ежедневието когато из София се движа спокойно в повечето време ,пак казвам ,че като трябва се подава повече газ и колата си дръпва а не умира до такава степен
Георги Пенчев
Като цяло има промяна в динамиката при включен климатик ,но мен толкова не ми пречи в ежедневието когато из София се движа спокойно в повечето време ,пак казвам ,че като трябва се подава повече газ и колата си дръпва а не умира до такава степен

Георги Пенчев
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Penchev написа:Тази идея за изключването на климатика при подаване на повечко газ е ползвана от Ауди преди , по времето когато компресорите както нашите бяха от старото поколение и се усещаше спад на мощноста при задействането им. Аз се возя на климатик постоянно и особенно тези дни на голяма жега и когато трябва да се изнеса бързо натискам педала до долу и компресора се изключва сам , Киро Илиев е прав за тази система.
Като цяло има промяна в динамиката при включен климатик ,но мен толкова не ми пречи в ежедневието когато из София се движа спокойно в повечето време ,пак казвам ,че като трябва се подава повече газ и колата си дръпва а не умира до такава степен![]()
Георги Пенчев
И при мен е така

74 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани