Датчици - 525 TDS

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Датчици - 525 TDS

Мнение от Peter Angelov » 17 Фев 2009, 23:34

Здрасти колеги, вече съм на етап смяна на датчици, та гледам аз тая схема и попадам на датчик №1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15

http://www.darucar.bg/index.php?show=result_part

Може ли някой да каже за какво става въпрос по отношение на датчика :confused: Примерно какви са евентуално симтомите при повреда и т.н.
Каква е ролята на датчика :?:

Предварително благодаря

P.S. Ако някой е запознат с датчиците по M51, моля да обясни за всеки един от тях и какво влияние оказва върху нормалната работа на мотора..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Датчици - 525 TDS

Мнение от Zubcho » 18 Фев 2009, 0:35

Peter Angelov написа:Здрасти колеги, вече съм на етап смяна на датчици, та гледам аз тая схема и попадам на датчик №1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15

http://www.darucar.bg/index.php?show=result_part

Може ли някой да каже за какво става въпрос по отношение на датчика :confused: Примерно какви са евентуално симтомите при повреда и т.н.
Каква е ролята на датчика :?:

Предварително благодаря

P.S. Ако някой е запознат с датчиците по M51, моля да обясни за всеки един от тях и какво влияние оказва върху нормалната работа на мотора..


Ти пак полудя. :D
No 5 - подгревни свещи (4 секундни) - подгряват за 4 сек и ако не работят няма палене при студен мотор.

No 8- датчик за температурата на охладителната течност (ако се развали няма да ти показва каква е темп. на мотора)

No 9- датчик за температурата на входящия въздух (ако се развали или е зацапан ще показва глупости и ще бърка ЕКУ) намира се на входящия колектор отдолу. Сваляш колектора и го развиваш и почистваш. Това няма да навреди изобщо. Ако е развален няма да ти върви коректно колата. Като гледам са му дали и съпротивление 5000 ома. Може да се замери с мултицет и ако е толкова значи всичко е ОК.

Съвет - ако тези датчици не работят ще разбереш веднага. Ако всичко е ОК не ги барай, защото колкото повече бъркаш едно лайно - толкова повече мирише. Виж си дюзите и мани датчиците.

Поздрави

П.П.
Ям паржоли :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 18 Фев 2009, 10:09

Ако тоя датчик №1 не работи колата въобще няма да ти запали.Иначе се намира на маховика точно под стартера следи оборотите на коляновия вал.Какво те прехвана вярно ако искаш да ги смениш и питаш от кои се влияе работата на мотора отговора е
№9
Изображение
№8
Изображение
№1
Изображение

;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 18 Фев 2009, 10:27

Здрасти Дино, да за него говоря. Добре значи искаш да кажеш че или работи или не работи :!: аз така те разбирам :!: Демек няма средно положение :?: Просто интересно ми беше, дали може тези датчици да се износват и да не работят коректно :)

Благодаря ти :dummy:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 18 Фев 2009, 10:30

Да точно така тоя №1 или работи или не.Другите може да показват грешно затова се мерят как са с мултицет ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 18 Фев 2009, 15:12

dinozab написа:Да точно така тоя №1 или работи или не.Другите може да показват грешно затова се мерят как са с мултицет ;)


Добре този който е под колекторите го дават че трябва да е 5000 ома, а за другия който е на водата какви стойности има за да мога да проверя дали коректно работи. Значи под №9 ако има различна стойност от 5000 ома и след почистване продалжава да е различна е за смяна :roll:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 18 Фев 2009, 15:39

Ето стойностите за двата датчика ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 18 Фев 2009, 15:58

Благодаря :yes:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 18 Фев 2009, 16:17

Проверка на МАП сензора и какви стойности трябва да дава ;)

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 18 Фев 2009, 16:20

Благодаря Дино, трябва да намеря накой приятел да види схемите и да замери че аз съм в ръцете в гъза :uups: и не разбирам от ел и замерване :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 28.11.2008
Местоположение: ЕН

Мнение от arkys » 18 Фев 2009, 20:45

Дино е прав за датчик №1,аз го ядох х..я с него,симптомите които показват,че дат-ка отива на кино са:много трудно палене,оборотите играят постоянно от 200-300 до 2500-3000 поне при мен беше така и докато се чудех какво е що е,един ден изобщо отказа да пали.А и знам,че смяната му е доста прецизна,тъй като челото на датчика трябва да бъде на 3-5мм от маховика,който има някакви пъпки(аз така ги наричам)чрез които датчика взема информация.В сервиза ми го сложиха с някакъв уред за да спазят това разстояние,но съм чувал,че става и с луфтомерни пластини за клапаните,но как става незнам. :roll:
Обичай ближния,ближи обичания!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Датчици - 525 TDS

Мнение от Peter Angelov » 18 Фев 2009, 23:19

Zubcho написа:
Peter Angelov написа:Здрасти колеги, вече съм на етап смяна на датчици, та гледам аз тая схема и попадам на датчик №1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15

http://www.darucar.bg/index.php?show=result_part

Може ли някой да каже за какво става въпрос по отношение на датчика :confused: Примерно какви са евентуално симтомите при повреда и т.н.
Каква е ролята на датчика :?:

Предварително благодаря

P.S. Ако някой е запознат с датчиците по M51, моля да обясни за всеки един от тях и какво влияние оказва върху нормалната работа на мотора..


Ти пак полудя. :D
No 5 - подгревни свещи (4 секундни) - подгряват за 4 сек и ако не работят няма палене при студен мотор.

No 8- датчик за температурата на охладителната течност (ако се развали няма да ти показва каква е темп. на мотора)

No 9- датчик за температурата на входящия въздух (ако се развали или е зацапан ще показва глупости и ще бърка ЕКУ) намира се на входящия колектор отдолу. Сваляш колектора и го развиваш и почистваш. Това няма да навреди изобщо. Ако е развален няма да ти върви коректно колата. Като гледам са му дали и съпротивление 5000 ома. Може да се замери с мултицет и ако е толкова значи всичко е ОК.

Съвет - ако тези датчици не работят ще разбереш веднага. Ако всичко е ОК не ги барай, защото колкото повече бъркаш едно лайно - толкова повече мирише. Виж си дюзите и мани датчиците.

Поздрави

П.П.
Ям паржоли :)


Благодаря на колегите които се отнесоха към въпроса ми :have one:
Ще проверя №8 и №9 и ако не отговарят на нужните данни ще бъдат сменени :D

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook