Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 2.08.2006
Местоположение: София

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от tngeorgiev » 05 Мар 2014, 12:14

predel написа:А може ли да са омекнали тампони на задния долен носач?


при мен беше точно в носача, като преди това се подлъгах да сменям амортесорите :ranting:
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от 320iPower » 05 Мар 2014, 13:29

кофтито е че наистина могат да са доста неща дето струват една камара пари да се сменят,аз имам нужда от нови амортисьора и затова мисля да почна от там.Наистина е много неприятно,но като гледам доста хора го имат тоя проблем с това похлопване

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от Z3Ro* » 05 Мар 2014, 14:25

predel написа:А може ли да са омекнали тампони на задния долен носач?


Е39 е с два носача отпред от всяка страна - крив и прав...Кой трябва да е задният долен?
При мен имаше такова тропане + омаслен амортисъор... Смених амортисъорите заедно с ударните и опорните тампони - сега тропане няма, а и аз имам лек луфт в рейката... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от wladio » 05 Мар 2014, 21:33

амортесиор.аз имах същия проблем,ставаше дума за късия ход или нещо такова,на амортесиора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от kluna_ » 05 Мар 2014, 23:23

CuMo написа:Общо взето положението стои точно така.
Ако още малко ме ядоса и не мога да разбера какво тропа, ще я засиля или на вторични или на първия, който даде малко повече пари и ще си взема друга.

От трети автосервиз ми вдигат рамене и не могат да познаят от къде идва тропането.
А то се състои в следното:

Предно дясно колело (от към шофьора - карам в Англия).
Като минавам дори по малки неравности или плитки дупки - в купето се чува като хлуп, хлуп, хлуп, друдрудрудруу (да ме извиняват Солунските братя Кирил и Методи).

И го прави дори когато минавам по назъбен асфалт - т.е. колебанието на колелото е рязко в посока нагоре/надолу.
Клатихме я вдигната на платформа, и отгоре и отдолу и силно и слабо, клатих я 1000 пъти на равно, вечерта и на тихо я клатих - нищо не се чува!
Трябва колелото да се движи рязко нагоре надолу както когато минаваш по неравности.

И трите сервиза ми казват, че всичко което могат да напънат е стегнато.
Сменихме четири биалетки - файда нулева.
Сменихме гумените тампони на напречната стабилизираща щанга, че бяха износени - файда нулева освен че малко намаля накланянето в завой.

Имало малко луфт на кормилната рейка, но не вярвам че от нея може да тропа така.

Проверени са спирачните апарати - аз проверих доколкото мога и в сервиза са ги проверили.

Интересното е, че ако държа леко педала на спирачката - тропането изчезва. Обяснявам си го с факта, че тежестта се пренася отпред и малкия луфт който търсим се обира.

Останаха амортисьори като потенциален заподозрян, но преди да ги сменя, защото тук трудът си е цифра, бих искал малко повече мнения, от сблъсквали се с предницата на Е39.

Колата е на 134 000 мили (200 000км някъде). До колкото успях да видя предните амортисьори са оригинални на BMW.

Колата е 523i SE с М-ков волан и ръчна скоростна кутия. 1998г.

Всякаква информация ще е полезна, за да живее колата. Мразя нещо като не е наред и винаги гледам да го оправя, но при положение че 3 сервиза не могат да познаят, не разполагам с канал и гараж, може да се наложи да я прежаля въпреки че двигател, електроника, всичко друго общо взето работи забележително добре.


Поздравления за много добре написаното на Кирилица!
Рядко се среща вече :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от CuMo » 06 Мар 2014, 0:28

Благодаря на всички за коментарите!
Може да опитам да сменя амортисьорите в такъв случай, доста от мненията които чух накланят везните в тази посока.

За правописа.
И баба и дядо бяха учители, баба по български език и литература.
Не държа ниво на филолог, а и често бързам, но гледам да не ги злепоставям съвсем.
На тези, които ме разбират, препоръчвам да изгледат филма "Небраска".
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от twake » 06 Мар 2014, 0:42

При мен беше подобно, оказа се носач ама кривия ли, правия ли беше е*а ли го, не си спомням. Като натисках спирачката леко хлопането спираше и така. Това се разбра след като се свали въпросния носач, иначе и аз я клатех както се сетиш и всичко беше наред :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от larry_boy » 06 Мар 2014, 1:09

След спирачният механизъм, номер две в проверката би бил макферсона ... чак пък амортесьор... и да не ги видиш, че е заминал...

Прав си в Англия труда си е цифра...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от 320iPower » 06 Мар 2014, 1:27

има и друг вариант да се разглоби всичко и така да се огледа

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 2.08.2006
Местоположение: София

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от tngeorgiev » 06 Мар 2014, 11:34

Z3Ro* написа:
predel написа:А може ли да са омекнали тампони на задния долен носач?


Е39 е с два носача отпред от всяка страна - крив и прав...Кой трябва да е задният долен?
При мен имаше такова тропане + омаслен амортисъор... Смених амортисъорите заедно с ударните и опорните тампони - сега тропане няма, а и аз имам лек луфт в рейката... :yes:


- кривия носач :yes:
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.01.2010
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: E39 528 i
Мечтае да кара: E60 М
Детайли за колата: Black :D

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от bobo1903 » 06 Мар 2014, 21:08

Извинявам се от колегата ,че ще му използвам темата , а и не искам да отварям нова за мойто питане и то е ,че и от мойта(седанЕ39) се чува едно цъгъркане отпред когато се кара по неравност . "Цъгъркането" доколкото усещам е от гумени части , а и се чува най-вече след автомивка или след дъжд . На гладък асвалт не се чува , амортесьорите ми са омаслени(за смяна) и накрайниците също за смяна . Ремонта предстои да е в началото на април . Някой ,ако знае да драсне да предупредя майстора ...
Поздрави от Т-ще.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от Atsalov » 06 Мар 2014, 23:42

bobo1903 написа:Извинявам се от колегата ,че ще му използвам темата , а и не искам да отварям нова за мойто питане и то е ,че и от мойта(седанЕ39) се чува едно цъгъркане отпред когато се кара по неравност . "Цъгъркането" доколкото усещам е от гумени части , а и се чува най-вече след автомивка или след дъжд . На гладък асвалт не се чува , амортесьорите ми са омаслени(за смяна) и накрайниците също за смяна . Ремонта предстои да е в началото на април . Някой ,ако знае да драсне да предупредя майстора ...
Поздрави от Т-ще.


Тампони стаб щанга.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 14.02.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от strik3rs » 07 Мар 2014, 0:05

Към автора на темата - колега и аз имах подобен проблем отпред в дясно и клопа ли клопаше,в два сервиза ходих и всички натягаха с щанги ,повдигания,клатене и всичко било здраво от накладки,апарати ,носачи и прочие ... Даже едните ми предложиха да свалят носачите и да ги напънат на менгеме.... Всичко се оправи като отидох при моя майстор който по това време когато ходих при въпросните 2 сервиза беше на почивка за 1месец... Та на темата каза ми че е носач - установи го като покарахме по павета няколко кръгчета и точно както при теб,при неравности хлоп хлоп и след леко натискане на спирачката всичко изчезва...Става въпрос за преден крив носач - смених го с оригинален и всичко заспа :) дано да съм ти бил полезен :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от CuMo » 08 Мар 2014, 3:32

Днес бях при други майстори, спецове по БМВ.
Човекът покара колата по паваж и каза че му прилича на амортесьор.
Другата седмица ще я карам да ги свалят и сменят с други.

Към колегата на когото му скърца, ако сменя гумените втулки на стабилизиращата щанга, да знае че има два размера с различен диаметър.
Едните са 22.5 mm а другите мисля 23 mm в зависимост от типа на окачването.
Да си провери кои са му точните. Аз взех и от единия и другия тип и върнах тия които артисаха.

Втулките да се гледат отвън, има пластмасова капачка която крие най-разбития участък.
При мен изглеждаха ето така:

Изображение

Но като ги погледнеш отвътре (т.е. си под колата) нямаше фуга.
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 19.07.2008
Местоположение: Перник.
Пол: Мъж
Кара: E61/530XD
Мечтае да кара: на по-евтино гориво.

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от MPOWERfan » 08 Мар 2014, 20:09

Колега,според мен е рейката при мен подтропва по същтият начин на дребни неравности и паваж.Оказа се рейка,сега мисля вариянт за рециклиране защтото е адски дразнещо това тропване.Всичко друго ми е бетон,минах по същият път ходих и на шок тест.
E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook