Виско или ел. перка е по-добре ...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Ivo_Borisov написа:Всъщност има бегачки с виско, М5 Е39 не е ли с такова? Или не го броим за бегачка
Еми да се върнем на първите поршета с въздушно охлаждане дето в задръстване прегряват ако искаш ? Все си мисля , че идеята е да еволюираме а не да си седим на пещерни технологии ?
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Хванах и аз малко да се образовам по темата:)
Ел. перката не е лошо нещо, особено ако оборотите и се регулират плавно на база на показанията на 1 термо датчик (термистор най-често). Ползата е че на ледено студен мотор тя просто не се включва, както и при движение на колата със скорост, която осигурява достатъчен дебит на въздух през радиатора пак може да се изключи и практически да не ползва никаква енергия.
От друга страна виското винаги върти малко или много. Интересното е че по американските форуми с големите V8 мотори на Chervrolet silverado и т.н. говорят за някак 22к.с. увеличение на мощността и то мерено на колелата при преминаване от виско към ел. перка, което ми идва нерелано. Отделно четох и за дизелови мотори, при които без виско имало осезаемо повече мощ в мотора.
Продължавам да ровя, току виж попадна на някой whitepaper по въпроса, писан от хората които са разработвали системите и там има обяснение кое защо и как
На стара ми е36 виското беше зацепено постоянно, в някакъв момент го смених с ново и да си кажа честно не усещах разлика
линка, който си дал основно си хвалят радиатора хората и изтъкват предимствата на изцяло алуминиев радиатор със заварени елементи пред такъв, който е от пластмаса + алуминий и закрепен с епоксидни смоли. Относно вентилатора изтъкват колко по-добре е да е метална перката вместо пластмасова, но не споменават нищо за предимства на ел. задвижване пред виското.
Ел. перката не е лошо нещо, особено ако оборотите и се регулират плавно на база на показанията на 1 термо датчик (термистор най-често). Ползата е че на ледено студен мотор тя просто не се включва, както и при движение на колата със скорост, която осигурява достатъчен дебит на въздух през радиатора пак може да се изключи и практически да не ползва никаква енергия.
От друга страна виското винаги върти малко или много. Интересното е че по американските форуми с големите V8 мотори на Chervrolet silverado и т.н. говорят за някак 22к.с. увеличение на мощността и то мерено на колелата при преминаване от виско към ел. перка, което ми идва нерелано. Отделно четох и за дизелови мотори, при които без виско имало осезаемо повече мощ в мотора.
Продължавам да ровя, току виж попадна на някой whitepaper по въпроса, писан от хората които са разработвали системите и там има обяснение кое защо и как

На стара ми е36 виското беше зацепено постоянно, в някакъв момент го смених с ново и да си кажа честно не усещах разлика

omegaart написа:...
линка, който си дал основно си хвалят радиатора хората и изтъкват предимствата на изцяло алуминиев радиатор със заварени елементи пред такъв, който е от пластмаса + алуминий и закрепен с епоксидни смоли. Относно вентилатора изтъкват колко по-добре е да е метална перката вместо пластмасова, но не споменават нищо за предимства на ел. задвижване пред виското.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
omegaart написа: Може би защото е по-ефективно и по-добро или пак тия новите дето мислят колите са тъпаци. Що няма ни една бегачка или друг тип спортен автомобил дето да е с виско ? И още защо се продава като коолинг и перформанс кит изцяло алуминиев радиатор + 16/17 инча перка нахакана за него , специално за 4.4 моторите ? Айде стига глупости , алтернатора специално на 530/540 е 150-180 ампера сигурно тия 50а са някви пикове при пускане , та даже са и по-малко защото ако бяха 50а щеше да гърми бушона нонстоп и да е по-голям от 50а. Бах ви и в инженерите всичките.
Как бе, колега, за ПАРИ се предлагат, за много пари

И точно тази страница, дето цитираш, хич не ме зарибява да си купя продукта им, дори не са дали спецификация на ел.мотора, може да е хубав, може да не е, все тая. Ако ще бъзикам и модифицирам важна система по колата си (на която желая да разчитам), определено има доста важни електрически характеристики на електромотора, които да взема предвид, освен безценната информация, че е със 16" перка и две степени, и със брониран и добре уплътнен към радиатора дуфузьор. Ама има си пътници за всеки влак...
Алтернаторът на 540 доста сигурно е 120/140А, според каталожните данни, иначе може да сложиш и 200А, ако искаш.
Бушоните как се изчисляват си е наистина инженерна тема, отделна. Да не задълбаваме.
И по-кротко със словесната еб..н по форумите, а? До нищо не води, освен да покаже някои личностни характеристики на писача, но пък съсипва темата, а тя съвсем не е лоша. Естествено е всеки от пишещите да има гледна точка по въпроса може ли и струва ли си да се смени виското с ел.перка, ако е достатъчно интелигентен, ще може да си изложи мислите в нормална дискусия, така че други след време да имат полза от писаното. Нормално е да има привърженици и на виското, отчитащи плюсовете, които има, пред минусите му, след като не всички са рацери по душа, жадуващи да се възползват от възможността да "съживят" малко колата си.
Личното ми мнение:
Може ли да се смени виското с ел.перка: МОЖЕ
Струва ли си: от моята не-рацерска гледна точка: НЕ
С това напълно приключвам участието си в темата.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Карайте си колите бе хора.Като искате да вървят повече си вземете по-голям мотор!
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...


От ден на ден този подфорум става все по-смешен!

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
За виското незнам колко от мощността отнема за да се върти с едни 2-3000 об./мин. но ако се сложи един електрически вентилатор и на него му трябва ток че да се върти. За вентилатор с мощност 600W трябва да му се осигури ток 50A на 12V. Този ток ще се черпи от генератора, съответно ще се увеличи съпротивителния момент при въртенето на генератора. Шайбарта на генератора е значително по-малка от тази на на коляновия вал. Като се има впредвит предавателното отношение излиза че съпротивителния момент приложен към коляновия вал е доста значителен съответно пак има загуба на мощност за да се осигурят тези 50A ток за работата на електрическия вентилатор. Така че и в единия и в другия случай все се отнема от мощността на двигателя въпроса е при кой от вариантите тази мощност е по-малка. Едва ли ще е голяма разликата.
А сайтвете които предлагат performance системите за охлаждане нали трябва да ги продават все пак. Там едва ли ще се намери нещо за плюсовете на другите различни от предлаганите от тях системи, по-скоро ще бъдат споменати само минусите.

А сайтвете които предлагат performance системите за охлаждане нали трябва да ги продават все пак. Там едва ли ще се намери нещо за плюсовете на другите различни от предлаганите от тях системи, по-скоро ще бъдат споменати само минусите.

- VanDal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330д
- Мечтае да кара: Е24S
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Съгласен съм с автора на темата - с течение на времето се променят и технологиите в леките автомобили. Съвременните са бъкани с жици и електроника, доколко обаче това е по-добре.
Ел.перка - две положения - включено и изключено, много коли са с такава перка, много коли прегряват от неизправна такава перка.
Виско - постоянно зацепено чрез ремък, в зависимост от температурата се зацепва на различен процент с цел осигуряване на оптимално охлаждане.
За един дизелов двигател с голям обем и повече цилиндри е много важно (както всички знаем) доброто охлаждане с цел осигуряване на голям ресурс на мотора и безпроблемна работа.
С две думи - оставете виското на спокойствие, това е може би най-оптималния начин за дълъг живот на двигателя.
п.п. Аз като тръгвам да изпреварвам и гася климатика
Ел.перка - две положения - включено и изключено, много коли са с такава перка, много коли прегряват от неизправна такава перка.
Виско - постоянно зацепено чрез ремък, в зависимост от температурата се зацепва на различен процент с цел осигуряване на оптимално охлаждане.
За един дизелов двигател с голям обем и повече цилиндри е много важно (както всички знаем) доброто охлаждане с цел осигуряване на голям ресурс на мотора и безпроблемна работа.
С две думи - оставете виското на спокойствие, това е може би най-оптималния начин за дълъг живот на двигателя.
п.п. Аз като тръгвам да изпреварвам и гася климатика

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Край виското е проблем изтръгнете го и толкова!ахахаха
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
При tds мотора се усеща огромна разлика, когато се включи виското. Някак си един лаг се получава (мога да го сравня така, че някои хора си мислят, че няма такова нещо да сваля от мощноста - ако колата е с чип и се включи виското - върви като без чип и с яко виене отвънка). Не ми пречи, но ако е и на климатик тогава имам чувството, че карам 100 коня кола. Като се изключи става осезаемо по-еластична и пъргава.
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Най добре и водната помпа и хидравликата да сложат с ел.моторчета че и те товарят мотора, направо да махнат шайбите и ремъците :grin:
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Ivo_Borisov написа:Най добре и водната помпа и хидравликата да сложат с ел.моторчета че и те товарят мотора, направо да махнат шайбите и ремъците :grin:
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2
Усеща се разлика да,и на V8 пак се усеща.Нормално е.Като не искате коли с виско си купувате по-нов модел BMW или да не споменавам марката с Х....й.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Факт е, че на коли с виско разликата във вървежа при зацепено такова е достатъчно голяма, щом е отчетливо доловима! И факт е, че на коли с ел. перка разликата е в повечето случаи недоловима! Карал съм и камиони с виско - зацепи ли, почва едно връщане на скорости по баирите... все едно е без турбина... 

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Почвате да говорите страшни глупости 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- yordanzhelev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 9.09.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525tds '98
- Мечтае да кара: F16
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Колеги, може ли някой да обясни по-подробно принципа на работа на виското или да сложи линк, където е обяснено.
Може ли да се определи дали виското работи правилно или не без специална диагностика - само с гледане на температурата и перката? (е39 тдс).
Може ли да се определи дали виското работи правилно или не без специална диагностика - само с гледане на температурата и перката? (е39 тдс).
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Виско или ел. перка е по-добре ...
Отпред на виското има една биметална пластина. При достигане на определена топлина (която й се предава директно от радиатора) пластинката се огъва, при което избутва едно като щифтче, отваря вътре некви канали, по които силиконовото масло от центъра на виското постъпва по периферията му -> в следствие на центробежните сили виското се развърта с пълната си скорост. Не е нужна специална диагностика, за да се разбере дали работи. Просто на напълно загрял двигател и след по-продължително каране отваряш капака и форсираш 1-2 пъти. Ако се разфучи яко перката значи виското зацепва. Теста за постоянно зацепено виско пък се прави на студен двигател (но като го запалиш имай предвид, че то е зацепено няколко секунди. Поне при мен е така с чисто новото виско). С ръка или вестник трябва да можеш да спреш перката.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани