Бедна смес
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Бедна смес
На техническия преглед излезе повече кислород в газовете, което означава бедна смес. Мотора не трупа никакви грешки затова подозирам, че проблема е в нещо, което не го хваща диагностиката. Изключвам запалителната система - бобини и свещи (свещите са нови, а една бобина замина преди 2 месеца, но благодарения на Милен Napsters я замених). Тях ги хваща диагностиката и без друго. Ламбда сонди - напрежение около 4.5-4.7 волта менящо се - би трябвало да работят. Да са станали лениви и до колко това се отразява? Дебитомер - почистих го зимата. Не дава грешки, не е давал никога. Предполагам, че работи. Горивната система - бензиновия филтър е сменен преди около 15К км. Другото за което се сещам са дюзи, регулатор на налягането в рейката, помпа, теч на вакуум.
Май се насочих сам към отговора
Все пак някой ако се сети нещо ще се радвам да сподели. Що се отнася до вървежа на колата - ами върви си, но като се заиграх да тествам тези дни установявам, че при рязко подаване на газ от ниски обороти - 1500 до 6000 под товар колата ускорява уверено до края на оборотите с изключение на това, че точно около 1600-1700 се случва едно замисляне. Горивото го изключвам като фактор, защото това се наблюдаваше с 95, а сега пресуших един резервоар 98, като при 98-цата почти не се забелязва това, но го има.
Озадачава ме една нередност в показанията от INPA.

Вижте двете скали излизащи драстично от нормите.
Май се насочих сам към отговора
Озадачава ме една нередност в показанията от INPA.
Вижте двете скали излизащи драстично от нормите.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Бедна смес
е двойката регулатор-помпа се проверяват лесно... то ми е странно че няма датчик за тва налягане... дизелите мерят и двете налягания...
и кво е това на снимката, че швабския ми е по-зле и от трънския
и кво е това на снимката, че швабския ми е по-зле и от трънския
Re: Бедна смес
Владо написа:и кво е това на снимката, че швабския ми е по-зле и от трънския
точно това му е проблема
означава,че има проблем с въздуха
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Бедна смес
Яснооо... маркучи - дебелия, този за моторчето за празния ход, вакума към регулатора на гориво, вакума към сервото, клапана за картерни газове... други предложения? Тези ще се опитам да ги прегледам един по един.
Re: Бедна смес
по - скоро програмата не показва стойностите коректно. същият проблем (даже и двата - бедна смес и некоректни стойности) имам и аз. при мен мотора е M50B20TÜ.
пробвай да се закачиш на друга кола със същият мотор за да видиш там, какви стойности излизат.
а и едната стойност за товара Last [mg/Hub] е за дизелови двигатели. За бензинови двигатели трябва да се времето на впръскване.
с две думи освен проблем с колата, имаш проблем и с диагностиката.
пробвай да се закачиш на друга кола със същият мотор за да видиш там, какви стойности излизат.
а и едната стойност за товара Last [mg/Hub] е за дизелови двигатели. За бензинови двигатели трябва да се времето на впръскване.
с две думи освен проблем с колата, имаш проблем и с диагностиката.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Бедна смес
Мерси за съвета.
На първо време не можах да открия лийк. Ще трябва по-обстойно да огледам. Сега огледах клапана за картерни газове и маркучите му и клапана за бензиновите пари. Не се чува свистене и съскане. Нещо по-дребно ще да е. Разбира се отчитам и факта, че не съм демонтирал клапаните от местата им, а само опипвах и оглеждах до колкото е възможно, така че там все още подлежи на въпрос. Има един вакум под дюзите май. А може и гарнитурка да е - я на първи, я на втори дросел, я на колектор.
На първо време не можах да открия лийк. Ще трябва по-обстойно да огледам. Сега огледах клапана за картерни газове и маркучите му и клапана за бензиновите пари. Не се чува свистене и съскане. Нещо по-дребно ще да е. Разбира се отчитам и факта, че не съм демонтирал клапаните от местата им, а само опипвах и оглеждах до колкото е възможно, така че там все още подлежи на въпрос. Има един вакум под дюзите май. А може и гарнитурка да е - я на първи, я на втори дросел, я на колектор.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Бедна смес
Като седнах сериозно да търся по колектора се заслушах в следния шум - на празен ход - чува се свистене на въздух. При подаване на газ, дори леко (достатъчно е дросела да започне да отваря с мм) съскането изчезва. При връщане на дросела се появява отново.
Какво съм сменил и проверил - клапан картерни газове - сложих чисто нов.
Маркучите от капака към клапана и картера са проверени.
Проверих клапана за бензиновите изпарения и маркучите му.
Проверих уплътнението на датчика за температурата на въздуха в колектора.
Проверих маркуча и уплътнението на моторчето за празен ход.
Проверих вакум маркуча за клапана на налягането на бензина в рейката.
Проверих вакума на сервоусилвателя на спирачките.
Свалих дросела и клапата на ASC-то и проверих техните уплътнения.
С това се изчерпва списъка с маркучи които влизат в колектора. Това са нещата, които са достъпни до мен без да свалям колектора. Звука го локализирам с ухо върху колекторите някъде около сепаратора за маслени изпарения. Нормален ли е този съскащ звук от клапана на празен ход. Пак напомням, че с бутането на дросела налягането в колектора пада и звука изчезва. Единственото, което остана по този колектор непроверено са гарнитурите към главата и гарнитурата на пластмасовата капачка под колектора към която са закачени всички вакуми, моторчето за празен ход и клапана за картерни газове. Направих тест като пръсках вода около гарнитурите на работещ мотор с идеята, че водата ще бъде засмукана от евентуалния вакум и ще уплътни за момент, но така и не открих. Започвам да си мисля, че този съскащ звук е заради работата на клапана картерни газове.
P.S. Нямам проблеми с оборотите на мотора, пеленето, сини пушеци, разход на гориво и масло и прочее.
Какво съм сменил и проверил - клапан картерни газове - сложих чисто нов.
Маркучите от капака към клапана и картера са проверени.
Проверих клапана за бензиновите изпарения и маркучите му.
Проверих уплътнението на датчика за температурата на въздуха в колектора.
Проверих маркуча и уплътнението на моторчето за празен ход.
Проверих вакум маркуча за клапана на налягането на бензина в рейката.
Проверих вакума на сервоусилвателя на спирачките.
Свалих дросела и клапата на ASC-то и проверих техните уплътнения.
С това се изчерпва списъка с маркучи които влизат в колектора. Това са нещата, които са достъпни до мен без да свалям колектора. Звука го локализирам с ухо върху колекторите някъде около сепаратора за маслени изпарения. Нормален ли е този съскащ звук от клапана на празен ход. Пак напомням, че с бутането на дросела налягането в колектора пада и звука изчезва. Единственото, което остана по този колектор непроверено са гарнитурите към главата и гарнитурата на пластмасовата капачка под колектора към която са закачени всички вакуми, моторчето за празен ход и клапана за картерни газове. Направих тест като пръсках вода около гарнитурите на работещ мотор с идеята, че водата ще бъде засмукана от евентуалния вакум и ще уплътни за момент, но така и не открих. Започвам да си мисля, че този съскащ звук е заради работата на клапана картерни газове.
P.S. Нямам проблеми с оборотите на мотора, пеленето, сини пушеци, разход на гориво и масло и прочее.
Re: Бедна смес
Gemar написа:Като седнах сериозно да търся по колектора се заслушах в следния шум - на празен ход - чува се свистене на въздух. При подаване на газ, дори леко (достатъчно е дросела да започне да отваря с мм) съскането изчезва. При връщане на дросела се появява отново
и аз винаги съм се питал защо е така,чувам го и на моята и на много М52-ки
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3359
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60-530D F07-530D G11-730D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Бедна смес
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3359
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60-530D F07-530D G11-730D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Бедна смес
Gemar написа:Оф сам си измислям проблеми вече. А не е като да нямам какво да правя
Мда, характерна черта за собствениците на Е39
ПС: И аз съм така, понякога разглабям здрави работи за да видя има ли и какво е износването
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Re: Бедна смес
spacepl написа:Gemar написа:Оф сам си измислям проблеми вече. А не е като да нямам какво да правя
Мда, характерна черта за собствениците на Е39
ПС: И аз съм така, понякога разглабям здрави работи за да видя има ли и какво е износването

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани


