Правилно използване на автоматик

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 14 Авг 2009, 11:51

Моя грешка, колега :uups:
Оплеснал съм се нещо...в такъв случай си на 100% прав за по-горния си пост.. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 14 Авг 2009, 12:09

DAEL написа:Колега тук става въпрос за Стептроник кутия, а тя няма S!?

Как така да няма "S" степртоника!!??? Има си и "S", има си и ръчни скорости, има си и "D"...

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 14 Авг 2009, 12:13

mad_presley написа:
DAEL написа:Колега тук става въпрос за Стептроник кутия, а тя няма S!?

Как така да няма "S" степртоника!!??? Има си и "S", има си и ръчни скорости, има си и "D"...

При стептроника е DS което е спортен режим на кутията, а при другите S-а е за сняг!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 14 Авг 2009, 12:22

Тук ти си в грешка, колега - при Мерц-овете е за сняг.
Аз карам Е46 и имам :
D-директна
S-спорт
M-менюъл (М-power както се шегува 1 приятел).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 14 Авг 2009, 12:28

типтроника когато слиза по баир надолу, като чукнеш леко спирачката (само я докоснеш за секунда) и минава на моторна спирачка. А иначе си има S ве, лоста на ляво един път и толкова :) при мерцовете зимното не беше ли W ?

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 14 Авг 2009, 12:29

Dimitroff написа:Тук ти си в грешка, колега - при Мерц-овете е за сняг.
Аз карам Е46 и имам :
D-директна
S-спорт
M-менюъл (М-power както се шегува 1 приятел).

Бате ти с каква скоростна кутия си, Стептроник или обикновенна автоматична кутия, защото при по-старите беемвета има точно такава предавка която е за сняг? Нека колегите които са с обикновена автоматична кутия да кажат как са там нещата!
При мен позицийте на лоста са P R N D, като съм на директна и бутна лоста на ляво минавам на DS, а като бутна лоста напред или назад започва ръчният режим на кутията!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 14 Авг 2009, 12:36

с Типтроник съм. - Ти също!

Към колегата spacepl - не знам с каква буква е обозначено, но знам, че имат зимен режим...дето не става за нищо :) (то не, че нашите автомати са много подходящи за зимата, обаче към Широка Лъка пред мен караше един C220 coupe...мноооого зле се представяше- на 2 пъти слизахме да го бутаме, та накрая пича гледа Е46-цата и мен и приятелчето, гледа Мерца и вика - повече в планина с него - никога!)

Всъщност като се замисля когато съм на Д и мръдна лоста в ляво, май верно изписва ДС, а не само С.

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 14 Авг 2009, 13:39

spacepl написа:типтроника когато слиза по баир надолу, като чукнеш леко спирачката (само я докоснеш за секунда) и минава на моторна спирачка. А иначе си има S ве, лоста на ляво един път и толкова :) при мерцовете зимното не беше ли W ?

Минава минава, ама не всеки път и не може да държи обороти по-високи от 1600-1700, защото веднага превключва на по-горна предавка! Бах ма*му знаеш ли колко пъти съм пробвал при кви ли не режими и най-добре, особено зимата при спускане на хлъзгав път, е на ръчен режим, а относно това за S пак казвам, че при мен на таблото изписва DS, демек директ-спорт, а не само S!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 2.09.2008
Местоположение: Бургас, Несебър, Слънчев бряг
Кара: Е38

Мнение от maty_m » 19 Авг 2009, 17:54

im0tep написа:Незнам дали при автоматиците е така като при ръчните скоросто,но предполагам че е така,та мисълта ми е ,че когато колата е на скорост но педала на газта(крака не е на педала на газта) е отпуснат тогава колата е по икономична от колкото когато колата е пусната по инерция на свободна скорост...ако има невярващи да проверят стрелката на моментния разход каде стои когато е по инерция колата и когато е на скорост с напълно отпуснат педал на газта :)

Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели

А къде е стрелката на оборотомера ? Ако спускаш стръмен наклон и си на 2-ра ще ти гори по - малко отколкото ако не си на скорост ???Според мен е обратното. Естествено, че никой трезво мислещ няма да се спуска ако не е на предавка, но въпроса е принципен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Мнение от nightdriver » 19 Авг 2009, 18:33

maty_m написа:
im0tep написа:Незнам дали при автоматиците е така като при ръчните скоросто,но предполагам че е така,та мисълта ми е ,че когато колата е на скорост но педала на газта(крака не е на педала на газта) е отпуснат тогава колата е по икономична от колкото когато колата е пусната по инерция на свободна скорост...ако има невярващи да проверят стрелката на моментния разход каде стои когато е по инерция колата и когато е на скорост с напълно отпуснат педал на газта :)

Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели

А къде е стрелката на оборотомера ? Ако спускаш стръмен наклон и си на 2-ра ще ти гори по - малко отколкото ако не си на скорост ???Според мен е обратното. Естествено, че никой трезво мислещ няма да се спуска ако не е на предавка, но въпроса е принципен.


стрелката на оборотомера е нормално да ти показва показва оборотите, нали се спускаш на скорост-двигателят е зацепен с трансмисията, но след като не подаваш газ, разходът ти е нула, помпата електронно изключва притока на нафта!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 29.08.2006
Местоположение: Горно Уйно
Пол: Мъж
Кара: сивушка на нафта

Мнение от Zapa » 19 Авг 2009, 21:14

А какво точно се случва с трансмисията когато колата е на P ?!
Това някакъв вид неутрална плюс спирачка ли е :roll:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 31.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530XD 2008 235 hp
Детайли за колата: М sport

Мнение от moleo » 20 Авг 2009, 8:01

тука стана някакъв спор, идеята беше да се споделят мнения, кой как използва и според него, как е най-правилно.
Здраве да е

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 20 Авг 2009, 14:21

Zapa написа:А какво точно се случва с трансмисията когато колата е на P ?!
Това някакъв вид неутрална плюс спирачка ли е :roll:


Тук направо един зъб законтря въртенето на зъбните колела в ск. кутия и държи колата в покой без да й дава право да мърда. По-здраво е от ръчна спирачка, но сигурно ако се вкара P в движение (едва ли е възможно) ще се реве после много.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 25.01.2009
Пол: Мъж
Кара: 2010 MB w245 B150 facelift
Мечтае да кара: B200 Turbo ;)

Мнение от 24V » 20 Авг 2009, 15:14

Gemar написа:
Zapa написа:А какво точно се случва с трансмисията когато колата е на P ?!
Това някакъв вид неутрална плюс спирачка ли е :roll:


Тук направо един зъб законтря въртенето на зъбните колела в ск. кутия и държи колата в покой без да й дава право да мърда. По-здраво е от ръчна спирачка, но сигурно ако се вкара P в движение (едва ли е възможно) ще се реве после много.


Няма как да вкараш П в движение ... според мен колата няма да ти позволи ..
Аз карам един "Цедес" Б класа и на светофара от "Д" превключвам на "Н" и нямам никакви ядове .. като идваха момчетата от "БС" да я карат към сервиза и те правеха този номер :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 20 Авг 2009, 15:54

Сменяйте си маслото и филтъра на "необслужваемата" скоростна кутия на 50-60 хиляди километра с подходящо за нея масло и това ви гарантира нейното запазване.
Относно чакането на светофар,ако е за повече време, включвайте на N със задържане на спирачката-това ви гарантира,че колата при потегляне ще тръгне на първа(както си е редно).
Аз лично използвам S много рядко,само при екстремни изпреварвания,а ръчните при заснежен(заледен) път-при спускане надолу.
Преди да включите на P-дърпайте ръчната и по принцип избягвайте автомобила да стой паркиран без ръчна.
Всъщност повечето неща бяха казани от колегите по-горе......

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook