КО ПАК СТАНА ВЕ

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Май 2006, 18:57

Значи скоро ще спре завинаги :mhihi:
Това в кръга на шегата.... трябва да откриеш къде е проблема щото някъде ще те остави :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 16 Май 2006, 20:18

Докато четях темата и мислех да питам, с къв инжекцион е, ама по-надолу разбрах, че е с Л-джетроник, та по въпроса, смени комутатора и мисля, че всичко ще се оправи ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Мнение от mr_petroff » 19 Май 2006, 21:59

...

:cop: Ако нямаш какво да кажеш, не го прави тук! :cop:
ivantchoG

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 23 Май 2006, 16:13

аз го имах същия проблем само че на друга марка автомобил :mhihi:
Значи първо мислихме да не е свършваща бобина - не беше, 3 дена правише мизерий. палеше си когато искаше и си гаснеше когато и е кеф. оказа се буксата на комутатора - 2 от кабелите се бяха врязали един в друг и явно е ставало някво късо. разгледай хубаво тази букса и кабелите. За 10 кинта ми разглобиха старата букса и ми пренаредиха нови кабели - сега колата е чук.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 23 Май 2006, 17:33

Значи всички букси са ОК!
Покарах я още малко след като се оправи и нямаше проблеми, ама знае ли човек кога пак ще спре.


сони написа:Докато четях темата и мислех да питам, с къв инжекцион е, ама по-надолу разбрах, че е с Л-джетроник, та по въпроса, смени комутатора и мисля, че всичко ще се оправи


И аз в това най-много се съмнявам, но:
Докато нещеше да пали пробвах да извадя кабел от произволна свещ и вкарах една друга свещ на него и като въртя на стартер си имаше (видимо) хубава искра. Ясно, че не е перфектната проба ама с тва разполагах в момента. Щом има искра, тва не изключва ли окмутатора?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 23 Май 2006, 19:12

За да пробваш комутатора и бобината извади централния кабел от делкото и го доближи на 1-1,5 сантиметра от масата.Завърти на стартер и ако има искра при това разстояние значи бобината и комутатора са наред.Не съм наясно с Джетроника но си мисля че без искра не би трябвало да впръсква бензин,но ако впръсква без искра не би ли трябвало да се намокрят свещите от неизгорелия бензин в цилиндъра?
Защо не го свалиш този Джетроник и да го дадеш на някой да презапои всички спойки.
Ако монтираш Мегаскуирта на мястото на Джетроника с лаптопа най-лесно ще разбереш какво липсва-ако е искрата на лаптопа ще показва 0(нула) оборота.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 23 Май 2006, 19:30

valentino написа:За да пробваш комутатора и бобината извади централния кабел от делкото и го доближи на 1-1,5 сантиметра от масата.Завърти на стартер и ако има искра при това разстояние значи бобината и комутатора са наред.Не съм наясно с Джетроника но си мисля че без искра не би трябвало да впръсква бензин,но ако впръсква без искра не би ли трябвало да се намокрят свещите от неизгорелия бензин в цилиндъра?
Защо не го свалиш този Джетроник и да го дадеш на някой да презапои всички спойки.
Ако монтираш Мегаскуирта на мястото на Джетроника с лаптопа най-лесно ще разбереш какво липсва-ако е искрата на лаптопа ще показва 0(нула) оборота.


1вото дето го каза с централния кабел от делкото доближихме го точно така и даваше си "хубава" искра. Незнам кво значи хубава - на цвят ли се гледа на големина ли на кво ли, така ми каза майстора ми :) И това точно когато колата не палеше и не вървеше. Пуснахме и по 1 светодиод на 2те банки за инжекторите на ЕКУ-то и те мигат като обезумели, ама колата не пали и не пали и в един момент се оправи от самосебеси, така че я чакам скоро да спре завинаги, както много правилно вметна колегата Дилян Пенчев :lol:

Свещите си бяха сухи.
МС-а го закачих към пин1 на ЕКУ-то (спеед сигнал, но не ми хвана добре оборотите, всмисъл играят +-1000оборота), а да го закача на минуса на бобината директно ме е страх да не го изгоря нещо, ама ще пробвам де :) . Но тая проба беше преди да се преебе колата, т.е. работеше си палеше и вървеше.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 24 Май 2006, 1:31

b2 написа:...Незнам кво значи хубава - на цвят ли се гледа на големина ли на кво ли, така ми каза майстора ми ...

Свещите си бяха сухи.

МС-а го закачих към пин1 на ЕКУ-то (спеед сигнал, но не ми хвана добре оборотите, всмисъл играят +-1000оборота), а да го закача на минуса на бобината директно ме е страх да не го изгоря нещо, ама ще пробвам де :) . Но тая проба беше преди да се преебе колата, т.е. работеше си палеше и вървеше.
Искрата трябва да е достатъчно "дебела", синя и ярка. Каква не трябва да е, можеш да видиш на по-голямо разстояние - става по-тънка, по-бледа не минава на всеки такт.

Сухи свещи - няма гориво. А маторя иска въздух, ток и бенз, ама навреме и достатъчно. Това, че диодите светкат, не значи, че инжекторите отварят - може напрежението да не е било достатъчно (лоша връзка). Ако инжекторите отварят, това не значи, че пръскат гориво - може налягането да е ниско, или изобщо да няма налягане (нередовен регулатор на налягането или проблем с помпата или управлението на помпата).

Ако МС-а е с високоомен вход и напрежение до 12-15V не е проблем да го вържеш на бобината. Там сигнала е +12/-12V.

И още - нищо не се оправя само ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 24 Май 2006, 18:23

При токова разстояние(1-1,5см) искрата ще е тънка и синя,но трябва да е редовна(да не пропуска някой цилиндър).
За Мегаскуирта мисля че се връзва точно на минуса на бобината-там има 400 волта максимум,но той има оптрон на този вход да пази процесора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 24 Май 2006, 18:36

ivantchoG написа:Ако МС-а е с високоомен вход и напрежение до 12-15V не е проблем да го вържеш на бобината. Там сигнала е +12/-12V.

:?: :dunno: :lol:

valentino написа:За Мегаскуирта мисля че се връзва точно на минуса на бобината-там има 400 волта максимум,но той има оптрон на този вход да пази процесора.


именно :D


Да бе и на мен така ми каза момчето дето ми прави МС-а. Какво означава това. Че ако прееба нещо този оптрон ще изгори ама поне ще запази процесора, или даже и оптрона няма да изгори? :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 25 Май 2006, 20:52

valentino написа:При токова разстояние(1-1,5см) искрата ще е тънка и синя,но трябва да е редовна(да не пропуска някой цилиндър).
За Мегаскуирта мисля че се връзва точно на минуса на бобината-там има 400 волта максимум,но той има оптрон на този вход да пази процесора.


valentino я кажи, че се зароди разговор по темата - говорим за нисковолтовата страна на бобината - там какво е напрежението - твърдо +/- 12волта или както каза ти стига до 400волта и ако можеш да обясниш накратко защо.

благодаря ти много предварително
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 25 Май 2006, 20:57

Ако искаш подробни обяснения най-добре е да ме търсиш през "Скайп"-а но е много трудно да ме намериш,защото рядко седя пред компютъра.
Когато колата не работи и е на контакт действително на минусовия край на бобината можеш да мериш 12 волта.Обаче когато работи двигателя и комутатора "щрака"-при запушването на транзистора в комутатора се получава импулс(точно това е моментът на възникване на искрата) тогава напрежението достига 300-400 волта в зависимост от конкретната бобина.На моят Мотроник с осцилоскопа и при работа на празен ход измерих около 360 волта.
Не се притеснявай оптрона в Мегаскуирта издържа около 5000 волта минимум между входа и изхода си.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 25 Май 2006, 21:11

Няма нужда, да ти губя времето. Перфектно е обяснението ти - върши ми работа! :idea:

ivantchoG, ей това имах предвид :D

М/у другото ти докъде стига с твоя мегаскуирт? Подкара ли колата? ;)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 25 Май 2006, 22:04

На моят Мегаскуирт от много и най-различни проби му изгорих процесора,но съм поръчал два нови и ще дойдат до края на месеца-тогава ще пробвам пак.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 26 Май 2006, 9:10

Ако ви се обяснява може ли да напишете какво правите като цяло с този мегаскуит или по скоро аз си го обяснявам така изрязвате механичния инжекцион и го правите с електронно управление,демек този мега скуит върши тази работа?
Просветлете ме малко :help:
какво ще се постигне с него :?:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook