Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от martinvn » 21 Май 2010, 13:32

Искам да изкажа специални благодарности към колегата Se7ven ! След около година ходене по мъките с това забиване между предавките на студен мотор, най-после се радвам на нормална работа на автомобила си !
Въпреки че в 3 различни сервиза я бърникаха тази плочка и "уж" почистваха и настройваха нищо не се получаваше и се бях настроил да купя нова. След неговата интервенция това няма да се наложи ! Златни ръце, благодаря колега !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 21 Май 2010, 14:46

:yes: няма защо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от stony1 » 21 Май 2010, 16:29

vladobate написа:Колега, не е трябвало да разглобяваш помпата. Притрисането на ниски обороти е от неточно центроване на количеството подавано гориво т.е. в повече е: "... днес бъзиках и помпатареших най-напред да я бутна малко към предното стъкло с идеята че така ще трябва да се оправи.уви оборотите се вдигнаха и притрисането стана разцепващо мрака, върнах помпата до предварително отбелязаното място преди моята интервенция и с може би по-малко от половин милиметър я преместих към предницата на колата...и...о небеса мотора взе да мърка на перфектните 600 оборота....без притрисане и без изпушването което го имаше при рязко подаване на газ " - цитат на колегата kraininski от темата му "Отново ТДС" . Прочети и темата - ,http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=60723 , kakto и- http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=70412 от подфорума на Е34 , всичко ще ти стане ясно и давай смело с регулировката само чети внимателно преди това. Аз съм минал през всичко това и не е страшно. Успех !


Всичко съм изчел коега и благодаря за съвета. Пропуснах да се похваля, че от няколко дена и моя мотор мърка. Поиграх си с центровката и сега е добре. Решението ми да разглобя помпата беше продиктувано от информацията и различните мнения по въпроса за прословутото ГНП и плочката. Идеята ми беше също да проверя прослловутите четци и графитни писти.
Извода е следния:
Малко са хората, които ще се захванат да направят добре регулировка на помпата, повечто са чували, че плочката прави пробле и предлагат да бъде подменена с нова, а след монтажа на новата няма как да не направят регулировка, но клиента вече е платил за демонтаж, монтаж и регулировка. В оторизираните сервизи не им се занимава с такива неща, а на места персонала знае по-малко от мен (нека никой не се обижа, споделям личен опит от последните две години), може да проверите колко струва подмяната на плочката с нова. Ужасяващата плочка на ТДСа е абсолютно елементарно устройство, в което има полупроводникови елементи измислени преди 50 години, които много трудно дефектират.
Проблема с неравномерната работа и трудното палене при ТДСа е комплексен и не се дължи само на плочката, но в сервизите им е по-лесно да махнат с ръка и да кажат "Момче, проблема ти е в помпата. Трябва да се смени, това им е слабо място". Някой дори ми даваха съвети по телефона, а други маправо ми направиха диaгностика на слух.
Последна промяна stony1 на 21 Май 2010, 20:56, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Пресиян Василев » 21 Май 2010, 18:13

martinvn написа:Искам да изкажа специални благодарности към колегата Se7ven ! След около година ходене по мъките с това забиване между предавките на студен мотор, най-после се радвам на нормална работа на автомобила си !
Въпреки че в 3 различни сервиза я бърникаха тази плочка и "уж" почистваха и настройваха нищо не се получаваше и се бях настроил да купя нова. След неговата интервенция това няма да се наложи ! Златни ръце, благодаря колега !

Кажи баба тенкю :mhihi: Ууууууу наи-накрая
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 09 Юни 2010, 21:55

Ето един пример за мръсна плочка, до сега не съм виждал такова нещо, с ръцете сме гребали с един колега докато я изчистим, долната част, която беше същата гняз. Имаме подозрение, че може да е от каране с биодизел, щото и филтъра беше в същото състояние. Ето сами да видите:
Изображение
Изображение
Изображение

В края на крайщата резултата беше положителен и колата замърка. :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 10 Юни 2010, 10:23

аууу ,много е грозна
данчо щеше да показваш как се настройва с дис
поздрави
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 10 Юни 2010, 18:33

cls6666 написа:аууу ,много е грозна
данчо щеше да показваш как се настройва с дис
поздрави

Колегата badsharki го е написал как се стига до там, аз единствено като ми остане време мога да направя скрий шотове и да ги сложа тук.
badsharki написа:
cls6666 написа:а как излизат живите данни при диса ,че само веднъж попаднах случайно и после не открих нищо :banghead:


За DDE 2.2

Правиш Short Test --> Control-Module function --> Function selection --> Избираш Drive/Diesel Engine Electronics --> Test Plan --> Цъкаш 31292 --> Идентивицира ЕКУ-то и пак 31292 --> Expert mode и 31292 --> Diagnosis request и 31292 ... и си в живите данни. ;)
[/quote]

Другото е два чука и торс Т30 за развиване на болтовете и завиване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от sa_hellrot » 11 Юни 2010, 21:04

Ееее, и мойта се беше зацапала, ама не чак толкова... значи си имам една резервна сега :D

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 13.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от totoza » 23 Юни 2010, 17:01

и аз си почистих мойта и има разлика !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от hobotqnin » 27 Юни 2010, 11:36

нещо ми се струва че от както я има тази тема,ония псевдо майстори(от какъвто и аз си патих),нещо много,много,не си рекламират способностите,които взимаха по 150-200лв,и се оказваше че са сменили само уплътненията на гнп-то

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от hobotqnin » 27 Юни 2010, 11:38

между другото,Дане,трябва да изключиме асембли мода :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 27 Юни 2010, 11:47

hobotqnin написа:между другото,Дане,трябва да изключиме асембли мода :)

е раздуй де? за кво става дума
между другото и аз бях се запътил първо към пловдив(напразно ходих -казаха ми нова) и към монтана добре че нямах време, ама сега пък имам една цяла помпа резерва
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от hobotqnin » 27 Юни 2010, 12:03

cls6666 написа:
hobotqnin написа:между другото,Дане,трябва да изключиме асембли мода :)

е раздуй де? за кво става дума
между другото и аз бях се запътил първо към пловдив(напразно ходих -казаха ми нова) и към монтана добре че нямах време, ама сега пък имам една цяла помпа резерва


за нивомат става въпрс колега,se7ven знае :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от cls6666 » 27 Юни 2010, 12:11

аз помислих че е за настроиките по помпата ,че отвреме на време ги променям за да видя накъде ще духне вятъра
там имаше три настроики на които пише 0-''basic'',1 и 2 при мен понеже веригите са за смяна я сложих на 2 първо ама димеше повече на натоварване и сега стои на 1
Последна промяна cls6666 на 28 Юни 2010, 15:02, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.

Мнение от Se7ven » 02 Юли 2010, 12:56

cls6666 написа:аз помислих че е за настроиките по помпата ,че отвреме на време ги променям за да видя накъде ще духне вятъра
там имаше три настроики на които пише 0-''basic'',1 и 2 при мен понеже веригите са за смяна я сложих на 2 първо ама димеше повече на натоварване и сега стои на 1


За какви три настройки говориш? С какво ги гледаш?

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook