Чип тунинг - ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от stony1 » 14 Юни 2012, 10:24

coresnet написа:
Пресиян Василев написа:...
Незнам колко са картите оригинално,щом казва,колегата че са 4 ,значи е така.Щом толеранса е голям и няма нужда нека пък да не ги бара.НА мен идеята ми беше ,че всеки дизелов агрегат обича предварението.Въпроса е да се насити с нафта достаъчно предварително ,без да се прекали ,защото ще се влезе в детонационно горене ,което води до прегряване в челото на буталото.Което е опасно и води до трошене.
Ако само засилим горивото ,и вдигнем лимита ,примерно от макс порция 47 -57мг.ефект ще има и то осезаем.

4 са картите, които имат отношение към горивото и които аз знам. Виждам и други карти в "ниския" EPROM но не знам за какво са (map сензор, idle control, контрол на подгревните свещи и т.н.), но те не са необходими за тунинга :) За аванса- това е което аз знам като информация (не е наложително да се пипат картата), но както казах ми е интересно и бих разчоплил и тази тема. За целта обаче трябва да доуточня параметрите на тази карта и най-важното- колега Пресиян (пък и другите колеги)- помогнете с теоретична информация къде какво трябва да се случи с аванса. Картата е обороти/порция гориво/предварение. В кой диапазон какво трябва да се измени, като се има предвид че горивото е увеличено в областта над 1300об/мин и порция гориво над 15мг/такт :
Изображение


idle control - мисля, че е свързан с празния ход на мотора. Тук трябва да са картите за това как да реагира мотора, когато е на празен ход и се включват различни консуматори.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 28.01.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: '94 525tdsA

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от coresnet » 14 Юни 2012, 10:33

Направо си им е време на старите дизели :D За да обобщя малко темата с това, което съм направил до тук за моята кола конкретно:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от stony1 » 14 Юни 2012, 13:52

Мисля, че четвъртата графика трябва малко да се промени. Ако въртящият момент е константа след 1750 оборота има вероятност мотора да се прецака. Кога ще се скучи това нямам идея, но при тези обороти увеличаването на порцията гориво определено ще доведе до по-голямо натоварване на коляно-мотовилковата група и до по-голяма димност.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 28.01.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: '94 525tdsA

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от coresnet » 14 Юни 2012, 14:28

Поведението на оригиналната карта е също почти постоянно, разликите са 1-2мг, така че не би трябвало да има проблем :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от PornoMANo » 14 Юни 2012, 21:16

Тоз пък кован вал ако ше го измъчат няколко грама повече гориво...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 28.01.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: '94 525tdsA

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от coresnet » 03 Юли 2012, 13:24

Малко да освежим темата- карам си колата с направения от мен файл и си върви доста добре (колегата zubcho да потвърди ако иска :D ), така че ако някой иска, мога да му спретна такъв файл. Остава проблема със записа на чипа, защото моя програматор не иска да ги записва тия чипове, а не е рентабилно да си купувам хубав такъв само заради 87С257... :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от Zubcho » 03 Юли 2012, 14:27

Stony дай информация как да се пипат предваренията ако имаш такава. Много е важно това според мен.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от stony1 » 03 Юли 2012, 17:28

Zubcho написа:Stony дай информация как да се пипат предваренията ако имаш такава. Много е важно това според мен.


За кои предварения питаш?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от Zubcho » 03 Юли 2012, 21:10

stony1 написа:
Zubcho написа:Stony дай информация как да се пипат предваренията ако имаш такава. Много е важно това според мен.


За кои предварения питаш?


За картите с предваренията на помпата. На отделен чип са от горивните карти. И по-точно как да се коригират.

Например ако променя порцията на горивото в даден диапазон (от 1000 до 3000 об) с + 20% с колко трябва аналогично да променя в същия диапазон предварението и как. Нека колегата coresnet да пусне картата с предварението и до нея картата с горивото. Фабричните да са моля.

Друго което прочетох написано от колега тук във форума. Когато се прави корекция на помпата към повече гориво, трябва да се пипне и предварението, което винаги трябва да е равно на 9 Както всички знаем колкото повече гориво се пуска от плочката то стойността по DIS намалява. Та формулата която видях е 7 милиграма гориво фабрично 2.8 предварение пак фабрично. Тук малко имам съмнения че се е объркал с това 9 ами трябва да е 10, но нямам никаква идея дали е така, тъй като имам липса на технически познания. Та примерно пуска се 5мл. по DIS и трябва да преместим предварението към 4.8 за да се запази формулата посочена по-горе. Добре де ама ако сложим горивото на 3 предварението трябва да иде на 6 или 6.8. Може ли изобщо да се премести до толкова помпата. Аз не съм сигурен. Някой ако може да хвърли светлина в тунела.

Та в този дух на мисли според мен трябва да се играе освен с помпата и с предварението. Аз си мисля, че при нагласена помпа 3.5 (по DIS), трябва предварение 4 (или 5?) и от там нататък да се бара през чипа допълнително. Та имаме как да бараме предварението ама не знаем с колко и как.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от stony1 » 03 Юли 2012, 21:38

Предварението при ТДСа е фиксирано и се определя от положението на помпата спрямо двигателя. Това предварение, за което си мислиш се управлява при комънрейл моторите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 28.01.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: '94 525tdsA

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от coresnet » 03 Юли 2012, 21:47

И при vp37 може да се променя ъгъла на впръскване, по-горе бях дал май картата :)

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от LiTtLeRoCk » 03 Юли 2012, 21:47

В тая тема, пишете 5 човека, и само вие си разбирате какво сте написали.Ако, някой влезе и реши да се образова, нищо няма да вдене.Или напишете нещо на нормален български така, че да стане ясно за всички потребители или темата и се бие катинара, а лаф моабета и разни обсъждания на карти, сантасета и белот на лично.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от vladobate » 03 Юли 2012, 21:51

stony1 написа:Предварението при ТДСа е фиксирано и се определя от положението на помпата спрямо двигателя. Това предварение, за което си мислиш се управлява при комънрейл моторите.

Не е баш така. Предварението се коригира и динамично в различните режими на работа на двг чрез тъй наречения авансатор , в гнп. долния край и излиза кабел с букса от него.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 28.01.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: '94 525tdsA

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от coresnet » 03 Юли 2012, 21:52

Ами ако след 5 месеца се регистрира нов член на форума, който също поназнайва нещата и иска да се включи? Не знам как може да си позволяваме няколко човека да пишем по тази тема, пък другите видиш ли не разбират :paranoid: Да вземем тогава да спрем да пишем такива теми, няма нужда да се избистрят такива сложни неща, достатъчно е да знаем как да си сменим течността на чистачките и да си напомпаме гумите :bowdown:

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Чип тунинг - ТДС

Мнение от LiTtLeRoCk » 03 Юли 2012, 21:58

coresnet написа:Ами ако след 5 месеца се регистрира нов член на форума, който също поназнайва нещата и иска да се включи? Не знам как може да си позволяваме няколко човека да пишем по тази тема, пък другите видиш ли не разбират :paranoid: Да вземем тогава да спрем да пишем такива теми, няма нужда да се избистрят такива сложни неща, достатъчно е да знаем как да си сменим течността на чистачките и да си напомпаме гумите :bowdown:

Ще станете двама, и ще си търсите 3ти за 3-5-8.Айде стига толкова, след 5 месеца ще я отключим за новия разбирач.През това време, ще си сменяме течността за чистачки, и ще си помпаме гумите редовно.
Една тема трябва да е разбираема за всички, за да може да бъде полезна, иначе се губи нейния смисъл.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook