Boys, май направих беля...дайте малко идеи
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Boys, май направих беля...дайте малко идеи
Оня ден преди да тръгна на път си проверявах (доливах) маслото и съм забравил да сложа капачката.В резултат на това съм карал около 400 км без капачка и около 1.5 л са били изхвърлени навън и омазан двигателя ;-(.
Обаче как разбрах - по едно време спрях да пия кафе и като рекох да тръгвам - не пали..Не зная дали някаква защита е сработила или какво, но като налях масло до нормалното ниво и запали от раз. След около 100 км обаче пак спирах да погледна дали няма някакви други поражения и пак не иска да запали докато е горещ.Чак след 10-15 мин като се поохлади и запали от раз.
А освен всичко това забелязах че на 2-3 пъти при около 3000 об.
ми придръпна малко,което не е правила преди.
Та се чудя дали не съм окотил нещо ?
Колата е 318 -ка с с М10 (1984-а год).
Обаче как разбрах - по едно време спрях да пия кафе и като рекох да тръгвам - не пали..Не зная дали някаква защита е сработила или какво, но като налях масло до нормалното ниво и запали от раз. След около 100 км обаче пак спирах да погледна дали няма някакви други поражения и пак не иска да запали докато е горещ.Чак след 10-15 мин като се поохлади и запали от раз.
А освен всичко това забелязах че на 2-3 пъти при около 3000 об.
ми придръпна малко,което не е правила преди.
Та се чудя дали не съм окотил нещо ?
Колата е 318 -ка с с М10 (1984-а год).
press ctrl-alt-del to continue ...
Имам представа каква може би е била причината двигателя да не иска да запали. Твоя мотор събира около 4 литра масло (?), ти казваш че си загубил около 1,5л...когато се опитваше да запалиш обърна ли внимание с приблизително какви обороти се въртеше коляновия вал (имам в предвид въртеше ли се по-трудно, с по-ниска честота, отколкото се върти обикновено на стартер)? Ако оборотите са били по-ниски причината е следната: маслото не само маже триещите се части, но и отнема част от топлината (охлажда ги)...ако маслото е било под мин. граница мазането на бутална група и цилиндъра не е било достатъчно, което е довело до увеличаване на температурата; понеже буталото е от алуминиева сплав, а цилиндъра от стомана (или чугун) то се разширява повече (по-точно по-бързо и повече) от цилиндъра и по този начин се намалява хлабината между тях (монтажната хлабина е около 0,05-0,06мм) и триенето се увеличава, а оттам и за завъртането на коляновия вал е необходим по-голям въртящ момент, т.е. стартера трябва да отдаде по-голяма мощност. Оставяш двигателя малко да се охлади (както ти каза 10-15 минути), температурата на детайлите се понижава, те си възвръщат предишните размери и нормалната работна хлабина и бръъм...мотора пали. Няма никаква защита или нещо такова - ако двигателя е студен може да запали и с нафта вместо масло!!! (...не опитвайте това у дома си...по-точно на колата си)...аз това съм го виждал на двигател на КамАЗ в АРП-то на гара искър...леле как скърцаха лагерите, нещо страшно беше...надявам се да съм ти бил полезен!
да благодаря
отговора ти изглежда технически достоверен.
Да наистина двигателя събира общо 4 л. масло.
Но мен също ме интересува дали не е станала беля като се има в предвид че съм карал поне 200 км с по малко от необходимото количество (когато открих че съм без капачка маслото беше доста под чертата за мин.) .
А освен това вторият път когато не успя да запали беше вече на около 100 км след като му бях долял масло колкото си му требе.
Тогава вече е необяснимо нежеланието да запали и пак да го чакам да изстине
Да наистина двигателя събира общо 4 л. масло.
Но мен също ме интересува дали не е станала беля като се има в предвид че съм карал поне 200 км с по малко от необходимото количество (когато открих че съм без капачка маслото беше доста под чертата за мин.) .
А освен това вторият път когато не успя да запали беше вече на около 100 км след като му бях долял масло колкото си му требе.
Тогава вече е необяснимо нежеланието да запали и пак да го чакам да изстине

press ctrl-alt-del to continue ...
Ами приятелю, какво повече да ти кажа...проблема с паленето съществува ли още? Ако съществува търси причината и другаде, например в горивната уредба, защото ти спомена и за някакво придърпване...или в запалителната може нещо да не е съвсем наред. Единственото усложнение, което може да си създал, карайки без масло, е да си износил двигателя за 200км все едно си минал 2000-3000км, което сам се сещаш, че въобще не е хубаво...затова по-честичко отваряй капака на иначе прекрасния автомобил...и затваряй капачката на маслото 

- KEVIN-30
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 583
- Регистриран на: 17.08.2002
- Местоположение: BULGARIA
- Пол: Мъж
- Кара: e30 320i
здр
здр
и аз направих тази беля преди 1 година.Наистина трудно пали колата,двигателя ми събира 4,300 масло,но при мен нямаше изплискване на масло по двигателя.Приблизително 2 мм. над МИН. на 6теката ми светва Б.КОМПУТЪР4ЕТО .но доло на таблото немие светвала лампата за МАСЛО.Невярвам не6то даси загазил с двигателя
и аз направих тази беля преди 1 година.Наистина трудно пали колата,двигателя ми събира 4,300 масло,но при мен нямаше изплискване на масло по двигателя.Приблизително 2 мм. над МИН. на 6теката ми светва Б.КОМПУТЪР4ЕТО .но доло на таблото немие светвала лампата за МАСЛО.Невярвам не6то даси загазил с двигателя
Ima edin klapan za recirkulacija na gazovete v kutijata na razpredelitelnija val, kojto e svyrzan sys smukatelnija manifold i syotvetno osigurjava njakakyv vakuum tam, az bez da zatvorja kapachkata vyobste ne uspjah da zapalja, ne znam ti kak si uspjal!
p.s. sorry za latinicata, no ne sym na moja komputer

p.s. sorry za latinicata, no ne sym na moja komputer

Мойта е същата
Мойта кола (майче) е същата и ви казвам, че без капачката на маслото не ще да запали, пък, като я махна, докато работи, двигателя гасне... Така че е странно, как е вървяла стотици километри без капачката...
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
трябва да свали6 и по4исти6 дистрибуторната капа4ка и палеца,преди това извади лулите на све6тите и погледни и тях
това изплискано масло е омазало си4ко на около мини го на една пруструика и ако не стане из4исти капа4ката
с тия прахуляци и маслото като залепне и искрата идва когато и скимне , това води до придърпване, и трудно палене !!!
това изплискано масло е омазало си4ко на около мини го на една пруструика и ако не стане из4исти капа4ката
с тия прахуляци и маслото като залепне и искрата идва когато и скимне , това води до придърпване, и трудно палене !!!
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани