Хидравлична течност пълна смяна ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Хидравлична течност пълна смяна ?

Мнение от redex » 18 Авг 2006, 11:24

Привет колеги,
Искам да си сменя хидравличната течност. Четох във форума как горе долу става, но повечето мнения са за Е36 и източването само на казанчето. До колкото гледах при мен има и охлаждащ радиатор и маркучите са повечко. Искам да източа всичката течност, да промия и да си сипя нова. Как точно да направя това? кой маркуч да извадя, трябва ли да запаля колата зада може помпата да изхвърли маслото от серпентината и рейката, има ли пробка на рейката ? Има ли опасност да изфухам помпата или да прецакам рейката ако запаля за изхвърляне на маслото ? Причината за смяната е втвърдяване на волана при ниски обороти, проверих ремъка и нивото на сегашната течност всичко ок. Нямам течове от рейката, само от маркучите за ниско налягане, двата дето излизат от казанчето но сега ще ги оправя.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 18 Авг 2006, 12:33

Втвърдяването го имаше и Lucky, но мисля че така и не го оправи...

Това с теча от казанчето е често срещан проблем при Е39. Казанчето е около 70лв + цената за маркуча (не съм сигурен дали маркуча не влизаше в цената). Най-добре го смени и с него и течността! 8)

ПП. Но той май, така и не смени казанчето, а вече всички казакчета са с неразглабяеми филтри вътре, та, за да смениш фълтъра, сменяш казанчето...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 18 Авг 2006, 12:54

ice мерси за мнението, аз съм взел казанчето с двата маркуча от Д.Кар така е казанчето е 70+ маркучите са по 40+ лева, но немога да разбера как да източа течноста, която не е в казанчето а в рейката и серпентината :help: незнам кой маркуч е най-удачно да извадя и дали да паля колата пи изваден маркуч зада изхвърли всичко от хидравличната система

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 18 Авг 2006, 13:04

:idea: #1 Смени това което е в казанчето!

:idea: #2 Покарай и след ден-два, пак смени течността в казанчето (тя вече ще е смес от новата и старата, понеже е циркулирала и са се смесили)!

:idea: #3 Отново смени течността! Сега вече е достатъчно нова, и така можеш да караш споко!

Това е един вид освежаване на течността и е най-бързо и безболезнено за направа! Разхода на течността е по-го;ям, но пък рисковете да сгафиш са почти равни на нула!
Ползвай голяма спринцовка за да изсмучеш течността!
Успех! 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 18 Авг 2006, 13:18

Леден,
Мерси за инфото. Сега отивам да направя това кето казваш. 8) След това ще направя няколко кръгчета и ще пиша за резултата. :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 19 Авг 2006, 11:42

Ето резултата, Смених няколко пъти течноста в казанчето. Точно както каза Ледения течността вътре беше мътна. При всяка смяна започна да става все по чиста но ще промия още няколко пъти. Интересно че след 3 промивки волана умекна чувствително НО като покарах 2-3 километра изведнъж сервото изчезна напълно :shock: все едно че двигателя е загасен. Погледнах помпата върти, теночст има и няма течове. :( ОТ какво може да се получи това? :help: След 20-тина минути докато колата работи волана започна да става мек. В момента не е твърд но не е както трябва да бъде( пробах сервото на друга петица). Огледах всичко няма течове от рейката нито шум при въртене на волана на място. В течността няма тефлонови стружки? Нормално ли е така да изчезне хидравликата изведжъж и след това да се появи постепенно. Да няма въздух ?

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 19 Авг 2006, 14:00

redex написа:Нормално ли е така да изчезне хидравликата изведжъж и след това да се появи постепенно. Да няма въздух ?

Не би трябвало, защото ...

ти само изсмукваш излишното (за момента) количество от разширителния съд (казанчето)...
и веднага допълваш (без да въртиш волана!!!) с новата течност.


По този начин няма как системата да "глътне въздух". 8)
Последна промяна ICE на 20 Авг 2006, 12:58, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: Sofia

Мнение от Financier » 19 Авг 2006, 20:40

Запали двигателя!
На място завърти волана 5-6 пъти крайно ляво - крайно дясно положение. След тази процедура дори и да е имало въздух в системата вече трябва да е излязъл.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 20 Авг 2006, 11:31

Въртях волана в двете крайни позиции. Сега е горе долу добре, въпреки че е по-твърд от колкото трябва да бъде. Проблема е че като пусна климатроника и волана става твърд след около 1-2 минути особно в крайните положения. Ако изключа клиамтика се оправя. Не мога да схвана какво става. :dunno:
Течността се избистри в казанчето, сипах си декстрон както е указано.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 20 Авг 2006, 13:01

redex написа:...сипах си декстрон както е указано.

А дали не си с ATF? 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 2.03.2005
Местоположение: София

Мнение от filipf » 20 Авг 2006, 13:36

За мен единствената връзка между, климатроника и хидравликата е ремъка :dunno:
Възможно ли е ремъка да е износен и като се включи климатроника да започва да приплъзва и това да е причината за втвърдяването на волана :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: Sofia

Мнение от Financier » 20 Авг 2006, 14:21

И аз мисля, че хидравличната течност трябва да е ATF!
Написано е на капачето за казанчето.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 20 Авг 2006, 14:22

колега redex,
дай си VIN code на автомобила, за да проверим...!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 20 Авг 2006, 17:46

маслото за сервото и ск. кутии не се ли води ATF Dextron * (за е36 е II)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 21 Авг 2006, 9:09

Привет, както казва колегата маслото, което налях е ATF DextronIII (три).
Иначе ремъците са два, един за климатика и един за водна помпа, серво и алтернатора.
Първо това проверих.

Вин-на ми е BN27996.

Вчера пътувах по работа извън града и навъртях около 250км.
Сега волана е добре, но пусна ли климатика става твърд :twisted:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook