Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Jenkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Pershing 115
Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Здравейте колеги ,
четейки темата за ремонт на фейслифт фарове се зачудих , дали някъде няма подобна и за ремонт на стопове , потърсих ама няма
При мен ситуацията е следната: Е39 - 98 ма година , фарове и стопове фейслифт (всичко е оригинално Hella). Задните габарити(пурите) са "излъгани" по метода с допълнителната крушка (не със съпротивления).
Имам един проблем от доста време който е доста дразнещ. Като цяло всичко работи нормално , но на единия габарит пурите светят по-слабо отколкото на другия. До момента съм направил следните проби и изводи:
Като начало пробвах със махане на крушките и слагане на съпротивления , резултата беше следния: Единия габарит не премигваше и светеше както и при метода с крушките (всичко ОК), другия обаче (този проблемния) продължи да си премигва (все едно не съм сложил съпротивления)
. Като върна допълнителните крушки и махна съпротивленията и двата светят без да примигват , единия обаче си свети по-слабо от другия. Реших че може нещо крушките да правят беля , макар да бяха абсолютно еднакви. Опитах с други крушки (10W) същата работа , опитах и с 21W , просто започнаха да светят по слабо диодите като цяло и пак единия беше по-слаб от другия. Тогава реших да замеря какво напрежение отива към габаритите. Към единия отиваше 12.04V , към другия 11,5V. Това също ми се стори доста странно и реших да пробвам да взема ток от другия габарит с една жица. Напрежението стана ОК , но като закачих въпросния габарит отново светеше по-слабо. Разликата беше там че слагайки съпротивленията спира да премигва , с допълнителната крушка също е добре т.е започна да реагира еднакво и на съпротивленията и на крушката (също като другия) , но въпреки това светеше по-слабо).
Другото което съм направил (това става след всички опити) е че изключих опцията за проверка за изгорели крушки на задните габарити , за да се оттърва от досадното пискане на борд компютъра , но това едва ли има отношените. Започвам да си мисля , че някои от диодите просто са си заминали. Проблема е че незнам подлежат ли на ремонт по някакъв начин , изобщо има ли начин да се разглоби този стоп и да се прави нещо по тези пури , да се заменят например. Питам за ремонт , тъй като ми се струва финансово неоправдано да се купува нов стоп заради подобен проблем.
Моля да споделите , имали ли сте подобен проблем и как сте се справили с него ?
четейки темата за ремонт на фейслифт фарове се зачудих , дали някъде няма подобна и за ремонт на стопове , потърсих ама няма
При мен ситуацията е следната: Е39 - 98 ма година , фарове и стопове фейслифт (всичко е оригинално Hella). Задните габарити(пурите) са "излъгани" по метода с допълнителната крушка (не със съпротивления).
Имам един проблем от доста време който е доста дразнещ. Като цяло всичко работи нормално , но на единия габарит пурите светят по-слабо отколкото на другия. До момента съм направил следните проби и изводи:
Като начало пробвах със махане на крушките и слагане на съпротивления , резултата беше следния: Единия габарит не премигваше и светеше както и при метода с крушките (всичко ОК), другия обаче (този проблемния) продължи да си премигва (все едно не съм сложил съпротивления)
Другото което съм направил (това става след всички опити) е че изключих опцията за проверка за изгорели крушки на задните габарити , за да се оттърва от досадното пискане на борд компютъра , но това едва ли има отношените. Започвам да си мисля , че някои от диодите просто са си заминали. Проблема е че незнам подлежат ли на ремонт по някакъв начин , изобщо има ли начин да се разглоби този стоп и да се прави нещо по тези пури , да се заменят например. Питам за ремонт , тъй като ми се струва финансово неоправдано да се купува нов стоп заради подобен проблем.
Моля да споделите , имали ли сте подобен проблем и как сте се справили с него ?
- pavlin340i
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 14.01.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E30 340i
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
замери (минуса) навсякаде на стопа ако не се опражи пробваи да пуснеш допълнителен минус на крушката 
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Според мен светодиодите си заминават, но не зная дали подлежат на ремонт тези стопове.
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
не подлежат на ремонт,но все пак с мултецет си премери еднакво ли е напрежението към двата стопа
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3359
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60-530D F07-530D G11-730D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Той е написал, че не е еднакво. Това ме навежда на мисълта, че диодите са ОК, но пък след пускане на ток от другия габарит пак не свети ОК
Вземи един LCM от някои твой човек за проба и пиши, нещо тая разлика със резистора и с крушката при габаритите не ми харесва.
- Jenkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Pershing 115
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
spacepl написа:Той е написал, че не е еднакво. Това ме навежда на мисълта, че диодите са ОК, но пък след пускане на ток от другия габарит пак не свети ОКВземи един LCM от някои твой човек за проба и пиши, нещо тая разлика със резистора и с крушката при габаритите не ми харесва.
Аз си мисля че проблема може да е комбиниран до някаква степен. При LCM-а единствения проблем според мен може да е в това че напрежението към въпросния габарит е 1 идея по-ниско отколкото при другия. Това обеснява защо съпротивленията не сработват при него. Обаче щом при нормално подадено напрежение си работят , но габарита отново свети по-слабо си мисля че не е LCM-а основната причина. Дори допускам че си е наред като цяло . а причината за тази малка аномалия се крие някъде из кабелите. Добре щеше да е , да намеря и да пробвам с друг фейслифтов стоп , ама не съм намерил засега. Ако резултата е отрицателен , ще търся и друг LCM за проба.
Някой колега от Бургас дали няма под ръка такъв ?
- IMB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 31.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Ако искаш може да пробваме с моя LCM. Стоповете ми са обикновени и там няма да мога да помогна.
- M3-CSL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 21.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530d xDrive
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Здравейте, колеги. Намерих тази тема и понеже имам същия проблем да питам първо колегата дали го е решил някакси, ако да как 
Не съм много вещ в еладжииските истории, но и при мен единия габарит трепти (мъждука), а другия си работи нормално. Като ходих на еладжия, той свали целия габарит и странното беше, че като го пробва на различни напрежения почваше да свети по силно на 10 волта ако не се лъжа.
Не съм много вещ в еладжииските истории, но и при мен единия габарит трепти (мъждука), а другия си работи нормално. Като ходих на еладжия, той свали целия габарит и странното беше, че като го пробва на различни напрежения почваше да свети по силно на 10 волта ако не се лъжа.
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
M3-CSL написа:Здравейте, колеги. Намерих тази тема и понеже имам същия проблем...............Не съм много вещ в еладжииските истории
Има сервизи за тази цел и хора с познания!
- M3-CSL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 21.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530d xDrive
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
meha написа:M3-CSL написа:Здравейте, колеги. Намерих тази тема и понеже имам същия проблем...............Не съм много вещ в еладжииските истории
Има сервизи за тази цел и хора с познания!
Тоест във форума само си пускаме снимки на колите и се хвалим колко малко ни харчат ли?
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Не,форума е за любители които разбират от коли,а не тепърва да се учиме да завиваме болчета......като не разбираш и бъкел от жица,как мислиш че с едно две изказвания ще те направим електротехник и ще можеш да правиш коли,още повече Бмв
Още повече ,че има 300 теми за тия скапани стопове,и е описвано подробно какво се прави при такъв проблем,ЛИЧНО АЗ съм го описвал дори,ама няма кой да търси и да чете
+ това толкова ли е трудно да прочетеш правилата и да си пуснеш мнението както трябва-не си упоменал модел на колата,не си упоменал дали е преди фейса или след,неща които са от супер голямо значение,ние тука боб ли да хвърляме
И какво по дяволите значи "ходих на еладжия и той свали габарита" ??? Крушката ли е свалил,платката ли,стопа ли,какво??? Пояснявайте ги тези неща

Още повече ,че има 300 теми за тия скапани стопове,и е описвано подробно какво се прави при такъв проблем,ЛИЧНО АЗ съм го описвал дори,ама няма кой да търси и да чете
+ това толкова ли е трудно да прочетеш правилата и да си пуснеш мнението както трябва-не си упоменал модел на колата,не си упоменал дали е преди фейса или след,неща които са от супер голямо значение,ние тука боб ли да хвърляме
И какво по дяволите значи "ходих на еладжия и той свали габарита" ??? Крушката ли е свалил,платката ли,стопа ли,какво??? Пояснявайте ги тези неща

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Освен LCM и кабелите от него към стоповете могат и масите да са възможната причина - окислени, разхлабени съединители и т.н.
Шъ знайш туй мултицйета гуляма раута прай стига дъ гу щтракниш кат тряя и бодниш къдйет тряя

Шъ знайш туй мултицйета гуляма раута прай стига дъ гу щтракниш кат тряя и бодниш къдйет тряя

- M3-CSL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 21.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530d xDrive
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
meha написа:Не,форума е за любители които разбират от коли,а не тепърва да се учиме да завиваме болчета......като не разбираш и бъкел от жица,как мислиш че с едно две изказвания ще те направим електротехник и ще можеш да правиш коли,още повече Бмв![]()
Още повече ,че има 300 теми за тия скапани стопове,и е описвано подробно какво се прави при такъв проблем,ЛИЧНО АЗ съм го описвал дори,ама няма кой да търси и да чете+ това толкова ли е трудно да прочетеш правилата и да си пуснеш мнението както трябва-не си упоменал модел на колата,не си упоменал дали е преди фейса или след,неща които са от супер голямо значение,ние тука боб ли да хвърляме
![]()
И какво по дяволите значи "ходих на еладжия и той свали габарита" ??? Крушката ли е свалил,платката ли,стопа ли,какво??? Пояснявайте ги тези неща![]()
![]()
Колега, не знам защо го прие толкова вътрешно...
Така цялата история накратко. Колата е ТДС 98ма година, на която са сменени фаровете и стоповете с фейсови на Хела. Като взех колата въобще не обърнах внимание, че единия габарит не свети (което си е моя грешка). Когато след няколко дни я подкарах ми изкара грешка на борда, че десния габарит не свети и той наистина не светеше. Иначе крушката за задна скорост си свети, което ме накара да си мисля, че проблема е в някоя крушка. Но понеже и единия енджъл спря да свети отидох в сервиз в който се замиват само с токове. Там ми оправиха енджъла (оказа се даже, че са сложени по-слаби крушки от предишния собственик). Свалиха и целия заден десен габарит от колата и го тестваха на някаква машина с която му пускаха ток да го пробват. Учудиха се, че почва да свети на много слабо напрежение. Погледнаха всички снадки на кабелите и го закачиха пак на колата. Тогава почна да свети, но както казах вече трепти, а не свети ярко както другия. Обясниха ми, че могат да пробват да го оправят, но трябва да разлепят целия габарит и да човъркат вътре.
И нещо друго интересно, когато понякога колата друсне през дупките на пътя, грешката на борда изчезва за няколко минути до следващото друсване.
п.с. Писах в тази тема, понеже използвах именно търсачката с думите "ремонт на габарити" в подфорума Е39
Ако някой може да помогне със съвет е добре дошъл, ако не здраве да е.
Лека вечер
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
M3-CSL написа:..И нещо друго интересно, когато понякога колата друсне през дупките на пътя, грешката на борда изчезва за няколко минути до следващото друсване. .....
Провери си (или я закарай колата да я проверят токаджии) всички ел. връзки и контакти на задните светлини било то на самите лампи във фасунгите и клупонзите отзад на стопа. От това се почва ако не даде резултат после напред към LCM и кабели.

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем със задните габарити - единия свети по-слабо
Кажи им на майсторите да намерят един подходящ резистор с подходяща товарна мощност и съпротивление, и кажи после дали трепти стопа.
Машината дето и викаш се нарича автотрансформатор и подава постоянен ток 2-12 В. Кажи им че е нормално стопа да просветва леко на 5 В. Те мислят че вътре има изгорял стабилизатор на напрежение, ценеров диод. Такъв при БМВ е39 няма. Има при 7 ма серия само.
Нямаш ли някой познат с DIS или NCS expert да ти пусне една опция за LED стопове ?
Машината дето и викаш се нарича автотрансформатор и подава постоянен ток 2-12 В. Кажи им че е нормално стопа да просветва леко на 5 В. Те мислят че вътре има изгорял стабилизатор на напрежение, ценеров диод. Такъв при БМВ е39 няма. Има при 7 ма серия само.
Нямаш ли някой познат с DIS или NCS expert да ти пусне една опция за LED стопове ?
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

