530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?) Решен !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Ivo_Borisov » 27 Авг 2013, 18:57

dak написа:значи , направих следния тест , вързах турбото директно към вакума и един приятел даде пълна газ до 2500 оборота и пусна , маркуча към кулера стана като камък :paranoid: с поставен вакум на клапана при същото упражнение маркуча едва се надува ! Предполагам , че щом с директен вакум турбото надува здраво , въпростния педе*аски клапан е фира :bang: Та сега освен да търся бартер: заменяма работещ дебитомер за клапан :help:
В сряда ще имам въпросния работещ клапан и ще пробвам с него преди да купувам друг !

Така ти пренадува, не се връзва така! Този клапан не само дърпа вакума /още при палене и така затваря геометрията/ ами го пуска за да разтовари турбото при даване на газ.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 28 Авг 2013, 6:29

Нали точно това беше целта колега , турбото в момента не надува достатъчно , целта беше да видим дали изобщо може да надува , така разбрахме че може , сега ще търся причината кое му пречи да надува като започна от клапана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Ivo_Borisov » 28 Авг 2013, 9:29

Исках да ти кажа да не караш така че може да прецакаш нещо :)
А и то може да ти се втвърдяват маркучите от пренадуването, а всъщност на място да не трябва да е така и при теб да е нормално с по меки маркучи. Пробвай все пак с клапана!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Elesar74 » 28 Авг 2013, 16:07

Голяма сага тая тема. Дано се оправи всичко колега, че много се измъчи.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 28 Авг 2013, 22:20

Значи днес размених клапаните , свалих моя (Пиербург) и поставих работещ клапан от колата на един приятел (530Д 193кс.) Покарах колата и познайте :lol: никаква промяна :banghead: поне няма да купувам нов клапан за 150+ лв. Интересното е , че като махна двта маркуча за вакума от клапана и ги свържа се получава това
Untitled.jpg
значи турбото все пак си бачка (газта я натискам до долу за кратко до към 2500 оборота и я пускам да не стане беля)
Ако имам проблем с вакумите ще надува ли така турбото вързано директно към вакума ?
Къде другаде да търся проблема ?
Един колега ми каза , че има тест за вакума в ДИС , може ли да му се вярва ?
Забелязах и друго (при пълна газ на 3та над 3000 оборота)
Untitled2.jpg
тази стойност нормална ли е , когато е на свободна е около 3,5/3,6 mbar като я настъпя пада на около 3,05 mbar
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от SHTILL » 02 Сеп 2013, 23:49

dak написа:Значи днес размених клапаните , свалих моя (Пиербург) и поставих работещ клапан от колата на един приятел (530Д 193кс.) Покарах колата и познайте :lol: никаква промяна :banghead: поне няма да купувам нов клапан за 150+ лв. Интересното е , че като махна двта маркуча за вакума от клапана и ги свържа се получава това
Untitled.jpg
значи турбото все пак си бачка (газта я натискам до долу за кратко до към 2500 оборота и я пускам да не стане беля)
Ако имам проблем с вакумите ще надува ли така турбото вързано директно към вакума ?
Къде другаде да търся проблема ?
Един колега ми каза , че има тест за вакума в ДИС , може ли да му се вярва ?
Забелязах и друго (при пълна газ на 3та над 3000 оборота)
Untitled2.jpg
тази стойност нормална ли е , когато е на свободна е около 3,5/3,6 mbar като я настъпя пада на около 3,05 mbar


Колега, какво става с колата? Има ли развитие? Ако няма положителен резултат вижте геометрията да не е запекла...то направо не остана друго :dunno:
И да- нормално е да ти държи на "тихи" да държи по- голямо налягане. Kато дадеш газ повече горивче отива в помпата и налягането пада. :yes:
За вакуум теста нямам представа. Да се изкаже някой от старата школа :conf:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 03 Сеп 2013, 7:47

В момента не ми остава време за колата , като се освободя ще сваля колектора и ще го изчистя добре , ще сменя и вакумите след което ще пиша. Само се чудя как се сваля плюса към колектора ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 8.05.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от mecho_puc » 03 Сеп 2013, 8:28

dak написа:В момента не ми остава време за колата , като се освободя ще сваля колектора и ще го изчистя добре , ще сменя и вакумите след което ще пиша. Само се чудя как се сваля плюса към колектора ?

На щипка е пласмасовото капаче и после има един болт леко го разхлабяш и го вадиш на доло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от dak » 04 Сеп 2013, 23:12

намерих някакви български маркучи 3,2 мм. за 3,50 лв. метъра без външна уплетка , има и Геитс пак без уплетка за 5,7лв. метъра , изглеждат като българските :D от кой да взема ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Z3Ro* » 05 Сеп 2013, 8:04

Аз взех Semperit от Елит кар по 4 лева за метър и съм доволен до момента... :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525д 2003 Автоматик

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от L_G » 06 Сеп 2013, 10:09

Колега търси с уплетка. Аз като сменях моите ги взех от Ауто+ за 5-6 лв. метъра. Моето мнение е че особено този, който минава над целия двигател е добре да е с уплетка.

За теста за вакум с ДИС, мисля че аз ти бях казвал - не съм сигурен дали може да му се вярва, но аз поне така разбрах, че вакума ми стига до ЕГР-а По време на самия тест ДИС ти казва какъв е очаквания вакум при ЕГР-а и при турбото. Съответно, за да го замериш трябва да имаш уредче за мерене на вакум. Като пуснеш теста колата започва на всеки 4 секунди да прави и спира вакума. Ако решиш да го правиш - задължително извади вакума съответно при ЕГР-а или Турбото (спрямо теста, който правиш).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 19.07.2012
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 330D
Мечтае да кара: щраус

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от gazibarev » 06 Сеп 2013, 19:54

dak написа:Значи днес размених клапаните , свалих моя (Пиербург) и поставих работещ клапан от колата на един приятел (530Д 193кс.) Покарах колата и познайте :lol: никаква промяна :banghead: поне няма да купувам нов клапан за 150+ лв. Интересното е , че като махна двта маркуча за вакума от клапана и ги свържа се получава това
Untitled.jpg
значи турбото все пак си бачка (газта я натискам до долу за кратко до към 2500 оборота и я пускам да не стане беля)
Ако имам проблем с вакумите ще надува ли така турбото вързано директно към вакума ?
Къде другаде да търся проблема ?
Един колега ми каза , че има тест за вакума в ДИС , може ли да му се вярва ?
Забелязах и друго (при пълна газ на 3та над 3000 оборота)
Untitled2.jpg
тази стойност нормална ли е , когато е на свободна е около 3,5/3,6 mbar като я настъпя пада на около 3,05 mbar

имах подобен проблем на два пъти. Първия път беше спукан вакуумен резервоар. Една черна толумба след актуатора. Втория път бях забравил да закача буксата на map-а. И си смени всички вакуум пътища и тези за излишна нафта със хубави. Аз взех на wurth 15 кинта метъра задължително армирани с плетка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Elesar74 » 08 Сеп 2013, 20:38

dak написа:намерих някакви български маркучи 3,2 мм. за 3,50 лв. метъра без външна уплетка , има и Геитс пак без уплетка за 5,7лв. метъра , изглеждат като българските :D от кой да взема ?


Гейтс, са с вътрешна уплетка. 3,2 мм. влиза труно, но не невъзможно. За мерене на вакуум не ти трябва никакъв софтуер, просто вадиш маркуча и слагаш пръста, ако смуче (а смуче доволно, за да го усетиш), значи имаш вакуум. Ако не, нямаш и направо сменяш маркуча. Маркуча е с външна оплетка и трудно ще го видиш къде е. Ама това вече толкоз пъти се коментира тук, че не помня. А и Б на турбо проблемите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от Zubcho » 12 Сеп 2013, 20:59

Тия с вътрешната оплетка ги забравете. Особено ако са 3мм вътрешен диам. Нямат набиване. Аз съм с маркучи за обратна нафта с външна оплетка на Гейтс. Чудесни са за вакум :) 4лв са на метър. Взимай 3 метра.

Ако не ги смениш тези маркучи, ще си направя верно тениска с "А ти смени ли вакумните маркучи?" и ще доходя до вас да ме видиш с нея. Където и да живееш :D
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Мнение от SHTILL » 12 Сеп 2013, 22:34

Zubcho написа:Ако не ги смениш тези маркучи, ще си направя верно тениска с "А ти смени ли вакумните маркучи?" и ще доходя до вас да ме видиш с нея. Където и да живееш :D

:weed:
Колега, начешай ни мерака. Смени маркучите :ok:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook