питане за м10 с турбо

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 10.12.2008
Местоположение: Бургас
Кара: все още нищо
Мечтае да кара: e30 m3

питане за м10 с турбо

Мнение от redfire8 » 03 Май 2009, 12:14

Здравейте колеги. Натакнах се на една тема за турбиниране в която пишеше следното
двигатели м10б20 има от преди и след 1980. значи тоя двигател е почти най-добрия от всички двигатели. по-специално тоя от преди 1980г. е по-добър от тоя след с това че блока му е по-здрав. ///Мпаур използват блок от преди 1980г. в 1400 коньовата пила за ф1. м10б20 /всички години/ излизат от завода с ковани колянов вал и биели и са особено удачен вариант за турбиниране. има шведски примери с тоя двигател - 2.1 литра, които вадят по 750 коня на вала, в продължение на 7 години без да се разпадне /те това ме потресе, макар и да беше с Аутек електроника, а не конете/. разлика между м10б20 и м10б18 има и в диаметъра на клапаните /б20 са с по-голям/. като цяло б20 е много по-добър за турбиниране от б18. Има и м10б18 - ки, дето вадят по 350 - 400 коня без зор, та да не си помисли некой че тоя двигател не става за нищо, защото ще се обърка леко.
Ако някои е правил такава нещо моля да ми обясни как става . Благодаря предварително.
П.П. Исползвах тарсачката но ни6то ненамерих.

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 04 Май 2009, 13:48

Най-добре се консултирай с Том, Явор или Лудия. Всеки говори, че М10 е умрял, но за мен хич не е така. И аз съм чувал отвсякъде, че М10 е много удачен за тази работа. С кованите карантии според мен ще издържи до по-голям надув. Само за буталата не знам. И доколкото знам най-добре ще е с карбуратори. Аз имам един излишен М10Б20 от Е12-ка, но ще си го пазя за напред, че може и да ми хрумне нещо. :D
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 10.12.2008
Местоположение: Бургас
Кара: все още нищо
Мечтае да кара: e30 m3

Мнение от redfire8 » 04 Май 2009, 19:37

преди врема карах е30 с м10б18 с карб. и наистина беше много здрав мотор но нямаше POWER примерно колкото едно м20 или едно м42 поразрових се за в тарсачката и излезе това но не пише нищо повече за това как става цялата работа и за това реших да пусна темата. Мисля че м10 е прикрит звяр само трябва някои да разбере това и да си каже абе аз тва м10 що не го напрая една резачка и да се залови за работа.
Поздрави и благодаря предварително !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 17.09.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: насъскана сенокосачка 3.5НР
Мечтае да кара: ИКАРУС по линия 280 или 94
Детайли за колата: Е30 М10Б18 04.88 с ръждата, скоро в ОПЕЛ форума!
няма удар само със самолет и с подводница .За сега!
има шпер, но вие като скорости на "ЧАВДАР"
разход на гориво:виж за"ЗИЛ 131"!!!

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от димящият вожд » 03 Яну 2010, 1:04

redfire8 написа:Здравейте колеги. Натакнах се на една тема за турбиниране в която пишеше следното
двигатели м10б20 има от преди и след 1980. значи тоя двигател е почти най-добрия от всички двигатели. по-специално тоя от преди 1980г. е по-добър от тоя след с това че блока му е по-здрав. ///Мпаур използват блок от преди 1980г. в 1400 коньовата пила за ф1. м10б20 /всички години/ излизат от завода с ковани колянов вал и биели и са особено удачен вариант за турбиниране. има шведски примери с тоя двигател - 2.1 литра, които вадят по 750 коня на вала, в продължение на 7 години без да се разпадне /те това ме потресе, макар и да беше с Аутек електроника, а не конете/. разлика между м10б20 и м10б18 има и в диаметъра на клапаните /б20 са с по-голям/. като цяло б20 е много по-добър за турбиниране от б18. Има и м10б18 - ки, дето вадят по 350 - 400 коня без зор, та да не си помисли некой че тоя двигател не става за нищо, защото ще се обърка леко.
Ако някои е правил такава нещо моля да ми обясни как става . Благодаря предварително.
П.П. Исползвах тарсачката но ни6то ненамерих.


колега тоз дето го е писал това ,си е нямал халхабер от тези двигатели.
разгледай realoem.com сравни номерата и сам ще видиш,че биели ,глави са еднакви.
второ м10б18 е със степен на згъстяване 8.2 ,а м10б20 9 / 9.5 .кой смяташ е по-добър за турбо според теб?
От свиня маз и от комунист власт се взима само с дране!

газарията и селенията нЕмат почивен ден

рано или късно всяка е30 става "Опел" - ако не ми вярвате вдигнете мокета.




remaka - те му намерили мотор на цена скрап той мисли как некви карбуратори и колектори да слага...боже..,слез си прибери вересийте......

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от krika » 03 Яну 2010, 6:15

димящият вожд написа: колега тоз дето го е писал това ,си е нямал халхабер от тези двигатели.
разгледай realoem.com сравни номерата и сам ще видиш,че биели ,глави са еднакви.
второ м10б18 е със степен на згъстяване 8.2 ,а м10б20 9 / 9.5 .кой смяташ е по-добър за турбо според теб?

Този двигател го има във варианти с доста повече степени на сгъстяване. Как реши точно по тези два примера да питаш, кой от двата варианта е по-добър за турбиниране :?:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от alpina-ma6inata » 03 Яну 2010, 10:23

Вариантите наистина са много. За Б20 също има около 8, зависи просто от кой модел ти е мотора, и дали е американец или не. Другото, коет е, че дори ако мотора сток е с компресия 9-9.5 не знам какво те спира да сложиш турбо. Първо това лесно се оправя с малко по-дебела гарнитура, а и второ така и така буталата не са ковани и ще трябва да взимаш нови, които можеш да си конфигурираш изцяло ти (диаметър, компресия, профил на челото и т.н.)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от svilgg » 03 Яну 2010, 16:00

а , вие правите ли разлика между компресия и степен на сгъстяване ? :conf:
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от Lenco » 03 Яну 2010, 16:20

svilgg написа:а , вие правите ли разлика между компресия и степен на сгъстяване ? :conf:

Аз да :lol:
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от alpina-ma6inata » 03 Яну 2010, 16:27

Аз разлика правя, просто цифрите, които колегата е споменал по-горе са за компресията на М10, а не за степента на сгъстяване (поне доколкото съм запознат с данните на този мотор). :winky: Така, че грешка в моето мнение няма. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 17.09.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: насъскана сенокосачка 3.5НР
Мечтае да кара: ИКАРУС по линия 280 или 94
Детайли за колата: Е30 М10Б18 04.88 с ръждата, скоро в ОПЕЛ форума!
няма удар само със самолет и с подводница .За сега!
има шпер, но вие като скорости на "ЧАВДАР"
разход на гориво:виж за"ЗИЛ 131"!!!

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от димящият вожд » 03 Яну 2010, 21:35

alpina-ma6inata написа:Аз разлика правя, просто цифрите, които колегата е споменал по-горе са за компресията на М10, а не за степента на сгъстяване (поне доколкото съм запознат с данните на този мотор). :winky: Така, че грешка в моето мнение няма. :)


аз се отказвам.
явно няма да помагаме на човека, а ще си чешаме езиците!
извинявам се не съм учил в ТУ 8.2:1...9:1/9.5:1....
сега по ясно ли ?
От свиня маз и от комунист власт се взима само с дране!

газарията и селенията нЕмат почивен ден

рано или късно всяка е30 става "Опел" - ако не ми вярвате вдигнете мокета.




remaka - те му намерили мотор на цена скрап той мисли как некви карбуратори и колектори да слага...боже..,слез си прибери вересийте......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от KriK4eTo » 08 Яну 2010, 19:02

Я кажете сега като ще си чешем езиците,моито Б18 е с старата глава 79-ти набор и смукателния клапан е с диаметър 46мм изпускателния забравих колко е(36мм ако не се лъжа) .Та питам тая глава като на Б20 ли е или не ? А иначе по темата аз се бях захванал да турбинирам Б18-та ,но след малко груби сметки прецених че е по евтино и надежно да премина към М50Б25 конверсия с единствения (-) че е доста по тежък и ще ми влоши баланса на колата.Според мен които се захване да прави М10 мотор ще бъде човек които няма финансови задръжки спрямо желанието за мощност и бързина.Аз лично съм привърженик на М10 ,но за да стане както трябва ще излезе доста скъпо това удоволствие да се съживи престарялата купчина железа,по рационално ми изглежда С50б30 или б32 за тези пари
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от alpina-ma6inata » 08 Яну 2010, 19:10

46/38 мм са ти клапаните. Кажи от кой тип е? Е12, Е21, 121? От Б20 ти е главата и ако я продаваш свиркай. :lol:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от KriK4eTo » 08 Яну 2010, 19:33

Е21 .Съжалявам ,но не продавам такива ценности.Тя ще чака мига в които ще имам достатъчно средства да турбинирам М10-та както аз искам. :yes: Я да питам още нещо че съм невеж още,абе 323 с какво предавателно число са на дифа и с шпер ли са или е екстра?
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от alpina-ma6inata » 09 Яну 2010, 1:03

Няма проблем, аз и без това трся Е12 или 121. :yes:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: питане за м10 с турбо

Мнение от Lenco » 09 Яну 2010, 18:50

KriK4eTo написа:..................... Я да питам още нещо че съм невеж още,абе 323 с какво предавателно число са на дифа и с шпер ли са или е екстра?

3.45 при спортните скорости май е 3.25, а LSD само за северните страни, екстра, да не боксуват :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook