Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Аз имам въпрос оригиналния ми клапан няма отвор за тръба на върха на конуса , а този мейле има това на снимката. Дали ще има някакъв проблем или..?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- rowz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 27.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is
- Мечтае да кара: 1m coupe
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Аз не си смених клапана, а го запуших, и в момента колата си работи повече от перфектно, дори за първи път си работи така като часовник от както съм я купил.
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Колеги ,след смяната на клапана при М52 ,се появи някакъв станен звук като бучене от този клапан, чува се на празен ход като е на място колата ,и при потегляне продължава в началото и после ичезва .Не винаги се появява този звук .Иначе след смяната колата работи супер ,всичко е точно ,само тоя звук ме притеснява и дразни разбира се .Има ли някой с подобни звузи изпод колекторите ?

- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Има ли някой колега , който е с другия вид клапан не като този , който съм показал по-горе на сниката и дали са взаимно заменяеми ?
- bmwinio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 20.12.2010
- Местоположение: Варна/Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328CI
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
kokoshkite написа:Колеги ,след смяната на клапана при М52 ,се появи някакъв станен звук като бучене от този клапан, чува се на празен ход като е на място колата ,и при потегляне продължава в началото и после ичезва .Не винаги се появява този звук .Иначе след смяната колата работи супер ,всичко е точно ,само тоя звук ме притеснява и дразни разбира се .Има ли някой с подобни звузи изпод колекторите ?
Провери за цепнатини на тръбата от клапана към главата.
- zzvvmm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Или съм пропуснал или не се е коментирало до сега, но Е36 М42 има ли такъв филтър на картерните газове ?
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Има колега зависи коя година е точно, мисля ,че от 94 някъде имат вече .Ако маркуча на картерните газове ти е отпред на капака на клапаните значи нямаш .Ако е отзад значи имаш той влиза във всмукателния колектор . Ето и схема колега номер 11 ти е клапана .
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

- jerryes
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 16.12.2012
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i Touring 2.0 143hp 2004г.
- Детайли за колата: 318i SE Touring 2.0 143hp 2004г Steptronic
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Здравейте, колеги и Честита Нова година! Мотра ми е N42 на 318i 143hp на 67000мили. Много моля, някой ако е сменял клапана за картерните газове на този двигател, да сподели дали трябва да се свалят колекторите и дали процедурата е посилна за домашни условия от не много разбиращ ентусиаст
, защото тръгнах днес да разкачам всичко - развих болтовете на самите колектори за да ги махна, като мислех че няма да е много трудно да го направя, обаче се оказа че трябва да се разкачат отдолу много букси и маркучи и ме достраша да продължа. Гледах назад в темата че още 2ма са питали за този двигател, но стоят без отговор. 


- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
jerryes написа:Здравейте, колеги и Честита Нова година! Мотра ми е N42 на 318i 143hp на 67000мили. Много моля, някой ако е сменял клапана за картерните газове на този двигател, да сподели дали трябва да се свалят колекторите и дали процедурата е посилна за домашни условия от не много разбиращ ентусиаст, защото тръгнах днес да разкачам всичко - развих болтовете на самите колектори за да ги махна, като мислех че няма да е много трудно да го направя, обаче се оказа че трябва да се разкачат отдолу много букси и маркучи и ме достраша да продължа. Гледах назад в темата че още 2ма са питали за този двигател, но стоят без отговор.
Здравей колега,
Бях в сервиз където си разбират от работата и им отне повече от 3 часа да го сменят клапана. Това 2-ма майстори, които си знаят работата.
Моят мотор е същия.
Трябва да се свалят колекторите, което е най-голямата болка, че има 2 скрити болта отдолу и са много гадни за развиване. Трябва канал, трябват инструменти и много неща се разглобяват.
По-добре отиди на майстор и МНОГО ВАЖНО...накарай да ти сменят и маркучите при тоя клапан.
Жив и здрав и успех!
- zzvvmm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Аз съм човек който не работи в сервиз, отне ми 4 часа и не бих казал, че е кой знае каква философия.
- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
zzvvmm написа:Аз съм човек който не работи в сервиз, отне ми 4 часа и не бих казал, че е кой знае каква философия.
Твоя мотор е друг.

- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
На мен също ми отне 4 часа и много пъти "мамата ..........", като през това време ходих и до близката железария за маслоустойчиви маркучи. Става дума за М54. Съветвам всеки който има намерение да си сменява клапана да си закупи оригинален поне единия /кривия/ пластмасов маркуч. Другите може просто да са маслоустойчиви тръби с необходимия диаметър. Чупят се при демонтирането точно защото са пластмасови и човек ако не го е правил друг път, не е в състояние да ги разглоби внимателно. Колекторите не съм свалял, но разглобих всичко останало около тях. При мен разхода на масло /1,5л. на 1000км./ не спря след смяната на клапана и в тази връзка искам да попитам нещо. Още в първите постове на темата е споменато, че клапана за картерните газове може да е причина за разход на масло до 2 литра на 1000км. Въпросът ми е какво точно става с похарченото масло, изгаря ли, или изчезва под формата на маслени пари? Моята кола въобще на пуши и все си мисля, че ако изгаря похарченото масло в такива количества, то поне малко ще се забелязва по отработените газове от ауспуха. При мен мистерията е пълна и преди да почна да отварям мотора, ще пробвам да сменя още веднъж клапана за картерните газове.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
slav4o974 написа:На мен също ми отне 4 часа и много пъти "мамата ..........", като през това време ходих и до близката железария за маслоустойчиви маркучи. Става дума за М54. Съветвам всеки който има намерение да си сменява клапана да си закупи оригинален поне единия /кривия/ пластмасов маркуч. Другите може просто да са маслоустойчиви тръби с необходимия диаметър. Чупят се при демонтирането точно защото са пластмасови и човек ако не го е правил друг път, не е в състояние да ги разглоби внимателно. Колекторите не съм свалял, но разглобих всичко останало около тях. При мен разхода на масло /1,5л. на 1000км./ не спря след смяната на клапана и в тази връзка искам да попитам нещо. Още в първите постове на темата е споменато, че клапана за картерните газове може да е причина за разход на масло до 2 литра на 1000км. Въпросът ми е какво точно става с похарченото масло, изгаря ли, или изчезва под формата на маслени пари? Моята кола въобще на пуши и все си мисля, че ако изгаря похарченото масло в такива количества, то поне малко ще се забелязва по отработените газове от ауспуха. При мен мистерията е пълна и преди да почна да отварям мотора, ще пробвам да сменя още веднъж клапана за картерните газове.
ако си го сменял и не се оправил разхода няма смисъл втори път от тази манипулация а относнто смяната аз смених освен клапана и всики прилежащи към него маркучи с оригинални
Барай шишарката Минкеее ....
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Човек,това което си побликувал наистина ми спести доста главоблъсканици и пари.Много ти благодаря



- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
slav4o974 написа:На мен също ми отне 4 часа и много пъти "мамата ..........", като през това време ходих и до близката железария за маслоустойчиви маркучи. Става дума за М54. Съветвам всеки който има намерение да си сменява клапана да си закупи оригинален поне единия /кривия/ пластмасов маркуч. Другите може просто да са маслоустойчиви тръби с необходимия диаметър. Чупят се при демонтирането точно защото са пластмасови и човек ако не го е правил друг път, не е в състояние да ги разглоби внимателно. Колекторите не съм свалял, но разглобих всичко останало около тях. При мен разхода на масло /1,5л. на 1000км./ не спря след смяната на клапана и в тази връзка искам да попитам нещо. Още в първите постове на темата е споменато, че клапана за картерните газове може да е причина за разход на масло до 2 литра на 1000км. Въпросът ми е какво точно става с похарченото масло, изгаря ли, или изчезва под формата на маслени пари? Моята кола въобще на пуши и все си мисля, че ако изгаря похарченото масло в такива количества, то поне малко ще се забелязва по отработените газове от ауспуха. При мен мистерията е пълна и преди да почна да отварям мотора, ще пробвам да сменя още веднъж клапана за картерните газове.
Колеги и аз мисля да сменям клапана тази събота и аз съм с М54 Б30 та освен клапана какво още да купя, че не е сигурно , че в събота магазините ще работят. Какви маркучи (размери да купя) и толкова ли е страшна операцията ,защото нямам много време за смяната.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани