Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- lud fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 1.05.2012
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: BMW M6 G-power
- Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Духа си,изключвам варианта,че е от таралежа вече,не мисля че проблема е в блока за управление,защото на пръв поглед ми изглежда здрав,защото днес го отворих,почистих и прегледах...та пак си работи това вентилаторче след като заспи колата,вече си мисля,че е така фабрично.Та имам и въпрос към теб,ти сигурен ли си,че това вентилаторче спира след като заспи колата??
П.С Май се вкарах в доста голям филм с това вентилаторче,но....



П.С Май се вкарах в доста голям филм с това вентилаторче,но....


- asotsf
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 10.08.2012
- Местоположение: Plaza Dance
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci Stahlgrau
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Колега аз така от едната параноя акумулатор си купих и таралежа смених, че моя така го рециклирах, че даде на късо
След като го "ремонтирах" намерих чисто новия ми акумулатор бош за 290 лв изцеден на 5 волта. В крайна сметка взех един работещ таралеж от колега от форума и си реших проблема с парното, а въпросното вентилаторче разбрах че е нормално да жужи до заспиването на колата, което при е46 става за 17 мин по спомен.

- lud fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 1.05.2012
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: BMW M6 G-power
- Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
А моя си жужи постоянно и не знам как да разбера,къде ми е проблема.Като махна буксата на таралежа пак не спира,огледахме и блока за управление и си беше здрав,това вентилаторче спира само когато махна бушон номер 9,вече си мисля да го махна от блока за управление,да го отпоя и да нямам вентилация на купето



- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
lud fen написа:А моя си жужи постоянно и не знам как да разбера,къде ми е проблема.Като махна буксата на таралежа пак не спира,огледахме и блока за управление и си беше здрав,това вентилаторче спира само когато махна бушон номер 9,вече си мисля да го махна от блока за управление,да го отпоя и да нямам вентилация на купето![]()
Много е просто колега разглобяваш управлението, почистваш вентилаторчето смазваш го, сглобяваш всичко обратно и готово, ако го махнеш това вентилаторче ще си имаш големи проблеми с климатика и парното, защото датчика за вътрешна температура постоянно ще отчита висока температура.
- lud fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 1.05.2012
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: BMW M6 G-power
- Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Май погрешно ме разбрахте,на мен не ми пречи,че жужи,проблема е че не спира да работи,смисъл постоянно си работи,даже и след 16 мин,а тогава би трябвало да спре,нали така...стоял съм в колата близа 1 час само и само да видя дали ще спре,но няма.
Не знам къде да търся проблема,не е от таралежа това го знам вече,може би е от блока за управление,но сме го прегледали и почистили вече,а друго не ми идва на ума от къде може е проблема.
Не знам къде да търся проблема,не е от таралежа това го знам вече,може би е от блока за управление,но сме го прегледали и почистили вече,а друго не ми идва на ума от къде може е проблема.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
lud fen написа:Май погрешно ме разбрахте,на мен не ми пречи,че жужи,проблема е че не спира да работи,смисъл постоянно си работи,даже и след 16 мин,а тогава би трябвало да спре,нали така...стоял съм в колата близа 1 час само и само да видя дали ще спре,но няма.
Не знам къде да търся проблема,не е от таралежа това го знам вече,може би е от блока за управление,но сме го прегледали и почистили вече,а друго не ми идва на ума от къде може е проблема.
да щом е така най-вероятно е в модула на климатроника проблема
- 0utlaw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.03.2011
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525d '01
- Мечтае да кара: m5
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте, колеги. Вентилаторът на парното спря да духа, но от самото парно се усеща топлина. Четох няколко теми включително и тази, но не знам дали е от таралежа. Дайте съвет как да проверя
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
0utlaw написа:Здравейте, колеги. Вентилаторът на парното спря да духа, но от самото парно се усеща топлина. Четох няколко теми включително и тази, но не знам дали е от таралежа. Дайте съвет как да проверя
таралежа е колега, няма как да провериш освен ако не пробваш с друг иначе и окъсяване на кабелите на буксата става да видиш дали без таралеж ще тръгне вентилатора, но ако не знаеш какво да окъсиш най-много да изгориш модула на климатроника, но на 99 процента проблема е в ежко.
- 0utlaw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.03.2011
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525d '01
- Мечтае да кара: m5
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Тази сутрин вентилатора тръгна, не е прекъсвал. Пътувам и затова няма как да ровичкам.
- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте,колеги!При мен проблема се прояви преди десетина дни:вентилатора или работи или не работи-обичайните магарии на "таралежа".Днес май му дойде тотала.Свалих и ново 300.Първо буксата бе започнала да се топи.Когато има стопено=>има нагряване=>хлабава връзка...(вижда се на приложените снимки)и второто е ,че до сега не съм виждал такъв.До сега съм сменял 5-6 "таралежа" (е46,е39)на мои приятели,но никога не съм попадал на такъв.Та въпроса ми е:според вас този оригинален ли е?(доста свеж ми изглежда;алуминия още не е потъмнял по него -има блясък;ако е сменяван ,със сигурност е било в Италия;колата я карам от близо четири години)Та според вас оригинален ли е и какъв съвет ще ми дадете?
П.П.ако не е оригинален-би ми помогнало за проблема на стопената букса(ако пиновете са с една идея по малък диаметър,може би не е правил добър контакт)
П.П.ако не е оригинален-би ми помогнало за проблема на стопената букса(ако пиновете са с една идея по малък диаметър,може би не е правил добър контакт)

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
http://www.ebay.com/itm/BLOWER-HEATER-R ... 0522507498
http://www.pantritrading.com/bmw/bmw-e3 ... 31680.html
http://carhouse.ie/BMW/E39/Heater-Blower-Resistor
Не ми изглежда оригинално.Изработката му е като за 2 лева и 50 стотинки.Буксата ще я почистя и ще и понатегна малко леглата на пиновете.Не знам дали няма как е по добре да си взема втора ръка и да му презапоя студените спойки.Да не взема да се запаля някъде по пътищата.Самата му изработка не ми изглежда сериозна.Дайте съвет.!?
Написах производителя в търсачката и ми излезе това- http://www.sitronic.com ,марката му е Valeo.Повече от 4 години не е имало проблем с тази букса....Възможно ли е с времето от нагряване и изстиване да са се деформирали(разширили)леглата на пиновете на буксата или пък перката да е запекла и да му е "дала напрежение".Ще взема за проба втора ръка,но и ако той си заминал най много да ме обърка в диагнозата.
П.П.не изразявам компетентност точно по този въпрос,просто разсъждавам на глас

Малко инфо от по късните часове : почистих буксата,както и пиновете на самия "таралеж".Работи нормално,но ми прави впечатление ,че кабелите след 10 минути работа на макс започнаха да се загряват(да се затоплят).Става въпрос за дебелите кабели ,които влизат в буксата.Какво става?????Не мога да разбера.Проблема в ши..я "кактос"ли е или в мизерната буксичка

http://www.pantritrading.com/bmw/bmw-e3 ... 31680.html
http://carhouse.ie/BMW/E39/Heater-Blower-Resistor
Не ми изглежда оригинално.Изработката му е като за 2 лева и 50 стотинки.Буксата ще я почистя и ще и понатегна малко леглата на пиновете.Не знам дали няма как е по добре да си взема втора ръка и да му презапоя студените спойки.Да не взема да се запаля някъде по пътищата.Самата му изработка не ми изглежда сериозна.Дайте съвет.!?
Написах производителя в търсачката и ми излезе това- http://www.sitronic.com ,марката му е Valeo.Повече от 4 години не е имало проблем с тази букса....Възможно ли е с времето от нагряване и изстиване да са се деформирали(разширили)леглата на пиновете на буксата или пък перката да е запекла и да му е "дала напрежение".Ще взема за проба втора ръка,но и ако той си заминал най много да ме обърка в диагнозата.
П.П.не изразявам компетентност точно по този въпрос,просто разсъждавам на глас


Малко инфо от по късните часове : почистих буксата,както и пиновете на самия "таралеж".Работи нормално,но ми прави впечатление ,че кабелите след 10 минути работа на макс започнаха да се загряват(да се затоплят).Става въпрос за дебелите кабели ,които влизат в буксата.Какво става?????Не мога да разбера.Проблема в ши..я "кактос"ли е или в мизерната буксичка




Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И аз два дни се боря с това парно - моята букса също беше нагоряла на средното от трите легла...Почистих, премерих - има сигнал 13 и нещо волта. Реших, че съм за таралеж - и преди ми е правил магарии. Сложих нов - пак никой. Опитах с побутване на вентилатора през левия ботуш, но не тръгва. Шумове от вентилатора досега не съм чувал, но май работата си отива към здравото разглобяване...
Намерих и двата бушона зад жабката /много трудно се стигало до тях/, предният е здрав, задният не знам...
И той ли е за парното?
Има ли някакъв вариант да се тества вентилаторът без разглобяване - някой знае ли кой от пиновете на буксата е към вентилатора?

Намерих и двата бушона зад жабката /много трудно се стигало до тях/, предният е здрав, задният не знам...

Има ли някакъв вариант да се тества вентилаторът без разглобяване - някой знае ли кой от пиновете на буксата е към вентилатора?

- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Аз се справих с проблема-взех си нова букса,малко рязане и снаждане на кабели(доста на неудобно място е - целите ръце си изгорях с калай),термошлаух и нещата заспаха 

Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Аз също вече съм с работещо парно - проблемът беше в управлението на климата... Майсторът каза, че стария ми таралеж, който аз тъкмо смених, не е работил добре, вследствие на което някаква спойка в управлението се е прекъснала. Запоиха ми я, почистиха и сега срещу допълнителни 35 лева вече парното е ок... 

- BukTopCaBoB
- Потребител
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: 21.04.2008
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Къде във Варна могат да ми оправят таралежа? Свалил съм го от колата,но не съм много по еладжийските тънкости
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани