Съвет при покупка на E39 523i
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Съвет при покупка на E39 523i
Здравейте , решил съм се сдобия с Е39 523i за предпочитане с дабъл ванос но както дойде. Набелязъл съм две обяви http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details и http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details проблема е , че незнам на какво да наблегна при огледа. От прочетеното тук разбрах , че слабо място са рейките , как да рабера дали е тръгнала рейката и къде да огледам за течове. Ако някой е гледал Е39ките от конкретните обяви нека да сподели състоянието им.
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Съвет при покупка на E39 523i
огледай рейката за течове, пробвай волана за луфтове и на място и в движение
* често при заминала рейка се проявяват вибраций като от гума при скорост 80-130км/ч, отиди да и премерят компресията в цилиндрите и налягането на маслото, огледай внимателно за тежки удари - в 99% от случайте с колите продавани в БГ те си личат от поне 10 метра
и най-накрая стискай палци
и не че нещо ама петица с ръчка е смешна работа, освен ако не е М или 540
* често при заминала рейка се проявяват вибраций като от гума при скорост 80-130км/ч, отиди да и премерят компресията в цилиндрите и налягането на маслото, огледай внимателно за тежки удари - в 99% от случайте с колите продавани в БГ те си личат от поне 10 метра
и най-накрая стискай палци
и не че нещо ама петица с ръчка е смешна работа, освен ако не е М или 540
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Колега, преди половин година купих 523i в обективно доста добро състояние. Силно те съветвам да се насочиш към мотора с единичен ванос
Този с двойният ванос е с 4 ламбда сонди и с по два датчика на колянов и разпределителен вал и два катализатора. Съответно е много по-капризен и по-често дава проблеми. Също така не понася и газ (никога не бих сложил така или иначе). Мощността е същата като на този с един ванос, като единственото му предимство е малко по-ниският, поне на книга, разход на гориво.
Правилно си се ориентирал, че един от често срещаните проблеми е рейката. Задължително трябва да се прегледа и окачването. Друг проблем е филтъра на картерните газове, който като остарее и се поопече, се сцепва и почва да вкарва въздух след дебитомера, което води до понижена мощност и голям разход на масло. Познава се по един "пърдящ" звук (не знам как да го нарека по друг начин
), точно като от скъсана мембрана, който за пръв път чух вчера от едно иначе прилично комби. Чува се при форсиране на място, като пуснеш газта.
Също така е препоръчително да се направи и диагностика, с хубав софтуер от човек, който разбира
(мога да препоръчам такъв) Защото от диагностика до диагностика, много често има голяма разлика
Тези екземпляри от обявите, лично на мен ми се виждат бедни откъм екстри. Една 5-ца петица е добре да има поне кожен салон с подгрев и мулти-волан (темпомат съответно), като и парктроника е полезна екстра (не вярвах, че е така преди да свикна с него). Оригиналният ксенон също е хубаво нещо, но той може да се добави допълнително (пак оригинален). Сензорът за дъжд е една от екстрите, които спокойно може да пропуснеш.
Питай каквото те интересува (може и на ЛС). Ако искаш може да погледнеш мойта за сравнение ако си от София. Успех!
Правилно си се ориентирал, че един от често срещаните проблеми е рейката. Задължително трябва да се прегледа и окачването. Друг проблем е филтъра на картерните газове, който като остарее и се поопече, се сцепва и почва да вкарва въздух след дебитомера, което води до понижена мощност и голям разход на масло. Познава се по един "пърдящ" звук (не знам как да го нарека по друг начин
Също така е препоръчително да се направи и диагностика, с хубав софтуер от човек, който разбира
Тези екземпляри от обявите, лично на мен ми се виждат бедни откъм екстри. Една 5-ца петица е добре да има поне кожен салон с подгрев и мулти-волан (темпомат съответно), като и парктроника е полезна екстра (не вярвах, че е така преди да свикна с него). Оригиналният ксенон също е хубаво нещо, но той може да се добави допълнително (пак оригинален). Сензорът за дъжд е една от екстрите, които спокойно може да пропуснеш.
Питай каквото те интересува (може и на ЛС). Ако искаш може да погледнеш мойта за сравнение ако си от София. Успех!
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Благодаря за изчерпателния отговор колега ! Проблема от заминал филтър за картерните газове при загрят мотор ли се проявява , какви други слабости проявява този автомобил като например течове на масло от мотора ? Ти от колко време имаш колата и как е разхода извън градско при скорост до 100/120 км. защото така най-много ще се кара ?
- bili1
- ентусиаст
-
- Мнения: 831
- Регистриран на: 9.12.2009
- Местоположение: гр.Златоград
- Пол: Мъж
- Кара: 540i E39
- Мечтае да кара: това което има вече...
- Детайли за колата: М62В44
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Според мен първата 523-ка към която си дал линк по си заслужава да се погледне от колкото другата,по снимките виждам има датчик за външна температура за смяна не е фатално не е много пари,като съвети мога да ти напиша следното колега...,преди да запалиш колата погледни маслото като цвят и гъстота,че имат навик да слагат добавки за масло в двигателя за по-тихия звук на двигателя и да не се чува чукане и тропане после след смяната на маслото ще чуеш найстина какво си купил,затова виж маслото първо прилича ли на масло или на боза,после след като я запалиш чуй двигателя как работи да не се тресе да нечука трябва да потдържа едни обороти не да играят след като позагрее пофорсирай я дали се форсира гладко,ако звука е заглъхнал и се чуди има проблем пробвай екстрите по колата работят ли всичките накрая трябва да я покараш обърни внимание на скоростите как влизат съединителя в какво състояние е окачването да нетропа волана не трябва да тресе при рязко намаляне на скороста да нетресе волана основно е това,ако всичко е точно според мен си заслужава после екстри като ксенон,фарове,стопове се купуват най-важното е двигателя,окачването и купето да не е изгнило това е!
Успех!
Успех!

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Alexch написа:Колега, преди половин година купих 523i в обективно доста добро състояние. Силно те съветвам да се насочиш към мотора с единичен ваносТози с двойният ванос е с 4 ламбда сонди и с по два датчика на колянов и разпределителен вал и два катализатора. Съответно е много по-капризен и по-често дава проблеми. Също така не понася и газ (никога не бих сложил така или иначе). Мощността е същата като на този с един ванос, като единственото му предимство е малко по-ниският, поне на книга, разход на гориво.
...
Съгласен съм , че двойния ванус потенциално е по-проблемен от еденичния , но по тая логика най-добре М50 ...
Разлика в крайната мощност и тяга няма , но при би-вануса имаш много повече тяга в ниските обороти и от там по-нисък разход и по-добра динамика в ежедневието .
Ето две графики на 323ти и '99 523и (би-ванус) . До колкото знам Е36 компакт *23и 98ма е с един ванус .


- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Съвет при покупка на E39 523i
acho.rs написа:Съгласен съм , че двойния ванус потенциално е по-проблемен от еденичния , но по тая логика най-добре М50 ...
Разлика в крайната мощност и тяга няма , но при би-вануса имаш много повече тяга в ниските обороти и от там по-нисък разход и по-добра динамика в ежедневието .
Ето две графики на 323ти и '99 523и (би-ванус) . До колкото знам Е36 компакт *23и 98ма е с един ванус .
Ачо, тия графики са валидни при сравнително нови автомобили. След 14-15 години, в зависимост от поддръжката, експлоатацията и километрите, кривите от графиките омекват като... да не казвам какво. Най-добре е, ако автора иска нещо по-модерно да прескочи М52B25TU и да вземе направо М54. Просто този мотор към, който се е насочил не е сполучлив и това си е. Не, че няма изключения, но защо трябва да рискува.
А иначе си прав, че за мотори на по 200-300к е най-добре М50 (само му сравнете биелите с тези на М52/54), а и М20 не е за изхвърляне ако не беше толкова куц, жалко че не се предлагат на Е39

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Аз от М52Б25ТУ съм много доволен като разход/динамика . Кривите по-скоро се снишават , но са горе-долу със същия характер .
От М54 само Б30 а и за него казват , че си похапва масълце .
От М54 само Б30 а и за него казват , че си похапва масълце .
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Съвет при покупка на E39 523i
dak написа:Благодаря за изчерпателния отговор колега ! Проблема от заминал филтър за картерните газове при загрят мотор ли се проявява , какви други слабости проявява този автомобил като например течове на масло от мотора ? Ти от колко време имаш колата и как е разхода извън градско при скорост до 100/120 км. защото така най-много ще се кара ?
Да, на загрял мотор би трябвало да се усеща повече. Имам колата от 6 месеца. Разхода при 110 на темпомат е 7,5 л на 100 км (единичен ванос). Когато я взех беше докарана на самоход от Германия и ми показаха на борда разход 6,7 на 100 за почти 2000 км. Не знам как беше постигнат, но предполагам, че е в резултат на хубавите горива в Германия.
Виж и поста на колегата bili1, който е много прав за добавките в маслото, които прикриват чукането и тропането на двигателя. За справка ето тази ми тема viewtopic.php?f=35&t=245772
Трябва да се слуша и за характерния метален, подрънкващ звук от заминал ванос при форсиране до около 3000 оборота. Охладителната система също е малко капризна и изисква добра поддръжка. Често се среща дефектирала водна помпа (счупена пластмасова турбинка вътре), запекъл термостат и по-рядко сълзене на антифриз от някое от 4-5 възможни места. Този мотор иначе е много здрав и обикновено не дава проблеми като харч на масло. Коментирано е не веднъж, че M52B25/28 са най-добрите бензинови мотори на Е39 като съотношение цена/вървеж/разход.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Ще имам в предвид горе изброените , ако имам въпроси ще пиша ! Относно термостата и водната помпа мисля да ги сменя веднага след покупката !
п.п. Преди време се бях насочил към N42B20 на Е46 318i ФЛ но много ми намаля бюджета а и като покарах Е39 повече ми хареса. Иначе не е проблем да посъбера още някой лев и да търся N42B20 на Е46.
п.п. Преди време се бях насочил към N42B20 на Е46 318i ФЛ но много ми намаля бюджета а и като покарах Е39 повече ми хареса. Иначе не е проблем да посъбера още някой лев и да търся N42B20 на Е46.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Съвет при покупка на E39 523i
взимай м52б25 двоен ванос от личен опит ти казвам имал съм ги и двата двойния ванос е много по добрия избор по динамичен малко по икомомичен а за катализаторите не се притеснявай те са метални и ги има втора ръка пък и без тях може
Барай шишарката Минкеее ....
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Много сте интересни всичките...
То по тая логика да си вземе М30 или М10 понеже са още по-прости
Карал съм 528и един ванос и 528и два ваноса и разлика във вървежа се усеща.
За разход незнам. Ама като почнете да го давате тоя разход по магистралата с 110км/ч
Все едно карате постоянно по магистрали и то с 110км/ч...
А за подръжката... като купувате БМВ се очаква да е скъпо, ако искате евтино има Опел
То по тая логика да си вземе М30 или М10 понеже са още по-прости
Карал съм 528и един ванос и 528и два ваноса и разлика във вървежа се усеща.
За разход незнам. Ама като почнете да го давате тоя разход по магистралата с 110км/ч
Все едно карате постоянно по магистрали и то с 110км/ч...А за подръжката... като купувате БМВ се очаква да е скъпо, ако искате евтино има Опел

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Съвет при покупка на E39 523i
Който не иска ВАНОС, да си вземе 540 
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Съвет при покупка на E39 523i
dak написа:Ще имам в предвид горе изброените , ако имам въпроси ще пиша ! Относно термостата и водната помпа мисля да ги сменя веднага след покупката !
п.п. Преди време се бях насочил към N42B20 на Е46 318i ФЛ но много ми намаля бюджета а и като покарах Е39 повече ми хареса. Иначе не е проблем да посъбера още някой лев и да търся N42B20 на Е46.
Търси 523и би-ванус с мутли волан (заради темпомата) . Както си спокоен шофьор ще постигнеш много добър извънградски разход . На по мойта си ми мисля , че 6,7 при 110 който ти казаха от по-горе е напълно реален .
На динамика трябва да си горе-долу като с А4ката ти
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Съвет при покупка на E39 523i
sadex5 написа:Който не иска ВАНОС, да си вземе 540
Но преди 98-ма

15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани