E39 520i/525TDS предстояща покупка ???

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 22.04.2007

E39 520i/525TDS предстояща покупка ???

Мнение от thewizard » 22 Апр 2007, 11:29

Здравейте,
мисля да сменям стария Citroen XM с нещо по-ново. Спрял съм се на E39 най-вече заради външния дизайн (мисля ,че дизайнерите и са знаели какво харесвам :) ). Мисля колата да е 98-99г защото над 99 стават много кинти . Ще се радвам ако ми отговорите на няколко въпроса които са решителни за мен :

- 520i някой слагал ли и е метанов инжекцион и като цяло метанова уредба? Питам за метана, защото с XM-а съм страшно доволен от този метан по отношение вървене/километри/пари за гориво и мисля следващата ми кола да е също с метан.

- 525TDS възможно ли е да се намери читав до 6500Е от чужбина години 98-99 и като цяло по-проблемна ли е от 520i ?

- по отношение на поддръжката бихте ли споделили какво трябва да се смени след покупка на стар автомобил , който е примерно на 170хк?
И преблизително какви пари да си приготвя за (окачване , консумативи , двигател и т.н.) . Из мобиле.бг имаше една статия в която пишеше да се приготвят ~1000E за части след покупка на стара кола.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 23.03.2007

re:

Мнение от бат Оги » 22 Апр 2007, 23:06

Здравей колега.
Аз имах 520i на метан и то оригинален от Италия. Първо колата няма мощност на метан и изобщо разваля имиджа на БМВ. Не вървеше повече от 150 км/ч. А и ще се скъсаш да сменяш гърнета... Бутилката тежи нечовешки. Изобщо съм на мнение, ако ще гониш икономия по-добре си купи OPEL CORSA 1,4D. BMW е кола за хора, дето могат да си го позволят. Ако беше добре на метан швабите отдавна да са го масовизирали. Моя съвет е да не се превръщаш в таксиджия а да си караш колата както е излязла от завода. Иначе, избора ти е добър - прекрасна кола е!!! При разумна експлоатация, не гори толкова много .... поносимо е. Да не говорим и, че метана си е една малка бомбичка в колата а и качеството дето се предлага е отврат. Така че ти си решаваш в крайна сметка. А за избора на този автомобил те поздравявам.....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 22.07.2005

Мнение от madeinbg » 23 Апр 2007, 1:10

Аз бих казал, че дизела е доста икономичен за кола в този клас. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 23 Апр 2007, 7:59

Колега, за кола от класа на Е39 е малко странно да е на газ или метан. А точно пък за Е39 си е направо кощунство, мен ако питаш. :mhihi:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Мнение от AGD » 23 Апр 2007, 11:05

Здравей колега.
Аз съм малко по-напред от теб - имам 520 от около 3 седмици :)
Още нямам опит , но поне за разхода мога да кажа - намирам го за съвсем приличен.
До сега карах двулитрово Толедо от '92 - Бургас-София ми гори около 9/100 - да кажа че не съм състезател , мощност ми трябва, за да изпреварвам бързо и безопасно (и да дърпам по светофарите :). С бавареца е почти същото - два пъти между Бургас и София ми дава 9.9/100 по компютър и в града доколкото мога да засека за толкова време рахода е около 10/100 - по компютър е 9.7/100.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 23 Апр 2007, 18:38

Има един лаф: Лъв трева не пасе.Неможе кола със 6-цилиндров двигател , 150 HP , и тегло 1600кг. да гори 7-8 литра.По принцип може , ама на село по надолнището. В София пък изключено. Алтернатива е газовият инжекцион /1800-1900лв/,но ти си направи сметката дали си заслужава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Мнение от sambeto » 23 Апр 2007, 19:30

Feanor написа:Колега, за кола от класа на Е39 е малко странно да е на газ или метан. А точно пък за Е39 си е направо кощунство, мен ако питаш. :mhihi:



Без да се обижда авторът на темата,ама напълно подкрепям
Feanor :mhihi:

А по отношение на поддръжката, днес в БМВ Варна смених следното:
-кормилен накрайник
-шарнир
-носач
-тампони на носача май (не ги разбирам много частите :lol: )
-двата задни амортесъори

Тая работа ми излезе 1333 лева с алтернативни части (Лемфъордер),а не оригинални, иначе отиваше към 2500 лева.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от ivan1979g » 24 Апр 2007, 0:08

Feanor написа:Колега, за кола от класа на Е39 е малко странно да е на газ...

Преди врме гледах по Дойче Веле, в предаването auto motor und sport как някакъв немец в Германия си слага газов инжекцион BRC точно на Е39. Репортажа беше за алтернативните горива в Германия.
Ако се направи както трябва едва ли ще има проблеми. Във форума има няколко човека със Е39 с газов инжекцион, потърси, ако искаш, техните постове. Иначе за метана подкрепям негативните мнения.
Карал съм ТДС и ми хареса повече от 520i. Двигателя е някакси по-мек. Не трябва да качваш оборотите, има мощност и на ниски. Освен това субективно усещане за мощност е по-голямо при дизела при нормално каране. Ако не изрязваш до максимални обороти по светофарите, а си караш нормално, поне на мен ТДС-а ми харесва повече. Има и по-нисък разход, но двигателя не е толкова здрав, колкото бензина. А и обслужването му е по-скъпо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 24 Апр 2007, 7:54

Чел съм за газовите инжекциони и знам. Просто не ми се връзва на тази кола да и правя доработки, че да стане по-икономична. Звучи ми малко като дизелово Ферари. :mhihi:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: E39 520i/525TDS предстояща покупка ???

Мнение от pazokolarov » 24 Апр 2007, 18:21

thewizard написа:Здравейте,
мисля да сменям стария Citroen XM с нещо по-ново. Спрял съм се на E39 най-вече заради външния дизайн (мисля ,че дизайнерите и са знаели какво харесвам :) ......


Колега, първо да те поздравя за правината ориентация за следващия ти автомобил :yes:
ОБАЧЕ!!! Не се хващай на ниски цени! Оценките по Шваке на БМВ 98-99 г. са от 8000 евро - на горе. И са изчислени за техническото състояние на колите в Германия - т.е. извършвани са всички технически обслужвания в установените срокове и в ПЪЛЕН обем!
За "изпънати" БМВ-та на сметка (99г -7000 евро примерно) мисля, че Лъки беше писал какво следва да им се сменя - части за още 4-5000 евро!
А що се касае до избора м/у 520i и 525tds и далаверата с икономията от горивата, си направи следната съпоставка:
- За 100 000 км. , изчисли разхода на гориво по сегашните цени за двата двигателя. Получава се разлика от порядъка на 5000 - 9000 лева (градско, извънградско и смесен) в полза на дизела.
- При бензиновия сменяш филтри, масла и др. течности, поне четири пъти свещи и т.н. При дизела сменяш само малко повече филтри и ако ще и дюзите да смениш :mhihi: (което за 100000 км. е почти абсурд!), горната калкулация не намалява съществено!

Моето мнение е 525 и задъжително след обстоен преглед в оторизиран сервиз! :driving: :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
Мечтае да кара: м5

Мнение от popai » 26 Апр 2007, 23:55

който каквото кара това хвали, 520i за мене си е по простия мотор за обслужване, този мотор където и да прочетеш за него, пише, че е прост за обслужване и много непретенциозен, за кола 2ра ръка, дизеловия мотор има голяма вероятност да е на 600 700 000 км, а бензиновият да си е на 200 000 300 000,, дизела си има някой агрегати, като турбина, нафтова помпа, които като им дойде времето си искат своето. а като средства не са малко, така че, все пак си е важно в какво състояние е колата, не искам да се изказвам лошо за дизела, той за мене си е много добър мотор, ако се намери в добро състояние и не много каран, ще ти служи много дълго и вярно, така че всичко си е до късмет май, няма лоши БМВ та, има лоши стопани, и лъжливи продавачи.... :mhihi: аз за това си взех 528 i, и съм неутрален по темата.... :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 27 Апр 2007, 7:41

Ехх, то и аз гледах 528-ците, ама... нищо, следващата ще е М5. :twisted:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Мнение от koko29 » 27 Апр 2007, 15:37

Относно изказването на Pazokolarov ми се иска да споделя нещо:)
Пазо, приятелю, не знам на колко километра е твоята 525-ца, но ще ти кажа нещо от опит. На тези години ТДС-ките са по на 500 000 км и отгоре. И точно тогава почваш да сменяш не само масла и филтри както казваш. Почваш да сменяш освен маслата и филтрите, демферната шайба 700лв, ГНП-то 3500 лв, турбината - 2400 лв, 4-та дюза с електрониката - не помня колко пари беше и т.н. И всичко това за разлика от един литър на 100 км. Моята 520-ка ми харчи 9-9.3 градско, а карам служебен дизел, при това комонреал, който харчи 12.4. Ама айде и на 9 да го свалиш пак не ти излиза сметка. А да не говорим, че за 100000 км, както казваш, няма да смениш 4 пъти свещи а два и най много 2 бобини. И то ако не са ти наред свещите. Така че разликата от 1000 лв икономия от горивото, на дизела, се изяжда от ремонтите, които ще ти оставят джобовете сираци. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: E39 520i/525TDS предстояща покупка ???

Мнение от pazokolarov » 27 Апр 2007, 18:06

pazokolarov написа:
....... и задъжително след обстоен преглед в оторизиран сервиз! :driving: :yes:


Е те това е НАЙ-ВАЖНОТО!!!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook