Имате луфт във воланя???

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Имате луфт във воланя???

Мнение от ///peter » 20 Юли 2008, 20:41

Решението е лесно, е не във всички случай става но...
На кормилната кутия има един болт за реглаж, който можете чрез него да оберете МАЛКО от луфта ето и снимка:

Изображение


Развивате гайката, и с отверка (при някой и шестостен) завивате. Имайте в предвид, че след като затегнете трябва да пробвате дали движението на волана от край до край е с еднаква сила, ако затяга на места повече, върнете малко!

Това е, искам да кажа, че при мен толко се беше разхлабило че на цариградско финтирах другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 20 Юли 2008, 20:51

не е хубаво дае обран много луфта :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 20 Юли 2008, 20:54

всичко с мярка, но по-важно е да не затяга на места...

Манчестър Юнайтед Фен
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
Пол: Мъж
Кара: E39 525d с много кончета
Мечтае да кара: GT5
Детайли за колата: Е39

Мнение от Nasic » 20 Юли 2008, 20:55

Това става, но преди това се уверете, че всичко по окачването на предницата е наред :!:
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 20 Юли 2008, 21:04

Малий, що ме засегна така лошо, баго луфта де го има, ама първо съединителя да оправя, после това нещо. Много грижа по таз моя каляска :bcry:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 20 Юли 2008, 21:05

Давай смело, става за 5 минути :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 20 Юли 2008, 21:56

спомням си на първата 34-ка като обрах луфта и тръгвам да изправям един завой, давам газ и пускам волана ама не ще да се развие сам :mhihi: голяма паника стана :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 20 Юли 2008, 21:59

Stanchev написа:спомням си на първата 34-ка като обрах луфта и тръгвам да изправям един завой, давам газ и пускам волана ама не ще да се развие сам :mhihi: голяма паника стана :)

:shock: Ти ко си я напрайл ве :)
Моята я пробвах и съм много доволен :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 24.06.2007
Местоположение: София

Мнение от iv444o » 20 Юли 2008, 22:29

Според мен не е добра идея да се обира луфта от този болт без да е свалена рейката и диагностицирана причината за луфта (а и евентуално рециклирана), тъй като луфта означава износване на някой/и детайл/и, а убирането може да доведе до неговото напълно и безвъзвратно погиване и по нататък сами си го представете :shock:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 20 Юли 2008, 22:42

Ивчо, къде видя рейка бре човече? Това е Е34, не някаква си 36ца или 39ка. А по въпроса с луфтовете, аз имах едни луфтове - не е истина! Разни майстори ме убеждаваха, че била заминала кормилната кутия. Накрая един дядка вика: я си смени централната щанга и биалетките(най-лесно за изпълнение и като цена е най-евтино). Ако намалее луфта - сменяй нататък. Е, наложи се да сменя и едните накрайници(тези с големия тампон). Луфт ли? Да го духат онези с кормилната кутия. Не забравяйте, че при нас е хидравлична и голама част от луфтовете се обират от маслото. Което ме навежда на мисълта, че е хубаво на всеки 3-4 години да се сменя и тя. Самата процедура е елементарна, а и 20 лв. не са чак толкова много когато иде реч за сигурността на управление.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от Lachata » 20 Юли 2008, 23:35

Все се каня да отворя нова такава тема, ама някой ме изпревари, та стана още по-добре! :) Това, което пиша е хем въпрос какво да правя, хем просто да се оплача, че ми писна от това. От многото четене по темата, не разбрах в какво точно се изразява този луфт - при моята кола воланът е доста по-лек в средно положение и реакциите му са доста занижени - говорим за свободен ход на короната от около 1 - 1,5 см. Забелязал съм все пак, че при по-висока скорост на магистрала в средно положение воланът не е съвсем заспал - има реакция. Всеки от нас с този проблем знае колко е дразнещо закъснението в завой. Също така при перфектно балансирани гуми и джанти има осезаема вибрация в диапазона между 95 и 105 км/ч. и вибрацията не е само във волана, а имам чувството, че цялата предница клати на страни. Също така има и едно чукане по неравности, което направо ми прилича на заминала кутия. Заминала, заминала ама колко точно, не е ясно!!! Уж здрава предницата, пък гадно управлението, абе направо ме влудява и понеже се кара много извънградско, проблемът е огромен!!!

Та след всичко казано, бих помолил колегите, които пишат и ще пишат по темата да кажат какви ТОЧНО са симптомите им за "луфт във волана" и как са ги отстранили???!!!

Само да уточня, че съм изчел по 10 пъти всичко написано във форума по въпроса. Първоначално мисля да започна с тампоните на кривите носачи, както казва Пенчев, па да видим.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 21 Юли 2008, 6:03

И моята беше с околу 1-2 см.
Накратко завиваш с волана, но гумите не реагират. По неравности колата леко кривва, въпреки че държа по средата :)

А на тея къде не им се вярва... хубаво не вярвайте, боли ма гъза :mhihi:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 21 Юли 2008, 8:01

Пепи, не е до вярване. Наистина се получава едно износване и то точно в средата на червяка. Обаче лично моето мнение е, че първо трябва да се прегледат добре всички тампони и шарнири. И, ако те са наред, едва тогава да се регулира кормилната кутия.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 21 Юли 2008, 8:22

TheBoss написа:Пепи, не е до вярване. Наистина се получава едно износване и то точно в средата на червяка. Обаче лично моето мнение е, че първо трябва да се прегледат добре всички тампони и шарнири. И, ако те са наред, едва тогава да се регулира кормилната кутия.


:yes: само това не бях написъл и с право ме поправи :uups:
Сменил съм цялата предница. Попринцип ролята на този болт, че точно такава да обира помалко от луфта, стяга се малко и се гледа при завъртане от единия край до другия да не затяга

Манчестър Юнайтед Фен
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
Пол: Мъж
Кара: E39 525d с много кончета
Мечтае да кара: GT5
Детайли за колата: Е39

Мнение от Nasic » 21 Юли 2008, 9:06

TheBoss написа:Ивчо, къде видя рейка бре човече? Това е Е34, не някаква си 36ца или 39ка. А по въпроса с луфтовете, аз имах едни луфтове - не е истина! Разни майстори ме убеждаваха, че била заминала кормилната кутия. Накрая един дядка вика: я си смени централната щанга и биалетките(най-лесно за изпълнение и като цена е най-евтино). Ако намалее луфта - сменяй нататък. Е, наложи се да сменя и едните накрайници(тези с големия тампон). Луфт ли? Да го духат онези с кормилната кутия. Не забравяйте, че при нас е хидравлична и голама част от луфтовете се обират от маслото. Което ме навежда на мисълта, че е хубаво на всеки 3-4 години да се сменя и тя. Самата процедура е елементарна, а и 20 лв. не са чак толкова много когато иде реч за сигурността на управление.

Точно това и аз имам в предвид, първо си вижте окачването, после обирайте луфта!
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook