М57 помпа високо налягане устройство

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от khaled » 04 Авг 2013, 14:09

Някой знае ли какво е устройството на комонрейл помпата на дизеловите двигатели? Чудя се дали има някакъв предпазен клапан за ниското налягане вътре, който да байпасира част от горивото и да го праща директно към връщащата линия.
Проблема при мен е, че има голяма утечка на гориво в нея което ми дава грешка 4704 "pre-supply pressure monitoring". Подкачващата помпа дава 7 бара затапена, но като е свързана и дам на контакт не вдига повече 2.9бара и пада до 2, когато колата е натоварена в обороти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 14.06.2012
Местоположение: ///БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: Е 36
Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от BMW_M42 » 04 Авг 2013, 21:09

Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от Z3Ro* » 04 Авг 2013, 21:39

Има клапан-ограничител на налягането. Аз го смених, че беше протекъл. Но този клапан, доколкото знам, пуска нафта обратно през кръга на излишното гориво, когато налягането стане по-високо от 3 бара. При теб като гледам, както и колегата те е насочил, най-вероятно проблемът е в помпата под шофьорската седалка!
Ако ти забива колата на определени обороти или чат-пат не ще да пали, за помпа си. Иначе клапанчето се намира на маркуча след горивния филтър, преди помпата има разклонение с трипътник и се вижда , едно малко е, колкото монета от лев някъде.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от khaled » 05 Авг 2013, 13:59

Аз този клапан го извадих и проверих, отваря чак на 3.5 бара. Помпата държи 2.7 бара(мерено с манометър, 3.7 по INPA) в системата, а ако я затапя вдига до 7 бара. Затова си правя извода, че налягането се разтоварва някъде през комон-рейл помпата. Това е като дам на контакт за да не вкарвам и други неизвестни. Ако комон-рейл помпата няма утечки означава, че трябва да видя налягане от 4.5 бара на INPA-та като дам на контакт т.е. излишното гориво се разтоварва през този клапан за който става дума.
Нещо не открих по форумите някой да е описал колко му показва ИНПА-та за pre-supply pressure, като е на контакт.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от Z3Ro* » 06 Авг 2013, 0:04

Ето един клип, колега, дано ти свърши работа: http://www.youtube.com/watch?v=ua8J_XTt2o8

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от khaled » 06 Авг 2013, 7:58

Това е доба идея да видя нормални показания в инпа. Интересно,че при тези данни комон-рейла е с около 50бара по-високо, но много играе.
Аз мога да си поставя въпроса по елементарно,дано някой да има възможност да провери:
Нормално ли е като духна през подаващия маркуч на комон-рейл помпата въздуха да излиза директно без през връщащата линия?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от Z3Ro* » 06 Авг 2013, 8:35

Сега като погледнах, нормално е на манометър да дава една цяла единица по-малко-при стойностите на инпа трябва да вадиш единица, понеже атмосферното налягане в системите на колата е константа и е 1000 mbar. За въздуха не знам, но ако е помпата ще има и други признаци-ти не си споделил за такива??

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от khaled » 06 Авг 2013, 10:51

То май само ние с теб си гадаем тука за горивната система. Аз и по чуждите форуми нищо особено не открих. Най-вероятно ще се окаже помпата, но ако дам 400лв и се окаже нещо друго ще е кофти.
Моята теория е, че горивото свободно си циркулира през помпата за високото и има само някакъв дросел на изхода, който да държи налягането. И подкачващата помпа като почне да сдава багажа не и стига дебита да държи това налягане над 4 бара. А този клапан след филтъра ще е само за безопасност ако се запуши дросела.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от Z3Ro* » 06 Авг 2013, 12:48

Аз доколкото знам, помпата под шофьора прави постоянно предналягане, след което горивото минава през комън-рейл помпата, която прави налягането много по-високо. Това налягане се поддържа почти постоянно в рейла, а горивото се дозира спаред инфото от педала на газта, данни от дебитомер и MAP сензор, след което се подава сигнал към турбото за необходимия надув.
При теб има ли някакви проблеми с колата или само е записала грешка? И пробвал ли си да гледаш помпата на живи данни?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от khaled » 07 Авг 2013, 8:01

Той принципа е такъв, но мен ме интересува какво става точно преди ниското да стане високо в тая помпа.
Симптомите при мен са грешката и чуството,че колата не дърпа много добре като наближи 4000оборота.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от Z3Ro* » 07 Авг 2013, 10:10

На едно приятелче за проба взехме от една морга работеща помпа, оказа се, че тя е причината и после той реши да си вземе нова. Ако имаш някой познат, вземи за проба, иначе 400 пари са риск, но мисля, че и при теб причината е в помпатал А за устройството й не мога да кажа нищо.... :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 5.10.2011
Пол: Мъж
Кара: спокойно
Мечтае да кара: по хубави български пътища

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от A-style » 09 Авг 2016, 20:12

При мен ситуацията е - изписва грешка подкачващата помпа ! Симптоми има лагване между 1600-1900 оборота и когато е студена колата или след голям престой (5-6) часа , като я изпомпам над 3500 оборота на първа предавка и заглъхне за 3-4 сек(натискаш газта ,обаче никакъв ефект) и после се оправя(чак променя работата на двигателя през това заглъхване) ...
Подкачващата помпа я пробвахме от лаптопа да включваме и изключваме и сякаш си работи както трябва (има го това шумене под седалката)
Някъде четох , че ако при пълен резервоар го няма това лагване, значи е подкачващата помпа, обаче при мен и при пълен резервоар пак си ги прави тея мизериии и съм склонен да приема ,че нее от подкачващата помпа, анещо др !НО какво :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от Z3Ro* » 09 Авг 2016, 20:25

Гледай помпата на живи данни - налягането не трябва да пада под 3 бара, защото тогава колата забива и не се оправя, докато не пуснеш педала на газта. А за да работи нормално, в смисъл без кратки лагове при ускорение, трябва налягането да е над 3.5 бара... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 1.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E39 530D M sport
Мечтае да кара: много безавариини километри

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от Методи_Методиев » 12 Авг 2016, 14:51

Привет,
за да не отварям нова тема ще питам тук (надявам се колегата няма против).
Подкачващата помпа (pre supply pump) не спира да се качва като съм на контакт, преди време работеше за кратко и спираше. Къде може да е проблема?
Прецака ми се кабела за диагностика и нищо не мога да видя на този етап.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 10.03.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E53 3.0d 218ps

Re: М57 помпа високо налягане устройство

Мнение от stsenkov » 06 Юли 2017, 12:54

Методи_Методиев написа:Привет,
за да не отварям нова тема ще питам тук (надявам се колегата няма против).
Подкачващата помпа (pre supply pump) не спира да се качва като съм на контакт, преди време работеше за кратко и спираше. Къде може да е проблема?
Прецака ми се кабела за диагностика и нищо не мога да видя на този етап.



Колега, отстрани ли проблема? Какво се оказа?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook