m40b18

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.06.2004

m40b18

Мнение от micasa » 15 Юли 2004, 13:02

м40б18 за6то не го харесвате и ако трагна да си купувам 6е збаркам ли помагаите

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 21.04.2004

Мнение от Markiza » 15 Юли 2004, 15:40

По капризен е :!: Но си е мноо готин :lol:

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 16 Юли 2004, 23:33

M40, независимо дали В16 или В18 си е найстина капризен. Прекалено капризен. Рядко съм срещал екземпляри от този двигател, минали безпроблемно 200 000 километра. Трябва да си найстина уверен, че е потдържан перфектно и не са пестени пари от масло например.
От БМВ неведнъж са споменавали "случайно", че М40 не е най-сполучливия им двигател. В никакъв случай не се твърди, че е лош но е доста по-проблемен от останалите агрегати. Агренажен ремък скъсаш ли - кофти тръпка. Мда, с ремък е а не с верига. Като решиш да го сменяш си приготви хубава сума освен за самия ремък и за ролките.
Бързо заминават повдигачи, клапаните весело почват да тропкат щом маслото е вече на над 5000 км от смяна. Калпави тампони на двигателя - кат се килне, перката и тя се килва, троши кожуха, отива виското на перката, загрява мотора :arrow: виждаш се в приключение.... има и още куп други минусчета но в никакъв случай не ти казвам, че ще ти се случат. Може и да попаднеш на добре потдържан двигател. И все пак ..... моя съвет е да се ориентираш към БМВ с друг двигател стига да е във възможностите ти. Ако ли все пак си си харесал баварка с М40 ..... хубаво разпитай собственика с какво масло го кара, знае ли за какво служат диодите в редичка на таблото (ако не знае лошо).... въобще опитай да разбереш как е потдържана колата като цяло и дали се е опитвал евтино да кара БМВ ...

Успех :wink:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 17.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Dinamita » 17 Юли 2004, 8:45

Понеже и аз ще си взимам Е30-ка и днеска мисля да погледна една, ама е с двигател М40, ако я заведа на диагностика ще се познае ли как е поддържана или дали някоя от тия гадории :D е на път да се случи... Защото все пак не отбирам много от коли по-добре да бягам при специалистите, ама ако и те не знаят май ще бягам към двоен стоп :wink:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.06.2004

m40b18

Мнение от micasa » 17 Юли 2004, 12:36

благодарити асен_х каква е сумата за ремак и ролки и както по долу пита динамита маистор 6е може ли да ми каже проблема :?: ти напримерно ако я види6 6е може6 ли да разбере6. мерси

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 17 Юли 2004, 18:16

Така...

Така по памет не се сещам за много неща но все пак...

:arrow: Оборотите на празен ход. Трябва да са стабилни около 700 rpm. Не е добре ако шават на празен ход.
:arrow: Дали се чува едно лекичко или недотам леко виене изотзаде - за горивната помпа иде реч. Ако вие може и да извие в даден момент. На празен ход слушайте щото в движение могат и други неща да вият.
:arrow: Дали вие диференциала... Седни отзаде и нека те повозят малко .... ако се чува шум независимо дали от помпата или от дифа все е зле.
:arrow: Двигателя ..хубаво е ако собственика на колата не го е мил. Така ще си личи дали отнякъде сълзи масло. Разгледай около свещите, при гарнитурата на капака на главата, задължително погледни картера - удрян ли е, капе ли от пробката, омаслен ли е. Ако е омаслен значи някъде над него също е възможно да капе.
:arrow: Прегледайте маркучите по двигателя .... напукани ли са... усеща ли се лека миризма на бензин...
:arrow: Размърдай на място волана рязко наляво надясно наляво надясно ...чува ли се тропане? Ако да може да е рейката ...а това не е евтино. Може да е обаче и карето на курмилния прът, някоя биалетка, накрайник и т.н. ...те не са чак такава болка.
:arrow: Огледай гумите ...по-изядени ли са отвътре?
:arrow: Питай сменявал ли е горивен филтър или масло на диференциал или скорости. Повечето народ си мисли че такъв филм нема и скъсяват живота на колите си. Това също са консумативи и те подлежат на смяна макар и не толкова често колкото общоприетите масло на двигателя и филтри.
:arrow: Виж как са амортесьорите ... и предните и задните. Ако са тръгнали да си "заминават" - скъпо удоволствие ще ти излезе.
:arrow: Ако по двигателя видиш стърчащи жици или намотан изолирбанд - бягай далеч от тази кола - побългарявана е а всички знаем до какво води това.
:arrow: За М40 .... ако има възможност - да го покара малко в стил " :twisted: " и после намясто слушай дали се чува едно тракане (клапаните). Ако да - лошо - повдигачи.
:arrow: Задължително на първа или втора скорост пробвайте до прекъсвач. Трябва да го усетиш на минимум 6000rpm. В противен случай - много лошо. (ако по-рано бие)
:arrow: Форсирай на място - глъхне ли?
:arrow: Отвий капачката на маслото ... погледни я отвътре. Ако виждаш бяла гадост по нея - забрави за тази кола.
:arrow: Измъкни пръчката за маслото и виж нивото - ако е под минимума и така си я кара - пак забрави за колата не ти трябва.
:arrow: Виж голямата черна тръба която излиза от дебитометъра (при въздушния филтър) и отива към смесителя. Лошо е ако е напукана или пробита.

:arrow: Прегледай изоснови за ръжда или симптоми, че е претърпяла удар. Гледай по праговете, по долните ръбове на вратите, ръба на калниците. Отвори предния капак и виж бомбетата как са. Ръжда, кърпене? Отвори багажника и вдигни мокета под който седи резервната гума. Вдигни и гумата ... ръжда? Наличието на такава на престилката под задната броня не откъм ауспуха а от другата страна точно под левия стоп е нормална и не трябва да те притеснява. Това не е метал и се прави.

:arrow: Питай какво е сменяно скоро.
:arrow: Хванете броните и ги раздвижете .... припукват ли повечко? Ако да - понатупана е отзаде или отпреде но не е фатално. Е30 носят на слаби удари в бронята.

micasa
Агренажен ремък + евентуално ролки ....по спомени май към 120-тина лв ще ти излезе но не съм сигурен.

Има още неща но за това се сещам на първо четене. Дано ви е полезно момчета, но имайте в предвид, че аз не спадам към разбиращите от автомобили и не за всичко съм наясно. Ако мога с още нещо да съм полезен - пишете. Сега съм в сесия, иначе с удоволствие ще дойда за да ги огледаме хубаво... Ако трябва ще измислим нещо де :wink:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 17.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Dinamita » 18 Юли 2004, 9:51

Леле Асене ти ако не разбираш, аз трябва да нося шапка автомобилен ивалид :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 21.04.2004

Мнение от Markiza » 18 Юли 2004, 17:28

Евала за отговора :bowdown: има и още за купето но тва е по важно ЕВАЛА още веднъж :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 11.06.2004

m40b18

Мнение от micasa » 18 Юли 2004, 20:18

много ти благодариа :wink: .по 6е видим

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 8.12.2003

Мнение от venc » 20 Юли 2004, 10:11

!!Asen_X написа:Бързо заминават повдигачи, клапаните весело почват да тропкат щом маслото е вече на над 5000 км от смяна.
Успех :wink:


вярно така е, първите 6000 км имаше леко притропване при студен двигател, сега вече на 9000 км - точно за смяна, тропат почти непрекъснато :(

моля те кажи ми само смяната на маслото ли ще оправи нещата или трябва да се погрижа и предприема някакви други превантивни мерки :!: :?:

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 20 Юли 2004, 13:10

За М40 - по-гъсто масло. Сменяй го на 8000 км.

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 20 Юли 2004, 16:02

Слушайте Асан, той ги разбира тия работи - нали колата му отговаря на всички по-горе споменати изисквания за перфектен М40 :lol: :lol: :lol:

А, и друго нещо - за маслото. Не просто по-гъсто, а по-гадно и по-гъсто. М10Д например. И съответно с понижаването на температурите - повишете маслото (20W50) :lol: :lol: :lol:

Заключение: перфектния двигател М40 за да не трака за смазване на двигателя е препоръчително да се използва БМВ Графитна ГРЕС!!!!

Поздрави за ??????АСЕН_А!!!!!! :mha: :mha: :mha: :mha: :mha:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 8.12.2003

Мнение от venc » 20 Юли 2004, 16:09

т.е. на пролет сипвам 10W40 , а на есен 20W50
и не по рядко от 8000км

ОК ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 20 Юли 2004, 17:14

Обратното- на пролет 20/50 а на есен 15/40

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 20 Юли 2004, 17:27

10W40 или 15W40 са добър вариант.

Viper
Не пиши глупости, объркваш хората. Вместо да се правиш на интересен, вземи им помогни със съвет.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook