Вече никога АБС
Модератор: Общи модератори
Penchev:yes: Пак ви казвам,педала не риташе а при натискането се чу силен удар от предно десно колело и стана твърд като кур,нема натискане
ge6pen4,за тебе бате се носят легенди ,че си учил Колин Макрий да кара.
много си добър.А що се отнася за или против АВС може много да се спори и темата ще стане безмислена.Преди петнайсет години като ,че ли се сме карали коли с АВС 




GVT написа:...Пак ви казвам,педала не риташе а при натискането се чу силен удар от предно десно колело и стана твърд като кур,нема натискане ...
Просто кажи че нещо по ABS-а или датчиците ти е повредено.
При повреда в ABS-а колата си спира все едно че е без него (спирачното усилие не се променя а зависи само от натиска върху педала)
tsb_bg написа:GVT написа:...Пак ви казвам,педала не риташе а при натискането се чу силен удар от предно десно колело и стана твърд като кур,нема натискане ...
Просто кажи че нещо по ABS-а или датчиците ти е повредено.
При повреда в ABS-а колата си спира все едно че е без него (спирачното усилие не се променя а зависи само от натиска върху педала)





- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
GVT написа:...
Защо ли си мисля,че със 150-160 няма да караш по мокра настилка...а там някакси абс си е нужен,защото при едно екстремно спиране от 160 до 60 без абс мога да ти гарантирам забиване в колата пред теб...ако знаеш как да го използваш,никога няма да го изключиш,повярвай ми

Налагало ми се е 2-3 пъти рисково спиране от 160-180 до 60-80 и просто без абс с тази скорост 200% гумите ще завлачат на суха настилка и тогава ще си е*е мамата...

GVT написа:tsb_bg написа:GVT написа:...Пак ви казвам,педала не риташе а при натискането се чу силен удар от предно десно колело и стана твърд като кур,нема натискане ...
Просто кажи че нещо по ABS-а или датчиците ти е повредено.
При повреда в ABS-а колата си спира все едно че е без него (спирачното усилие не се променя а зависи само от натиска върху педала)Браво ,откри проблема
Ами ного ясно ,че нещо се прееба АВС,и вече е вънка от парцела защото ,първо не си струва да го оправям и второ не искам този номепр да ми го направи като карам с 150-160.
Предпочитам да разчитам на себе си отколкото тъпата машина да ми дава наклон на к..а.
Само да те светна баце, че АБСа при скорост над 100 и под 5км не работи. А иначе единствената настилка на която работи той е перфектен , сравнително гладък асфалт, в супер сухо и топло време, инак, на павета, на лед, на пясък, на мокро и на сняг, сери се у него, говоря за АБС след 91г, преди това са си супер, навремето на едната е28ца зимата си я карах с летни търлъци широки 225 и без грам грайфер, на сняг, на лед, ковеше перфе, всичко на АБСа работеше. А са пролетта, на е32то чука ли чука АБСа като стар дядо дюшемето и не спира ами си продължава
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
sonny написа:Само да те светна баце, че АБСа при скорост над 100 и под 5км не работи.
Не съм съгласен за над 100-те

GVT написа:...Браво ,откри проблемаАми ного ясно ,че нещо се прееба АВС ...
Проблема който открих е, че като се е "преебало" нещо не си могъл или не си имал време да реагираш, а си продължил да спираш както с ABS-а. това въобще не означава, че без ABS щеше да се справиш по-добре - даже съм убеден в противното.
ABS-a отдавна не е екстра и се монтира серийно на коли от далеч по-нисък клас, но щом на теб ти пречи го разкарай
Моето лично мнение е съвсем друго
sonny написа:GVT написа:tsb_bg написа:GVT написа:...Пак ви казвам,педала не риташе а при натискането се чу силен удар от предно десно колело и стана твърд като кур,нема натискане ...
Просто кажи че нещо по ABS-а или датчиците ти е повредено.
При повреда в ABS-а колата си спира все едно че е без него (спирачното усилие не се променя а зависи само от натиска върху педала)Браво ,откри проблема
Ами ного ясно ,че нещо се прееба АВС,и вече е вънка от парцела защото ,първо не си струва да го оправям и второ не искам този номепр да ми го направи като карам с 150-160.
Предпочитам да разчитам на себе си отколкото тъпата машина да ми дава наклон на к..а.
Само да те светна баце, че АБСа при скорост над 100 и под 5км не работи. А иначе единствената настилка на която работи той е перфектен , сравнително гладък асфалт, в супер сухо и топло време, инак, на павета, на лед, на пясък, на мокро и на сняг, сери се у него, говоря за АБС след 91г, преди това са си супер, навремето на едната е28ца зимата си я карах с летни търлъци широки 225 и без грам грайфер, на сняг, на лед, ковеше перфе, всичко на АБСа работеше. А са пролетта, на е32то чука ли чука АБСа като стар дядо дюшемето и не спира ами си продължава
Аааа става интересно.Ако sonny е прав,значи наистина не ми трябва.Не ,че ще има на мойта кола повече.



- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
ge6pen4 написа:Според мен тая система е измислена щото не могат да докарат хубаво феродо и да направят свестни спирачки ... на нашия форд ескорт от '84-та спирачките са пълен убиец ... няма такова спиране просто ... изправяш се на педала и спира кат планинско колело .. много е трудно да прохлъзга.






по темата, мен пък абс-а мноо ме кефи, като ме засърбят петите и блъснем педала до доло и като почне да ме рита е много яко



Сериозно, помага.. както каза някой, щом са го оставили, значи бачка


Е30 на десен завой бензин НЯМА!
tsb_bg написа:GVT написа:...Браво ,откри проблемаАми ного ясно ,че нещо се прееба АВС ...
Проблема който открих е, че като се е "преебало" нещо не си могъл или не си имал време да реагираш, а си продължил да спираш както с ABS-а. това въобще не означава, че без ABS щеше да се справиш по-добре - даже съм убеден в противното.
Тц,спря с попоща на предната кола


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
за тези, които им "рита" педала при малък натиск и колата все едо си продължава
1. има една паста против залепяне на накладките (маже се от другата страна на феродото, към буталото (некой да не си намаже феродото
))
2. карате с много стари и твърди гуми (неподходящи за сезона)
комбинация от 1 и 2 = на шейна
п.п. а ако си смените спирачната течност с дот 4 и се направи едно раздвижване, почистване и смазване на буталата и цилиндрите разликата ще е огромна
и тогава ще ви хареса ABS-a
1. има една паста против залепяне на накладките (маже се от другата страна на феродото, към буталото (некой да не си намаже феродото

2. карате с много стари и твърди гуми (неподходящи за сезона)
комбинация от 1 и 2 = на шейна

п.п. а ако си смените спирачната течност с дот 4 и се направи едно раздвижване, почистване и смазване на буталата и цилиндрите разликата ще е огромна

и тогава ще ви хареса ABS-a


- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Момчета една от основните идеи на ABS е при натисната докрай спирачка колата да остава управляема. Това го знам от опит а не от книгите. Особено зимата ако нямаш ABS опитай да натиснеш спирачката и да завиеш
не ставааа, а ако имаш ABS опитай пак и ще се удивиш на резултата: повярвай ми става. А и по това което описваш също като колегата по горе съдя, че имаш някаква повреда в датчиците. Просто съм карал доста коли с и без ABS и знам прекрасно как спира едната и как другата. Мисля че и други са на това мнение 


GVT написа:... Само да те светна баце, че АБСа при скорост над 100 и под 5км не работи. А иначе единствената настилка на която работи той е перфектен , сравнително гладък асфалт, в супер сухо и топло време, инак, на павета, на лед, на пясък, на мокро и на сняг, сери се у него, говоря за АБС след 91г, преди това са си супер ...
Разбирам, че ти е криво от ситуацията и наистина съжалявам, но не прави такива генерални обобщения за нещо утвърдено и доказало ефекта си в практиката (по тая логика утре като не ти запали колата можеш да кажеш че инжекциона е пълна глупост и е по-добре да се върнем на дистрибутор с палец и чукче и наковалня)
Колкото до принципа на действие и ефективността май няма да си ти тоя дето ще ме светне

ABS-а най-общо казано контролира спирачното усилие на всяко колело, като предотвратява блокирането им.
При това се намалява спирачния път и се спомага за запазване на посоката на движение зададена от завъртането на управляващите колела (има едно малко изключение при суха равна настилка, където в зависимост от различни обстоятелства, като тегло на автомобила, натоварване на осите, скорост и др. спирачния път се запазва същия или незначително се увеличава с по-малко от 1 метър)
Според теб кога вероятността едно или повече колеа да блокират е по-голяма на "перфектен , сравнително гладък асфалт" или при "павета, на лед, на пясък, на мокро и на сняг"
Е кога според теб се проявяват по-добре приемуществата на ABS-a
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани