Проверка на дюзи. common rail

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от LUCIFER'S » 18 Фев 2013, 10:53

Ako не тресе мотора не пипай. Пушека и харча може да е от калпаво гориво... Преди месец така се наиграх с един резервоар и то на ОМВ- Добрич беше супер барчок горивото им от последната зарядка
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 525D 163hp 2001г.

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от DekeR » 05 Апр 2013, 5:10

Здравейте!! Прочетох темата която използвам в помощ да видя коя дюза до колко е заминала, но имам един проблем....не ми се получава :mhihi: Знам, че съм на прав път маркучи колби всичко си има, на теория всичко е ясно(уж) но в момента в който дам на контакт да запаля, от маркуча който минава през всичките свещи почва да тече нафта!! В смисъл малко съм шубе и недозапалих, но от двата пъти стана леко нафтено положението!? Може ли само лек доориентир как точно се свързват !? Мерси :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от nightdriver » 05 Апр 2013, 10:55

DekeR написа:Здравейте!! Прочетох темата която използвам в помощ да видя коя дюза до колко е заминала, но имам един проблем....не ми се получава :mhihi: Знам, че съм на прав път маркучи колби всичко си има, на теория всичко е ясно(уж) но в момента в който дам на контакт да запаля, от маркуча който минава през всичките свещи почва да тече нафта!! В смисъл малко съм шубе и недозапалих, но от двата пъти стана леко нафтено положението!? Може ли само лек доориентир как точно се свързват !? Мерси :yes:


Върху всяка дюза има пластмасово Т-образно разклонение с платнени маркучета . По тези маркучета тече обратната нафта и ти ще замерваш точно дебита от тази нафта на всяка дюза . Вадиш всички маркучета от Т-образните разклонения и на тяхно място слагаш други маркучи , които отиват в приготвените от теб шишета или колби . Всеки втори отвор на Т-образното раклонение го запушваш или слагаш втори маркуч , който също отива в шишето на съответната дюза .

дюза - Т-образно - два маркуча - едно шише !

или

дюза - Т-образно - тапа на единия отвор - маркуч на другия отвор - едно шише !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от sannikolaus » 05 Апр 2013, 11:28

А при мен като проблемът е толкова сериозен, че на стартер колата не иска изобщо да запали, как да направя теста с колбите, след като трябва на работещ двигател да е? Всичко друго съм сменил. Датчик на рейла, реле зад жабката, горивен филтър. Проверена помпа в резервоара. До дюзите стига гориво в изобилие, което предполагам значи, че ГНП работи добре. Само с бутане или дърпане може да запали колата. :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 525D 163hp 2001г.

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от DekeR » 05 Апр 2013, 21:08

nightdriver написа:
DekeR написа:Здравейте!! Прочетох темата която използвам в помощ да видя коя дюза до колко е заминала, но имам един проблем....не ми се получава :mhihi: Знам, че съм на прав път маркучи колби всичко си има, на теория всичко е ясно(уж) но в момента в който дам на контакт да запаля, от маркуча който минава през всичките свещи почва да тече нафта!! В смисъл малко съм шубе и недозапалих, но от двата пъти стана леко нафтено положението!? Може ли само лек доориентир как точно се свързват !? Мерси :yes:


Върху всяка дюза има пластмасово Т-образно разклонение с платнени маркучета . По тези маркучета тече обратната нафта и ти ще замерваш точно дебита от тази нафта на всяка дюза . Вадиш всички маркучета от Т-образните разклонения и на тяхно място слагаш други маркучи , които отиват в приготвените от теб шишета или колби . Всеки втори отвор на Т-образното раклонение го запушваш или слагаш втори маркуч , който също отива в шишето на съответната дюза .

дюза - Т-образно - два маркуча - едно шише !

или

дюза - Т-образно - тапа на единия отвор - маркуч на другия отвор - едно шише !


Значи колега, аз правя следното!! Отстранявам цялото мъркуче което минава през всичките дюзи и към което съответно са закрепени въпросните Т-образни тръбички и го слагам на страна !! Пускам маркучи директно от дюзите в чашките им....но в момента който дам на контакт, от въпросния маркуч(който е на страна) почва да блика нафта през всяко едно Т-образно поотделно!!!...и всичко става в нафта!! Това е само като дам на контакт, но ме е шубе да дозапаля при положение че за секунди всичко плува в нафта!! :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от Speed_Am_All » 20 Сеп 2013, 23:25

Моята (530d) до миналата седмица си работеше и вървеше екстра. Но почна да претриса много силно на празен ход, за 2-3 секунди и после се оправя. После го усетих и в движение, губи мощност и претриса. Закачих имапата и си призна, дюза на шести цилиндър. Въпросите ми са:
Кой е шести цилиндър?
Как колата се усеща, коя е проблемната дюза?
Нормално ли е да умре от веднъж или просто си е отдавна в джаза, а аз не съм го знаел?
Гледах из нета че бая трудно излизат, има ли някакъв чалъм при смяната?
Предполагам е наивно да питам дали добавка ще помогне?

Ето и грешката:
Изображение
Последна промяна Speed_Am_All на 20 Сеп 2013, 23:30, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от gentata » 20 Сеп 2013, 23:29

6-ти цилиндър е най-вътрешния към купето. Към радиатора е 1-ви.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от Z3Ro* » 21 Сеп 2013, 0:23

Колега, дай снимка на работата на дюзите, ако можеш ! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 16.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
Мечтае да кара: S65 AMG

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от W140_S600_V12 » 21 Сеп 2013, 19:24

Speed_Am_All написа:Моята (530d) до миналата седмица си работеше и вървеше екстра. Но почна да претриса много силно на празен ход, за 2-3 секунди и после се оправя. После го усетих и в движение, губи мощност и претриса. Закачих имапата и си призна, дюза на шести цилиндър. Въпросите ми са:
Кой е шести цилиндър?
Как колата се усеща, коя е проблемната дюза?
Нормално ли е да умре от веднъж или просто си е отдавна в джаза, а аз не съм го знаел?
Гледах из нета че бая трудно излизат, има ли някакъв чалъм при смяната?
Предполагам е наивно да питам дали добавка ще помогне?


Колега, аз имах сериозен проблем с 4 дюза - колата тресеше здраво - корекцията и беше 4,5 при допустим интервал -1 до 1. Според майсторите следваше неизбежна смяна или рециклаж. Колкото и наивно да звучи си купих добавка Castrol TDA и след точно 3 резервоара с нея дюзата се изчисти и колата се оправи. От тогава сипвам такава на всеки резервоар като превенция и колата работи като часовник без грам претрисане. Добавката никак не е скъпа и съветвам, който има проблем да опита - и без това няма какво да се загуби. :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от Speed_Am_All » 22 Сеп 2013, 17:53

И аз пробвах с добавка преди 3 часа. Само че сложиш двойно количество след консултация с един майстор на който имам доверие. Освен това преди да сложа добавката свалих горивния филтър и изсипах мръсната нафта от него за всеки случай. След това минах 160км и без никакъв проблем. И на мен ми беше странно как така от нищото тая дюза спря да работи. Най-странното беше че като откачих кабела от нея, мотора се тресеше съвсем леко а не както когато направи проблем. После разбрах че дюзата като почне да "плюе", се получават детонации и от там идва силното тресене. уМисля за напред да слагам профилактично добавка за почистване от време на време. Явно има ефект.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от Speed_Am_All » 05 Яну 2014, 19:51

Добавката при мен се оказа временно решение. Въпреки че почнах да сипвам добавка редовно, проблемите пак започнаха и разбира се като ми предстояха 1000км път по празниците. Днес е смених проблемната дюза и колата заработи осезаемо по-тихо от преди.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 6.10.2010

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от kokoko » 01 Фев 2014, 0:00

те немците са казали ; НОВО :mhihi: с добавки само си харчиме паричките

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от Dimitroff » 01 Фев 2014, 10:50

kokoko написа:те немците са казали ; НОВО :mhihi: с добавки само си харчиме паричките


Не е точно така...

Ако дюзата се хване навреме и не е пикаеща, а запушена - шанса да има положителен резултат е доста голям - проверено многократно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 525D 163hp 2001г.

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от DekeR » 01 Фев 2014, 14:11

Тази зима или поне дните които беше по-студено, ми изникна следния въпрос! Когато паля сутрин, особено ако е след два или повече дни в които не е работила...след като завъртя, тресе доста силно и всяка възможна част от двигателя тропа(дори един път мислех да я спра, защото сякаш всичко беше напът да се разпадне), така известно време докато се нормализира сама и не се върне към нормален процес на работа! А всичко това е придружено с изпушване, кога по силно, кога по слабо(но него си го е имало винаги)! Това възможно ли е да е от дюза запушена и не подаваща достатъчно или да си търся проблема накъде другаде !?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Проверка на дюзи. common rail

Мнение от Z3Ro* » 01 Фев 2014, 15:28

DekeR написа:Тази зима или поне дните които беше по-студено, ми изникна следния въпрос! Когато паля сутрин, особено ако е след два или повече дни в които не е работила...след като завъртя, тресе доста силно и всяка възможна част от двигателя тропа(дори един път мислех да я спра, защото сякаш всичко беше напът да се разпадне), така известно време докато се нормализира сама и не се върне към нормален процес на работа! А всичко това е придружено с изпушване, кога по силно, кога по слабо(но него си го е имало винаги)! Това възможно ли е да е от дюза запушена и не подаваща достатъчно или да си търся проблема накъде другаде !?


Първо провери подгревните свещи... :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook