Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 1.05.2012
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: BMW M6 G-power
Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от lud fen » 10 Дек 2013, 17:19

Духа си,изключвам варианта,че е от таралежа вече,не мисля че проблема е в блока за управление,защото на пръв поглед ми изглежда здрав,защото днес го отворих,почистих и прегледах...та пак си работи това вентилаторче след като заспи колата,вече си мисля,че е така фабрично.Та имам и въпрос към теб,ти сигурен ли си,че това вентилаторче спира след като заспи колата?? :D :D
П.С Май се вкарах в доста голям филм с това вентилаторче,но.... :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 10.08.2012
Местоположение: Plaza Dance
Пол: Мъж
Кара: 330ci Stahlgrau

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от asotsf » 11 Дек 2013, 18:23

Колега аз така от едната параноя акумулатор си купих и таралежа смених, че моя така го рециклирах, че даде на късо :lol: След като го "ремонтирах" намерих чисто новия ми акумулатор бош за 290 лв изцеден на 5 волта. В крайна сметка взех един работещ таралеж от колега от форума и си реших проблема с парното, а въпросното вентилаторче разбрах че е нормално да жужи до заспиването на колата, което при е46 става за 17 мин по спомен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 1.05.2012
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: BMW M6 G-power
Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от lud fen » 12 Дек 2013, 10:30

А моя си жужи постоянно и не знам как да разбера,къде ми е проблема.Като махна буксата на таралежа пак не спира,огледахме и блока за управление и си беше здрав,това вентилаторче спира само когато махна бушон номер 9,вече си мисля да го махна от блока за управление,да го отпоя и да нямам вентилация на купето :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от oci » 12 Дек 2013, 14:13

lud fen написа:А моя си жужи постоянно и не знам как да разбера,къде ми е проблема.Като махна буксата на таралежа пак не спира,огледахме и блока за управление и си беше здрав,това вентилаторче спира само когато махна бушон номер 9,вече си мисля да го махна от блока за управление,да го отпоя и да нямам вентилация на купето :mhihi: :mhihi:


Много е просто колега разглобяваш управлението, почистваш вентилаторчето смазваш го, сглобяваш всичко обратно и готово, ако го махнеш това вентилаторче ще си имаш големи проблеми с климатика и парното, защото датчика за вътрешна температура постоянно ще отчита висока температура.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 1.05.2012
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: BMW M6 G-power
Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от lud fen » 12 Дек 2013, 16:22

Май погрешно ме разбрахте,на мен не ми пречи,че жужи,проблема е че не спира да работи,смисъл постоянно си работи,даже и след 16 мин,а тогава би трябвало да спре,нали така...стоял съм в колата близа 1 час само и само да видя дали ще спре,но няма.
Не знам къде да търся проблема,не е от таралежа това го знам вече,може би е от блока за управление,но сме го прегледали и почистили вече,а друго не ми идва на ума от къде може е проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от oci » 12 Дек 2013, 19:16

lud fen написа:Май погрешно ме разбрахте,на мен не ми пречи,че жужи,проблема е че не спира да работи,смисъл постоянно си работи,даже и след 16 мин,а тогава би трябвало да спре,нали така...стоял съм в колата близа 1 час само и само да видя дали ще спре,но няма.
Не знам къде да търся проблема,не е от таралежа това го знам вече,може би е от блока за управление,но сме го прегледали и почистили вече,а друго не ми идва на ума от къде може е проблема.


да щом е така най-вероятно е в модула на климатроника проблема

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 10.03.2011
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 525d '01
Мечтае да кара: m5

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от 0utlaw » 28 Дек 2013, 17:49

Здравейте, колеги. Вентилаторът на парното спря да духа, но от самото парно се усеща топлина. Четох няколко теми включително и тази, но не знам дали е от таралежа. Дайте съвет как да проверя
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от oci » 28 Дек 2013, 23:26

0utlaw написа:Здравейте, колеги. Вентилаторът на парното спря да духа, но от самото парно се усеща топлина. Четох няколко теми включително и тази, но не знам дали е от таралежа. Дайте съвет как да проверя


таралежа е колега, няма как да провериш освен ако не пробваш с друг иначе и окъсяване на кабелите на буксата става да видиш дали без таралеж ще тръгне вентилатора, но ако не знаеш какво да окъсиш най-много да изгориш модула на климатроника, но на 99 процента проблема е в ежко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 10.03.2011
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 525d '01
Мечтае да кара: m5

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от 0utlaw » 29 Дек 2013, 11:13

Тази сутрин вентилатора тръгна, не е прекъсвал. Пътувам и затова няма как да ровичкам.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 9.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 530DA
Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
Детайли за колата: Е39 530DA wagon

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от bumer530 » 22 Фев 2014, 21:57

Здравейте,колеги!При мен проблема се прояви преди десетина дни:вентилатора или работи или не работи-обичайните магарии на "таралежа".Днес май му дойде тотала.Свалих и ново 300.Първо буксата бе започнала да се топи.Когато има стопено=>има нагряване=>хлабава връзка...(вижда се на приложените снимки)и второто е ,че до сега не съм виждал такъв.До сега съм сменял 5-6 "таралежа" (е46,е39)на мои приятели,но никога не съм попадал на такъв.Та въпроса ми е:според вас този оригинален ли е?(доста свеж ми изглежда;алуминия още не е потъмнял по него -има блясък;ако е сменяван ,със сигурност е било в Италия;колата я карам от близо четири години)Та според вас оригинален ли е и какъв съвет ще ми дадете?
П.П.ако не е оригинален-би ми помогнало за проблема на стопената букса(ако пиновете са с една идея по малък диаметър,може би не е правил добър контакт) :dunno:
P2220203.JPG

IMG_0260.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 9.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 530DA
Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
Детайли за колата: Е39 530DA wagon

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от bumer530 » 23 Фев 2014, 17:00

http://www.ebay.com/itm/BLOWER-HEATER-R ... 0522507498
http://www.pantritrading.com/bmw/bmw-e3 ... 31680.html
http://carhouse.ie/BMW/E39/Heater-Blower-Resistor
Не ми изглежда оригинално.Изработката му е като за 2 лева и 50 стотинки.Буксата ще я почистя и ще и понатегна малко леглата на пиновете.Не знам дали няма как е по добре да си взема втора ръка и да му презапоя студените спойки.Да не взема да се запаля някъде по пътищата.Самата му изработка не ми изглежда сериозна.Дайте съвет.!?
Написах производителя в търсачката и ми излезе това- http://www.sitronic.com ,марката му е Valeo.Повече от 4 години не е имало проблем с тази букса....Възможно ли е с времето от нагряване и изстиване да са се деформирали(разширили)леглата на пиновете на буксата или пък перката да е запекла и да му е "дала напрежение".Ще взема за проба втора ръка,но и ако той си заминал най много да ме обърка в диагнозата.
П.П.не изразявам компетентност точно по този въпрос,просто разсъждавам на глас :dunno: :dunno:

Малко инфо от по късните часове : почистих буксата,както и пиновете на самия "таралеж".Работи нормално,но ми прави впечатление ,че кабелите след 10 минути работа на макс започнаха да се загряват(да се затоплят).Става въпрос за дебелите кабели ,които влизат в буксата.Какво става?????Не мога да разбера.Проблема в ши..я "кактос"ли е или в мизерната буксичка :ranting: :ranting: :bang: :bang:
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Z3Ro* » 26 Фев 2014, 23:34

И аз два дни се боря с това парно - моята букса също беше нагоряла на средното от трите легла...Почистих, премерих - има сигнал 13 и нещо волта. Реших, че съм за таралеж - и преди ми е правил магарии. Сложих нов - пак никой. Опитах с побутване на вентилатора през левия ботуш, но не тръгва. Шумове от вентилатора досега не съм чувал, но май работата си отива към здравото разглобяване... :(
Намерих и двата бушона зад жабката /много трудно се стигало до тях/, предният е здрав, задният не знам... :D И той ли е за парното?
Има ли някакъв вариант да се тества вентилаторът без разглобяване - някой знае ли кой от пиновете на буксата е към вентилатора? :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 9.11.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 530DA
Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
Детайли за колата: Е39 530DA wagon

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от bumer530 » 28 Фев 2014, 1:42

Аз се справих с проблема-взех си нова букса,малко рязане и снаждане на кабели(доста на неудобно място е - целите ръце си изгорях с калай),термошлаух и нещата заспаха :yes:
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Z3Ro* » 28 Фев 2014, 21:19

Аз също вече съм с работещо парно - проблемът беше в управлението на климата... Майсторът каза, че стария ми таралеж, който аз тъкмо смених, не е работил добре, вследствие на което някаква спойка в управлението се е прекъснала. Запоиха ми я, почистиха и сега срещу допълнителни 35 лева вече парното е ок... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 21.04.2008

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от BukTopCaBoB » 24 Мар 2014, 19:58

Къде във Варна могат да ми оправят таралежа? Свалил съм го от колата,но не съм много по еладжийските тънкости

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook