въпроси за турбо и горивни системи

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 05 Сеп 2007, 23:42

EFI - electronic fuel injection
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 06 Сеп 2007, 0:45

M3CSL написа:EFI - electronic fuel injection
оправих го ;) начи MFI e mechanic fuel injection? кажете бре хора още съм на 15год. уча се :mhihi:

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 06 Сеп 2007, 10:01

sharkdata написа:...............


Така преди да са заключили темата:

Първо проучи тези сиситеми коя как работи и с кво се раличават една от друга:

К-джетроник
КЕ-джетроник
Л-джетроник
ЛЕ-джетроник
Мотроник 1.3
Мотроник 1.7

и стига толкова, че ще ти се запали главата
След това виж коя система къде е монтирана и в кои ГОДИНИ от производството на Е30, след това ако имаш неясноти питай :winky:

Поздрави и успех :D
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 06 Сеп 2007, 12:09

Браво ge_a, даде материал на момчето да се учи, то ще взема и аз да почета, макар, че що-годе ги знам.

Ако ти писне с тия инжекции, ще ти дам материал за Pierburg 2B4 и Pierburg 2BE в комплект с BRC, LOVATO,...ect. :mhihi:
BMW only!

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 06 Сеп 2007, 14:55

С карбуратори не се занивамав камоли с пиербург а за газови не ми приказвай.Имам една книга тя е от 3части там са дадени тия горивни системи дет си ги написал самoче за жалост нямам л и ле джетроник ами имам LE2 , LE3 & LH jetronic а също няма и мотроним 1.7 ще ги разгледам отново всички по подробно.Та нали каза като ги разгледам да питам ето въпроса.Знам че мех. инжекции на бош са К и Ке-джетроник въпроса ми е че при Ке-Джетроник има (в книгата е описано като централно управляващо устройство)та това нещо приема сигнал от датчици (но не е като при пълната инжекция да има и датчик на хол , мап или маф)и като цяло тая електроника управлява електрохидравличния регулатор на налягането за да може да изменя състава на горивната смес.Знчи ли тва че тая електроника има нещо сходно с ЕКУ на пълната инжекция?Предполагам си има неква памет било епром или друга а сямия бин. фаила сигурно е сходен като алгоритъм?
Ето двете схеми:
K-Jetronic
Ke-Jetronic
А относно Sonny ако реша да ставам агроном ще те потърся ;) ама ти когато си бил на 15 години едвали си се занимавал с тее глупости къде се занимавам аз сега :mhihi: и някакъв като теб да ме бъзика постоянно та да се откажа :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 06 Сеп 2007, 15:12

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=35780

това може да ти е интересно...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 06 Сеп 2007, 16:32

[steeN] написа:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=35780

това може да ти е интересно...
да изчетох го цялото благодаря беше ми много полезно.Сега вече разбрах че имало и аналогови ЕКУ-та :idea: почвам да ги разучавам :mhihi: като цяло се стремя да намервя на удачния и най-евтиния вариант за турбиниране на горивоподаваща система при бмв е30.Не че с мотроника няма да стане
ама излиза доста по солено :mhihi:
А доколкото вече съм "ограмотен" от тези горивоподаващи системи грубоказано представляват нещо такова

К-джетроник -най опростената горивоподаваща система без ЕКУ определя горивна смес според количеството въздух засмукано от двг и инжекторите пръскат само когато се достигне необходимото налягане
КЕ-джетроник - подобна но с аналогово ЕКУ и още датчици
Л-джетроник - аналогово ЕКУ с 35пина + ламбда сонда и ел. дебитомер с VAF(volume air flow) сензор
ЛЕ-джетроник -предполагм нещо като Л-... но ЕКУ-то е с 25пина
Мотроник 1.3 -така нареченото EFI с цифрово ЕКУ и MAF(mass air flow)
Мотроник 1.7 -нямам инфо но предполагам е нещо като 1.3 с малки допълнения

Е разбрал ли съм нещо :?

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 06 Сеп 2007, 19:48

sonny написа:Алилуя, разбра разликата между домата и картофа, а всъщност тя е прилика :!:
:yes: и остава отговора на въпроса който толкова много ме гложди.На инжекцион с аналогово ЕКУ примерно Л-Джетроник може ли да се сложи турбо щот той е с дебитомер с ВАФ?И правят ли се някъкви настройки по ЕКУ-то? :help: Благодаря предварително.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 06 Сеп 2007, 20:38

GEORGIEV написа:Е няма спиране честно :mhihi:

Питай Явор той ще ти обясни най-точно :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Луд умора няма :mhihi:
и според инфото което съм събрал до момента за турбо конверсия Мегаскуирт си остава най-доброто за цената.
Благодаря на админите и на всички други за търпението
:bowdown::bowdown::bowdown:

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 07 Сеп 2007, 0:10

Екстра значи съм постигнал положителен ефект в теб(имаш малки грешки, но за сега супер) :D

Сега нова задача: по какво Мегаскуйрта прилича на Мотроника и по какво се различава (като принцип на действие) :?:

И предполагам, че след това вече ще можем да обсъдим въпроса с избора на мотор за турбиниране, ако не си си отговорил сам :winky: ( с помоща на колегите разбира се :D )
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 07 Сеп 2007, 14:23

ge_a написа:Сега нова задача: по какво Мегаскуйрта прилича на Мотроника и по какво се различава (като принцип на действие) :?:

Като най общи прилики м/у двете ЕКУ-та е тва че и двете могат да изпълняват fuel and ignition a разликата е че МС е open sorce.Ся вече с запалването е спорен проблема трябват хардуерни изменения и нов фирмуеър вече там не съм запознат с моделите на бмв какви ignition systems използват :shock:
А и тва което забжелязвам и неразбирам е че примерно Е30 с мотроник 1.3 е с маф а МС има мап примерно до 2.5бара.Тук налага ли се да се сложи мап сензор след мафа?
:bowdown:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 07 Сеп 2007, 15:53

sharkdata написа:
ge_a написа:Сега нова задача: по какво Мегаскуйрта прилича на Мотроника и по какво се различава (като принцип на действие) :?:

Като най общи прилики м/у двете ЕКУ-та е тва че и двете могат да изпълняват fuel and ignition a разликата е че МС е open sorce.Ся вече с запалването е спорен проблема трябват хардуерни изменения и нов фирмуеър вече там не съм запознат с моделите на бмв какви ignition systems използват :shock:
А и тва което забжелязвам и неразбирам е че примерно Е30 с мотроник 1.3 е с маф а МС има мап примерно до 2.5бара.Тук налага ли се да се сложи мап сензор след мафа?


Коя Е30-ка серийно е с МАФ?

Иначе няма проблем при конверсията на кола с МАФ към МАП, просто си взимаш вакуум от смук. колектор към МАП-а и МАФ-а даже не ти пречи, но може да го махнеш (ако си фул стендалоне). Специялно за МС - оригинално МАП сензора е монтиран на платката, т.е. не трябва да си го купуваш , само мърчуче си прекарваш.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от sharkdata » 07 Сеп 2007, 17:59

b2 написа:Коя Е30-ка серийно е с МАФ?
E30 318IS е с мотроник и той е с МАФ(може и да бъркам)иначе L & Le-Jetronic са с VAF
b2 написа:Специялно за МС - оригинално МАП сензора е монтиран на платката, т.е. не трябва да си го купуваш , само мърчуче си прекарваш.
Да знам той си е направо на платката и вече имаше разновидности на тва до колко бара е но ме интересуваше как точно става свързването и дали трябва да се купува нещо допълнително.
:bowdown:
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 07 Сеп 2007, 19:11

Нее грешиш! Е30 стандартно със МАФ няма ;) Всички са с АФМ или ЖАФ не знам кое какво беше точно, че се обръках вече, ама всичките са с един гаден дебитомер с клапа дето стъпа въздуха :mhihi:

МАФ-а е със нагреваемата жичка ;) Той идва при по-късните мотроници! Мисля че от версия 3 нагоре ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 07 Сеп 2007, 21:00

sharkdata ако искаш да ползваш МС на кола която е била с механична инжекция доста неща трябва да смениш-дюзи,датчици да добавиш и най-добре е да използваш зъбно колело 60 минус 2 зъба.Може да остане само запалителната бобина с кабелите.
Ако те интересува за Е30 318ис пиши ЛС на Alibitu,той кара същото с мой МС.Сложихме го в оригиналната кутия на Мотроника.Нищо не се добавя по датчиците и инсталацията на колата освен едно маркуче до всмукателните тръби.Механично се закрепва клапата на дебитомера в отворено положение да не пречи.
Megasquirt & Megaview user

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook